Ko bom velik, bom glasbenik Take napovedi malih nadebudne-žev niso redke, manj pogosto pa se ta otroška sanjarjenja tudi uresničijo. Glasbenik ne postaneš kar tako - na ena, dve, tri. Poleg nadarjenosti je na pot do dobrega, vrhunskega glas-benika treba v culico povezati še ve-liko zalogo vztrajnosti, marljivosti, sleherni korak je treba prigarati. Se-veda pa ne gre brez dobrih in potr-pežljivih spremljevalcev - glasbenih pedagogov. Na vse to večina ljudi. ki glasbo spremljajo le od zunaj, kot poslušal-ci, niti ne pomisli. Glasba jim je le užitek in sprostitev ne pa plod trdega dela, neštetih ur vadbe, piljenja po-sameznih glasbenih fraz do potanko-sti... Začeti pa je treba zgodaj, ne-malokrat celo prej kot je treba v šo-lo. Sicer pa je tudi glasbena šola čisto »taprava« šola, čeprav ni obvezna. Toda kdor se trdno odloči, da mu bo glasba krojila življenje, verjemite, jo jemlje še kako resno. Zakaj vam pripovedujemo vse to? Ker bi vam radi pobliže predstavili dejavnost ene izmed glasbcnih šol, največje v Jngoslaviji, ki ima svoj sedež v naši občini in letos slavi svoj štirideseti rojstin dan. Od tistega za-četka glasbene šole Franc Šturm leta 1948 v prostorih Vodnikove domači-je pa do danes se je v njej glasbeno oblikovalo na tisoče učencev. Iz de-setletja v desetletje je število raslo: v prvem desetletju 1000 učencev, vdrugem 1300,vtretjeml500,danes pa se šola ponaša s 1716 učenci na klavirskem, godalnem, kitarskem, harmonikarskem in solopevskem od-delku, na oddelku za pihala, trobila in tolkala, na oddelku za ritmiko in balet, za nauk o glasbi, z malo glas-beno šolo, pripravnico, harmonijo in razrede na pedagoški in glasbeni akademiji. Na šoli delujejo dva godala in ki-tarski anasmabel, otroški pevski zbor in več manjših komomih za-sedb. Delo in dogajanje pa se seveda najbolje odraža z nastopi; učenci na-stopajo na raznih prireditvah v okvi-ru šole, predstavljajo se na radijskih in televizijskih snemanjih, udeležuje-jo pa se tudi številnih republiških, zveznih in mednarodnih tekmovanj, kjer vedno dosegajo zavidljive uspe-he. Šola prireja tudi gostovanja učencev drugih glasbenih šol, ki jim vabilo za nastop pomeni posebno priznanje, saj glasbena šola Franca Šturma uživa izjemen ugled doma in celo v tujini. Verjetno ne veste, da so nastopi učencev prav vsako sredo. Pohvalno, mar ne. Manj^ pohvalno pa je, da v vseh letih obstoja in ob vseh dokazih več kot uspešnega dela, šola še vedno ni prišla do ustrezne dvorane za nastope. Tista pod žup-niščem šišenske cerkve na černetovi ulici je vse prej kot primerna in pre-more borih 80 sedežev. Učenci se morajo za nastop pripravljati kar pred občinstvom, ker dvorana nima nobenega ločenega prostora, to pa. Franc Sturm, po katerem se šola imenuje, se je rodil leta 1912 v St. Petru na Krasu. StudiraJ je glasbo, med drugim tudi v Pragi. Njegovo glasbeno uslvarjanje do danes le ni dovolj raziskano in poznano. Med vojno se je vključil v delo Osvobodil-ne fronte, marca 1942 pa je postal tudi član Komunislične partije. Leta 1943 je odšel v partizane in 11. no-vembra istega leta padel v Iškem Vindgarju pri reševanju ranjencev. glasbeno zgodovino. Glasbeni pouk poteka tudi na drugih obmoijih Ljubljane, v podružnicah za Bežigva-dom, na Ježici, v Črnučah, Zgornji Šiški, Savskem naselju, v Šentvidu, Smledniku in Medvodah, sedež pa je na Celovški cesti 98. Z mrežo po-družnic glasbena šola Franc Šturm pokriva neposredno okolico svojih gojencev, tako da jim je pot od biva-lišča Lim krajša. Za delo z bodočimi glasbeniki skr-bi 68 redno zaposlenih glasbenih pe-dagogov in več kot 30 zunanjih sode-lavcev. Poleg rednega pedagoškega dela se mnogi medn jimi udejstvujejo tudi na glasbeno inovativnem po-dročju, nastopajo kot reproduktivni umetniki, nekateri pa so že dolga leta mentorji in vodijo hospitacijske verjemite, ni prijetno, še posebej, 4e si mlad in brez bogatih izkuSenj. Ravnatelj šole Anton Kozole vidi najboplj uresničljivo in ustrezno reši-tev v tem, da bi k stavbi na Celovški cesti prizidali skromno, toda v vseh pogledih primernejšo dvorano. v ka-teri bodo nastopi prijetnejši tako za nastopajoče kot za poslušalce. Drži-mo pesti, da bo šola dobila vso pod-poro in potrebna soglasja, pa seveda, da bo tudi denarj dovolj. Glasbena šola Franc Sturm si to nenazadnje zasluži; vsa leta svojega izjemnega delovanja je opravila pomembno po-slanstvo. Mnogi njeni učenci so da-nes poklicni glasbeniki in med njimi ne manjka zvenečih imen na vseh področjih glasbenega ustvarjanja in proustvarjanja. Damjana Kenda