Šolska naloga V četrtem razredu so pisali učenci šolsko na-logo. Učitelj jim je dal opisati domovino. — Sklonilo se je štirideset mJadih glavic, in peresa so zaškripala po zvezkih, In Tinko Bertoncelj — najboljši učcnec — ;e napisal tako: -------Hiša, v kateri sem zagledal luč sveta, se imenuje moja rojstna hiša. Oče, mati in otroci tvorimo d r u ž i n o. Glavar družine je o č e , ki skrbi in hrani družino. Več hiš tvori v a s. Naša vas in tri sosednje vasi tvorijo skupaj o b č i n o, Občini predseduje župan, Več občin je zdmženih v okrajno glavarstvo, ki mu načeluje gospod okrajni glavar. Okrajna glavarstva so združena v d e ž e 1 o. Naša dežela se imenuje K r a n j s k o. V cesarjevem imenu jo vlada gospod d e ž e 1 n i predsednik. — Kranjsko je moja domovina, ki jo ljubim iz vsega srca. Kako naj bi je ne ljubil? Saj je ta dežela tako lepa: krase jo lepi kraji, visoke gore in Ijubka jezcra. Naša dežela ima veliko lepih cerkva. Posebno mi je všeč glavno mesto nale dežele, Ljubljana, ki ima mnogo lepih božjih hiš in dru-gih stavb. V Ljubljani stanujejo tudi š k o f. Naša dežela je v veliki in lepi državi, ki obsega razen Kranjske še mnogo drugih dežela. Ta država je Avstrijsko-Ogrska. In ta država je moja širša domovina. — Kot v družini oče, v občini župan, v deželi predsednik, tako vlada celo državo naš presvetli cesar Karel I. Kakor lju-bim svojega očeta in svojo domovino, tako ljubim 105 našega cesarja. Srečen in navdušen sem zato pel pri cesarski maši v cesarski pesmi: Vse za dom in za cesarja — za cesarja blago, kri! — Naši vojaki na bojnem polju žrtvujejo za cesarja in za dom vse, tudi življenje. Tudi jaz sem pripravljen, da za cesarja odidem v boj, ko bom velik, Ker pa sem še majhen in tega ne morem, hočem domovini in cesarju pomagati takole: 1. Zvesto bom ubogal svoje starše in učitelje in se pridno učil. 2. Vsak dan bom molil za zmago domovine in za cesarja in vsako nedeljo prejel v ta namen sveto obhajilo in prosil Jezusčka, naj čuva vedno nad nami. Tako bom pokazal v dejanju, da ljubim svojo domovino----------- Gospod učitelj je čital nalogc, vsi učenci so lepo napisali. A naloga malega Tinčka je bila najlepša, ker je pokazala dobro srce Tinčkovo. Kako bi pa vi na-pisali tako nalogo? J. S—č