m LI ST ZA SLOVENSKI NAROD + GESLO + ZA RESNICO IN PRAVICO \Slogajaa ^ ENTERED AS SECOND CLASS MATTER OCTOBER n, igig, AT POST CFFI CE AT CHICAGO, ILL., UNDER THE ACT OF MARCH 3rd 1879. "J^fysloga tlačjl STEV. (No.) 34. CHICAGO, ILL., TOREK, 21. MARCA 1922. LETO (VoL) Vin. ALI BOSTE TUDI NATO MOLČALI? Da je socijalizem samo moderni mohamedanizem in da socijalisti niso druzega kakor moderni Turki, s to razliko, da so imeli Turki rdeče hlače socijalisti in boljševiki imajo pa rdeče nosove in rdeče srce, to smo že velikrat trdili, pa pravijo, da ni res! Te dni nam je pa Delavska (?) Slovenija potrdila, da imamo prav, kajti tako že turško gleda, da vidi celo že v Shebovganski slovenski cerkvi samo še mošejo. — Pravijo, da tisti, ki je dobil" od prevelikega pijančevanja delirij, vidi same kače okrog sebe. Tisti pa, ki je pijan same rdeče farbce, vidi okrog seve same mošeje. Turki! Turki! * * * "Slovenci smo imeli slabe voditelje, ki niso spadali v delavski razred, zato tudi niso bili iskreni. Toda v bodoče mora iti drugače!" tako kliče rdeča Slovenija v Milwaukee. To smo mi že tolikrat trdili, pa nam ni nih-x:e vrjel. Prav je, da so vsaj nekateri rdečkarji toliko spregledali, da so prišli do tega prepričanja. Voditelji slovenskega rdečega delavstva so bili ne samo za nič, temveč popolnoma za nič! Sami koritarji. Sami "la-čenbergarji". ki so prišli v Ameriko, pa jim je smrdelo delati, zato so pa otvorili nove vrste "trgovimo": sleparjenje z rdečo farbco! Nekateri nesrečni revčki, ki so bili moralno pokvarjeni, so pa iskali kake zasloinbe v svoji pokvarjenosti, so jim pa sedali na limance, kakor muhe to je slovenski socijalizem v Ameriki. * * * Križ pri Delavski Sloveniji in pri novi delavski (?) stranki je samo ta, da bo korito ostalo isto, samo drugi prešički bi se radi pririli do ko-ritca. Ravno tako se nam zdi, ko čitamo Delavsko Slovenijo, kakor bi Mil-wauski rdečkarji klicali Chicaškim : "Bratci, vi imate že dosti! Pustite še nas, da se še mi nažlampamo !*' — In dobili se bodo med rdečkarji zopet mevžice, ki bodo zopet cincali za njimi in se pustili dalje skubiti. Well, volenti non fit injuria! Kdor sam tako hoče, se mu ne zgodi krivica, ako ga kdo "osmuka." * * * Delavska Slovenija slepari tako-le: "Kako neizmerno bogastvo ima nakopičeno katoliška cerkev samo v Milwaukee. Njeni dohodki znašajo milijone na leto samo od zavoda in zemljišč. Poleg tega imajo bolnišnice, katere donašajo tisoče na dan, ker lahko konkurirajo s brezplačnimi strežnicami." Hahahaha ! Za počt! Dalje: "Preteklo leto so se gradila od katoliške cerkve poslopja za razne zavode, kateri vsi do zadnjega prinašajo ogromne dobičke! Zato se je izdalo blizu en milijon. Dohodke imajo veliki samostani, zavodi, zemljišča . . Hahahaha! Ste že čuli višjo modrost? Tu se kaže, da mora biti 11 red -i.ik strašanski greenhorn, ki je strašno neveden o amerikanskih razmerah ali pa navadni slepar, ki nalašč laže, da slepi uboge svoje backe. Vprašamo vas samo: Kaj si pa misli ta veliki učenjak pod "katoliško cerkvijo"? Kdo pa je ta cerkev? "Milwauska katoliška cerkev" — pravi! Kdo pa so to? Del te katoliške cerkve v Milwaukee je tudi revna slovenska cerkvica sv. Janeza v mestu in revna cerkvica v West Allis. Rojaki, ali čujete? Milijonarji ste postali kar črez noč z velikanskimi dohodki? Častimo Vam! Baj gali! To ste pa kerelci! In vaši dve cerkvici Vam prinašati velikanski dobiček! Tristo Judov! častitamo Fathru Pakižu! In zemljišča Vam prinašajo velikanske dobičke! To ste pa junaki! Še celo z bolniki delate kšeft! O, potem ni čuda, če so se slovenski boljševiki naselili tja v vaše mesto, kjer ste vsi milijonarji! Ko bo boljševizem zmagal, bodo potem kar ti možiceljni iz Slovenije zasedli vse te bolnišnice in celali velikanske dobičke. Tolike učenosti, pa še ne! Bog ve, ali se kaj Mihvauške krave smejajo? Pa še modrejši so ti veleučenjaki v Milwaukee! Poslušajte kaj pišejo : "Katoliška cerkev je bila in bo zaščitnica vseh tiranov, kronanih in nekronanih (n. pr. Trotzkyja in Lenina, ki sta obertirana s krvavimi rokami). Ona je do sedaj vničila vsako državo, kjer je zadobila moč, ona je poteptala revno ljudstvo v prah, ponižala žene in matere, zastrupila otroke v spovednicah in šolah in naredila iz narodov zveri, da so bili sposobni za štiriletno klanje . . ." Ali ste že čitali kaj enakega? Bajgali! Chicaški rdeči sosedje, — ta vas pa "bita". — In tako-le godlo morajo prebavljati ubogi delavci, ki so naročeni na ta list!? In tak-le list je glasilo S. H. Z. kjer je tudi veliko katolikov? Dober želodec morajo imeti, če bodo to prebavili brez protesta! Tam je društvo Sv. Jožefa v Calumetu, Mich., tam je društvo Sv. Matije v Baltic, Mich., tam je društvo Sv. Frančiška v Manistique, Mich., tam je društvo Sv. Nikole v Calumet, Mich., tam je društvo Sv. Lovrenca v Ely, Minn., društvo sv. Ivana v Calumetu, društvo sv. Roka v Calumetu, društvo sv. Ane v Calumetu, društvo sv. Ane v Ely, Minn., društvo sv. Trojstva v Calumetu, društvo sv. Obitelj v Calumetu, društvo Majke božje Lurdske v Calumetu, društvo Sv. Cirila in Metoda v Ahmek, Mich., društvo Srce Marijino v South Range, Mich., društvo sv. Barbare v Aurora, Minn., društvo sv. Petra v Eveleth, Minn., (Nadaljevanje na 3. strani.) NOVICE IZ CLEYELANDA-NEWBURG, OHIO. Po dolgem premolku se zopet drznem priti na dan in prosim, g. urednik, da ravnate po milosti z vašimi škarjami, ko bote šli skoz ta dopis. (Smo Vas že pogrešali.