13. DRUŽBENE DEJAVNOSTI A. VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE — Intenziviranje idejnosti pouka v šolah, ki temelji na marksisti-čnih načelih in praksi samoupravnega socializma; — Pospeševanje samoupravnih odnosov v cilju nadaljnje demokrati-zacije področja vzgoje in izobraževanja; — Nadaljnje pospeševanje razvoja celodnevne šole (najmanj 20 %) in podaljšanega bivanja, tako da bo v razdobju 1981 — 1985 vključenih v celodnevno organizacijo dela osnovnih šol nad 50 % učencev, kar bomo realizirali z izgradnjo novega osnovno-šolskega prostora ter ustrezno razmejitvijo šolskih okoliševmed nekaterimi obstoječimi in novimi osnovnimi šolami; — Izboljševanje kvalitete pouka in zmanjševanje osipa v OŠ; — Razreševanje kadrovske problematike v okviru izvajanja ustrez-nejše štipendijske politike, predvsem pri pokrivanju deficitarnih profilov padagoškega kadra ter intenziviranjem konkretnega razreševanja stanovanjske problematike za delavce v šolah; — Nadaljnje razvijanje integracijskih procesov, ki niso bili uresni-čeni v planskem obdobju 1976 - 1980; — Intenziviranje modernizacije pouka v šolah z uvajanjem novih tehnoloških spoznanj in sodobnih učnih pripomočkov ter metod dela (povezovanje teorije s prakso oz. z določenim živ-Ijenjskim okoljem — šola v naravi, povezovanje z združenim delom v KS); — Usmerjanje naporov za izboljševanje pogojev za delo glasbene šole; — Oblikovanje enot pri OŠ, ki naj bi postale mesto neposrednega dogovarjanja in opravljanja nalogna področju osnovnega šolstva v povezavi s KS, — Nadaljnje povezovanje vzgoje in izobraževanja v OŠ z dejavno-stjo občinske telesno kulturne in kulturne skupnosti pri krepitvi vloge šolskih športnih društev in vključevanje OŠ v kulturno dejavnost. ' B. ZDRAVSTVO — Razvijanje učinkovitejšega in smotrnejšega organiziranja vseh zdravstvenih služb v okviru večje funkcionalne povezanosti med posameznimi oblikami izvajanja zdravstvenega varstva delavcev, delovnih Ijudi in občanov; — Dvig kvalitete zdravstvenih storitev; — Zmanjševanje čakalne dobe; — Nadaljnja izgradnja manjkajočega zdravstvenega prostora (pri ZE Medvode — nov zdravstveni objekt, pri ZE Šentvid - pri-zidek, pri ZE Šiška izgradnja II. faze in izgradnja zdravstvene postaje v KS Vodice); — Ustanavljanje novih obratnih ambulant v TOZD v okviru ne-posredne menjave dela, intenzivnejše povezovanje medicine dela z obratnimi ambulantami in organizacijami združenega dela — povečanje posteljnih kapacitet pri bolnici dr. Petra Deržaja, — širjenje lekarniške mreže (nova lekarna v Šiški in v KSŠentvid); — Nadaljnje razvijanje zdravstvenega varstva v vzgojnovarstvenih organizacijah; — Razvijanje organiziranosti zdravstvene službe v pogojih družbe-ne samozaščite, splošnega Ijudskega odpora in Ijudske obrambe ter v izrednih razmerah; — Intenzivirati napore v sodelovanje z združenim delom, da bi se v okviru vsestranske akcije zmanjšal bolniški stalež; — Razvijanje vseh oblik preventivne in kurativne zdravstvene dejavnosti za preprečevanje in zmanjševanje alkoholizma in narkomanije; — Nadaljnja krepitev zdravstvenega varstva borcev NOV, ki se bo realizirala z izvajanjem prednostnih ur za udeležence NOV in ZE Medvode in Šentvid, z ustanovitvijo dispanzerja za borce NOV pri ZE Šiška in z ustanovitvijo zobozdravstvene ambulante v tej enoti; — Krepitev preventivnega zdravstvenega varstva z intenziviranjem nege bolnika na domu, zdravstvenega prosvetljevanja občanov s poudarkom na izvajanju preventivnih zdravstvenih akcij na področju izvajanja zdravstvenega varstva predšolskih in šolskih otrok; — Zagotavljanje zdravstvenega kadra za izvajanje letovanj otrok; — Usmerjanje naporov v boljšo organizacijo dela, da bi se pri izva-janju osnovnega zdravstvenega varstva občanov čimbolj kvali-tetno izkoristile obstoječe prostorske in kadrovske kapacitete ter oprema; — Ustreznejša delitev dela med osnovno, specialistično in bolnišnično zdravstveno dejavnostjo; — Prilagajanje