ZAKAJ TAKO? (Ne) srečna oskrba s plinom V preteklem tednu smo bili kot občani -potrošniki plina v jeklenkah priče vrsti nepo-trebnih zapetljajev pri.distribadji tovrstnega energetskega vira. Vse to nam je povzročilo ve/fko siabe volje, nerazpoloženja pa tudi ne-zaupanja. Ob daljšem pomanjkanju p/ina za široko potrošnjo, bi vsekakor mora/i biti vs/ tisti, ki so sprejeli odgovorno nalogo, zagotovifi vse-stransko pravi/no razdeljevanje plinskih je-klenk, za tovrstno akcijo veliko bolj priprav-Ijeni. Ne bi želeli podrobneje navajati vzrokov in zap/etov, zakaj je do takšnega s/abo organizi-ranega razdeljevanja kuponov prišlo, saj bodo o fem sk/epale odgovorne institucije, in boste o tem tudi seznanjeni. N/kakor pa ne moremo mimo tega, da smo bi/i kot občani potrošniki tokrat vse prej kot zadovoljivo informirani. O načinu /n predv-sem o tetn ali je plina za vse dovolj ali ne, smo bili v tistih dneh različno informirani. Prav tako o tem, kje in na kakšen način se bodo kuponi, (ki so bili že prvi dan razdeljeni -razdeljevali pa naj bi jh tri dni) naknadno razdeljeni osta/im potrošnikom, predvsem bolnim in starejšim, je bild sprva podanih precej nasprotujočih informacij, To pa je vse-kakor bilo s strani organizatorja precej neod-govorno/ Na podlagi precejšnjega nezadovoljstva med občani je Socialistična zveza nato že dru-gi dan aktivirala potrošniške svete in socialno zdravstvene kpmisije v KS, z namenom, da pripravijo spiskc tistih krajanov, ki zaradi obo/e/osti, invatidnosti oz. ostare/osti nimajo možnosti tovrstne pridobitve kuponov. Ti spiski so že posredovani komiteju za energetiko pri mestnem Izvršnem svetu in Pli-narni Ljubljana, v prvih dneh decembra pa bodo plinske jeklenke prejeli na dom. V teku pa je v krajcvnih skupnostih prav tako zbira-nje podatkov o gospodinjstvih, ki niso pravo-časno uspela dobiti kuponov. Na ta način naj bi torej zagotovili vsem potrošnikom tovrstno oskrbo. Seveda pa je prav, da tokrat zopeti podčrta-- mo, da je tudi človeška solidamost pa<0a na izpitu. Ob razdeljevanju kuponov smo bili priča, da so nekateri občani neprizadeto dvi-govali po dva ali več kuponov. Podatek za razdeljevalno mesto, ki je bilo v naši občini, izkazuje, da je bilo teh občanov približno deset odstotkov. Če bi se le-ti obnašali v skla-du s priporočilom, da vsako gospodinjstvo prejme le en kupon, do tolikšne slabe volje pri občanih ne bi prišlo, pa tudi kuponi bi bili smotrneje razdeljeni. Se to, povsod tam, kjer so bila razdeljevalna mesta v krajevnih skup-nostih, ti problemi niso izbili na dan., Povsem na mestu je ugotovitev v Sociali-stični zvezi, da v prihodnje ob takšnh situaci-jah oskrbe, da akcijo vodijo potrošniški sveti v krajevnih skupnostih. To pa bo tudr zagotovi-lo, da ne bomo več priče lažni solidarnosti, pa tudi morebitmm špekulacijam. Le tako pa bo moč povrniti zaupanje obča-nov, saj je bila ta akcija (ne) srečne oskrbe s plinom v tej situaciji, za vse nas vseprej kot prijetria preizkušnja! Janja DOMITROVIČ