> Ker je "Edinost" delavski list, je pač pravilno, da se naj prvo pomenimo o delavskih razmerah. Počasi, zelo počasi, se delo malo odpira. Po tovarnah se čuti, da se oživlja. Seveda bode še trajalo mesece predno se oživi do cela. Je pa zopet na drugi strani smola. Pretijo pa s štrajkoin od strani stavbinskih delavcev 111 kontraktarjev. Delavci se borijo -za svoje plače, kontraktar-ji pa hočejo plače znižati. Eden tišči voz od zadaj naprej, drugi pa od spredaj nazaj. Kakor se vidi tovarne in kontraktarji bi najraje dali delavcu prosto luč po dnevu in na dan "pede" naj bi pa prišel delavec se zahvalit njim, da je smel delati. Na drugi strani pa je tudi nemogoče, da bi plače ostale, kakor so bile med vojskinim časom. Po tovarnah so zj znižali — veliko preveč — plače in tudi stavbinski delavci se zastonj u-pirajo, proti znižanju. Kar bi morali storiti, bi bilo:: pravo plačo, primerno z razmerami, zahtevati. Veliko ljudi pa je še vedno brez dela. Edina vrsta ljudi, ki nikdar nimajo uzroka se pritoževati radi brez-delnosti, so hišne gospodinje iti matere. ki imajo pol ducata ali več drobiža za umiti, obleči, oprati in okr-pati vsak dan. Tudi radi plače se po navadi nič ne pritožujejo. Menda že vedo, da si služijo več, kakor pa bi moglo srebro ali zlato plačati. Bog jih blagoslovi! Pisal bi tudi glede zdravja, toda to, kakor se čuje, je povsod enako. Bolezni je še zmeraj dosti«' "FIo-renca" prav za prav influenza, se sem in tja pokaže. Vendar ni tako huda, ako ostane sama, da bi zahtevala žrtev. Pljučnica se pojavlja tudi pri mladih in starih. Upamo, da spomlad, ki se nam menda že bliža, to zgago odpravi. Društveno življenje gre živahno naprej, kakor po navadi. Z drugim pa smo za nekaj časa, sedaj v postu, prenehali. Veselic in zabav ni, kakor se spodobi v tem času, vsa čast našim vrlim in v pravem pomenu naprednim Slovencem. Ljudje, ki v eno mer naprej ženejo svoj tol/življenja, brez ozira na čas, ki ga je naš Odrešenik posvetil s svojim ppstom in ga je sv. Cerkev omejila, niso nič bolj i od paganov tri sto let pred Kristusom. Oni tudi niso nič vedeli za postni čas, nič za kako pokoro, nič o namenu človeka na svetu. Primerno sedajnem času, priredili bodo "St. Lawrence Alumni", ali gojenci šole sv. Lovrenca, 26. marca tri kratke igre, "Tarcizijus, mu-čenec presvetega jZakramenta", igrali bodo fantje in dečki. Tako tudi (Nadaljevanje na 3. strani) JUGOSLOVANSKE MICE Za hrvatsko republiko. Radičev blok je naslovil na bodoče konferenco v Genovi in ves civilizirani svet spomenico, v kateri zahteva samostojno hrvatsko republiko. Ta korak je jugoslovanski vladi in mali ententi sploh, zlasti Čehoslovaški jako neljub, ker odkriva našim sovražnikom stari slovanski greh-needinost. Tudi naši slovenski bo-ritelji za avtonomijo jugoslovanskih plemen, ga kot preveč hrvatskega, preveč nepremiljenega in pustolovskega obsojajo. Cemu klicati zunanje države na pomoč, ki je po dosedanjih skušnjah zelo dvomljiva, ko z združenimi močmi lahko sami izvojujemo avtonomijo, ki more biti edini vzor Hrvatov in Slovencev. Baje se Hrvatje že sami kesajo tega prenagljenega koraka. Jugoslovanska vlada pa rzmišlj, je li ta nova Radičeva poteza veleizdajniškega značaja ali ne, da ga znov vtakne v luknjo. Seveda se bo morala stokrat premisliti, predno bo to storila, ker so tudi Hrvatje preveč nataknje-ni in že preveč prepojeni z Radičevim duhom. da bi kaj tacega mirno prenesli. Vsekako bi bilo bolj pametno, da bi vlada po Dr. Koroščevem nasvetu najprej sama sebi vest izprašala ,koliko je sama kriva njegovega protidržavnega, oziroma protisrbskega pokreta, ter pogrešeno popravila. potem bi se dalo morda z njim naravnost pogovoriti, če pa ne, bi šale upravičeno lahko mislila, kake nadaljna korake naj proti njemu podvzame. Draginja v Jugoslaviji zadnje čase, odkar so odpravili maksimalne, ali postavno določene najvišje cene, skokoma raste. Cena življenskim potrebščinam je poskočila od 30-50 odstotkov. Trgovci smejo imeti v smislu vladne naredbe, pri vsem blagu 25 proc. dobička. Po tej na-redbi sme mesar pri enem volu zaslužiti do 5000 K. Pri enem vagonu moke do 60,000 K. pri enem jajcu 2 K. pri enem litru mleka 2.50 K. pri 1 kg. masla 40 K. Ljudstvo je do skrajnosti razburjeno in obupano. Ameriški notar pred ljubljanskim sodiščem. Sredi februarja se je šele vršila obravnava v zadevi bivšega ameriškega notarja, poznejšega izseljeniškega agenta, Leo Štruklja, ki so ga decembra 1920 v Ljubljani aretirali, ker je bil na sumu, da njegova potovalna pisarna ne posluje v smislu obstoječih postav. Dasi je, kakor je videti iz razprave, precej po judovsko drl posamezne stranke, se je vendar tako' ameriško spretno otepal roke pravice, da mu ni mogla blizu. Zbornično