delovnega časa v ordinacijah potrebam delavcev, kar bomo realizirali z uvajanjem izmenskega dela za vse profile zdravstvenih delavcev v zdravstvenih enotah; — Prilagajanje dežurne službe dejanskim potrebam občanov. C.RAZISKOVANJE " ^ * — Pospeševanje inovacijske dejavnosti z nagrajevanjem racionali-zatorjev in izumiteljev, — Izvajanje trajnih nalog s področja raziskav: energetike, strojni-štva, elektrotehnike, avtomatike, računalništva, kemije, kemij-ske tehnologije, biokemije, gozdarstva, lesarstva, papirništva, grafike, graditeljstva, kmetijstva, prometa in informatike, — Vključevanje učencev strokovnih šol in dijakov gimnazije v delo raziskovalnih skupin delovnih in raziskovalnih organizacij na območju občine v času šolskih počitnic; — Organiziranje posvetovanj z organizacijami združenega dela glede problematike na področju raziskovalnega dela v cilju pove-zovanja ključnih problemov v skupne raziskovalne projekte; — Usmerjanje naporov v zaščito domačih proizvajalcev in razisko-valcev, da bi se tako njihova dejavnost zavarovala kot prioritetna dejavnost in zaščitila pred uvažanjem izdelkov, licenc in tehno-loških postopkov v vseh primerih, ko lahko te potrebe krijemo v okviru doseženih rezultatov lastne raziskovalne dejavnosti. D. SOCIALNO VARSTVO . — Usposabljanje delegatov s posebnim poudarkom na vključevanje delegatov v aktivno razreševanje socialno varstvene problema-tike v KS in delovnih organizacijah; — Usklajevanje osnov in meril za uveljavljanje socialnih pravic posameznikov in skupin prebivalstva; — Urejanje dnevnega varstva, usposabljanja ter vključevanja vdelo otrok in mladine z motnjami v telesnem in duševnem razvoju in odraslih invalidnih oseb; — Zagotavljanje socialne varnosti udeležencem NOV, vojnim inva-lidom in drugim invalidom, starejšim občanom ter ostarelim kmetom; — Skrb za doslednejše izvajanje družbenega dogovora o pogojih zaposlovanja ter zagotavljanju minimalnih standardov za življe-nje in kulturne razmere delavcev; — Hitrejše razreševanje stanovanjske problematike na področju družbene pomoči, v stanovanjskem gospodarstvu; — Izboljševanje stanovanjskih pogojev za borce NOV; — Usklajevanje socialno varstvenih programov, ki jih izvajajo druž-bena humanitarne in druge organizacije; — Usklajevanje socialno varstvenih nalog s področja Ijudske obrambe. E. OTROŠKO VARSTVO v — Zagotovitev pogojev za 65 %-no vključitev predšolskih otrok v družbeno organizirano vzgojo in varstvo, kar bomo realizirali z intenziviranjem vseh oblik varstva in vzgoje predšolskih otrok v okviru VVZ družinskega varstva in z izgradnjo novih vzgojno-varstvenih kapacitet ter širjenjem obstoječe vzgojnovarstvene mreže v soseskah in območjih, kjer ta še ni razvita in v novih stanovanjskih naseljih; — Nadaljnje razvijanje celotne male šole, v katero bodo vključeni vsi 6-letni otroci; — Krepitev zdravstveno preventivnega varstva otrok v VVO kot ubveznega dela rednega programa občinske zdravstvene skupno-sti. — Nadaljnje razi/ijanje sistematičnega vzgojnega dela z vključe-vanjem 5-letnih otrok, ki niso redni varovanci VVO v 80-urni vzgojni program, — Nadaljnje postopno širjenje vzgojne dejavnosti za predšolske otroke ob sodelovanju z Zvezo telesnokulturne in kulturne skupnosti ter društev in drugih dejavnikov; — Nadaljnja izgradnja in vzdrževanje otroških igrišč ter pridobi- vanje drugih javnih rekreacijskih površin v KS; — Zagotavljanje sredstev za razširjeni obseg izvajanja letovahj; — Razvijanje vzgoje in varstva za motene otroke v telesnem in duševnem razvoju; — Združevanja sredstev za vzdrževanje obstoječih objektov za letovanja z možnostjo pridobivanja oziroma razširitve obstoje-čih letovalnih baz, — Poglabljanje samoupravne organiziranosti; ' . ' — Ustanavljanje vzgojnovarstvenih enot v KS, ki naj bi postalo center neposrednega dogovarjanja in izvajanja nalog na področju vzgoje in varstva predšolskih otrok, — Sodelovanje s skupnostjo otroškega verstva