zakaj tako? Prehodi za pešce Od časa do časa se v sredi-šču Ljubljane pojavijo možje z barvaml in čoplči ter kar se da hitro premažejo obledeli pre-hod za pešce, avtobusno po-stajo ali sredinsko črto. In nato ponovno izginejo. Je to pojav-Ijanje načrtno ali slučajno, ne vem, dejstvo pa je, da je večina prehodov za pešce še vedno zelo obledelih, bolje rečeno, nevidnih. Zanima me, kdaj bo-do vsi Ijubljanski prehodi, ki so, kot vemo, zelo važni za nai varni cestni vsakdan, spet barvno obnovljeni. Pa še to, zakaj ti možje ne delajo z nekollko bolj obstojni-mi barvaml all plastiko, kot to delajo drugod po svetu? t. B. LjuMiana Ti možje, ki barvajo prehode, so delavci tozda Komunalnega podjetja - Javne razsvetljave. Da bi lahko dobili odgovor na vprašanja, smo poklicali tovari-ša Huča, ki je zadolžen za bar-vanje talnih obeležb v Ljubljani. Pojasnil nam je, da imajo ižde-lan načrt obnove talnih obeležb. Najprej nanovo obarvajo okoli-co šol, vpadnice in ožji mestni okoliš. Tak je vsaj približni vrstni red. Na morejo pa barvati vsak dan. Izpolnjenih mora biti nekaj objektivnih pogojev. Tempera-tura mora biti nad ničlo, cesta ne sme biti mokra. Poleg tega podnevi ne morejo obnavljati obeležb ob ponedeljkih, sredah in petkih. Preprosto zaradi pro-meta, saj bi nastale dolge kolo-ne vozil. Na razpolago so torej le postni dnevi, sobote, nedelje in seveda noči. Ponoči so še dodatne težave, saj so vozniki izredno nestrpni do delavcev, ki barvajo talne oznake. Zakaj ne delajo z bolj obstoj-nimi barvami ali plastiko? Obo-je je zelo drago in vezano na uvoz. Ima pa še nekaj slabih strani. Ljubljanski prometni re-žim je še daleč od tega, da bi ga lahko označili kot stalnega. Bri-sanje obstojnih označb pa je ze-lo tvegana zadevščina. Plastika v velikih temperaturnih razlikah poka in se kruši, obnoviti je ni mogoče. Dosedanje izkušnje pa so pokazale, da nemalokrat enostavno zaplava, in potem označbe kažejo čisto v drugo smer, kot so prvotno. Urednittvo