sodišče ga je moralo radi pomanjkanja dokazov oprostiti. Oškodovane stranke ga slijo, da se jim je krivica godila. Njego-lahko tirajo pred civilno sodišče, če mi-va zahteva odškodnine, radi dolgega preiskovavnega zapora, je bila odklonjena, ker se mu ni posrečilo odvrniti od sebe vsake sumnje. Pogled za kulise njegovih manipulacij, ki ga je omogočila razprava, pač ne vzbuja zaupanja. UMRLI SO. V Košani na Krasu, tamkajšni župnik Rev. Anton Abram, star šele 47 let. V Dobu pri Domžalah Marija Zarnik, p. d. Marinčkova, zelp spoštovana žena. daleč na okoli. V St. Petru pri Novem mestu, mati tamkajšnega župnika Rev. Vovko-ta, Ana Vovko vd. Selak, roj. Borse. V Ljubljani Anton Demšar, oče prof. Dr. Demšarja, bivši krojaški mojster v Škofj i Loki. Na Raki, po celi Dolenski znana blaga ga Marija Varškova vd. Vehovc, roj. Tavčar, sestra Dr. Ivana Tavčarja. V Zimaricah pri Sodražici, Franc Pire, občinski svetovavec in odbornik Jugoslovanske kmetške zveze. Cerkev v Šmartnem pri Kranju skoraj pogorela. Ob priliki napeljevanja elektrike, so bili moterji tako neprevidni, da so v podstrešju nad velikim altarjem zakurili o-genj in se hodili k njemu gret. Ker ga zvečer niso zadosti pogasili, ali sploh ne, se je ponoči streha vnela in je nastal velik požar. Prihitelo ljudstvo je z nadčlo- DELAVSKE PRAVICE IN PRE-MOGARSKE INDUSTRIJA. Katoliški škofje so predlanskim izdali poseben pastirski list, v katerem so nasvetovali način, kako urediti sedanje delavske homatije. Njih nasveti so bili: Delavcem se mora priznati pravica do dovoljne plače, da se bodo pošteno preživeli, da se smejo za svoje pravice skupno pogajati z delodajalci, da se morajo vse pritožbe delavstva ali delodajalcev najprej predložiti skupni konferenci in da se delavcem da pravico so-udeležbe pri industriji. Toda delodajalci, posebno velike milijonar-ske kompanije, imajo gluha ušesa za vsak dober nasvet glede tega. Njih lakomnost po denarju in brezsrčnost do delavca jih je tako zaslepila, da ne vidijo nevarnosti, v katero sami sebe drve. Več kot polovico premo-garjev nima še pravice, da bi se skupno borilo za svoje pravice, lastniki jim tega ne dovolijo. Veliko premogarjev nima toliko plače, da bi se pošteno preživelo. Tolike krivice se bodo maščevale. Delavstvo ne bo tiho. ALTARJI ZA PARNIKE. Vsi parniki kompanije Cunard so dobili nove oltarje, na katerih bodo lahko katoliški potujoči duhovniki maševali na morju. veško požrtvovavnostjo delalo, da obvaruje drago mu svetišče. Z božjo pomočjo se mu ie posrečilo požar toliko omejiti. da se ni razširil v notranjost cerkve in zvonik. Ostrešje in streha cerkve sta postala žrtev plamena. Skoda je že pri tem velikanska. Ljudje so vsi ogorčeni nad brezvestnim delavstvom. Dva sta krivdo že priznala, tretjega čaka račun pred sodiščem. DENARNE POŠILJATVE VAŠ DENAR bo na svojem mestu najhitrejše, ako ga pošljete skozi naše podjetje. Dostavimo denar na najbližnjo pošto prejemnika. Začasno nam ni mogoče podati pravih cen za jugoslovanske krone ne dinarje. Svetujemo, da začasno pošiljate, svoje pošiljatve v amerikanskih dolarjih. Za pošilja- $ tve v Amerikanskih dolarjev smo dobili posebne cene in računamo sedaj tako-le: Od $ 1.00 do $ 25.00.....$ .40 Od 25.00 do 50.00......75 Od 50.00 do 75 00..... 1.00 Od 75.00 do 100.00..... 1.50 Za vsa nadaljna nakazila pa računamo po ic in pol od vsakega dolarja. Za italijanske lire: 50 lir ................$3-25 106 lir ............... 6.10 500 lir . ............28.00 1000 lir ...............55-°° Vse pošiljatve naslovljajte na: BANČNI ODDELEK ''EDINOSTI", 1849 W. 22nd St., Chicago, I1L EDINOST. GLASILO SLOVENSKEGA KATOLIŠKEGA DELAVSTVA V _____Izhaja trikrat na teden. AMERIKI. Slovenian Franciscan Press 1849 W. 22nd Street, Chicago, 111. Telephone: Canal 98. ADVERTISING RATES ON APPLICATION. Published Tri-Weekly by SLOVENIAN FRANCISCAN FATHERS, 1849 W. 22nd Street, Chicago, 111. Bfctered as secend-class matter October n, 1919, at the post office at Chicago, 111. under the Act of March 3, 1879. Katoliškim članom S. N. P. Jednote. Pred kratkem smo opozorili vse naše katoliške Slovence, ki so člani S. N. Podporne Jednote, pa hočejo biti še katoliki, kako strašno odgovornost nosijo na svojih ramah, ako so člani te organizacije pa ne protestirajo proti satanskemu delovanju njih glasila "Prosvete" proti njih cerkvi in veri. Danes jih opozarajamo na novo nagnjusno žalitev njih vere v "Pr3-sveti", in jih vprašamo: naj si pred svojo vestjo odgovore sami sebi, čc je res to njih prepričanje? "Prosveta" s 15. marca piše: '"V starem kraju prirejajo verski ljudje procesije in molijo k Bogu, naj bi jim dal dežja, če je suša ali pa če izgleda viharno, da bi odvrnil točo in strelo, ki bi uničila polje in raztrgala in vpepelila pristrešja. Ti ljudje ne mislijo znanstveno. Za njih je tista instanca, ki odrejuje vse dobro in zlo. Bog, pa mislijo, da odvrne te prikazni, če se skesajo svojih grehov. Vsaka taka prirodna prikazen ali pojav je za nje namreč kazen za greh. Te VRAŽE izvirajo iz NEZNANJA ali "slabih časov" v glavah ljudskih množic. Toda pri prizadevanju