Številka 1 i. julij 1982 občina krško SKUPNE DELEGATSKE INFORMACIJE OD 11. DO 13. JUNIJA JE BILO V KRŠKEM, ČRNOMLJU, SEMIČU IN NOVEM MESTU 6. PROIZVODNO-DELOVNO SREČANJE KOVINARJEV SLOVENIJE Srečno, moji kovinarji! Tekmovanja so pač tekmovanja. Med seboj se ne razlikujejo veliko. Vsako med njimi prinese nastopajočim obilo treme, ki je posledica želja, da nastopajoči v prvi vrsti ne bi izneverili samega sebe, da bi pokazali morebiti manj, kot so zmožni pokazati, in da ne bi izneverili svojih kolektivov. Tudi proizvodno-delovna tekmovanja kovinarjev so taka. Kljub izrazito tekmovalnemu vzdušju pa na njih vendarle vsako leto najdejo vsaj kratek čas še za kaj drugega. Vsako leto je več spremljevalnih prireditev in manifestacij, otvoritvena slovesnost pa je v tem okviru že tradicija. Tudi tokrat se ji niso izneverili. Beogradu v spomin na prvega kovinarja Jugoslavije JOSIPA BROZA — TITA, FRANCU LESKOSKU — LUKI, pobudniku kovinarskih tekmovanj in SRECKU MLINARlCU. njihovemu organizatorju od samega začetka. Predsednik krške občinske skup šel ne BRANKO PIRC je v uvodnem delu svečanosti v imenu predsedstva skupščine izročil FRANCU LESKOSKU — LUKI »Plaketo občine Krško« kot znak pozornosti v zahvalo za njegovo revolucionarno delovanje v predvojnem in medvojnem času ter za njegov izjemen prispevek h graditvi nove Jugoslavije. V kulturnem programu so se slovenskim kovinarjem predstavili najbolj kakovostni domači amaterski kulturni ustvarjalci. Poslušalci v dvorani so toplo pozdravili nastop Pihalnega orkestra Tovarne celuloze in papirja »Djuro Salaj«, moški pevski zbor Delavskega kulturnega društva »Svoboda« Brestanica ter recitatorja Nano Požun in Slavka Cerjaka. Po končani otvoritveni slovesnosti so se gostje zadržali s člani organizacijskega odbora še nekaj časa na tovariškem srečanju. Udeležil se ga je tudi FRANC LESKOSEK — LUKA, ki se je v krajšem nagovoru zahvalil za povabilo na srečanje in poudaril, da se med svoje kovinarje vedno rad vrača, še posebej pa tedaj, ko imajo na tekmovanjih priložnost, da pokažejo svojo bogato teoretično in praktično znanje. Se posebej se je ob tej priložnosti zahvalili za podeljeni priznanji in nazdravil temu tekmovalnemu srečanju z besedami: »SREČNO, MOJI KOVINARJI!« Predsednik SO Krško, Branko Pire izroča Francu Leskošku-Luki spominsko plaketo. V sredini sedi Martin Mlinar. Potekala je v petek zvečer v veliki dvorani Delavskega doma »Edvard Kardelj« v Krškem, ki pa žal ni bila polna. Udeležili so se je številni ugledni gostje, med katerimi so kovinarji še posebej prisrčno pozdravili svojega starosto FRANCA LESKOSKA — LUKO, predsednika Republiškega sveta ZSS MARJANA OR02NA in predsednika Zbora združenega dela Skupščine SR Slovenije MARTINA MLINARJA, ki je bil tudi slavnostni govornik. Ob tej priložnosti je organizacijski odbor tekmovanja podelil troje skulptur »Kovinarja« z značko in listino, in sicer Muzeju 25. maja v SPOROČILO ZA VSE DELOVNE LJUDI — SAMOUPRAV-LJALCE Ob 4. juliju dnevu borca Stane Nunčič, delegat Posavja na IX. kongresu ZZB NOV Jugoslavije »Ni bilo potrebe, da bi v kongresnih dokumentih posebej poudarjali naša prizadevanja in uspehe. Bistveno je, da smo bili vedno navzoči tam, kjer teče samoupravno naravnano življenje, da smo vedno bili v žarišču odločujočih dogajanj ...