Sv. Uiban nad Mariborom. Kakor snio obIjubili, tako tudi storimo ter naznanjamo vsem ljubiteljem našega razglednega hriba in vsem častilcem sv. Urbana, da obhajamo tu gori prihodnjo nedeljo, dne 12. junija, že dolgo iskreno zaželjeno slovesnost blagoslovitve naše zunaj in znotraj popolnoma prenovljene cerkve. Lepa je, dŁ jo z radostjo gleda oko. Veliko so si prizadevali sosedje od blizu in daleč, da se delo posreči; veliko so že darovali in žrtvovali in še tudi bodo, da nas ne bodo tlačili dolgovi; __i veliko je zdaj tudi njihovo in cele kamniške župnije veselje, da se je delo srečno končalo in da pride dan slovesne blagoslovitve tako okusno prenovljene cerkve sv. Urbana. Da ste priče naše radosti in da počastite priljubljenega varuha naših vinskih goric in sadonosnikov, pridite vsi, ki se radi ozirate na naš prijazni hrib in belo cerkev na njem, pridite sem gori vi vsi iz okoliškega gričevja in milih dolinic, posebno še vi iz mariborske, kungoške, svečinske in šentjurske strani ter pred vsem vi naši najbližnji sosedje in najzvestejši prijatelji Križančani, pridite prlhodnjo četrto pobirikoštno nedeljo, dne 12. junija. Ob pol devetih bo blagoslovitev cerkve, nato pa pridiga in elovesna sveta maša ter nazadnje darovanje za olajšanje našega plačilnega bremena. Prihitite! Vsi častilci sv. Urbana — dobro došli! Rošpah ttk Maribora. Neizprosna smrt si je zadnji četrtek izbrala iz naše sreddne pridnega soseda Ferdinanda Pukl, kateremu smo pač vsi želeli še dolgo življenje. Po zgodnjl smrti staršev so trije sinovi sami gospodarili, dokler si nista dva ustvarila lastnih domov in si je Ferdinand na rojstni dom pripeljal pridno gospodinjo od Sv. Križa. V srečnem z_ukonu je živel in zgledno, pridno in modro gospodaril, da bi lahko dobro sbajali njegovi peterl otroci — tri hčerke in dva sina — na prelepem domu ob kapeli, kjer njegov rod gospodari neprestano že nad sto let in iz katerega je tudi izšel bivši župnik v Rušah. Na stari podrtiji si je postavil nov krasni dom, ki ponosno gleda k nam proti Kamnici in gori proti Sv. Urbanu ter tje proti Spodnji Sv. Kungoti in v Pesniško dolino. Pa kakor se je pritepla v veseli raj pogrebna kača, se je oglasila tudi na Pulkoi vem domu svetovna vojna ter odpeljala skrbnega gosjpodarja najprej na vzhodno in potem še na južno fronto in mu zadjala kal smrti, ko je bll prestreljen skozi levo ključ-i nlco. Pri svojem povratku na dom je našel p<*s polnoma novo gospodarsko poslopje, katero mu je postavlla zvesta žena na mestu kmalu po izbruhu vojne pogcxrelega starega. Toda sin romak ni več okreval. V začetku letošnje zi-i me se je še težko poškodoval ter si je okolii pusta pri padcu še zloinil nogo in si od tistili dob ni mogel več odpomoči. Celo spomlad je preživljal v mariborski bolnici, iz katere se je po binkoštih preselil na svoj ljubljeni dom, da taon — lepo z Bogom spravljen — v svojem petdesetem letu na večno zaspi. Dabra vzgoja otrok, zgledno krščansko življenje, neprestana skrb za lepoto domače kapele ob cesti in pa velika ljubezen do cerkve sv. Urbana so bili poleg velikega števila domačih faranov in do^ brih Križančanov zadnjo soboto vrli spremlje^ valci na njegovi zadnji poti k Sv. Urbanu, ka-i tero je vodil msgr. Vreže, profesor iz Maribora, ln bodo tudi sagovorniki njegovi pred presto-. lom božjim. Št. Peter pri Mariboni. Število Mohorjanov je letos za malenkostno število padlo. Pa kdor je zamudil naročiti Mohorjeve knjige, naj to stori naknadno. Meseca julija tega leta priredi prosvetno društvo »Skala« tombolo, na kar že danes opozarjamo Šentpeterčane. Suša se nam je obetala, pa Bog nam je še pravočasno i poslal pohlevnega dežja, da so zopet oživela naša polja, vinogradi in sadovnjaki. Zato smo — hvala Bogu — zoppi ene skrbi rešeni. Sadonosniki kažejo izborno, ter se nam obeta, če ne bo kak&nib vremenskih nezgod — bogata letina. Število .vinotočev je manjše od preteklih let. Pač pa se prodaja skoraj povsod od pet litrov naprej. — Za slučaj, da bi Šen.peterčanom