XIII. JUGOSLOVANSKE PIONIRSKE IGRE Rastemo pod Titovo zastavo Pionirji, veselo na delo! V pesmi in besedi, z učenjem, delom in igro, so pionirji v okviru preteklih dvoletnih iger pod geslom »Rastemo pod Titovo zastavo« izražali neomajno pripravljenost, da nadalju-jejo in ustvarjalno gradijo Titovo pot. In prav ta pripravljenost je vzpodbudila Svet Zveze pionirjev Jugoslavije k odločitvi, da se tudi naslednje igre odvijajo pod geslom »Rastemo pod Titovo zastavo«. Pionirji na letošnjih de-Iovnih akcijah pa so za podgeslo predlagali PIONIRJI, VESELO NA DELO, ki ga je republiški svet Zveze pionirjev Slovenije tudi potrdil, saj bodo igre usmerjale aktivnost pio-nirjev predvsem k delovni vzgoji. V letošnjem letu praznujemo 40. obletnico ustanovitve pionirske organizacije. Pionirji in njihovi mentorji bodo poleg svečanih proslav in srečanj najlepše obeležili pomembni jubilej s tem, da bodo ustvarili pogoje za delo, za uresničevanje vseh smotrov pionirske organi-zacije ter programa tokratnih Jugoslovanskih pionirskih iger. Zveza pionirjev Jugoslavije je nastala in se razvijala pod Titovo zastavo. Pionirji živijo in ustvarjajo v svobodni domovini. S tem, ko pionirji nadaljujejo delo tovariša Tita in razvi-jajo vrednote, pridobljene v dneh revolucije, gradijo tudi svojo srečnejšo bodočnost. S svojo vsebino morajo igre prispevati k temu, da se pri pionirjih: - oblikuje smisel, sposobnost in pripravlje-nost za uresničevanje samoupravnih sociali-stičnih odnosov. Prav z ustvarjalnim delom se pri pionirjih razvijajo omenjene osebijostne lastnosti; - razvija vztrajnost in odgovornost za ure-sničitev skupno dogovorjenih nalog; — oblikuje samostojnost, iniciativnost, razi-skovalna pripravljenost; — razvija pravilen odnos do dela ter spoz-navajo vrste dela in poklice, odkrivajo lastne interese in sposobnosti in se poklicno usmer-jajo; - razvija kultura dela; - razvija samozavest o vrednostih in mož-nostih lastnega dela, katerega rezultati razve-seljujejo pionirja in so obenem lahko tudi koristni za pionirski kolektiv, družino, šolo, družbeno sredino. Tako v praksi z delom spre-minja in izboljšuje življenjske pogoje V šoli in okolju, kjer živi; - razvijajo najraznovrstnejše oblike prido-bivanja novih znanj, spretnosti in navad na vseh področjih ter obenem razvija sposobnost za ustvarjalno uporabo novih znanj; - razvija smisel za kolektivno delo, za vre-dnotenje človekovega dela, smisel za skupno odločanje o rezultatih skupnega in svojega dela; - razvija pravilen odnos do narave in vre-dnot človekovega okolja; - oblikuje odgovornost, pripravljenost in sposobnost za družbeno samozaščito in obrambo vrednot, pridobljenih v revoluciji narodov in narodnosti Jugoslavije. Podgeslo iger »PIONIRJI, VESELO NA DELO!« daje s svojimi smotri in nalogami možnosti za ustvarjalno vključitev vsakega pionirja in vseh pionirskih kolektivov v proiz-vodno, družbeno koristno delo. Igre predstavljajo obliko vsebinskega usmerjanja in intenziviranja smotrov, vsebin in oblik vzgojnoizobraževalnih nalog in dela osnovne šole, programov družbenih organiza-cij in društev ter programskih usmeritev Zve-ze pionirjev Jugoslavije. Igre PIONIRJI, VESELO NA DELO! se za vsakega pionirja začenjajo vsako jutro zno-va - z aktivnim vključevanjem v življenje družine, s pripravljenostjo, da s svojim delom razveseljujejo svoje najbližje, z razvijanjem spoštovanja do delovnega prispevka vsakega člana družine in občutka potrebe po sodelova-nju in dogovarjanju. Glede na starost pionirja delovne naloge v družini ali v soseski obsegajo osnovno skrb za svoje osebne stvari, pa tudi redne aktivnosti pri pospravljanju in urejanju doma, stopnišča, dvorišča, izdelovanje daril za svoje najbližje -aktivnosti na področju uporabnih umetnosti, odkrivanje novega na področju gospodinjskih del, pomoč pri kmetijskih opravilih, nakupih, pripravi hrane, ročne spretnosti in sodelova-nje pri varčevanju. Tema iger pionirje predvsem obveziije, da vestno izpolnjujejo svojo osnovno nalogo -učenje. Ce bo le-ta pripomogla, da bodo pio-nirji odkrili lepote učenja in ga vzljubili, da bodo razvili občutek zadovoljstva s svojim lastnim delom, da bodo v procesu učenja utr-jevali medsebojno zaupanje in tovarištvo, da bodo učenje doživljali kot ustvarjalno deja-nje, da bodo neprestano sledili novim in zani-mivejšim potem osvajanja novih znanj ter spodbujali nove oblike in vsebine interesnih aktivnosti, da bodo v procesu učenja koristili eksperimente in druge oblike raziskovanja -bodo igre dosegle svoj cilj. Igre naj tudi pripo-morejo, da bodo pionirji razvili pravilne nava-de in odnos v skrbi za urejen izgled šole »od kleti do podstrešja«, šolskega dvorišča, drevo-reda, vrta, igrišč, trim stez itd. ter za vse bogastvo, ki ga imajo šole v obliki zbirk in učil. Vse to naj postane tudi skrb pionirjev samih. Da bi pionirji imeli dober in pravilen odnos do osebne in družbene lastnine, je potrebno posvetiti posebno pozornost varčevanju, kjer-koli je to mogoče: pri racionalnejši uporabi osebnih in šolskih predmetov in pribora za delo in učenje, izkoriščanju delovnega in pro-stega časa, prostora, knjig, učbenikov itd.