Za boljši zrak ureditev grajskega pobočja in prometnega središča Ljubljane Sekdja 17. septembra je vabila na obravnavo sanacije grajskega pobočja in komunalne ureditve potniške postaje Ljubljana, vendar so že kar na začetku navzoči drug za drugim ugotavljali, da naslov, povzet iz gradiva, za drugo od obravnavanih tem ni pravšnji. Gre namreč Ie za pripravo temeljev za gradnjo prometnega središča Ljubljane in ne že kar za gradnjo železniške in avtobusne poslaje v Ljubljani. Nasploh so gradivu za ureditev mestnega središča in še zlasti grajskega pobočja očitali slabo pripravljenost, saj so v njem nekatere stvari zelo nerodno razložene. Prav to ima za posledico. je bilo slišati na sekciji. da Ijudje sprašujejo, zakaj sta sanacija grajskega pobočja in ureditev promet-nega središča uvrščeni v program četrtega samoprispevka. S sanacijo grajskega pobočja želimo ohraniti vegetacijo, ki bi preprečevala drsenje zemlje navzdol, obenem pa oskrbovala naše mesto s kisikom, saj zelenih površin ni nikoli preveč. Odstra-nili naj bi težka drevesa, ki ne so-dijo na strmo grajsko pobočje, ogrožajo pa hiše pod njim, ven-dar bodo morali ravnati tako, da zaradi tega ne bo prišlo do erozi-je. To sicer delajo že sedaj, ven- dar gre zaradi premalo denarja čiščenje prepočasi. Na pobočje bodo zasadili ustreznejše zele-nje. Hkrati s tem bi poskrbeli tudi za pravilen odvod meteornih voda in s tem tudi za varaost pre-bivalcev, ki živijo v tem delu na-šega mesta. Na grad naj bi obe-nem pripeljali tudi plin. uredili kanalizacijo in postavili zbiralnik za vodo. Ta bi bil na isti višini kot je zbiralnik na Rožniku, zagotav- ljal pa bi v nekaterih predelih Ljubljane prebivalcem v višjih nadstropjih vodo tudi takrat, ko bi prišlo do prekinitve električ-nega toka. Pri ureditvi prometnega sre-dišča Ljubljane ne gre za posta-vitev parkirne hiše, kot je morda razumeti iz gradiva, temveč za javne pokrite parkirne površine, ki bodo zaradi pomanjkanja pro-stora zgrajene pod zemljo, na-menjene pa bodo vsem prebival-cem našega mesta, tako tistim, ki bodo potovali ali pa samo skočili po opravkih v sosednje ulice. Denar iz samoprispevka naj bi tore j šel le za pripravo na začetek gradnje avtobusne in železniške postaje, saj je treba, razumljivo, najprej postaviti temelje, to je zgraditi tisti del, ki bo spodaj, pod zemljo. Zakaj torej denar za to dvoje iz četrtega samoprispevka? De-jali smo že, da je grajsko pobočje bogat vir kisika, po n jemu so spe-ljana prijetna sprehajališča za Ljubljančane. Na vsak način mo-ramo ohraniti to zeleno površi-no, jo zavarovati pred posledi-cami vode ali drugega neurja, prebivalcem pod grajskim po-bočjem pa s tem omogočiti var-nejše in prijetnejše bivanje. Za čistejši zrak pa naj bi poskrbeli tudi z ureditvijo novega promet-nega središča v Ljubljani, saj je zdaj vsakomur jasno, koliko iz-pušnih plinov mora vdihati tisti, ki gre dopeldne ali popoldne mimo zdajšnje avtobusne posta-je, da ne omenimo prometne gneče, v kateri se (zlasti pred pražniki) skorajda ni več mogoče gibati. D. J.