KOMENTAR Kako obveščati volivce? Za nami so prvi seminarji za usposabljanje delegatov. Ugotovimo lahko, da so bili dobro obiskani ter izredno koristni in potrebni, skrat-ka, da so dosegli svoj namen. Vprašajmo se: katero je bistveno spozna-nje delegatov, ki so končali te seminarje? Kaj naj bo odslej njihovo poglavitno vodilo pri nadaljnjem prizadevanju za uveljavljanje na-šega delegatskega skupščinskega sistema? Od vseh napotkov za učinkovitejše infor-miranje, dvosmerno horizontalno in vertikal-no komuniciranje itd., dobljenih na osnovnih seminarjih za usposabljanje delegatov, je naj-pomembnejše vprašanje: KAKO informirati, KAKO komunicirati, da bodo vsa prizadeva-nja za čim večje uveljavljanje neposrednih proizvajalcev in občanov čim učinkovitejša? Delegati sami zahtevajo, da se izboljša sistem njihovega informiranja, da so vse informacije pravočasne, objektivne, celovite, razumljive in primerljive ter tudi ne preobsežne. Priznati moramo, da pristojni dejavniki ži-vo čutijo ta problem in se najresneje trudijo za njegovo čimboljšo rešitev. Popolnoma zgre-šeno pa bi bilo, če bi ta problem reševali le v odnosu do delegatov, skratka, če tudi pred same delegate ne bi postavili enakih zahtev. Tudi delegati si morajo najresneje prizadeva-ti, da bodo temeljito izboljšali način svojega informiranja in komuniciranja »navzgor« in zlasti »navzdol«, v stikih in informiranju vo-livcev. Prav tu pa je v »odborniškl« preteklo-sti bilo največ napak in slabosti. Spomnimo se samo, kako skrajno moreče in odvratno je postalo vzdušje na mnogih zbo-rih volivcev oz. občanov, ko je nekdanji ob-činski odbornik enostavno več ali manj slabo in jecljajoče prebral že tako premalo razum-ljivo poročilo oz. osnutek odloka npr. o občin-skem proračunu iz občinskega glasila (ki so ga občani že prej prejeli in lahko sami pre-brali), namesto da bi s preprostimi domačimi besedami kratko, jasno, nazorno in razumljivo pojasnil bistvo problema. Prav tako birokratska in tehnokratska pod-cenjevanja delovnega človeka in občana so vodila k temu, da so zbori volivcev oz. obča-nov ostali marsikje brez tistih, katerim so bili namenjeni. Ne smemo pozabiti: vsakogar živo zanimajo problemi okolja v katerem prebiva oz. dela, toda te probleme je treba na naših sestankih in zborih podajati živo, slikovito in zanimivo. Ce takega načina informiranja in komuniciranja na prihodnjih zborih volivcev oz. občanov ne bo, potem tudi teh ne bo. In prav tu je ena izmed najpomembnejših nalog izvoljenih delegatov — kako bomo obveščali v°livce- Pavle Segula