« (Mito Dimitrijevski, uvodni referat). Posavska regija je na IX. kongres ZZB NOV Jugoslavije delegirala Staneta Nunčiča, predsednika Občinskega odbora ZZB NOV v Krškem. Svoje vtise s kongresa je strnil takole: »Povedati moram, da je bil kongres resnično veličasten. Udeležili so se ga sami slavni borci, komandanti, spomeni-čarji — sama velika imena naše revolucionarne preteklosti. Seveda žal mnogih tudi ni bilo več med nami, pa so za našo revolucijo in narodnoosvobodilno borbo storili neprecenljivo veliko. To sta zlasti tovariša Tito in Kardelj ter Aleš Bebler, Franc Krese, D juro Pucar in mnogi drugi. Vsebina kongresa je bila vsekakor v prvi vrsti obarvana z nalogami ekonomske stabilizacije kot dolgoročne skupne naloge. Za nas borce to ni le borba za boljši jutri, stabilizacija mora imeti značaj čuvanja pridobitev naše revolucije in narodnoosvobodilne vojne. To STKAN 2 »NAS GLAS« št. 7 — julij 1982 je hkrati idejna bitka za uveljavljanje političnega sistema samoupravljanja. Zato bi morali borci, ki so sicer bili že doslej aktivni, opozarjati na slabosti. Ravno tako je pomembna naloga borba proti nacionalizmu, kjerkoli se že ta pojavi. V vseh akcijah bi morali ustvariti tisto enotnost in tovarištvo, kot smo ga gojili v času NOB — to današnji čas zopet potrebuje. V vsakem delu se moramo opreti na široke ljudske množice — skupno z delavskim razredom smo izbojevali še vse bitke, zato naj bo ta tudi poslej nosilec akcije. Za kakršnokoli našo akcijo je treba pritegovati tudi mladi rod. Za to jih je treba vzgajati, jim prenašati izročilo revolucionarne tradicije, jim že v času, ko se mlada osebnost oblikuje, V vseh osnovnih organizacijah ZSMS v krški občini že tečejo razprave o gradivih za XI. kongres ZSMS, ki bo jeseni v Novem mestu. To pa ni edina dejavnost, s katero se mladinci v krški občini ukvarjajo. V sklopu priprav na zvezno mladinsko delovno akcijo, ki bo letos v Vanganelu pri Kopru, so organizirali usposabljanje mladih kadrov v obliki lokalnih delovnih akcij, pohodov in brigadnih konferenc. Freskočena je tudi zadnja ovira — zdravniški pregledi, po katerih je razvidno, da šteje letošnja mladinska delovna brigada »-Matija Gubec« Krško 45 brigadirjev s povprečno starostjo 17 do 18 let. V njihovih vrstah je dobra tretjina deklet. Vse naloge, ki jih je prevzela mladinska organizacija, so uspešno opravljene. Zal pa so še vedno določene težave s finančnimi sredstvi — kljub pomoči izvršnega sveta, SOP Krško in TES Brestanica — ki jih še vedno primanjkuje za uspešno izvedbo take delovne akcije. V svoji široko zastavljeni akciji so se mladinci obrnili po pomoč na nekatere delovne organizacije, žal še brez pravega uspeha. V sredo, 30. junija, bo še zadnja brigadna konferenca, sklicana v matični občini in ob navzočnosti predstavnikov občinskega vodstva in družbenopolitičnih organizacij. Brigada bo odšla na pot v nedeljo, 4. julija, in bo v Vanganelu pri Kopru do 31. julija. Tisti mladinci, ki bodo doma, pa ne bodo mirovali. Sredi julija (med 14. in 18. julijem) pripravlja vod- vcepljati to znanje in potrebo po ravnanju v skladu s temi izročili. Za izvajanje vseh nalog je treba zaostriti odgovornost. Nekatere razprave na kongresu so bile konkretne, stvarne in dokaj odločne — žolčne. Iz njih se je izkristaliziralo stališče, da naj stabilizacija obseže vse, ne le delavsko bazo. Prepričani smo, da imamo dovolj lastnih moči za uspeh. Mi v Krškem bomo sklicali Občinski odbor ZZB NOV, kjer bomo podali prerez kongresa in prenesli naloge. ZZB moramo še temeljiteje vključiti v naš stabilizacijski boj. V pripravah bomo prosili predsednika IS, da nam podrobneje predstavi ekonomsko situacijo, stabilizacijske napore, ki jih bomo podprli in v njih sodelovali.