URN_NBN_SI_doc-MTGYAMOA

438 UDK 929Karlin A.:37 1.02 Pregledni znanstveni članek Prejeto: 10. 4. 2016 Rebeka Lovrec Kvartič* Šolanje in poučevanje Alme M. Karlin The education and teaching of Alma M. Karlin Izvleček V članku je predstavljena učiteljska pot Alme M. Karlin. Alma bi lahko sledila svoji materi in tudi sama postala učiteljica, a si je v življe- nju postavila drugačne cilje. Želela je pisati in oditi na pot okoli sveta ter tako svet pri- bližati vsem, ki so ostali doma. Poučevanje ji je služilo kot sredstvo, ki ji je omogočilo po- tovanje, saj se je na poti preživljala sama. S potovanja se je vrnila zelo utrujena, posledice pa je njej pustila druga svetovna vojna. Umr- la je v hudi revščini in brez velike slave, po kateri je tako hrepenela vse življenje. Ključne besede : Alma M. Karlin, poučevanje, pot, pisati, cilj Key words : Alma M. Karlin, teaching, journey, writing, goal Alma Ida Willibalda Maximiliana Karlin se je rodila 12. oktobra 1889 v Celju. Njeno rojstvo je presenetilo vse. 43-letna mama Vilibalda Miheljak, spoštovana in priljubljena učiteljica na nemški dekliški šoli, se je leta 1887 poročila z upokojenim majorjem avstro-ogrske vojske Jakobom Karlinom. 1 Vilibalda se je odpravila h gine- kologu z namenom, da bi ji odstranil polip, a ji je ta odvrnil, da to ne bo potrebno, kajti »čez štiri mesece bo sam prišel na plano in hotel jesti in piti.« 2 Za mater, ki ni bila več mlada, je bil to šok, Almin oče pa je dejal: »Vedno se me je držala smola, a nekaj časa bom verjetno še živel in s sedmimi leti bodo dečka lahko sprejeli v kadetnico.« 3 * Rebeka Lovrec Kvartič, prof. inkluzivne pedagogike in teologije, univ. dipl. soc. kulture, OŠ Milana Šuštaršiča, Ljubljana, e- pošta: rebeka.lovrec@gmail.com 1 Barbara Trnovec, Kolumbova hči: življenje in delo Alme M. Karlin , Celje: Pokrajinski muzej, 2011, str. 6–9. 2 Alma M. Karlin, Sama: iz otroštva in mladosti , Celje: In Lingua, 2010, str. 6. 3 Prav tam. Abstract The article presents the teaching path of Alma M. Karlin. Alma could have followed her mother and become a teacher, but decided on different life goals. She wanted to write and set off on a journey around the world, bring- ing it closer to those who remained behind. Teaching only served as a means of making a living while travelling. She returned home exhausted and was then strongly affected by World War Two. She died in extreme poverty and without the fame she had craved so much all her life.

RkJQdWJsaXNoZXIy