nekaterih heretikov ali kri-vovercev se je v gotov del ljudskih glav naselila nekega dne SVETLOBA ALI BOLJI ČASI" (kakšen pater bi dejal, da je bila to hudičeva svetloba), pa so rekli: Prosili smo Boga za dež, pa nam je dal točo, ali pa ne enega, ne drugega in suša je vničila vse poljske pridelke. Izprašali smo svojo vest in nismo našli nič pregrešnega, kar bi moglo v očeh božje milosti in pravičnosti te kazni opravičiti. PUSTIMO TORAJ BOGA PRI MIRU pa organizirajmo oškodninske in zavarovalne družbe . . . Na ta način so se ljudje pomaknili iz UTOPISTIČNIH IN SUPERSTIČNIH NAZOROV o življenju k znanstvenim nazorom . . . Preje je bil ta instanca Bog nad oblaki sedaj je Bog kapitalizem na zemlji . . Član Slovenske Narodne Podporne Jednote, ki si katolik, ali res ti odobravaš, da tvojo vero imenujejo "VRAŽE." Tvoje Glasilo te imenuje "coprnika", ker veruješ v vraže. Če ti molčiš — odobravaš! Čl an Slovenske Narodne Jednote, tvoje glasilo se norčuje in ti kliče: ''Pustimo Boga pri miru pa organizirajmo se sami . . . ! "In ti plačuješ s svojim denarjem tak list, ti podpiraš urednika teh listov s svojim denarjem Moreš reči, da TI SAM ne kličeš svojim sorojakom "Pustimo Boga"? Kdor najame koga in ga plača, da kako delo naredi zanj, je toliko, kakor bi ga sam naredil. Kdor bi koga najel, da bi ubil drugega, je sam ubijavec in kriv umora enako kakor oni, ki umor izvrši. Ti ki plačuješ s svojim denarjem tak-le list, ki molče plačuješ urednika, da tako-le piše, si SAM ENAKO KRIV tega, kakor je urednik, ki v tvojem imenu piše to. Čl an Slovenske Narodne Podporne Jednote, ki si katolik, ali je res tvoja vera samo "UTOPIJA" (to je sanjarija)? superstični nazor (to je vražarija in copernija?) — Potem če ti sam to vrjameš, pa še greš v cerkev, si največji slepar in humbugar. ker delaš nekaj, o čemer pustiš mirno, da piše tvoje lastno glasilo, da je vraža, da je utopija, da je supersti-cija' EDINOST"_ kako zaslužil za svoje življenje, če si imel pa slab prostor si zaslužil pa komaj za podplate, ki jih raztrga človek na potu v premogorov in iz njega zopet domov. Vaš list Edinost čitam šele kakih dobrih 5 tednov. Naročil sem si ga od vašega zastopnika Leo Mladicha, ki se je pred kratkim mudil v naši naselbini. Priznati moram, da list je izvrstno urejevan na katoliški podlagi. V programu ima pa tudi delavske koristi, kar posebno pričajo jedrnati članki proti kapitalizmu. Vsaki pot, ki mi ga pismonoša prinese, ga s za nimanjem prečitam, ker v njem v resnici človek najde nekaj originalnega, dočim v nekaterih listih ni prave zanimive tvarine in se mi zdi ravno tako, kakor kake suhe tepke, ki že ves okus zgube. S posebnim zanimanjem tudi čitam razne dopise, ki jih je v Edinosti vedno dovolj, kar priča ,da ga rojaki ljubijo, ker v njega pridno dopisujejo. Zato sem sklenil tudi jaz danes nekoliko spisati za naš list, da pokažem malo slike tudi iz naše naselbine, v kateri je vse nekako mrtvo, ter če se Vam g. urednik zdi primerno, pa priobčite v Vašem listu. Če bom imel čas, se še katerikrat oglasim. Pozdrav vsem čitateljem tega lista, Vam g. urednik pa želim mnogo novih naročnikov! J. M. (Opom. ured.: — Prav radi bomo priobčili vsakikrat Vaše dopise. Le večkrat se oglasite!) Član Slov. Narodne Podporne Jednote,-ki si katolik! Y postu smo; $el boš tudi ti k sveti spovedi, da se boš tam obtožil svojih grehov z namenom. da ti jih bo Bog odpustil. Predno boš šel k spovednici, izprašaj svojo vest nekoliko o tem-le! Ako boš samo za trenutek pomislil na svoieera o 1 i ... . . . . . ^ . .. . . jov c lc„, uucui aeio nrezposelnim Boga. v katerega veruješ, in na tako le pisanje tvojega glasila za tvoj aenar, terjh tudi t.. nj *a,o „ . v tvojem imenu, potem ti ne bo kazalo drugega ali protestirati proti ta-|0 vsem poročam Dri,lodnii-, kemu pisanju najprej pri društvu, ako tu ne zaleže, v glasilu samem, ako tu ne dosežeš nič, potem v javnosti v drugih listih. Ako pa ne dosežeš nikjer nič, potem pa ali iz jednote ali pa iz cerkve! Oboje ne bo šlo več skupaj! Kakor zadnje čase pišejo, je druga pot nemogoča. Iz slovenskih naselbin. Cleveland, Ohio. — Jaz ne vem, kako je to, da mi -ta Pavle tako ugaja, da se tako zasmejem, ko ga ugledam. Pa kaj se mi ne bi, ker je vedno bolj "fleten." Se tako lepo smeje. Pa še rožico ima na prsih, ki se mu tako prilega. Pa frak ima tudi nov. Kako sedaj res mlad zgleda, kakor da bi bil še le 20 let star. Pa ne vem, Pavle, ali si imel takega "žnidarja", da ti je eno nogo toliko krajšo naredil, ali imaš pa tako hud revma-tizem. Glej, Pavle, da se kaj "zrih-taš", ker zdaj po veliki noči bo treba stopiti zopet za kako pečlarico, ker tukaj jih je dosti, ki vse za te glasujejo. Pavle, le vesel bodi, da te vsi tako "lajkajo" in ti gredo na roke. Ti pa kar naprej za priljubljen list "Edinost", katerega vsi tako beremo, ker vidimo, koliko nam vsem koristiš. S pozdravi, Pavle! Naročnik lista John Kamin. La Salle, 111. — Vsak prične z delavskimi razmerami, zato se ne boste čudili meni če tudi jaz pričnem opisavati najpreje delavske razmere. Delo v naši naselbini je tudi podobno bolj