« stvo brigade UDARNIŠKI DAN. Na ta dan naj bi se zbralo čim več starejših in mlajših mladincev iz naše občine — seveda takih s pogumnim srcem in mladim duhom — in naj bi za en dan odšli sukat lopate in vihtet krampe v Vanganel, skupno e brigadirji. Prevoz in vso organizacijo udarniškega dneva bo organiziralo vodstvo MDB. Potrebujejo le odločnih brigadirjev. tudi pionirji os »dr. mihaj-la rostoharja« smo nosili kurirCkovo poŠto Kuorčkovo pošto smo sprejeM v ponedeljek, 31 maja 1982, od pionirjev OS »Jurija Dalmatina« Krško. V šol! smo imeli miting, na katerega smo povabili predstavnike KS, ZZB in DPM, žal se mitinga mi nihče udeležil. Pionirji kurirji so po mitingu odnesli Kunirekovo pošto proti Zdolaim in jo predali koprivnli-šktim pionirjem. Učenka te šole — Siliva Seško iz 7. razreda — je o sprejemu Kurirč-kove pošte na OS »Dr. Mlihajla Ro-stoharja« Kirško zapisala: Na našo šolo je prispela kurirč-kova torbica. LmeiLi smo miting. Učenci so recitirali, brallli, pelii in plesali. Zapel je tudi pevski zbor. Tovarišiica nam je pokazala torbico in prebrala centralno pismo. Tudi mi smo dodali pismo, katerega je prebrala Andreja. V njem smo obljubili, da bomo pridni in pošteni pionirji. Potem smo vsi učenci zaplesali Titovo kolo. Kurirčkovo torbico so odnesli pionirji v Kostanjek. Ponosni in srečni smo, ker smo tudi mi nosili ikuirirčkovo torbico. PO »Franc Rozman-Stane« RAZSTAVA V DELAVSKEM DOMU »EDVARD KARDELJ« KRŠKO Delavski dom »Edvard Kardelj« Krško, Občinska konferenca ZKS Kršlko in Galerija doma JNA Beograd so v galeriji Delavskega doma Edvarda Kardelja organizirali postavitev razstave »NARODNOOSVOBODILNA BORBA V DELIH LIKOVNIH UMETNIKOV JUGOSLAVIJE«. Otvoritev je bila v petek, 25. junija, popestrili pa ,so jo s kratlkliim (kiultoinnim programom. Razstava je posvečena 90-detnici rojstva Josipa Broza-Tita, 12. kongresu Zveze komuinistov Jugoslavije in 4. juliju — dnevu borca. Galerija bo odprta ob delavnikih do 23. julija, in sicer od 10. do 12. ter od 16. do 18. ure. SEMINAR Za 2. julij je bil napovedan v Krškem seminar za delegate Družbenopolitičnega zbora SO Kršlko, člane predsedstva Občinske konference SZDL Kršlko in člane predsedstva Občinskega sveta ZSS Krško. Tema seminarja je »Funkcija družbenopolitičnega zbora v skupščinskem sistemu«. O vlogi in delovanju družbenopolitičnega zbora bo uvodoma spregovoril sekretar Republiške konference SZDL Slovenije Miloš Prosenc, ki bo po tem tudi vodil razpravo v zvezi s seimšinarsiko temo. MDA »Matija Gubec" Krško St. 7 — julij 1982 NAŠ GLAS« 3TRAN3 Ni opravičil za napake komunistov Občinska konferenca ZKS Krško je na svoji 3. seji na osnovi obravnave aktualnih vprašanj gospodarjenja v občini Krško in Izhodišč dolgoročnega programa gospodarske stabilizacije sprejela naslednje USMERITVE IN STALIŠČA o nalogah komunistov pri uresničevanju nalog na področju družbenoekonomskih odnosov v občini Krško v sedanjih razmerah in pri uresničevanju gospodarske stabilizacije. 1. Sedanje zaostrene gospodarske in politične razmere v svetu in pri nas imajo odraz tudi na stanje, razmere in pogoje gospodarjenja v naši občini, o čemer pričajo analize in ocene stanja in rezultatov gospodarjenja v preteklem in tekočem obdobju. Kljub temu, da so se v temeljnih samoupravnih skupnostih in organizacijah zvečine zavedla položaja, v katerem smo, in pozorno spremljajo tekoča gospodarska gibanja in težav, pa v 'vseh delovnih in življenjskih okoljih še vedno niso dojeli vse resnosti gospodarskih razmer. 