še ni bil znan odlok ministrstva prcn svete od 4. februarja tega leta, ga v kratkih obrisih navajamo. Okrožnica ministrstva obsoja grde navade, radi katerih verski in moralni čut pada in se gubi. Okrožnica dalje pravi tudi naslednje: »Brez močnega verskega in moralnega čuta ni nikakor možna ljudska družabna skupnost« Zato se učiteljstvu priporoča, da ob vsaki priliki delajo z živo besedo in s svojim osebnim zgledom na versko moralnem izobraževanju. Dobrovce pri Marlboru. Dne 25. ihaja je v Gospodu mirno zaspal posestnik iz Dobrovc, Avgust Avguštin, '-; je preminul v najlepši moški dobi. Kako so rajnega Avgusta ljubili vsi občani, je pričal njegov pogreb, ki sta ga yodila oba dušna pastirja ii Slivnice. Rajni zapušča žalujočo ženo in petero nepreskrbljentti otrok. Njegovi čislani rodbini izražamo svoje sožalje! Rajnemu pa bodi Bog milostljiv godnik! Ohranimo mu časten spomin. Dogoše. Dne 12. junija se vrši v Dogošah dopoldan župni sestanek Gasilske župe Maribor desni breg. Popoldne bo v gostilni Mikl y Dogošah vrtna veselica. Da bodo posetniki vaestransko zado->-~ljni, skrbi domače gasilno dsuštvo. Slivnica pri Mariboru. Pretekli teden nam je celourno zvonenje zjutraj, opoldan in zvečer naznanjalo tužno vest, da je zaspala v Gospodu obče spoštovana in priljubljena Terezija Špurej, v starosti 69 let. Bila je vzgled pobožnosti; od nje ni bilo slišati nikdar žal besede. Kot samska je svoje življenje posvetila Mariji in Bogu, zato tudi upamo, da se zdaj veseli pri svoji nebeški Mat.eri. Draga Trezika, počivaj v miru! V sredo zvečer, dne 11. niaja, so goreli lepi kresovi po hribih in poljih slivniške župnije v proslavo 60 letnice našega zaslužnega moža dr. Antona Korošca. Po vaseh so zavedni, katoliško misleči fantje nabili tudi možnarje, da je pokalo in odmevalo od vrha Pohorja daIe6 v širno polje. S tem smo pokazali, da ima ravno v Slivnici mnogo mnogo prijateljev in somišljenikov. Ima pa tudi nasprotnike, večinoma same bivše nemškutarje, ki so se pa po Lyojni preobrnili v čisto druge vrste volkov. Sv. Jnrij v Slov. goricah. Pretekli pondeljek, dne 30. maja smo obhajali v Jurjevem dolu poroko mladega posestnika Jožefa Ornika z yrlo Marijino družbenico Liziko Partlieevo. Ob tej priliki so zbrani gostje zbrali 132 Din ter poklonili sorodniku, ki se pripravlja za novomašnika. Vsem darovalcem iskrena zahvala, novoporočencema pa obilo sreče! Hajdina prl Ptuju. Prostovoljno gasilno društvo priredi dne 12. junija na vrtu Ivana Ogrlzeka veliko tombolo s prav lepimi dobitki. čiti dobiček je namenjen za izplacilo no- ve motorne brizgalne. Kdor hoče biti srečen, naj pride v nedeljo na Hajdino. V slučaju slabega vremena se tombola preloži na prihodnjo nedeljo. Šikole pri Pragerskem. Meseca raaja so odšle kar tri neveste iz naše vasi in se podale na pot novega življenja. Prva jim je pokazala pot v zakonsko življenje Lenčka Kušar, ki se je poročila z Ludvikom Gaišt. Kar drugi dan ji je sledila mladenka Barica Zaizar z mladeničen Franc Lenartom. Teden pozneje, dne 23. maja, pa sta si v dosmrtno zakonsko zvezo podala roke Marija Čelan in vrli.mladenič Rudolf Čelan. Zakonski jarem ne bodi jim nikdar pretežak. — Tudi pri nas se pojavljajo požari. V sosedni vasi jj gorelo pri Francu Beraniču in posestnici Mariji Klasinc. Sosedje in vaščani, pomagajte jim, s čim'er morete, saj pregovor pravi: »Če hočeš, da ti Bog pomaga, ne goni reveža od praga!