Preživljanje prostega časa Z razvojem in napredkom družbe bo vse več prostega časa. Prosti čas tako postaja pomemben del našega življenja. Kako ga preživljati? Tudi na prosti čas se mora-mo pripraviti. Po ustvarjalnem delu - učenju je lahko sprostitev. poglabljanje interesov ob izbra-nem konjičku ali potreba. Celodnevno življenje učencev v Zavodu za sle-po in slabovidno mladino omogoča razmah pe-strih izvenšolskih dejavnosti. V šolskem letu 1989/90 je zaživel tudi Hobby krožek. Zakaj Hobby? Slepi in slabovidni so v živ-ljenju manj mobilni in bolj izolirani od vsakodnev-nih življenjskih dogajanj in spodbud. Tako ostaja več prostcga časa, ki ni prosti čas ampak nekakš-no pričakovanje, tesnoba. Kako zapolniti ta čas, mu dati vsebino, pa je lahko tudi hobby oziroma uresničevanje različnih interesov. (Na to pa se je potrebno tudi pripraviti). Člani krožka so vsi učenci, ki se ukvarjajo s kakšnim konjičkom ali dejavnostjo. Oblike in vsebine so lahko pestre in raznovrst-ne: zbiranje in urejanje predmetov, branje, dopi-sovanje, glasba. tehnika, šport, računalništvo. tekmovanja v znanju, potovanja, skrb za živali, urejanje vrta, ustvarjalnost, šah ... V začetku smo dali večji poudarek preprostej-šim oblikam zbirateljske strasti. Zbiranju in ureja-nju različnih predmetov. dopisovanju. urejanju zbirk. V krožku učenci dobijo spodbude in napot-ke, se navajajo na sistematiko in doslednost, spoz-navajo vsebino, izmenjujejo izkušnje in predstav-ljajo svoje dejavnosti. Zanimivo je zbiranje znamk. Pri nekaterih sla-bovidnih učencih je bila velika želja, da se bolj seznanijo s filatelijo. Pod strokovnim vodstvom zbiratelja Cvetka Zupančiča so učenci spoznali smisel in način zbiranja znamk.