Stev. 6. Y Maribora 6. februarja 1879. Tečaj XIII. izhaja vsak četrtek i velja s poštnino vred m v Mariboru s pošiljanjem na dom za celo leto 3gld. — kr. , pol leta I 60 ., , četrt leta - „ 80 „ Naročnina se pošilja epravništvu v dijaškem semenišču (Knaben-seminar.) Deležniki tisk. društva dobivajo list brez p>>-selme naročnine List ljudstvu v poduk. Posamesne liste prodaja knjigar Novak na velikem trgu po 5 kr. — Rokopisi se ne vračajo, neplačani listi se ne sprejemajo. — Za oznanila se plačuje od navadne vrstice, če se natisne en-nrat 8 kr., dvakrat 12 kr., trikrat 16 kr. Francoske republike novi predsednik. Francozi so najnemirnejši ljudje na svetu. Nobeno se obstoječe vlade in vladarjev tako bitro ne naveliča, kakor ravno francosko. Premembe jim je večno treba, kakor ribi vode. Kedar jim kdo predolgo vladari, pa ga ubijejo, preženejo, odstavijo ali k odstopu prisilijo. Kralja Ludvika XVI. so zakiali, Karola X. in Ludvika-Filipa iz-ti.ali, cesarja Napoleona I. in III. odstavili, predsednika Tbiersa in sedaj Mak-Mabona tako žnja-viii, da sta sama se odpovedala predsedništvu. Slednji je to storil v četrtek 30. januarja t. 1. in zbornica poslancev se je takoj združila s starešinstvom in skupno izvolila novega predsednika, advokata po imenu: Grevy, ki je rojen 1. 1813. tedaj uže 66 let star. Liberalci vseh dežel, narodov in jezikov se tega močno veselijo. Pravijo: sedaj je repubiika na Francoskem za vselej utrjena, noben kralj, noben cesar ne bo kedaj več Francozem ukaževal, za naprej bode Francija uživala mirno in brez strahu pred kakim samovladarskim prevratom — zlato r-svobodo pri vsestranskem napredovanju! Mogoče, a verjetno to nikakor ni. Kajti po odstopu Mak-Mabona ni prišlo ljudstvo sploh do veljave, ampak le enaj to pa liberalna, stranka. Ta stranka pa se je povsod in vselej pokazala kot najiskrenejša zatirovalka verske svobode in najplodniša mati svobodam, ki so celemu ljudstvu, državi, rodbini, zasebnikom, zlasti ubožnejšim ljudem in delavcem na škodot n. pr. svobodno oderuštvo ild. Liberalci povsod, kder zavladajo, izmislijo neizrečeno veliko novih uradov in tako sebi in svojim pristašem pomagajo do mastnih služeb brez ozira na ljudstvo, ktijemu dače in bremena povekšavajo, dokler pod nj mi ne sklekne ali se pa v krvavej revoluciji ne vzdigne zoper svoje tlačitelje. Tako je zadnjo stotino let bilo in bo sedaj tudi ter prišlo do revolucije, to pa tako strašne, kakoršne še menda svet videl ni. Bati se je socialistične revolucije blizu take, kakoršuo so zanetili divjaki in divjakinje, ki so 1. 1871 nadškofa v Parizu zaklali in mesto poži- gali. Takrat je vojska še storila svojo dolžnost in upor v Parizu zatrla. Ali sedaj, ko je Mak-Mahon odstopil, začeli bodo vojsko pridobivati za socijalistične nauke, dali njej bodo freimaurerskih in socialističnih generalov in oficirjev in potem je predren poslednji jez, socijalistična revolucija lehko poplavi celo Francijo, tem bolj ker je uže videti, da bodo sedanji liberalni mogotci ondi začeli „kulturno borbo", t. j. preganjanje in zatiro-vanje katoličanstva! Mak-Mahon bil je od konservativnih poslancev izvoljen za predsednika. Ali iz strahu pred Bismarkom, ki je liberalce podpiral, dal je tem tako slobodno po deželi rovati, da so konservativci večino zgubili, najprej v zbornici poslancev in nedavno tudi v zbornici starešinstva. Vedno dalje ; so porivali sedaj Mak-Maliona in naposled tirjali, naj