strahu, ki je od znotraj votel od zunaj ga pa nič ni. Dose-daj smo bolj slabo delali, spomladi pa pravijo, da bodo sploh vse ustavili radi stavke. To mislim po pre-mogorovih. Po nekaterih premogo-Soudan, Minn. —• Priloženo poši- rovih smo dosedaj delali še nekaj, ljam svoto ... za naročnino na vaše ter če si imel dober prostor, si še ne- liste. Stenske koledarje sem tudi razdala vsem našim naročnikom, ki so jih jako veseli. Posebnih novic ni pri nas, kakor, da smo imeli zadnje čase velike snežene žamete. Sko-ro vsak dan odmetujejo sneg s plugi, pa jim zopet sproti vse žamete. Za tiste, ki so brez dela je to ravno prav, so dobili vsaj nekoliko dela pri odmetavanju snega. Pozdravljam vse cenjeno uredništvo. Fr. Loušin, zastopnica. Little Falls, N. Y. — Priložen ček pošiljam za naročnino Edinosti, ki mi je zadnji mesec potekla. Kar je več, kakor za enoletno naročnino, naj ostane listu za podporo. V našem mestu vsaj pri družbi, kjer sem jaz zaposljen, še nekako delamo, toda skoro vsako soboto se naše plače krčijo. Pred zadnji teden so nam zopet znižali plače za celih 15. odstotkov. Tedaj pa, ko so se med vojno dražile življenske potrebščine, ni pa nas nihče vprašal, ako želimo kaj priboljška. Tako delajo bogatini, ki so brez vesti. Stavka v tovarni za kolesa (bicikle) se še vedno nadaljuje in je le malo upanja za skorajšno poravnavo. Družba je najela stav-kokaze in nadaljuje seveda z bolj revnim obratovanjem. Toda, kakor vse kaže je družba pripravljena rajši zgubiti nekaj tisočakov pri revnem obratovanju, kakor bi pa iste dala svojim zvestim delavcem, ki so delali za njen žep, že leta in leta. Spomladi. tako govore, bodo čez to okolico gradili več betoniranih cest in se s tem obeta delo brezposelnim, ka- več poročam prihodnjič! Po-Naročnik. Johnstown, Pa. — Poslovivši se iz Braddocka, sem se napotil v drugo slovensko naselbino v Johnstown, Pa. Tukaj me je že pričakoval naš naudušeni zastopnik in sotrudnik Mr. Andrew Tomec. Tudi v Johtis-townski naselbini sem hvala Bogu precej dobro opravil s svojo agitacijo za katoliško časopisje. V bližnji manjši slovenski naselbini v Bon Air, mi je pomagal agitirati Mr. Pri-stavec, tako, da smo sleherno slovensko hišo obšla in nabrala, kar največ mogoče novih naročnikov za naše prelepe in prekoristne liste za Slovence. -Obiskal sem tudi Cone-maugh in Franklin, kjer je tudi nekaj naših rojakov naseljenih. Tudi tukaj so si pridno naročali naše liste. V Conemaugh mi je veliko pomagala družina Kobalj in družina Škoff. Vsi tukajšni Slovenci so zelo prijazni in so mi šli v vseh ozirih na roko, zakar se vsem najtopleje zahvaljujem. O delavskih razmerah moram poročati tukaj ravno tako, kakor drugod. Po premogorovih delajo po nekaterih le polovico delovnega časa, po nekaterih pa komaj dva ali pa samo en dan. Vendar pa, so rojaki zavedni in spregledujejo, kje je resnica ali ne. Danes ljudje drugače govore, kakor pa so govorili pred kakimi tremi leti, ko so jim mešali pojme razni rudeči mešetar-ji. List Edinost imajo povsod tudj tukaj radi, ker je odločen in se ne boji nikogar v boju za resnico in pravico. Vaš zadnji odgovor na odprto pismo I. Z .vsi odobravajo po vseh naselbinah. Vsi pričakujejo, da bo prišel dan zadoščenja za krivico. ki se je Vam zgodila po krivdi nekaterih. Le junaško naprej, za Vami so vsi pravico in resnicoljubni! \ nadi, da se še katerikrat vidimo z Johnstownslvimi rojaki, se vsem skupaj iskreno zahvaljujem, kakor Mr. Tom če v i družini. Mr. Pristav-čevi družini in tudi, katere bi skoro pozabi! omeniti družino Mr. in Mrs. Požun, ki so me tudi tako ljubeznivo in gostoljubno sprejeli. Ne smem pozabiti omeniti, da Mrs. Požun pošilja pozdrave Pavletu Zgagi. Pravi. da se ji Pavle sedaj tako dopade. da bi mu kar en avtomobilček kupila. Torej ne pozabite mu to sporočiti. Vse skupaj najlepše pozdravljam in ostajam vsem hvaležni. Leo Mladich, pot. zastopnik. ko naprej za svojim dušnim pastirjem in Vaš napredek se bo večal in množil! Delavske razmere so bolj srednje. Ali vendar, kakor so po drugih krajih, je tukaj še za živeti. H koncu mojega dopisa, še enkrat zahvalim vse, ki so mi šli na roko tekom mojega bivanja v Steeltonu. Vsem Bog stotero povrni, kar ste žrtvovali za katoliško časopisje, ki je dandanes najmodernejše orožje proti sovra-gom naše vere! Leo Mladich, pot. zastopnik, Chicago, 111. — Igra, katero je priredilo društvo Marije Pomagaj K. S. K. J. v nedeljo popoldne in zvečer, je izvrstno vspela. Vsi igralci so tako lepo rešili vsak svojo ulogo, da jim moramo častitati, kakor ča-stitamo tudi društvu. Več o igri spregovorimo v prihodnji številki. Roja. koma Mr. M. Matjašec in Mr. Mar-va sta umrla vsakemu nekoliko mesecev stara sinčeka. Naše iskreno so-žalje. Johnstown, Pa. — Tudi jaz glasujem za našega kandidata Pavleta, da mora med nami ostati. Tak "fajn fant"! Pa veš, Pavle, kaj bi ti jaz svetovala? Kaj ko bi ti svoje prijatelje podrezal, da bi ti avtomobil kupili! Že vsakdo ga ima, kdor je kaj! Kaj boš ti sam berač? Jaz mislim, da bi si ti s tistim lažje kaj pomagal! Kaj ne, vsi smo prišli v Ameriko, da bi si kaj