MENTORSTVO V MLADINSKI ORGANIZACIJI Na novih poteh LK»n*c - •ubjakt uLrK>vzgo)n«ga procesa, mtadlncc - kreatlvni tub* l»kt Bocialtitt6n»ga Bamoupravitan)a, 10 sia lomelina smotra borb« mtadmske organrzacije za izbotjSanje samoupravnega položaja učenca in potrditev mladmske organlzacije sploh V raikoraku med zastavljemm m dejanskim. je vsekakor najvainejSe oblikovati krealivno osebnosl »koilsamoupravljanje \n za samoupravlja-nje. izhajajoč pn tem iz konkretne slvarnosti m spoznavajoč pn lem zapletene medčtoveSke m družbene odnose Uspeanost lake borbe in poslanstva mladlnske orgamzacije ie vseka-kor odvisna od metod m obiik dela Pn tem je vaino usposabljati mlado generacijo (tud' 9 samoizobrazevanjem) \n jo uvajati v samoupravno Življenje in odnose Tu pa zaiskn podoba msntorja m mentorslva, k< ima vsekakor ključno vlogo prl obtikovanju samoupravljalske osebnosli, začenši od mentor-stva nad interesmmi dejavnostfni pa vse do mentorstva nad posamez-nimi aktivi in ludi celotmmi osnovnimi organizaeijamj. Poglejmo. Ka) pravi resolucija ZSM. nai tameljni akcijski dokument: -Mentorstvo je področje. ki mu v ZSMS posvečamo izjemno pozornost ZSMS bo tudi v bodoče spmmljala, usmerjala in poglabljala mentorsko dejavnost. vartjo pntegovala svoje sile in jo sinla ter se bonla za uveljavi-tev mentorske dejavnosti za njegovo pnmerno družbeno, moralno m materialno nagrajevanje . Zato si moramo prizadevati in še naJalje sprejemau dejsivo, da ]e lahko mentor tudi motan nosilec. vzgled in apremljevalec mlad>h v vzgojnotzobraievalnem procesu in drugih oko-Ijih. kjer mladi delujejo - Toiiko resolucija1 Pa vendar kljub vsem opredelitvam stanje na po-drofiju meniorstva ie zdateč ni zadovoljivo Oelovna skupina pri Komisiji za vzgojo. izobrazevanje in raziskovalno dejavnost pri KZSMJ je preufie-vala la probtem irt priSla do naslednje ugotovitve: »Pojav kalegonje "Zadolžemh uCiteljev- za delo ZSM se negadvno odraza v samouprav-nem in druzbenopoiitičnem delovanju udencev često 30 io ufiitelji. ki nfmajo zadostnega stsvila ur. z meniorstvom {t j. 1 delom z mladino) pa svoj potrebn) fond ur napolnijo Redko pa so to mladi učitelji. člani ZSM. ki na| bi aa tvomo vkljuiiii v delo 00 ZSMS •¦ Ta ugotovitev. ki je vsekakor nesporna, je le izkrislalizirano mnenje. k< pa rnu mora stedlti analiza; 1 Iz nujnostt zadolžifve mentorjev za delo v ZSM izhaja, da so ti mentor|i veiinoma nezaintensiram za delo (-pomoč-) OO m k reševanju problemov pnslopajo lirtdno formallstlčno. Ceprav pedagogi so mnogi mod njimi naubili pfavi slik z mladimi in čul pnsluhniti njihovim proble-mom Ponavadi ao lo tudi sirokovno povsom nadoreCeni kadn, Kl ne vudo ntU najbolj lwiwljnth epmMitm/ ZSM. Žmtomtno ps fm tudl daiMvo. da so Ci mentor/i podal(««k zbornlc. učiteljskega zbora ati pa t I. -bla-lilci- med učenci - mladinci m ufiilelji ZaskfbljU[OČe je tudi pfagmali-stidno delovanje teh mentorjev Tak skrajno (ormaltstlSen \n iablonski pristop pa negira vsak ustvarjalm razvoj Ob takem zakljuiku pa se moramo zavadati. da v vzgojnoizobraletfatmh orgamzacijah ne more biti realizirano načelo učenca in Studenla koi subjekta vzgojno-izobraževal-nega procesa, fio celoien proces m zasnovan na samoupravmh osnovah. Tudi (obratno) ne more biti samouprave v vzgojnoizobralevalnih organi-zacijah. fie polozaj uiancov (Studentov) ni zasnovan v tem smislu Zato usmerjajmo naSa prizadevanga, da učenci (Sludenti) prek osr>ovnih oblik samoupravnega organiziranja (oddelčmh skupnosti . ) ter prek svojih delegacij v samoupravmh organih. SIS. enakopravno sodelujejo v teh. Toda. kako na\ udenci delujejo v tem smislu. ko niti ne vedo, da ie samoupravne oblike orgamziranja obstajajo. Ne vedo za svoje delegate. tako da le-tl ponavadi zastopajo svoje mnenje, ne pa mnenje sredine \l katerlh (zhajajo To pa nazadnje pomeni nezaupnico mladim. dvom w sposobnosti mladih ter polrditev stare iradicionalne miselnosti 2 Vendar pa ne smomo držali kfiiem rok in moramo poskuSali obsto-ie4e slanje presafii ReSitevso lahkomentorji iz vrst mladmcev Grezato. da bl mentorstvo nad razrsdnimi mtadinskimi aktivi in temeljnimi celi-caml. doloorodno gledano pa nad celotniml 00 ZSMS prevzeli starejfli mladino. Tu mislim na dolgoročon projekt, kjer bi srednjesolci-mladinc previeli mentorstvo nad OO ZSM v osnovnih Solah, Studentje-mtadinci pa mentorstvo nad OO ZSM v srednjih Solah KMVI pri OK ZSMS Beiigrad se je lotila vzpostavljanja mreže mentor-jev-miadincev po osnovmh Solah Kljub bojazni, da akcija ne bo uspela, je PKMVl uspelo pridob