2. Relativno visoka stopnja odvisnosti gospodarstva v občini od uvoza surovin lin repromateriaia in nizka stopnja pokritosti uvoza z izvozom v prvih mesecih tekočega leta še toliko bolj opozarjata na resnost položaja v organizacijah združenega dela, tki so uvozno odvisne. Nizka stopnja pokritosti uvoza z izvozom narekuje večje napore za povečevanje izvoza in s tem aktivnejše vključevanje v prizadevanja celotne družbe iza zagotavljanje zunanje likvidnosti države. Kljub nekaterim pozitivnim premikom pri nadomeščanju uvoznih surovin in repromaterialov ter drugih sredstev z domačimi, z doseženimi še ivedno ne moremo biti zadovoljni. 3. Nekatera neskladja med ustvarjenim dohodkom ter splošno in skupno porabo zmanjšujejo akumulativno in reprodukcijsko sposobnost organizacij združenega dela, kar se bo v prihodnje še zaostrilo, v kolikor ne bomo teh neskladij uraivnotežili in uskladili z resoluaijskimi oziroma planskimi cilji. Dinamičen razvoj in zagotavljanje relatvno visokega družbenega standarda v preteklem obdobju, kar je pomembna pridobitev v ob Sin i, bo v naslednjem obdobju zahteval maksimalno radionalno gospodarjenje na področju družbenih dejavnosti in komunalnega gospodarstva, saj je potrebno zagotoviti redno dejavnost, vzdrževanje in odplačilo kreditov. Realno je pričakovati, da v naslednjem obdobju ta razvoj ne more biti več tako dinamičen, poskrbeti pa moramo za kontinuiteto, ki bo zagotavljala perspektivo in rast osebnega in družbenega standarda. Istočasno se bomo morali soočiti tudi z dejstvom, da nekaterih programov ne bo mogoče uresničiti. 4. Ukrepi tekoče gospodarske politike in zagotavljanje odplačila tujih kreditov bodo v naslednjem obdobju bistveno vplivali na spremembo pogojev in možnosti gospodarjenja predvsem v tistih OZD, ki so odvisne od uvoza surovin in reprmate-riala. Zato moramo članom kolektiva redno, sproti in objektivno prikazovati težave pri zagotavljanju normalne proizvodnje in občasne zastoje v proizvodnji. Tako bodo vsi delavci pravočasno informirani, osveščeni in prlipravleni stopiti v skupno akcijo, brž ko bo to mogoče. 5. Obremenjenost poslovodnih organov, strokovnih služb, izvršilnih organov in teles s konkretnimi operativnimi nalogami v sedanjem obdobju onemogoča poglabljanja le-teh v probleme dolgoročnega razvoja na I 1 i Na proslavi občinskega praznika v Podbočju — Lidija Sentjurc prejema Listino o častnem občanstvu. temeljih, opredeljenih v Izhodiščih dolgoročnega programa gospodarske stabilizacije. To ima lahko za posledico, da bodo procesi, katere moramo uresničiti, tekli prepočasi, nedosledno ter da bomo še naprej temeljna vprašanja našega razvoja reševali kratkoročno, premalo pripravljeni in zato brez pravega učinka. Tudi pojmovanja vsebine dolgoročne politike gospodarske stabilizacije so še različna, kar moramo s takojšnjo pOBttčno akcijo Zveze komunistov odpraviti. Stališča o vseh vprašanjih našega nadaljnjega razvoja v občini in družbi mormo poenotiti ter odločno in brezkompromisno izvajati idejno diferenciacijo pri razreševanju konkretnih vpraašnj v slehernem delovnem in življenjskem okolju. 7. Aktivnosti pri spreminjanju in dopolnjevanju planskih aktov so v zaključni fazi. Potrebno pa je opozoriti, da moramo komunisti v vseh okoljih te dejavnosti vzpodbujati in vztrajati na doslednem samoupravnem postopku spreminjanja in sprejemanja planov, da zagotovimo tako vsebino, ki bo temeljila na: opiranju na latsne sile v skladu z materialnimi možnostmi, večji (ofenzivne j ši) izvozni usmeritvi, večji produktivnosti, boljši organizaciji dela in tehnologiji, lastnem znanju, boljši izkoriščenosti notranjih (lastnih) rezerv, racionalni porabi energije itd. S tem bomo zagotovili solidne temelje in jasne perspektive nadalj-ne krepitve celotnega družbenoekonomskega in družbenopolitičnega sistema. 