naprej pomagali in bi napredovali. ti bi pa tudi rad napredoval. Kaj pa. če bi tudi mi vsi tvoji prijatelji dali vsak po en dolar. Prav nič se nam ne bo poznalo, ti bi pa le avtomobil imel. Poskusi. Pavle! Poprosi vse svoje prijateljčke, ko te vendar vsi tako "lajkajo"! Kako bo to "fajn" videti, če boš imel avtomobil. Jaz ti prec danes pošljem en dolar v ta namen kot začetek in sicer, da si boš kupil kako dobro cigarico, ko boš šel na kolekto, da ti ne bo treba tiste velike fajfce seboj nositi. da se boš malo "poštreku". Veš, s cigaro v ustih je mož ali fant. kakor si to ti. kar nekaj več vreden. A. P. Cenjena Mrs. P. — Jaz se pa bojim, da bi bil z avtomobilom Pavle še bolj ''stole", saj ga je že sedaj sam napuh, od kar je tako slavno zmagal. Editor. Steelton, Pa. — Dne 10. marca sem dospel v Steelton, Pa. Takoj sem se napotil v župnišče k tukajš- nemu blagemu gospodu župniku, ke. Videl sem pa takoj, da je to naj zdrav! Braddock, Pa. — Srečno dospel dne 5. marca v P.raddock, Pa., sem se takoj napotil k našemu zastopniku Mr. Jožefu Lesjaku, ki me je prav prijazno sprejel, kakor tudi njegova sestra in svak Mr. in Mrs. 2e-fran. Takoj nato sva se podala z g. Lesjakom po tukajšni naselbini za naročniki. Kljub temu, da so tukaj prav slabe delavske razmere, smo pridobila listu Edinosti še precej naročnikov, za kar bodi hvala zavednim Slovencem v Braddocku in Vse-gamogočnemu Bogu. Prav tedaj, ko sem prišel v Braddock je umrl tukaj dobropoznani rojak John Šetina. Pokojnik je, kakor pravijo dalj časa bo. lehal in kruta neusmiljena bolezen ga ni hotela zapustiti, temveč, ga je položila v zgodnji hladni grob v njegovih najboljših letih v 32. let u starosti. Pokojnik je bil doma nekje ;z Dolenjskega. V Afneriki je 'bival več let in je bil zvesti naročnik Ave Maria in ga zato priporočam vsem našim naročnikom v molitev. Pokojnik je bil blagega značaja, tako pravijo vsi, ki so ga poznali. Pogreb se je vršil 6. marca iz hrvatske cerkve. Blagemu mladeniču mir in pokoj! Konečno se najlepše zahvalim Mr. J. Lesjaku, kakor tudi družini Že-franovi, za postrežbo in gostoljubnost. Vsem skupaj Bog plačaj in bodite pozdravljeni! Leo Mladich, pot. zastopnik. Rev. Gladek, ki so me prav prijazno sprejeli. Za vso gostoljubnost se č. g. župniku najlepše zahvaljujem. Posebno pa sem jim dolžan zahvale, ki so tako krasno priporočili naše Moon Run, Pa. — Tu Vam pošljem naročnino za celo leto za "E-dinost". Prišel mi je slučajno v ro- boljši list. Vaš udani Jakob Drašler. Pittsburg, Pa. — Čital sem odpr- M , . . - - to Pismo v "Glasilu KSKT." kakor hste v cerkvi pri obeh mašah. Rekli, tudi v "Edinosti". Po mojem prepri- so, da so to oobri katoliški listi in da čanju je urednik "Glasila" popolno- se jih naj farani pridno naročajo. Za- ma na napačni poti. Kakor piše v to sem tudi v Steeltonu dosegel zadnjem glasilu, naj članstvo samo vspeh, katerega po pravici povem. sodi. Prav! Članstvo naj sodi in ga nisem pričakoval. Nadalje se zahva- ho tudi obsodilo zaradi njegove ne- Ijujem Mr. Malešiču našemu marljiJ marnosti in netočnosti " Članstvo vemu zastopniku, ki se je trudil z KSKJ. je zavedno in dobro vidi kaj mano dva dm. ko me je vodil okoli se godi med nami. Ono dobro vidi tukaj snih dobrih Slovencev. Zahva-, kako in koliko so bili napadeni v ljujem se tudi družini Mr. Težaka, ki so mi dali sinčka, da me je vodil čez dan okoli rojakov. Tako sem bil v stanu obiskati skoro vsako slovensko hišo v tej naselbini. Ker so mi pomagali č. g. župnik s svojim priporočilom in Mr. Malešič in še drugi. zato se je tudi število naših naročnikov v Steeltonu skoro potroji-lo, za kar Bog plačaj za ves trud vsem, ki so se ta čas žrtvovali za razširjevanje katoliškega tiska, ki je nam katoličanom prav sedaj tako potreben, kakor lačnemu suha skorja. O Steeltonski naselbini moram reči, da je vzor slovenskih naselbin. Med rojaki vlada najlepša sloga in nikjer se ne čuje pikrih besedi proti duhovnikom, kakor po enih krajih. Vsi kažejo spoštovanje do svojega duhovnega očeta. Slovenci i-majo svojo krasno cerkev, šolo in lepo dvorano, kjer zborujejo društva. Kratko, naselbina je na potu pravega napredka in drugega ne morem reči, kakor rojaki v Steeltonu le ta- brezverskih listih duhovniki, naša vera in cerkev. Je že kdaj urednik spisal kakšen članek v obrambo nase najdražje svetinje svete vere in cerkve, ko je bila napadena? Jaz bi mu svetoval, naj se ogleda v glasilo socijalistične jednote, kako ono dela na vse kriplje za svojo socijalisti-ško godljo. Prav tako bi se moral on poganjati za naše najdražje svetinje — sveto vero, ako bi bil mož na mestu, ne pa kritizirati dobre katoliške liste. Zdaj niso časi za to. Zdaj bi se morali vsi katoliški listi zjediniti in stopiti v eno vrsto kakor en mož in se postaviti sovragu nasproti v odprtem obramben em boju za sveto stvar in zmaga bo naša, pa magari če je sovražnik trikrat močnejši. Ako boste pa spali, kakor do sedaj, potem bojo pa kmalu prodrli socijalisti še bolj v ospredje. Potem bo pa prepozno javkati. Potem se bo zgodilo to, kar danes 'Edinost* napoveduje. Kar socijalist enkrat (Nadaljevanje na 3. str.) --- .... :. "EDINOST- V NEDELJO POPOLDNE. TEDENJSKI KOLEDAR. Marec. 