Dvanajst učiteljskih lastnostij. Spisal Jakob Dimnik. Prva in najpotrebnejša lastnost slehernega dobrega učitelja je Ijubezen do otrok. Ljubezen do mladine je v gotovem pomenu etično-praktičen talent učiteljev. Kedor ne ljubi nedolžnih otročičev, naj se ne posveti toli važnemu učiteljskemu stanu, in več koristi človeštvu, če postane navaden dninar, kakor vzgojevalec raladine. Če hoče strokoven vzgojitelj dobro na otroke vplivati, mora imeti razum za njihov posebni način v nazom, mišljenji in čutenji. Ta razum se pokaže posebno v tem, če se zna učitelj v otročjih krogih tako obnašati, tako z otroci pogovarjati, da ga lehko razumejo. Bolj ko otroci učitelja umo, bolj ga bodo ljubili in bolj odkritosrčni bodo do njega. Bolj ko pa učitelj spozna svojstvo posameznih vzgojencev, toliko ložje in popolnejše deseže cilj vzreje. Pedagogičnerau talentu pridružiti se mora pa tudi pedagogičen takt, koja obadva morata biti učitelju uže prirojena, drugače ni sposoben za vzgojevalca mladine. Poleg teh naravnih, prirojenih lastnostij morajo pa krasiti dobrega učitelja (učiteljico) tudi še te-le lastnosti: 1. Dar psihologičnega preiskavanja. Zato je vsakemu učitelju potrebno, da se uči dušoslovja in to nekaj zaradi tega, da more natančno spoznati sebe in človeka sploh — po naravi in po njihovih bistvih, nekaj pa tudi zato, da zna z gojencem pravilno po psihologični previdnosti ravnati. 2. Moč, neugodne duševne razmerevsvojem notranjem vladati. Mnogo je takih dušnih razmer, pri katerih učitelj silno težavno svoj posel opravlja, ali ga pa še celo zanemarja. Učitelj se mora pa premagovati, da si take razmere takoj iz glave izbije, ko prestopi šolski prag in pred očmi mu mora biti edino le njegov vzvišeni poklic. Pa tudi veselje svoje mora učitelj v šoli skrivati, kajti otroci ne smejo zapaziti ne žalosti in ne veselja učiteljevega. 3. Nagon do vnete in redne delavnosti. Delaven in reden mora biti vsak učitelj, drugače ne doseže svojega smotra. Učiteljeva nemarnost ali lenoba uniči v učencu nagon do delavnosti iri marljivosti, in potem gotovo tudi ni povoljnega uspeha pri pouku. 4. Vesela soudeležba nad otročjem veseljem. Če je učitelj vesel nad radostjo svojih učencev, pokaže s tem, da zna pedagogično - ljubeznjiv biti v krogu svojih učencev. 5. čistost in razložnost v govoru. Skušnja uči, da taki učitelji, ki nimajo visokih študij ali izvrstnih spričeval, ki pa znajo čisto in razumljivo svoje misli izraževati, navadno več uspehov dosežejo, kakor pa učitelji z večjimi študijami, ki pa ne razumejo, kako bi učence vadili najpotrebnejšib vednosti. 6. Nagon do naobraževanja samega sebe. Učitelj, ki nima veselja do naobraževanja samega sebe, postane s časom pedagogičen dninar. 7. Prepričanje, da je ljudska šola bistveni pogoj za povzdigo in naobraževanje človeštva. 8. Nravna moč, da se lehko zoprstavi slabemu poželjenju. 9. Osobna čast, ki vse, kar se ne ujema z učiteljskim stauom od sebe odvrača ter si tako prizadeva pridobiti spoštovanje in zaupanje. 10. Ponižnost. Noben stan se ne sme tako zelo prevzetnosti varovati, kakor ravnb učiteljski stan. Napihnjen, ošaben in prevzeten učitelj je najslabši človek. Tacega učitelja najvišji namen je, vzgojevati zelo učene in na svojo učenost ponosne otroke, iz kojih pa postanejo navadno ničvredni ljudje. In prav ima pedagog, ki pravi: BMeni je ponižen in pobožen učitelj, kojemu je na srci sreča svojih učencev, mnogo ljubši, kakor pa ošaben in zelo učen učitelj, ki vse drugo v svojern srci goji, le ne ljubezni do svojih ueencev. 11. Ljubezen do naroda. Kdor ne ljubi naroda, kojega otroke poučuje, kdor ta narod nizko ceni ali še celo zaničuje, kdor mu otroke odteguje s tem, da njim z puhlimi frazami cepi ljubezen do ptujstva, tak učitelj ne zasluži, da se zove učitelj, ampak izneverjenec, ker narodu, med kojim živi in čegar kruh je, najdražje zaklade izneverja — in izpodkopava bodočnost njegovo. 12. Pobožnost in bogaboječnost. Kdor hoče dolžnosti učiteljskega stanu vestno izpolnjevati, mora biti tudi sam pobožen, ker drugače ne more izročene mu mladine versko - nravno vzgojevati. Da si pa učitelj lehko prisvoji teh dvanajst lastnostij, mora pa biti trdnega značaja pa zdravja.