PUBLIKACIJA - Poštnina plačana pri pošti 2102 Uradno glasilo slovenskih občin Št. 28 Maribor, petek 5.6.2015 OBČINA DIVAČA 447. Poslovnik Nadzornega odbora Občine Divača Na podlagi 54. in 131. člena Statuta Občine Divača (Uradni list RS, št. 6/2014) je Nadzorni odbor Občine Divača na 16 . seji dne 23. 06. 2014 sprejel POSLOVNIK NADZORNEGA ODBORA OBČIINE DIVAČA ISSN 1854-2409 / 2386-0448 Leto XI I. Splošne določbe 1. člen (1) Ta poslovnik ureja organizacijo in način dela Nadzornega odbora Občine Divača (v nadaljevanju: nadzorni odbor). (2) Prav tako ureja način imenovanja članov in članic (v nadaljevanju: član), njihove pristojnosti in uresničevanje pravic ter dolžnosti. 2. člen (1) Nadzorni odbor je pri svojem delu samostojen, neodvisen, vezan na ustavo, zakone in občinske predpise. Nadzorni odbor opravlja svoje naloge pošteno, strokovno, vestno in nepristransko. (2)Nadzorni odbor je dolžan pri opravljanju svojih nalog varovati kot tajne uradne in poslovne tajnosti nadzorovanih pravnih oseb in osebne podatke fizičnih oseb, s katerimi se je seznanil pri svojem delu. Upoštevati mora tudi dostojanstvo, dobro ime in integriteto posameznikov. 3. člen (1) Sedež nadzornega odbora je na sedežu Občine Divača, Kolodvorska ulica 3a, Divača. (2) Nadzorni odbor pri svojem delu uporablja infrastrukturo in sredstva Občine Divača (v nadaljevanju: občina). (3) V okviru svojih nalog in pristojnosti za svoja pisanja uporablja svoj pečat, ki je določen s statutom občine. (4) Strokovno in administrativno podporo za delo nadzornega odbora zagotavljata župan in občinska uprava, ki članom nadzornega odbora posreduje tudi gradivo, ki ga ob sklicu seje prejmejo člani občinskega sveta. 4. člen (1) Sredstva za delo nadzornega odbora se zagotavljajo v občinskem proračunu na posebni proračunski postavki, na podlagi letnega programa dela in finančnega načrta nadzornega odbora. Za porabo sredstev župan določi skrbnika. (2) Predsednik in člani nadzornega odbora imajo pravico do plačila za opravljanje dela v skladu z aktom občinskega sveta - pravilnikom o plačah občinskih funkcionarjev in nagradah članov delovnih teles občinskega sveta ter članov volilnih drugih občinskih organov ter o povračilih stroškov, ki ga je sprejel občinski svet. 5. člen (1) Delo nadzornega odbora je javno. (2) Javnost dela nadzornega odbora se zagotavlja s pošiljanjem dokončnih poročil občinskemu svetu in županu ter z objavo potrjenih zapisnikov, sklepov o nadzoru, programa dela in dokončnih poročil nadzornega odbora na spletni strani Občine Divača. (3) Omejitev načela javnosti velja za dokumente z oznako uradna tajnost. Taki dokumenti so predvsem poročila, ki jih sprejema nadzorni odbor, pred nastopom njihove dokončnosti. (4) Nadzorni odbor lahko v vsakem trenutku z večino glasov svojih članov izključi ali omeji javnost dela nadzornega odbora, če bi se s tem prizadele pravice in dolžnosti iz 50. člena statuta občine. II. Organizacija in pristojnosti 6. člen (1) Nadzorni odbor ima 5 članov. (2) Prvo sejo nadzornega odbora občine po imenovanju članov skliče župan. (3) Nadzorni odbor se konstituira, če je na prvi seji navzočih večina imenovanih članov. (4) Člani nadzornega odbora z večino glasov vseh članov izmed sebe izvolijo predsednika nadzornega odbora. (5) Nadzorni odbor zastopa in predstavlja predsednik nadzornega odbora ali od predsednika pooblaščen član nadzornega odbora. (6) Za imenovanje in razrešitev posameznega člana nadzornega odbora ali nadzornega odbora v celoti se uporabljajo določila 39. člena statuta Občine Divača. 7. člen (1) Nadzorni odbor občine je najvišji organ nadzora javne porabe v občini. (2) Nadzorni odbor ima v skladu z zakonom naslednje pristojnosti: • opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine, • nadzoruje namenskost in smotrnost porabe sredstev občinskega proračuna, • nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev. (3) Nadzorni odbor v okviru svojih pristojnosti ugotavlja zakonitost in pravilnost poslovanja občinskih organov, občinske uprave, javnih zavodov, javnih podjetij, občinskih skladov ter drugih porabnikov sredstev občinskega proračuna in pooblaščenih oseb z občinskimi javnimi sredstvi ter občinskim premoženjem in ocenjuje učinkovitost ter gospodarnost porabe občinskih proračunskih sredstev. 