Stran 33 Obrtnija. Avstrijska železniška statistika za 1. 1899. Statistiški oddelek železniškega ministrstva razpo šilja ravno kar ogromno knjigo „Statistik der in den im Reichsrathe vertretenen Konigsreicbe und Lander im Betriebe gestandenen Locomotiv Eisenbahnen" zal. 1899. Ta knjiga, ki sledi podobnemu za 1. 1898 izdanemu izkazu in to v čudovito kratki dobi, se od pravega izkaza principijelno nič ne razlikuje, tako da se je lahko baviti samo z njeno meritorno vsebino. Kar se tiče skupne dolžine javnemu prometu slu-žečih lokomotiv-železnic na ozemlju cislitvanske državne polovice, je ista dne 31. decembra leta 1899. znašala okroglo 18.817 km torej za 644 km ali 3*54% več, kakor koncem lanskega leta. Vštevši v inozemstvu ležeče delne proge avstrijskih železnic (20 km) in odbivši dolgost na avstrijskih treh ležečih inozemskih železnic (99 km) se pokaže, da so avstrijske lokomotivne železnice skupaj 18.738 km dolge. G. kr. državne železnice so 7584 km dolge, privatne železnice pa 11.154 im. Vrh teh železnic je bilo izvršenih tudi 1573 železnic- vlačilnic v skupni dolžini 1528 km. • Kolodvorov in postajališč je bilo 4102, skladišč za blago 2835, hiš za stanovanja uradnikov, slug in de- lavcev 1361, poslopij za sprejemanje blaga 2873, stražnic pa 10.988. Torej veliko več, kakor I. 1898. Temeljna glavnica vseh državnih in od države na lastni račun zgrajenih železnic je znašala 1138 milijonov goldinarjev. Od te glavnice je doslej 67 milijonov gold -narjev amortiziranih. Temeljna glavnica privatnih železnic je znašala 2812 milijonov goldinarjev. Število voznih sredstev se je tudi razmeroma znatno zvišalo. Število lokomotiv se je zvišalo za 6.31 °/0, osebnih voz za 2*93 °/0, tovornih voz za 429 °/0. Vsega skupaj je bilo v rabi 5153 lokomotiv, 11.165 osebnih voz in 113.100 tovornih voz. Lokomotive in vsi vozovi so veljali 409 milijonov goldinarjev. Od te svoie pride 38*9 °/0 na lokomotive, 14'1 % na osebne vozove, 46 4 % na tovorne vozove, ostanek pa na poštne vozove. Osebni promet je tudi lansko leto znamenito narasel. Vsega skupaj se je odpravilo 142 milijonov oseb. Na državnih železnicah se jih je vozilo 68 milijonov. Zvišal se je torej osebni promet za 12*85 °/0. Od vseh odpravljenih oseb se jih je peljalo v I. razredu 0 84 °/0, v II. razredu 6-78 %, v III. razredu 89*55 %, v IV. razredu (ki je v rabi samo na progi Lvov-Belzec) 0.08 %; vojaštva pa 2*75%. Z brzovlaki se je vozilo 44 °/0, z vsebnimi in mešanimi vlaki pa 95 6 °/0. Kar se tiče prometa s tovori se je isti v primeri z predidočim letom zvišal za 3 18 o/o ter Je znašal 114 milijonov. Dohodki vseh železnic so znašali 286 milijonov goldinarjev in sicer odpade od te svote 73*23 % na tovorni promet in 34*45 % na o«ebni promet. Stroški so znašali 193 milijonov goldinarjev. Dohodki so se v primeri za 1. 1898 zvišali za 313 %, izdatki pa za 8*09 °/0. Čistega dobička je bilo v 1. 1899 104 milijone goldinarje, v tem ko je 1. 1898 znašal 109 milijonov goldi narjev. Stran 34.