z drugimi samo-upravnimi in interesnimi skupnostmi mejnih področij, da bi se tako v medsebojni povezanosti čimbol; kvalitetno realizirala delitev dela ter izvajal v okviru združevanja sredstev zadovoljivi obseg financiranja programov in nalog s področja otroškega varstva, — Intenziviranje sodelovanja z delovnimi organizacijami, hišnimi sveti in KS, da bi se v okviru danih materialnih pogojev čim-hitreje pridobival manjkajoči vzgojnovarstveni prostor ter razre-ševali drugi ključni problemi s področja izvajanja otroškega varstva, — Usmeritev naporov za korekcijo obstoječih sanitarno-higienskih normativov, zaradi katerih so se v preteklem obdobju omejevale možnosti za hitrejši razvoj družbeno organiziranega varstva v družinah in v okviru prostorskih kapacitet, ki so bile sicer evidentirane za ureditev in izvajanje otroškega varstva, obstoječi normativi pa so načrtovano realizacijo onemogočili, — Razreševanje kadrovske problematike s poudarkom na intenzivi--ranju razreševanja nekaterih ključnih problemov kot so to: — izvajanje ustreznejše štipendijske politike, — razreševanja stanovanjske probiematike, — vključevanja varuhinj v šolo za varuhinje, — usposabljanje varuhinj za družinsko varstvo, Nadaljnja racionalizacija finančno administrativnih in drugih v okviru izpeljave združevanja administrativnih in drugih služb vzgojnovarstvenih organizacij, ki niso bile uresničene v plan-skem obdobju 1976-1980. . .,,,,. F. SOCIALNO SKRBSTVO — Uresničevanje vsklajenega socialnega in prostorskega planiranja domskega varstva v sodelovanju s stanovanjsko in zdravstveno skupnostjo upoštevajoč potrebe ostarelih in invalidnih oseb, kar bomo realizirali v okviru novozgrajenih domskih kapacitet in stanovanjskih enot za starejše občane z območja občine; — Razvijanje eksternih oblik dela s starostniki, ustanavljanje klubov za to populacijo občanov, izvajanje pomoči starejšim občanom, ki niso vključeni v domsko oskrbo ter organiziranje letovanj za starejše občane; — Sodelovanje z zdravstveno skupnostjo pri odkrivanju in pospeše-vanju nege bolnika na domu; — Intenziviranje vključevanja novih rejniških družin ter organizi-ranje strokovnega usposabljaja le-teh; — Poenotenje kriterijev v Ljubljani za pridobitev pravic pri uveljav-Ijanju vseh oblik družbene pomoči ter poenotenje doplačevanja zavezancev k oskrbninam v socialnih zavodih; — Pospeševanje organiziranja socialne službe v KS in OZD z nasta-vitvijo socialnih delavcev — profesionalcev; — Zagotavljanje kadrovskih, finančnih in prostorskih pogojev za izvajanje nalog, ki jih prinaša zakon o zakonski zvezi in družin-skih razmerjih, zakon o izvrševanju kazenskih sankcij, zakon o prekrških in zakon o izobraževanju ter usposabljanju otrok in mladostnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju; — Korigiranje republiškega kadrovskega normativa, ki vključuje enega socialnega delavca na 4500 prebivalcev, kar se v praksi odraža zaradi preobsežnosti dela kot nerealen normativ, — Reševanje prostorskega problema Centra za socialno delo, — Prilagajanje oddelka DEC celodnevnemu varstvu pod posebnimi pogoji odraslih prizadetih občanov ter prilagajanje Centra dnev-nemu varstvu; — Pomoč krajevnim skupnostim pri organiziranju interesnih dejav-nosti za mladino; — Pridobivanje novih domskih prostorskih kapacitet, ki bodo funkcionalno prilagojene starejšim in nepokretnim občanom. G. ZAPOSLOVANJE: — Zmanjševanje ekstenzivnosti zaposlovanja z usmeritvijo na visoko razvite tehnološke procese, z minimalnimi potrebami po zaposlovanju novih delavcev predvsem nižjih kvalifikacij in ne-proizvodnih smeri; — Izvajanje samoupravnega sporazuma o zaposlovanju in o mini-malnih standardih; — Uresničevanje pogojev za pos.:. ;j,io in organizirano vračanje delavcev, ki so na začasnem delu v tujini in za njihovo vključe-vanje v delo doma; — Razvijanje le tistih oblik zaposlovanja v tujini, ki je vključena v mednarodno delitev dela z usmeritvijo v neuvrščene