Prebrali smo Reviews Intelektualnikapitalvturizmu HelenaNemecRudež Turistica, Visokašolazaturizem, 2007 125 str. Vzadnjih letih jevelikorazprav ointelektualnem kapitalu,natotemo sobilenapisaneštevilnemagistrskeindoktorskenaloge,iz ˇ cesar lahko sklepamo,da podroˇ cje postajavednoboljpomembno.Ženašidedje sogovorili:»Veˇ c kotznaš, veˇ cveljaš.« Dandaneslahkozgotovostjotr- dimo,da intelektualnikapitalvposlovnemsvetunepostaja samore- alnost,ampaktudipotreba. Zanimivinkoristen sezdiinvestitorjem in managerjem, uporaben jetakovproizvodnjiizdelkov, kottudi prinu- denjustoritev. Omenjenikapitalješeposebej cenjen vturizmu, zato sejeavtorica HelenaNemec Rudež odloˇ cilaizdati knjigoIntelektualni kapital vturizmu. Vknjigiseosredotoˇ ca navsebinskividik,notranjo zgradbo inpovezanostintelektualnega kapitala zvsakodnevnimpo- slovanjem. ˇ Ceprav avtorica izpostavipredvsem koristiintelektualnega kapitala za turizem, jenjeneugotovitve mogoˇ ce prenesti tudinadruge dejavnosti.Sama obravnava intelektualnega kapitalapanidovolj,saj ga jepolegtega potrebno zmeriti in ustreznoovrednotiti,karje avto- rica vmonografiji tudistorila. Monografija vuvodnemdeluosvetliinopredeli turistiˇ cnodejavnost inpomenznanjanatempodroˇ cjuspoudarkomnavlogiin pomenuin- telektualnega kapitala vdanašnjemturizmu. Slediizˇ crpen pregled kla- sifikacijin tokovintelektualnega kapitala. Avtorica seješeposebejpo- svetilaopisulastnostiintelektualnega kapitalav turistiˇ cnihpodjetjih inosvetlilatržnovrednost oziroma pomenle-te vzadonosnostturi- stiˇ cnihpodjetij, njihovokonkurenˇ cnostitd. Merjenjeintelektualnega kapitalav podjetjihnipreprosto,sajmo- ramo poznatimetode insistemkazalcev takoza turistiˇ cnodejavnost, kakortudizadrugapodroˇ cja. Pravtakojepotrebnopoznati strukturo intelektualnega kapitala. VSlovenijiinvtujinisejeotemi žerazpra- vljalo, vendarjeavtorica skozimonografijo uspelacelovito inrazu- mljivoprikazati osnovnostrukturointelektualnega kapitala, kiga je zaradi veˇ cje preglednosti razdelila na ˇ cloveškikapital vturistiˇ cnide- javnosti,strukturnikapitalvturistiˇ cnidejavnosti inodnosnikapital v turistiˇ cni dejavnosti.Vsakegaizmed njihjenatopodrobneje razˇ clenila, opredelila njihoveosnovneznaˇ cilnostiinopisalanjihovaizhodišˇ cater pogoje, posebenpoudarek pajepritem dala turistiˇ cnidejavnosti. Ževuvodusmoomenili,daintelektualnikapital igra posebnovlogo vgospodarstvu, zato sejeavtorica odloˇ cilaza analizoomenjenega ka- pitala prinizkocenovnihletalskihprevoznikih.Monografijapodaja tudi odnosmedintelektualnim kapitalomin konkurencovturistiˇ cni 198 management · leto 3 Reviews dejavnosti,izpostavljena pajeobˇ cutljivost turistiˇ cnega trga za intelek- tualnikapital.Keravtorica prouˇ cujeponudboinpovpraševanjev tu- rizmu, jeproblematiko poslovodenjaintelektualnega kapitalauspela povezati znavedbolastništva, modelovin strateškega poslovodenjana tem podroˇ cju. Enoizmed zadnjih poglavjih govoriorazvijanju vrednostiza konˇ c- nega potrošnika,kjerjeizpostavljen vplivintelektualnega kapitala na finanˇ cnouspešnostturistiˇ cnih podjetij.Obenem jezanimiva šerazi- skavaointelektualnemkapitalu vslovenskihhotelskihpodjetjih,kjer avtorica analizira komponenteintelektualnega kapitala infinanˇ cno uspešnostslovenskihhotelskihpodjetij. Zelorazumljivo, praktiˇ cno in koristnojepodanamultiplikacijskafunkcijaintelektualnega kapitala vturizmu, posebejje izpostavljenodnosnikapitalturistiˇ cne agencije. Nakoncuknjigenajdemo šeslovarˇ cek angleškihstrokovnihizrazov z obravnavanega podroˇ cja. Zazelo uporabnega seizkaže priložen anke- tnivprašalnikointelektualnemkapitalu,spomoˇ cjokaterega sibodo takomanagerji, kottudištudentiturizma intelektualnikapitalogledali zrazliˇ cnih zornihkotovtertakopoglabljali svojevedenje onjem. Prepriˇ cani smo,da delodoc.dr.HeleneNemec Rudežpomenivelik prispevekkprouˇ cevanju intelektualnega kapitala nesamovturizmu, ampak tudivširše. ˇ Cezmejnaturistiˇ cnadestinacija KsenijaVodeb Turistica, Visokašolaza turizem, 2007 184 str. Turistica jevletu2007 izdala monografijo znaslovom ˇ Cezmejna tu- ristiˇ cna destinacija,kijojenapisaladr.KsenijaVodeb. Vmonografiji dokajhitrospoznamotemeljne znaˇ cilnosti ˇ cezmejnega turistiˇ cnega so- delovanjain ustreznihdestinacij. Tema jezelozanimiva, sajsev da- našnjem ˇ casuvseskozisreˇ cujemo sprocesiglobalizacije inregionali- zacije, kar vplivanaobnašanjetakoposlovnih,kottudidrugih subjek- tov.Obenem sevseboljzavedamo, daturizem vzpodbuja gospodarsko rast inprispevakdružbenem razvoju. KerjeSlovenijapolnopravna ˇ clanica Evropskeunije,tudizanjove- lja7. ˇ clen pogodbe o eu,kitrg unijeopredeljuje kotprostor brez no- tranjih mej,kjerjeomogoˇ cen prostpretok blaga, ljudi,storitevter ka- pitala. ˇ Clennipomemben samozvidikarazvoja turistiˇ cnihdestinacij, temveˇ c tudizvidikarazvoja odprtega tržnega gospodarstva inuvajanja tržne konkurence.Vedeti moramo, da somednarodna ˇ cezmejna par- tnerstva pomembna oblikapovezav, kizahtevajo ustreznonaˇ crtovanje ter izvedbo aktivnostimedzasebnim injavnim sektorjem. Pripisanju monografije sejeavtorica tega dejstva zavedala inravnozato jevuvo- dnihpoglavjihosvetlila pojemkonkurenˇ cnostiintemeljne teorije, raz- liˇ cnedefinicije inmodele za ocenokonkurenˇ cnostiitd.Avtorica je pri- številka 2 · poletje 2008 199