26. Nodelja. — 4. postna nedelja fcli sredpostna imenovana. — Evangelij pripoveduje o velikem čudežu, katerega je Gospod storil, ko je nasitil 5000 mož v puščavi.. — Sv. E-ttianuel, muč. 27. Pondelek. — Sv. Janez spoz. '8. Torek. — Sv. Janez Kapistran, "BpOZ. 29. Sreda. — Sv. Armogast, muč. 30. Četrtek. — Sv. Kvirin in Jo-Vita, muč. 31. Petek. — Sv. Balbina dev. April. 1. Sobota. — Sv. Hugo, škof. (Pasi se danes, da te ne vjamejo s kako šalo 1. aprila.) 2. Nedelja. — Tiha. — Sv. Frančišek Pavlanski, spoz. TRETJI ČLEN APOSTELSKE VERE: SPOČETJE BOŽJE BESEDE. "Kateri je bil spočet od sv. Duha, rojen iz Marije Device.'* S temi besedami spoznavamo čudežno spočetje Jezusa Kristusa. V drugem členu apostolske vere smo premišljevali o skrivnosti včloveče-Uja; tretji člen nam pove, kako se je to včlovečenje dovršilo. Sin Božji, ki je hotel postati človek, da bi nas rešil, je bil rojen iz device, Device Marije. Vzel je na se človeško naravo v njenem deviškem telesu po moči, obsenčenju sv. Duha. To spoznavamo, ko molimo v apostolski veri: ' Kateri je bil spočet od sv. Duha, rojen iz Marije Device." Ta veliki dogodek dogodil se je po najbolj zanesljivem časoštetju dne 25. marca, "šest let pred našim sedanjim časoštetjem, v štiridesetem letu vladanja Cezarja Avgusta v Rimu, v petindvajsetem letu vladanja Heroda v, Judeji. "Bil je v dneh Heroda, kralja Judejskega, nek duhovnik po imenu Zaharija ... pa je bil angel Gabrijel od Boga poslan v galilejsko mesto, ki mu je ime Naza-ret, k Devici, in Devici je bilo ime Marija" (Luk. 1, 5, 26, 27). To skrivnost praznujemo dne 25. marca na praznik Marijinega Oznanjenja. Takrat je, kakor pravi sv. evangelij, "Beseda meso postala", to je Bog Sin se je včlovečil v deviškem telesu Marijinem. Poreče pa morda kedo, ali se ni mogel Bog Sin včlovečiti na drug način, ne da bi bil rojen? Brez dvoma je mogel to, v njegovi moči je bilo, da bi bil vzel na se podobo odraslega človeka in se kot tak prikazal na zemlji, kakor je bil praaed človeškega rodu vstvarjen v raju kot po-polen, odrasel človek. Toda Bog Sin tega ni hotel. On je hotel biti naš pravi brat, hotel je biti nam enak, zato se je pa ponižal in vzel na se človeško telo v telesu Device, dasi sta njegovo spočetje in njegovo rojstvo čudežna. Kaka cast za nas, da imamo takega prednika! Kako goreče moramo pa tudi ljubiti Jezusa Kristusa, ki nas je tako ljubil, da je postal nas brat! "On je naš brat in naše meso" (Gen. 37, 27). Kako grda ne-hvaležnost, če Ga žalimo z grehom! 11 SLOVENSKIH NASELBIN (Nadaljevanje z 2. strani.) prime, to tudi drži. Naj gospod Zupan ne misli, da mu bo zasluženo plačilo odišlo ko pride čas za to. Večina članstva je dandanes že toliko probujeno, da misli, ako si katoličan, bodi cel katoličan ali pa cel socialist. Polovičarjev mi ne maramo v svoji sredi. Poglejte samo vse so-cijalistiške cunje, kako one drže skupaj. Nikdar ne napade ena drugo. Ali je pa med vami, katoliškimi časnikarji, tako soglasje? Žalibog, da tega m in tudi ne bo, dokler ne boste Vsi celi katoliški možje, ako boste samo polovičarji. Ali ne veste, da dvema gospodoma ne morete služiti? Enega morate zapustiti, ali Boga ali hudiča. Ali bi ne bilo lepo, ako bi stopilo vseh pet katoliških listov v eno vrsto in kakor en mož? Kdo bi Y as premagal ? Ako bi se sovrag še hujše zaganjal v Vas, vi bi stali trno kakor skala v morju. Ako bi se valovi sovraštva še bolj zaganjali ob vas, nikamor bi vas ne premaknili. kakor valovi pečino ne morejo. Dokler ne boste edini, kakor en mož, tako dolgo vas bo vsaka še manjši sapa vrgla in razpodila kakor perje na polju. Dosti za sedaj. Drugikrat kaj več. John Golobič. SLOVENSKI PEVKE IN PEVCI V CHICAGI. Maja meseca priredi pevsko in dramatično društvo Adrija velik koncert in zabavo v Pulaski Hall. Pevski zbor Adrije, kolikoršen je sedaj, je zadosti velik za našo cerkveno dvorano, nikakor pa bi ne bo zadostoval za dvorano, kakor je Pulaski Hall. Na tem našem velikem koncertu mora nastopiti najmanj 60 o-seb. Pokazati moramo, kaj premore naša naselbina tudi kar se tiče petja. Želimo si v prvi vrsti več odraslih mož in žen. Možje, ne dajte se preveč prositi, temveč vsak naj po svojih močeh pripomore, da bo-nio imeli v kratkem pošten moški zbor. Ne bo nam v nečast. Sprejmejo se tudi taki pevci in pevke, ki še ne poznaja not, pač je treba, da i-majo glasbeni posluh. Za prihodnji koncert imamo krasen program. Ne odlašajte, temveč pridite takoj k prihodnji vaji. Vaje so ob pondeljkih ob osmih zvečer v cerkveni dvorani. Po naročilu odbora Adrije Tv*> Račič, pevovodja. frr !■ iltiMiftifti' • - ■ I." - .^.afi" Lorain, Ohio. — Tudi jaz se ne-krat oglasim, dasi se jako bojim Vašega koša, ker vem, da je velik in da marsikak dopis roma tja, mesto v list. Vendar se oglasim. Morda bo pa tokrat našel moj dopis milost v vaših očeh. Dolgo časa sem.