OCENE, Kl NAS MORAJO ZASKRBETI Samoupravljanje: nezadostno Ugotovltev, da se predmet »samoupravljanje In te-melfl markslzma« v naših srednjih šofah ne more ravno pohvalltl nltl s svojo kakovostfo, nlti s prlljublje-nostjo med učencl, nl nova. Vse to so že neštetokrat ugotovlll tako v šolah kot zunaj njih. Gre torej za sila neprijeten problem, katerega poznamo, vendar pa smo do nedavnega vae premalo storlli, da bi ga razre-šlll. Pred nekaj mesecl so se na pobudo mladinske organizaclfe začele zares široke razprave o teh vpra-šanjih, tako med učlteljl kot med učenci. Razprave so bile tvorne in poglobljene in so dajale upa-nje, da se bodo stvari obrnile na bolje. Vendar pa je bila ne-gativna praksa znova močnej-ša od dobre in pametne teo-rije. Podatek o 171 učencih z ne-gativno oceno iz predmeta STM na srednji šoli za blagov-ni promet je bil za marsikoga še mnogo bolj šokanten, kot so šokantne in zdravi pameti nerazumljive ugotovitve o ne-primernih učbenikih, ki so stalni spremljevalec predme- ta STM. Brez poglobljene ana-lize je sicer težko oceniti, za-kaj ima več kot osmina učen-cev te šole v naši občini neza-dostno oceno iz predmeta, za katerega smo se že zdavnaj dogovorili, da ga ne moremo in ne smemo postavljati ob bok »klasičnim« predmetom. »Nove metode in načine mo-ramo iskati pri seznanjanju mladih s problemi in uspehi naše ureditve«, smo dejali po-navadi. Zdaj pa se lahko zno-va vprašamo, ali so te nove metode zopet takšne, ki smo jih radi ocenjevali kot zastare-le, marijaterezijanske. In prav na to ob tej grozljivi številki najprej pomislimo. Takoj se porodi tudi misel, da gre torej za 171 bodočih nezadostnih, slabih samo-upravljalcev. Pa mprda še ne-koliko zajedljivo vprašanje, koliko tistih v OZD bi za svoje samoupravljanje zaslužilo ne-zadostno oceno. Pojavila se je torej vrsta di-lem in vprašanj. Odgovore na-nje bodo skušali poiskati mnogi. Od mladinske organi-zacije na šoli, v občini in me-stu, do raznih (pristojnih) strokovnih služb in še vrsta drugih. Vsi med njimi najbrž tudi ne z dobrimi namerii. Prav zato morajo tisti prvi de-lati hitro, konkretno in tudi uspešno. Ce bomo zatajili, bodo po-sledice hude. Morda res še ne danes, jutri pa zagotovo. I. L.