8. Krepitvi samoupravnih odnosov, odgovornosti, doslednemu izvajanju zakonskih določil, preseganju ozkih interesov kolektivov in skupnosti. idejni diferncdaciji ter drugim temeljnim vprašanjem smo posvečali in posivečaimo premalo pozornosti tudi v Zvezi komunistov. Zato bo v bodoče nujno izostriti našo razredno naravnanost do teh vprašanj. Metoda dela naj postanejo konkretne akcije in iskanje odgovorov na konkretna vprašanja v slehernem okolju. Občinska konferenca ZKS Krško opredeljuje na osnovi obravnave aktualnih vprašanj gospodarjenja in uresničevanja politike dolgoročne gospodarske stabilizacije vsem komunistom, osnovnim organizacijam in njihovim vodstvom, s tem pa tudi vsem komunistom, ki delujejo v vseh celicah naše družbene organiziranosti, naslednje naloge: 1. Resnost razmer, v katerih ures ničujemo v naši družbi zastavljene naloge, zahteva, da razvijemo v vseh delovnih in življenjskih okoljih ter v vseh fostitucijah našega sistema enovito in enotno akcijo na podlagi vsebinskih usmeritev 9. kongresa ZKS, s katerimi moramo mobilizirati Mse delovne ljudi in občane in dobiti podporo za dosledno uresničavainije zastavljenih nalog. Komunisti moramo ustvariti takšno politično kOlimo, ki bo resnično orno gočfila uresničevanje razvojnih ciljev na podlagi dolgoročnih programov gospodarske stabilizacije in drugih dok"mentov ter ukrepov tekoče gospodarske poliitike. 2. Komunisti v vseh okoljih se moramo bolj Obrniti k delavcem in njihovim konkretnim interesom, prob- STRAN 4 »NAS GLAS« St. 7 — julij 1982 lematiki gospodarskega razvoja, zagotavljanju socialne varnosti ter odločnemu razreševanju vseh odprtih vprašanj in problemov. Kvalitetna, pravočasna in celovita informiranost deilovnih ljudi in občanov o konkretnih razmerah, stanju, odprtih vprašanjih in problemih je predpogoj za njihovo mobilizadijo in aktivno vključevanje v vse družbene procese ter za resnično samoupravno sprejemanje odločitev, zato moramo temu področju posvetiti vso pozornost ter odpraviti slabosti in pomanjkljivosti. 3. Zaostrene gospodarske razmere zahtevajo od komunistov stalno spremljanje političnih in varnostnih razmer v ilastnem okolju in ¦vzpodbudo za pravočasno pripravljenost ter organiziranost temeljnih in samoupravnih skupnosti in organizacij za akcijo Ob morebitnih zastojih v proizvodnji, za kar je potrebno v slehernem okolju sprejeti ustrezne ukrepe (dopusti itd.). Možni zastoji v proizvodnji zahtevajo tudi krepitev solidarnosti in vzajemnosti v celotnem združenem delu (krepitev rezervnih skladov v TOZD, znotraj DO in SOZD ter občini). Zagotavljanje socialne varnosti delavcev mora temeljiti na izostrenem razrednem pristopu, za kar so odgovorni komunisti v vseh delih družbene organiziranosti. 4. Komunisti v temeljnih samoupravnih Skupnostih in organizacijah, ki poslujejo z izgubo, marajo temeljito oceniti vzroke zanjo in posledice, izostriti odgovornost za nastali položaj ter vzpodbuditi razreševanje takšnega stanja oziroma odpravo posledic. 5. Dejavnost pri spreminjanju in dopolnjevanju planskih aktov je v zaključni fazi. Komunisti moramo s pclno odgovornostjo še nadalje vzpod-buja»ti ivse aktivnosti, zahtevati od komunlisiov v poslovodnih organih, strokovnih službah, izvršilnih organih in telesih, samoupravnih organih in delegacijah odgovorno izvajanje nalog in uveljavljanje odgovornosti za opravljene naloge. Vztrajati moramo na doslednem samoupravnem postopku spreminjanja in sprejemanja planov ter težiti za tako njihovo vsebino, ki bo temeljila na realnih pogojih in možnostih gospodarjenja v naslednjem obdobju. Z vso odgovornostjo se moramo lotiti alkoij, ki bodo zagotovile dosledno izvajanje tekočih ukrepov ekonomske politike lin uresničevanju dolgoročne gospodarske stabilizacije, pri čemer je treba upoštevati, da je v sedanjem obdobju treba dati prioriteto izvozu, zmanjšanju uvoza in njegovi suibstitucijii, ohranjanju proizvodnje in zagotavljanju osnovne oskrbe delovnih ljudi in občanov. 