ALBIN ČEBULAK: K Bregantovi ,,novi čitanki". Nova čitan'ka, ki ji ipravzaprav polaga Brcgant 'smernice v svojem delu »Elemen^ tarni razred«, (naj omenimo, da nam odpira ta nova šola nova pota na podlagi »krepkeg« nazora v smislu delovnc šole), hodi po glo* bokoumevajočcm načelu: o^d lažjega do tež= jega., torej stopnjevanje po učenčevi zmož< nosti. Kdor mu bo slcdil z vso ljubeznijo do dela, bo1 žel brezdvomno velike uspehe, in to — brez učenčeve muikc. Koliko solza je bilo iprelitih že ob »Abecedniku« in »Mojem .prvcm berilu« in to-, ker se stvantelji teh knjig niso spustili tako globo'ko v doišo učenca prvega razreda, da bi zidali od spo= daj navzgoir. Zidali so od zgoraj navzdol, po načelu: taka je tiskana črka »A« 'in zapcmni si to, trda butica. Učenec si je moral hrez nm/ora utupati v glavo te čudnc spake, kateri posamezni nismo predočili niti najmanj življenja. Ne< kaj časa je že šlo, potem se je pa naveličal utcpati učcnec v glava to brezbrojno sodrgo, odpavedal je, onemogel, sikratka: knoba se ga je lotevala kakor^lesen, lenoba — kakor piravijo — jc pa vseh ipregreh grdoba — in taUo je konccm leta Janezck obsedel, obse« del drugo leto, dasi jc šel na pot z navdu* šunjem, ki mu ga jc navdahnila ob i/ačetku leta gospodična učitcljica. Žal, to navdušenje se je i/rabilo ravno ko jc prišel do ome črike, kjer jc lani odpo=> vedal; morda je še zmcgel, dai je pridobil letos par črk več. Če bi precej v začetku leta, ko je bil svež in vo. Učilnica je tudfi- natrplnna: Iglava ipri glavi, ta zna, drugi zopet nc, pouk je morda direikten na dan samo pol ure. En sam za= ostali ptič ti vzame četrt ure 'kakor da bi mignil, in takih je dosti, dosti — oasa malo1, črk pa še rveliko... (Konec prihodnjič.)