države; — Sodelovanje in povezovanje z OZD pri zaposlovanju invalidnih oseb in težje zaposljivih oseb; — Razreševanje problematike v zvezi z vključevanjem in usmerja-njem mladine v deficitarne poklice; — Žmanjševanje bolniškega staleža, kar bo izvedljivo le v okviru intenzivnega sodelovanja z vsemi odgovornimi dejavniki (OZD, zdravstvena služba, idr.); — Zmanjševanje fluktuacije delavcev z ustreznejšim nagrajevanjem po delu, izboljšanjem delovnih pogojev in medsebojnih odnosov. H. POKOJNINSKO INVALIDSKO ZAVAROVANJE: — Razvijanje sistema pokojninsko-invalidskega zavarovanja ter urejanje postopkov za uveljavljanje varstva pravic ter izboljše-vanje gmotnega položaja upokojencev skladno z rastjo osebnega dohodka delavcev v združenem delu; — Dopolnjevanje sistema zagotavljanja sredstev za letovanja in rekreacijo upokojencev ob upoštevanju potreb za zagotovitev sredstev pri izgradnji novih počitniških domov za upokojence in invalide; — Zmanjševanje rasti invalidskih upokojitev ter izboljševanje ma-terialnih možnosti za rehabilitacijo in prekvalifikacijo invalidov; — Čimprejšnji sprejem ter izvajanje družbenega dogovora o uresni-čevanju preventivnih akcij in ukrepov pri odpravljanju vzrokov in posledic nesreč pri delu, poklicnih obolenj in nastajanju invalidnosti; — Skrajševanje postopkov pri uveljavljanju vseh pravic iz invalid-sko pokojninskega zavarovanja; — Razvijanje kulturno prosvetne in rekreativne dejavnosti za upokojence v okviru klubov upokojencev; — Razreševanje stanovanjske problematike upokojencev: I. KULTURA: — Nadaljnje financiranje razvijanja in širjenje amaterskih kulturnih dejavnosti v KS in TOZD; — Utrjevanje dela komisij za kulturo in ustanavljanje novih komisij v OZD s poudarkom w> •- Jjavljanju dela kulturnih animatorjev; — Razvijanje kulturnega sodelovanja z drugimi občinami in s pobrateno občino Kavadarci; — Ustanovitev delovne organizacije s področja kulture na območju občine, ki bi zajemala lutkovno gledališče, amatersko-profe-sionalno gledališče in opravljala strokovne administrativne posle; — Uvajanje abonmajev kulturnih dejavnosti v KS; — Izvajanje investicijskih vlaganj, kar bomo uresničili z združe-vanjem sredstev za vzdrževanje obstoječih tez za izgradnjo novih domov kulture; — Pri zagotavljanju sredstev za uresničevanje sprejetih nalog in programov, bo potrebno uresničiti dokument o svobodni menjavi dela ter zagotoviti sredstva za aktivno in razširjeno de-javnost. t" .¦ - . '\ J. TELESNA KULTURA: — Nadaljnje razvijanje koncepta množičnega vključevanja občanov v telesnokulturne dejavnosti v okviru podružbljanja telesne ' kulture v KS in TOZD s^iljem, da bomo v te dejavno.sti vključili v razdobju 1981-1985 40 do 50 % občanov; — združevanje sredstev za vzdrževanje in sanacijo obstoječih tele- " snokulturnih objektov; — Združevanje sredstev za izgradnjo novih športno-rekreacijskih , prostorskih kapacitet v KS, — Izboljševanje pogojev za izvajanje programov vrhunskega športa, z vključevanjem načela amaterizma; — Usklajevanje interesov občanov z možnostmi izvajanja telesno-kulturnih programov; . — Posebno pozornost bomo posvetili nadaljnjemu razvoju šolskih športnih društev; — Zagotavljanje minimumov, tako glede dejavnosti, kot tudi kadrov in objektov v vsaki KS; 13 — Vzpodbujanje in zagotavljanje pogojev za pospeševanje razvoja družinskega trima; — usposabljanje in zagotavljanje amaterskih strokovnih kadrov za delo v KS, TOZD, OŠ in VVZ; — Vključevanje vseh oblik zagotavljanja materialne osnove za realizacijo programov: — Uvedba zdravstvenih kartonov in kartonov fizičnih zmogljivosti za vse občane v sodelovanju z zdravstveno skupnostjo; — Samoupravno preobrazbo telesne kutture v cilju, da bodo KS postale mesto vsklajevanja in izvajanja programa športne re-kreacije za krajane; — Intenziviranje naporov za razreševanje kadrovske problematike na področju telesne kulture s poudarkom zagotavljanja stano-vani delavcem v telesni kulturi.