6. Dosledno moramo vztrajati na odpravi notranjih slabosti, izkoriščanju lastnih notranjih rezerv in dru- gih pojavov, ki slabijo našo gospodarsko Učinkovitost. 7. Krepiti moramo povezovanje združenega dela na dohodkovnih načelih, boriti se proti zapiranju TOZD, proti morebitnim odcepitve-nim težnjam organizacij in vsem oblikam uveljavljanja ozkih interesov, skupinsko lastninskim odnosom, špekulativnemu egoističnemu obnašanju in drugim pojavom, ki slabijo naše gospodarske razmere in rušijo enoten jugoslovanski trg. Dosledno moramo izvajati dogovorjeno in opredeljeno politiko v lastnih okoljih. Negativni pojavi drugje ne morejo in ne smejo biti vzrok za naše lastno obnašanje, ki ne bi bilo v skladu z dogovorjeno politiko in cilji. 8. Sedanja neugodna gibanja v gospodarstvu in prizadevanju za njegovo stabilizacijo bodo v prihodnjem obdobju vplivala na področje družbenih dejavnosti v občini in zaostrila pogoje gospodarjenja na tem področju. Zato moramo komunisti pozorno spremljati razmere in s pra- Narodni heroj Jože Borštnar prejema od predsednika SO Krško Branka Pirca, listino o častnem občanstvu. vočasno akcijo prispevati k njihovem urejanju. Komunisti v SIS, njihovih Skupščinah in organih, izvršnem svetu, krajevnih skupnostih, delegacijah in občinskih vodstvih morajo doseči, da bodo na področju splošne in Skupne porabe dosledno upoštevana z resolucijo in z družbenimi dogovori ter samoupravnimi sporazumi SIS opredeljena merila za finarudiranje teh dejavnosti ter pri tem izhajati iz dejstva, da se Skupna poraba ne more povečati izven opredeljenih okvirov. Zato se moramo povsod boriti za čim racionalnejše gospodarjenje z razpoložljivimi sredstvi, tudi za ceno skrčenja planov na nekaterih področjih. 9. Občinska konferenca zavezuje vse komuniste za dosledno uresni- čevanje sprejete politike vseh oblik porabe, tudi osebne, in -njeno rast le v okviru resOlucijskih opredelitev in v odvisnosti od ustvarjenega dohodka. Vse vrste prekoračitev je treba dosledno vračati združenemu delili, 10. V konkretnih razmerah moramo krepiti samoupravni položaj delavca, krepiti odgovornost za sprejete odločitve in njihove posledice, dosledno izvajati sprejeta načela kadrovske politike in predvsem izvajati odločno izdejno diferenciacijo v ZK ob vseh pojavih, ki bi povzročili odmike od zastavljene politike in opredeljenih ciljev. 11. Vse osnovne organizacije ZK v občini morajo nenehno ocenjevati ra;zmere ter uresničevanje sprejetih nalog in odločitev, obravnavati konkretne razmere in odprta vprašanja v lastnem okolju in spodbujati ustrezne aktivnosti za njihovo razreševanje ter dosledno izvajati odgovornost svojih članov za izvajanje sprejetih nalog. Le razreševanje konkretnih razvojnih, delovnih, socialnih in drugih vprašanj bo uve-ljavjalo OO ZK in komuniste ter zagotavljalo njihov vpliv in idejno vlogo med delovnimi ljudmi in občani. Vsi sestanki z nekimi formalnimi dnevnimi redi v sedanjem obdobju pomenijo nenačelnost in neodgovornost za razmere v lastnem okolju. 12. Občinska konferenca in njen komite bosta stalno operativno-poiitič-no spremljala razmere v občini in uresničevanje sprejetih usmeritev ter obravnavala vsa aktualna vprašanja. V naslednjem obdobju (na prvi seji) bo konferenca obravnavala aktualna vprašanja s področja družbenih dejavnosti lin komunalno stanovanjskega gospodarstva ter opredelila temeljna izhodišča in stališča do razvojnih vprašanj na tem področju. 