že Vaša naročnica in zato imam pravico glasovati in vam dam glas za našega Pavleta, ki se nam prav dopade. Samo gleda pa ravno tako, kakor da bi ribe lovil v vodi. Malo preveč miži. Ali ga je morda "špot"? Prosim Vas, da mi lista ne ustavite. Želim Vam vse plačati. Ali zdaj so slabi časi in Vam tudi obljubim enega ali še več novih naročnikov, samo malo potrpite. Marija M. Opomba: Drugi del vašega pisma je vpraševalnein kotičku. — Ured. dimo same me žene. Naše društvo ima te le glavne točke: vsaki prvi petek v mesecu ima društvo sveto mašo in skupno sveto obhajilo. To nalogo smo si same naložile pred leti za to, da smo se posvetile tudi pre-svetemu Srcu Jezusovemu, ker od Marije je treba iti k Jezusu. In nismo zastonj zaupale. Danes nam je Jezus tisočkrat poplačal naše zaupanje. Društvo ima shod vsako drugo nedeljo pod cerkvijo v dvorani sv. Patrika. Na to opozarjam vse oddaljene žene in matere članice, da bodo vedele prihajati k sejam. Seja se začne ob dveh popolne. Letos od novega leta smo pridobile že tri nove članice Slovenke in dve slovaške. Hvala Bogu, to kaže velik napredek za letošnje leto! Naše društvo sestoji iz slovaških in poljskih žena poleg nas Slovenk. V začetku nas je bilo Sloventc tako malo, da bi ga ne bile mogle ustanoviti, ako bi nam slovaške žene ne prišle na pomoč. Imele so zato večino pri društvu in smo morale me Kranj ice nje poslušati. Odbor je bil po večini sestavljen tudi iz njih. Danes pa . . . Hvala Bogu! Sedaj so nas že Irske žene začele prositi, da bi še nje sprejele med se. Toda ker je vse naše u-radovanje v slovenščini in tudi vse molitve Vršimo v slovenščini, bi jim ne bilo mogoče sodelovati z nami. Obljubile smo jim pa, da ako si u-stanove svojega, da bomo z njimi skupaj delale, kar se sedaj res vrši glede delovanja za cerkev. Ob vseh večjih praznikih naše društvo vedno podeli našim bednim udovam in sirotam nekaj denarja, da jim otre nekaj solz z njih oči. Vsakikrat, ko jim podelimo podporo, jo sprejmo s solznimi očmi in prosijo za društvo blagoslova od Boga. — Pri tem pa ne smemo pozabiti hvaležnosti, katero stn0 dolžni rojaki v Canonns-burgu Rev. K. Zakrajšeku, ker to je vse sad njegovega truda in dela. Tukaj vsi narodi vidijo krasne sadove njegovega delovanja med .nami Slovenci. Pred prihodom Fathra Za-krajšeka v Canonnsburg sta bili samo dve družini, ki sta spadali v cerkev sv. Patrika. Danes jih je 63 slovenskih družin, so to povedali s prižnice drugo nedeljo v januarju pri drugi sveti maši pred vsem narodom, tako da smo od veselja jokali, ko smo čuli to sporočilo. Father so povedali, da je vse to sad Fathra Zakrajšeka, in pa katoliških listov, katere oni razširjajo. To naj bo odgovor na grdi napad v Glasilu KSKJ. Za društveni odbor (Nadaljevanje z 1 strani.) društvo sv. Štefana v Chisholm, Minn., društvo sv. Jeronima v Ironwood, Mich., društvo sv. Petra in Pavla v Virginija, Minn., društvo sv. Isus v Gilbertu, Minn., društvo sv. Trojstvo v Salt Sainte Marie, Ont., Canada, društvo Srce Isusovo, Moran, Ia. Vsi, ki imate še samo iskro ljubezni do svoje vere in cerkve, boste fta vse to tiho? Boste še nadalje pustili, da je tak list vaše glasilo, ki tako grdo pljuje po vas? Mevže ste, če se ne dvignete takoj v protest. (Ta urednik je gotovo prišel pred kratkem s Kranjskega, ker se razume v amerikanske razmere, kakor zajec na boben. Misli, da ima Kristanove backe pred seboj! Škoda za denar! — Opomba stavca.) Nadaljevanje dopisa iz Clevelanda. (Nadaljevanje z 1 strani.) "Sv. Janez in Ropar." Tretjo pa bodo igrale dekleta, imenuje se "Smrt Pravičnega". Vse tri igre so zelo krasne in pomenljive vsebine in, kakor nalašč za resni postni čas. Vabimo vse Slovence in Hrvate, ki želijo videti zopet enkrat nekaj zanimivega, da se gotovo udeležijo te predstave v nedeljo, 26. marca po opravilu v cerkvi. Teden pozneje, to je na 2. aprila pa bomo imeli predstavo z premikajočimi slikami in sicer "Kristusovo življenje in smrt". Ta predstava se bo vršila dva dni zaporedoma, to je v nedeljo, 2. aprila in v pondeljek, 3. aprila. Vsem je dana prilika viditi zanimivo in pretresljivo tragedijo, ki se je vršila na Kal vari j i pred skoraj dva tisoč leti. Vse to pa se bode vršilo v Slovenskem Narodnem Domu, pričetek ob pol 8. zvečer. Pridite vsi! Tudi cerkvenih zadev ne smem izpustiti. Kakor po navadi, imamo tudi letos vsak teden trikrat križev pot in nekoliko nauka ali pa pridigo po-pred. Postne pridige drži letos Rev. Father Bombach. Vrlo radi ga po- bi danes Martin Konda mogel nazaj, ko bi bil res tako svoboden, kakor je včasih trdil, da je, in bi mogel priti nazaj, bi ne govoril več tako bogokletno, kakor je poprej! Pa če bi se tudi povrnil, bi vse eno še nekateri ne verovali. "Imajo Mojsesa in preroke" je rekel Abraham bogatinu v peklu, "Ako tih ne poslušajo, tudi ne bodo verovali ako pride kedo od mrtvih." Toraj Konda je šel. Bog mu bodi milostljiv! Vera in Cerkev in Bog, v katere se je tako besno zaganjal, pa ostanejo! "Nebo in zemlja bosta prešla, moje besede pa ne bodo prešle." In kaj so te besede? Poslušajte jih vi, ki mislite, da bo-dete vero in Cerkev spravili iz sveta! Poslušajte, kaj pravi Sin božji o sv. Cerkvi: "Na to skalo bom zidal svojo cerkev in peklenska vrata —" slišite? 1