« Sv. Venčeslav. Žalostno so zapeli zvonovi v slovo g. Ani Povh. Bila je zelo priljubljena gospa po vsej župniji ter izven nje. Kruta smrt jo je dne 1. junija iztrgala iz sredine njenih dragib. Bolehala je že dolgo časa. Sam Bog jo je rešil vaeh zemeljskih muk. Osvobojena vsega trpljenja se je preselila tja, kjer ni žalosti ne so!z. Onstran groba naj ji sveti večna luč. Žalujočo družino tolaži vsemogočni Oče! Sv. Barbara v Slov. goricah. V nedeljo, dne 12. junija tega leta priredi naše gasilno društvo veliko tombolo ob priliki župnega sestanka z bogatimi dobitki. Ob 10. uri bo sveta maša za gasilce. Prijatelje in tovariše vabimo na prijazne naše griče. Obeina Korena je letos pričela v večjem obsegu gradnjo nove ceste ter bo letos čez 2 km ceste gctove. Pred kratkim se je vršila tehnična revizija te gradnje, o kateri se je gradbeni inženir pohvalno izrazil, da je delo dobro in dosti narejenega. Ban. uprava nam je obljubila podporo, prosimo tudi cestni odbor, da nas upošteva, da delo čimpreje dovršimo. Obeta se nam lepa sadna letina, le sena bo po bribih malo. Sv. Lenart v Slov. goricah. Strašna nesreča je doletela družino Franca Klobasa, tesarja in posestnika v Zgornjih Žerjavcih. V starosti 58 let se je smrtno ponesrečil dne 14. maja pri dviganju plohov na tesarsketfi de!u. Ponesrečenemu očetu so luidili takojšnjo zdravniško pomoč doma, potem v bolnici, kjer je v strašnih bolečinah umrl na binkoštno nedeljo zjutraj ob 4. uri. Rajni je bil pravi krščanski mož, vzor in poseStnik ter priden delavec. Naj počiva v miru! Njegovi družini naše sožalje! Sv. Trojica v SIov. gorlcah. Že dva meseca načeluje naši trški občini gosp. Ernest Golob, gostilničar in posestnik, ki je bil imenovan od banske uprave na mesto prostovoljno odstopivšega g. Valentina Klemenčiča, brata odlikovanega P. Pelagija. Za šolskega upravitelja je bil imenovan g. Josip Golob na mesto g. Franca Golež, ki je bil prestavljen za šolskega upravitelja v Št. Ilj v Slov. goricah. Že dalje časa se zdravi v mariborski bolnici g. župni upravitelj in gvardijan P. Ernest Jenko, ki je nevarno obolel na očeh. Želimo mu vsi skupaj, da bi kmalu popolnoma ozdravel tar se zdrav vrnil v našo sredo, ker ga že vsi, zlasti še samostanska družina, prav težko pograšamo. Sv. Trojica v Slov. goricah. (Visoko odlikovanje našega rojaka v tujini.) Iz Gradca nam je došlo sledeče sporočilo: V nedeljo, dne 29. maja tega leta smo v graškem frančiškanskem samostanu obhajali veliko slovesnost, katere povod je bilo odlikovanje preč. P. Pelagija Klemenčiča, provincijala avstrijske frančiškanske provincije. Prišel je sam naučni minister in deželni glavar dr. Rintelen. V daljšem nagovoru je slav-il P. Pelagija kot izbornega provincijala ter posebno povdarjal, da ni samo rešil provincije v težkih časib iz mučnih položajev, temveč je celo pripomogel h krepkemu duhovnemu življenju in jo s postavitvijo serafinskega semenišča postavil na trdni temelj. Po svojem. govoru je gospod minister preč. P. Pelagiju pripel na prsi veliko častno znamenje »Signum laudis«. V prejšnjih časib je bilo s tako odliko združeno avstrijsko plemstvo. K visokemu odlikovanju so P. Pelagiju med drugimi odličnimi gosti čestitali graški frančiškanski gvardijan, kanonik dr. Krenn v imenu sekovskega škofa in drugi. K temu odlikovanju tudi mi Trojičani prav i3kreno čestitamo in sploh vsi Slovenci moramo biti tega veseli, da je namreč sin slovenske matere dosegel v tujini tako visoko čast in odliko. Sv, Lovrenc na Pohorju. Zadnji dan majnika smo imeli pogreb, kakršnih se pri nas ne .vidi veliko. Izročili smo hladnemu grobu v ,Varstvo telesne ostanke okrajnega zdravnika an veleposestnika g. dr. Ivana Fasching. Velika nanožica pogrebcev je pričala, da je bil rajni povsod priljubljen in spoštovan in so bile popolnoma na mestu besede g. šolskega upravitelja, ki ga je v poslovilnein gavoru ob grobu imenoval enega najboljšib. zdravnikov. Dr. Fasching jebilzadnji potomec stare, ugledne in premožne tržanske rodbine. Njegov praded Jakob, viničarski sin iz Luč, je v začetku pretečenega stoletja prišel v Sv. Lovrenc in ee preživljal kot splavar. Leta 1814 se je oženil z Ano Jakopič, kmečko hčerko iz Prihove. Njun sin Mihael je napredoval od navadnega splavarja do gospodarja in je na svojo roko nakupoval les ter ga vozil na splavih in šajkah proti HrvaSki in Srbiji. Kot tak se je poročil leta 1846 z mlado vdovo-tržanko Tere^jjo Gregl, rojeno Dietinger, in postal lastnik lepega E-av.či.e.vega posestva v trgu. Tudi Mihaelov sin Štefan, oče rajnega j*. zdravnika, je nadaljeval po očetu podedovan. lesn_ Jrg