8. člen (1) Nadzorni odbor opravlja svoje naloge na sejah. Za opravljanje nalog nadzornega odbora se šteje tudi delovanje članov pri izvajanju sklepov o izvedbi nadzora, ne glede na to, kje se tak sklep teritorialno izvaja. (2) Nadzorni odbor deluje na podlagi tega poslovnika. Za vprašanja, ki niso urejena s tem poslovnikom, se uporabljajo statut občine, poslovnik občinskega sveta občine in veljavni predpisi o lokalni samoupravi v Republiki Sloveniji. Glede postopkovnih določb se za vsa vprašanja, ki niso urejena s tem poslovnikom, uporablja zakon, ki ureja upravni postopek. (3) Za vsa vprašanja, ki niso urejena s tem poslovnikom in se nanašajo na metode ter standarde nadzora, se uporabljajo predpisi, ki urejajo delo Računskega sodišča Republike Slovenije (v nadaljevanju: računsko sodišče). 9. člen Župan s sklepom določi javnega uslužbenca, ki bo neposredno zadolžen za vsa opravila v zvezi z delovanjem nadzornega odbora, in sicer: • pripravljanje vabil in opravljanje organizacijsko tehničnih opravil za sklicevanje in potek sej, • skrb za pripravo gradiv za seje nadzornega odbora, • sestavljanje zapisnikov sej nadzornega odbora in skrb za oblikovanje ter realizacijo sklepov nadzornega odbora, • vodenje evidenc aktivnosti članov, • arhiviranje gradiva, • sprejemanje in urejanje pošte, • opravljanje drugih del, ki zagotavljajo nemoteno delo nadzornega odbora in del po nalogu članov nadzornega odbora. III. Način dela nadzornega odbora 10. člen Delo in seje nadzornega odbora organizira in vodi predsednik nadzornega odbora, v njegovi odsotnosti pa s strani predsednika pooblaščen član nadzornega odbora. 11. člen Naloge predsednika nadzornega odbora so, da: • vodi in organizira delo odbora, • predlaga dnevni red sej in sklicuje ter vodi seje odbora, • podpisuje sklepe, zapisnike, poročila in druge akte odbora, • skrbi za izvajanje sprejetih sklepov. • sodeluje z organi občine, občinsko upravo in drugimi organi občine, opredeljenimi v statutu občine, • izdela predlog potrebnih sredstev za delo nadzornega odbora, • opravlja naloge, opredeljene v ostalih državnih in občinskih predpisih. 12. člen (1) Nadzorni odbor dela na rednih in dopisnih sejah. (2) Predsednik nadzornega odbora lahko v primeru, ko to zahteva nujnost ali ekonomičnost postopka, opravi dopisno sejo. Na dopisnih sejah ni mogoče odločati o zadevah, ki se nanašajo na nadzor proračunskega porabnika. (3) Dopisna seja lahko poteka po elektronski pošti ali na drug ustrezen način. Sklep je sprejet, ko predsednik prejme pozitivne odgovore večine članov nadzornega odbora oziroma, ko pozitivno število glasov, vključno s predsednikovim, predstavlja večino. (1) (4) V kolikor kdo od članov v določenem roku ne odgovori, se šteje, da predlaganemu sklepu nasprotuje. O tako opravljeni dopisni seji se sestavi zapisnik, ki se potrdi na naslednji redni seji. 13. člen (1) Predlog dnevnega reda seje poda predsednik skupaj z vabilom za sejo. (2) Predloge glede dnevnega reda lahko poda vsak član nadzornega odbora do odločanja o dnevnem redu. O predlogih predsednika in o predlogih članov glede dnevnega reda odloča nadzorni odbor s sprejetjem dnevnega reda seje. 14. člen (1) Vabilo za sklic seje nadzornega odbora s predlaganim dnevnim redom se posreduje članom praviloma sedem dni pred predvidenim datumom seje. (2) Rok iz prvega odstavka tega člena se lahko skrajša v primeru nujnih zadev ali na pobudo katerega od članov, o čemer odloči predsednik. (3) Predsednik nadzornega odbora mora v predlog dnevnega reda vnesti točko, v okviru katere se pregleda in sprejme zapisnik prejšnje seje ter pregleda in sprejme poročilo o izvrševanju sprejetih sklepov. Skupaj z vabilom za sklic seje se posreduje tudi gradivo k posameznim točkam dnevnega reda. (4) Če je podan predlog za točko dnevnega reda iz drugega odstavka prejšnjega člena tega poslovnika, morebitno gradivo zagotovi član, ki predlaga točko dnevnega reda ob strokovni in tehnični pomoči občinske uprave. 15. člen Predsednik lahko povabi na sejo pripravljavce gradiv, strokovne sodelavce občinske uprave, ožjih delov občine, občinskega sveta in njegovih delovnih teles, nadzorovane osebe, ki so predmet nadzora ter župana. 16. člen (1) Nadzorni odbor je sklepčen, če je na seji prisotna večina članov. (2) Nadzorni odbor veljavno odloča z večino opredeljenih glasov. (39 V primeru neodločenega izida glasovanja odloči glas osebe, ki je sejo vodila. 17. člen (1) O seji nadzornega odbora se sestavi zapisnik. V zapisnil< se vnašajo: • zaporedna števill