Nove knjige v pedagoški knjižnici JANK, Werner in MEYER, Hilbert: Didakti~ni modeli. Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2007 V založbi Zavoda za šolstvo Republike Slovenije je izšlo delo Didaktische Modelle avtorjev Wernerja Janka in Hilberta Meyerja, v prevodu Marije Javornik. Avtorja sta se trudila, kot sama navajata, zasnovati in oblikovati knjigo v skladu z didakti~nimi na~eli. In to jima je v celoti uspelo, saj je pred nami poglobljen in obenem pregleden in privla~en u~benik o didaktiki. Knjiga vklju~uje nova spoznanja o didaktiki brez zanemarjanja spoznanj klasikov. Delo sestavljajo trije deli, ki so deljeni še na posamezna poglavja ali lekcije. Prvi, uvodni del zajema obravnavo temeljnih pojmov in njihovih odnosov v didaktiki in tu avtorja opredelita tudi predmet in naloge didaktike z njenimi dialekti~nimi razmerji med pou~evanjem in u~enjem, u~iteljem in u~encem, vzgajanjem in u~enjem in opozorita na usodno povezanost ciljev, vsebin in metod. Predstavita strukturni model pouka. V drugem delu, Naloge in problemi, avtorja predstavita temeljne naloge didaktike (analiza, na~rtovanje in inscenacija pouka) in teorije u~enja in razvoja. V tretjem delu, Modeli splošne didaktike, avtorja obravnavata didaktiko izobraževalne teorije in kriti~no-konstruktivno didaktiko, dialekti~no didaktiko, didaktiko u~ne teorije ter konstruktivisti~no didaktiko. ^etrti del, z naslovom Pripomo~ki za orientacijo, prinaša vsebine o koncep- tih pouka ter koristne nasvete u~iteljem za~etnikom pri na~rtovanju pouka, tako pri dolgoro~nih kot kratkoro~nih pripravah na pouk. Knjiga je privla~no opremljena z mnogimi ilustracijami in shematskimi ponazoritvami, kar omogo~a bralcu boljše razumevanje zapisanega. Namenjena je predvsem študentom kot visokošolski u~benik, za poglabljanje znanja o didaktiki pa bo zagotovo koristen pripomo~ek že u~e~im u~iteljem, profesorjem, pedagogom in andragogom. Zagotovo pa poznavanje njenih vsebin prispeva k bolj kakovostnim procesom u~enja in pou~evanja. DEVJAK, Tatjana (ur.): Pravila in vzgojno delovanje šole. Ljubljana, Pedagoška fakulteta, 2007 Knjiga Pravila in vzgojno delovanje šole je izšla kot rezultat izsledkov istoimenskega raziskovalnega projekta, ki je potekal v sklopu projekta »Partnerstvo Model III: Nadaljnje izobraževanje in usposabljanje kot oblika vseživljenjskega u~enja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, podprtega s sodobno u~no tehnologijo« in ga je izvajala Pedagoška fakulteta v Ljubljani. 146 SODOBNA PEDAGOGIKA 4/2007