13. Osnovne organizacije ZK in vsi komunisti morajo obravnavati v naslednjem obdobju »Izhodišča dolgoročnega programa gospodarske stabilizacije« in jih že sedati vgrajevati kot sestavimo vseh razvojnih planov. Ta dokument je sestavni del vsebine, ki bo obravnavana na 12. kongresu ZKJ, in temeljna platforma na področju stabilizacije gospodarstva in vseh področij družbene reprodukcije ob katerem moramo komunisti doseči popolno enotnost pogledov in akcij v naši nadaljnji dejavnosti. Sleherni oportunizem, nespoštovanje in neizvajanje usmeritev iz tega dokumenta mora predstavljati osnovo za odločno idejno lin politično diferenciacijo v naših vrstah. 14. Občinska konferenca ZKS je opredelila svoje stališče do investicij. Komunisti se morajo ob konkretnih odločitvah zavzemati in pod- St. 7 — julij 1962 NAS GLAS« STRAN 5 pirati tistie investicije, 'ki zagotavljajo izvajanje prioritetnih nailog na gospodarskem področju (izvoz itd.), posebno kritičen pristop pa morajo imeti do investicij v družbenih dejavnostih ob upoštevanju, da so poleg investicijskih sredstev potrebna v teh primerih tudi sredstva za izvajanje dejavnosti, vzdrževanje itd. 15. Na področju kadrovske politike se moramo komunisti zavzemati za to, da najodgovornejše naloge opravljajo povsod najsposobnejši ljudje in delovne skupine; nedoslednemu in nestrokovnemu izvajanju nalog mora slediti tudi ustrezna kadrovska menjava na najodgovornejših mestih. SOLIDARNOST POROČILO KOORDINACIJSKEGA ODBORA ZA SOLIDARNOSTNE AKCIJE PRI P OK SZDL KRŠKO V akciji, ki smo jo zastavili v občini Krško za solidarnostno pomoč delavcem in njihovim družinam rudnika žvepla Siarkopol v kraju Tarnob-seg na Poljskem, je bilo z izrednim odzivom naših delovnih ljudi in občanov v TOZD in preko šolske mladine zbrano 522.087,40 din finančnih sredstev (stanje ob koncu maja!). Akcijo je v veliki meri podprl tudi Rdeči križ Slovenije, ki je prispeval pakete prehrane v skupni vrednosti 430.584 din. Iz zbranih finančnih sredstev v občini so bile nabavljene še dodatne količine prehrambenih arktilov, zdravil, higienske potrebščine in otroška konfekcija v skupni vrednosti 289.416 din. V aprilu, ko smo blago nabavljali, je ocena kazala, da bo približno toliko sredstev zbrano v tej akciji. SEZNAM DELOVNIH ORGANIZACIJ, KI SO PRISPEVALE SREDSTVA ZA POLJSKO — stanje na dan 23. 6. 1982. 1. Tovarna celuloze in papirja »Djuro Salaj« Krško 180.880,00 din 2. DES TOZD Blektro Krško 6.650,00 din 3. Rudnik rjavega premoga Senovo 10.000,00 din 4. MetaHna TOZD TGO Senovo 17.370,00 din 5. Kovinarska Kriško 14.607,00 din 6. SOP TOZD Ikon Kostanjevica 3.150,00 din 7. SOP Krško 2.350,00 din 8. Novoles TOZD Bor Krško 2.537,00 din 9. IGM Sava Krško 4.810,00 din 10. Lisca TOZD Senovo 8.660,00 din 11. Labod TOZD Litana Krško 10.300,10 din 12. Zlito TOZD Imperial Krško 8.759,00 din 13. Žito TOZD Pekarna Krško 5.000,00 din 14. Ag-rokomibinat Krško TOZD Sadjarstvo, pollijedelstvo 1.500,00 din 15. TOZD Kooperacija 1.400,00 din 16. TOZD Trgovina s servisi 900,00 din 17. TOZD Vinogradništvo, kleti 2.050,00 din 18. TOZD Meso Kostanjevica 2.870,00 din 19. Delovna skupnost skupnih služb 1.850,00 din 20. SGP Pionir TOZD Gradbeni sektor Krško 26.495,00 din 21. SGP Pionir TOZD Togrel Drnovo 5.000,00 din 22. CP N. m. TOZD Vzdrževanje in rek. Krško 5.400,00 din 23. TOZD Asfaltna baza in gramoz. Drnovo 2.000,00 din 24. PTT Novo mesto TOZD Krško 