odstavi 4 pridne generale. To mu je bilo i preveč in je rajše odložil predsedništvo. Konservativci so zgubili slednjo zaslombo, liberalni frei-! mavrerji pa sedaj lehko začnejo razkristijanjenje ; Francozev in nadelovanje pota socijalizmu in ko-nečno socijalističnej revoluciji, ki bo se ve tudi francoskej republiki naredila — konec! Papeževo pismo proti socijalistom. III. On namreč, ki je vse ustvaril in vlada, je v svojej modrej previdnosti uravnal tako, da to, kar je najspodnjega po srednjem, in kar je, srednjega, po najgoinjem — vsako k svojemu namenu pride. Kdor tedaj je hotel, da celó v nebeškem kraljestvu naj bodo vrste angeljev, med seboj razločne, in eni drugim podložni, kakor je tudi postavil razne stopnje redov in različnost služb, ter niso vsi učniki, ne vsi pastirji (1. Kor. 12), enako je v državljanskem družbinstvu uravnal več stanov, ki so v časti, pravicah in moči med seboj različni ter da je država — kakor Cerkev — eno telo, ki obsega več udov, — eni imenitniši mimo drugih, pa | vsi med seboj potrebni in skrbni za občinski bla-; gor. Da pa bi vodniki narodov sebi podeljeno oblast rabili v spodbudo in ne v razdjanje, Cerkev silno primerno spominja, da tudi poglavarja čaka ostrost najvišjega Sodnika in z besedami božje Modrosti v božjem imenu kliče vsem: Nastavite ušesa vi, ki črez množice gospodujete in si dopadate v trumah narodov; ker Gospod vam je dal oblast, in mogočnost Najvikši, kteri bo vaša dela preiskoval, in vaše misli pregledoval. . . Zakaj naj ostrejši sodba se godi njim, ki so predpostavljeni . . . Ker Bog ne bo nikomur gledal na obraz, in ne bo se bal mogočnosti nobenega, zakaj on je nizkega in mogočnega ustvaril, in za vse enako skrbi; mogočnejših pamočnejše trpljenje čaka. (Modr. 6.) ako pa bi vendar kterikrat knezi oblast rabili predrzno in črez mero, nauk katoliške Cerkve ne pusti samovoljno zoper nje se vzdigo-vati, da se mir in red še hujše ne razdira in druž-binstvo še večje škode ne trpi. Ako bi prišlo do tega, da se nobeno drugo upanje ne kaže več, uči ona, da naj se z zaslugami krščanske potrpežljivosti in z živimi prošnjami k Bogu pomoč pospešuje. Ako sklepi postavodajavcev in knezov kaj zapovejo, kar božjej ali natornej postavi nasprotuje, opominja čast krščanskega imena, dolžnost in apostolski nauk, da moramo bolj Bogu kakor pa ljudem pokorni biti. (Dj. ap. 5. 29.) Cerkve blaženo moč pa, ktera meri na najbolje uravnanje in ohranjenje občinske družbe, mota čutiti in^skušati tudi domača rodbinska diužba, ki je podlaga vsakej državi in vsakemu pravu. Veste namreč, častitljivi bratje, da prava razmera tega družbinstva se po tirjatvi natornega prava v prvo opira na nerazrešljivo zvezo moža in žene, in se spolnuje z medsebojnimi dolžnostmi in pravicami med starši in otroci, med gospodarji in služebniki. Veste tudi, da po zahtevah socijalizma se ta /veza skorej čisto razreši; in ako se nam zgubi trdnost, ktero (ta zveza) iz verskega zakona zajema, nij drugače mogoče, kakor da odjenjuje cel6 oblast staršev do otrok, in dolžnosti otrok do staršev. Nasproti pa Cerkev uči, da po vsem častitljivi zakou (Hebr. 13), ki ga je Bog sam uže v začetku sveta za razširjanje in ohranjenje človeškega rodil postavil in za neločljivega določil, je postal še trdnejši in svetejši po Kristusu, ki mu ie podelil vrednost zakramenta in je hotel, da bodi podoba njegove zveze s Cerkvijo. Tako tedaj, kakor je Kristus po nauku apostolovem (Ei. 5) glava Cerkve, tako je mož glava žene, in kakor je Cerkev podvržena Kristusu, ki jo z najčistejšo in vedno ljubeznijo obsega, tako naj bodo žene svojim možem podložne in le ti nasproti naj jih z zvesto in stanovitno ljubeznijo ljubijo. Enako Cerkev uravnava očetovsko in gospodarsko oblast, da otroke in služebnike more v strahu ohraniti, pa vendar mere ne presega. Zakaj po katoliških pismih se v starše in gospodarje izteka nebeškega Očeta in Gospoda oblast, ktera torej od njega jemlje ne le svoj začetek iu muči, ampak tudi svojo natoro in lastnijo. Torej apostol opominja otroke, da naj bodo pokorni staršem svojim v Gospodu ter naj spoštujejo očeta in mater, ktera je prva zapoved v obljubi. (Ef. 6.) Staršem pa zapoveduje: In vi očetje, nikar ne dražite svojih otrok k jezi, temuč redite jih v podučevanju in svarjeujn Gospodovem. (Ef. 6). Dalje pa pred služebnike in gospodarje ravno ta apostol stavi božjo zapoved, da m o-rajo pokorni biti telesnim gospodarjem kakor Kristusu, da jim morajo služiti z dobro voljo, kakor Gospodu; uni pa morajo opustiti žuga nje, vedoč O kr. 20 40 60 20 90 0H 2—3 Orgle vabi Janez Cerne, po domačem Haba, v Framu (Frauheimu), ki je sedaj iz nova začel olje delati! Xnjnovcjšl kurzi na Dunaju. Papirna renta 6145 — Sreberna renta 62 72 — Zlata renta 74— — Akcije narodne banke —.--Kreditne akcije 213--20Napoleon 9 32. — Ces. kr. cekini 5.55 — Srebro 100 — IjOteriJne »tevllhe: V Gradcu 1. februarja 1879: 46, 10, 67, 68, 64. Na Dunaju „ „ 65, 19, 11, 66, 51. Prihodnje srečkanje: 15. februarja 1879. Nadučiteljska služba v Negovi s plačo od 550 gold. opravilno doklado od 50 gold. s prostim stanovanjem in s eventuel-nim poboljškom dohodkov službe orglarja se razpisuje do 1. marca t. 1. Prosilci nemškega in slovenskega jezika zmožni naj ulože svoje prošnje po pravilnem potu. Okrajni šolski svet Zgorn. Radgone dne 28. prosinca 1879. Prvosednik Premersteln. Častitim gospodom župnikom! Podpisani vljudno naznanujem, da izdelujem mesingaste in kositarske prav lične cerkvene laterne ali stalnice v različnem zlogu, tudi štirivoglate za razsvetljavo po cerkvi, obhajilne svetilnice, kljukaste svečnike za pod križeva pota, pušice za pobiranje miloščinje po cerkvi, predmašne umivalnice itd. Vsake vrste železna ognjišča za vzidati ali iz železn. ploščaka, kositarske škafe, kakor vsakovrstno kuhinjsko orodje in razne vtisnjene ali gladke posode. Tudi izdelujem razna železna vrata in omrežja za cerkve in pokopališča, kakor sicer vsakovrstne ključavničarske in kovarske reči. Prevzamen vsakovrstno pokrivanje zvonikov, cerkev itd. z železnim, cinkastim, kosi-tarskim ali bakrenim ploščakom, izdelovanje strešnih žlebov in strelovodov, barvanje zvonikov, cerkvenih streh itd. popravljanje vseh sem spadajočih stvari itd. K obilnemu naročevanju se najuljud-nejše z dobro napravo kot z nizko ceno pri- poro6a Jakob Belec, stavbni klepar, ključavničar kovač in 2—3 posestnik v Šent-Vidu pri Ljubljani. Na zahtevanjc se postreže z obrisi I I I I I I OZNANILO. 2000 jabelkinih sadnih drevesc, pripravnih za cepljenje (divjakov), pa tudi nekoliko gruškinili, 1 — 2 im-tra visokih, po 5—10 kraje.; potem 1000, meter visokih, prav lepih, 31etnih lira stovili sadežev, po 5 kraje, se dobi pri 3-3 še dosti dobre so po ceni na prodaji pri farni cerkvi v Skalah. Pogodbe se zvejo pri cerkvenem predstojništvu. 3_3 Mart. Znidarju, posestniku v Kušonci poleg Celja. ) )