820,00 din 25. M-Preskrba Krško 25.450,00 din 26. TOZD Sremič Krško 9.600,00 din 27. Obrtni servisi Krško 650,00 din 28. SA — Zastava avto TOZD Servis Krško 3.350,00 din 29. Kostak Krško 11.500,00 din 30. LB — Temeljna posavska banka Krško 9.460,00 din 31. Beogradska banka — kred. hran. si. Krško 900,00 din 32. Služba družbenega knjigovodstva Krško 6.470,00 din 33. Skupščina občine Krško — Upravni organi 15.929,20 din 34. DS družbenopolitičnih organizacij Krško, Rdeči križ Krško in Delavska univerza Krško 3.337,00 din 35 Zdravstveni dom TOZD Krško 25.146,20 din 36. Lekarna Krško 1.300,00 din -37. Valvasorjeva knjižnica in čitalnica Krško 500,00 din 38. Delavski dom Krško 350,00 din 39. Postaja ljudske miilice Krško 3.600,00 din 40. Uprava javne varnosti Krško 6.096,20 din 41. Dom upokojencev Krško 1.450,00 din Zbrano blago so izročili predstavnikom rudnika Siarkopol neposredno predstavniki občine in tovarne »Djuro Salaj« Krško ter Rdečega križa Slovenije med 22. in 27. aprilom letos. O tem smo prejeli tudi pismeno poročilo. Glede na to, da v nekaterih TOZD niso akcije opravili do določenega roka (20. aprila) oziroma so sredstva nakazali pozneje, je ostalo na zbirnem računu še 232.672,15 diin. Koordinacijski odbor je akcijo ocenili za izredno uspešno ter izrekel vse priznanje in zahvalo aktivistom, ki so akdijo vodili v TOZD in preko šolske mladine. KAJ S PREOSTALIMI SREDSTVI? ... ... _^_ . _ _ .^.. Koordinacijski odbor je obravnaval pobude in predloge o uporabi preostalih sredstev iz omenjene solidarnostne akcije, ki jih zaradi prekoračenega roka ni bilo več mogoče v celoti nameniti za Poljsko. Obravnavana je bila pobuda, dana na posvetu s predsedniki in sekretarji osnovnih organizacij sindikata, po kateri naj bi preostala finančna sredstva namenili izrecno za pokritje dela stroškov oskrbnine za letovanje otrok iz socialno šibkih družin iz naše Občine. Koordinacijski odbor je mnenja, da je treba to pobudo podpreti in del preostalih sredstev v višini 150.000 din nakazati Občinski zvezi prijateljev mladine, ki bo organizirala letovanje teh otrok. Koordinacijski odbor je tudi mnenja, da teh sredstev nikakor ni mogoče uporabiti za kakšne skupne potrebe pri organizaciji letovanja, temveč le za pokritje dela prispevkov, ki jih dajejo družine za letovanje svojih otrok. O kriterijih za izbiro takih otrok se bo ZPM dogovorila s socialnim skrbstvom, in zdravstvom. ZPM bo o uporabi teh sredstev podala podrobno poročilo koordinacijskemu odboru. Preostali del finančnih sredstev v višini 82.672,15 din pa je KO namenil kot solidarnostno pomoč žrtvam ob izraelski agresiji na Libanon z utemeljitvijo, da se zato opusti sicer predvidena organizirana akcija v naši občini, kar pa ne pomeni, da organizaciije in občani ne bi mogli dodatno prispevati v ta namen. »NAS GLAS« — skupne delegatske informacije. — Izdaja INDOK center Krško. — Naklada 1000 izvodov. — Odgovorni urednik: Ivan Kastelic. — Uredništvo CK2 12, Kriko tel. 11-768. — Tisk: Papirkon-fekcija Kriko. STRAN 6 »NAS GLAS« St. 7 — julij 1982 42. DS SSS in ŠKIS Krško 1.960,00 din 43. Občinska zdravstvena skupnost Krško 1.700,00 din 44. SotLski center Krško 5.000,00 din 45. OS dr. M. Rostohatrja Krško 1.840,00 ddn 46. OS J. Dalmatin Krško 22.960,50 din 47. OS heroja M. Kerin Leskovec 7.000,00 din 48. OS XIV. divizije Senovo 6.690,00 din 49. OS A. Bohorič Brestanica 7.712,20 din 50. OS Koprivnica 3.495,00 din 51. OŠ Kostanjevica 8.703,00 din 52. OS Raka 2,100,00 din 53. OS Gorjainskega bataljona Podbočje 7.165,00 din 54. Vzgojno varstveni zavod Krško 1.000,00 din 55. Temeljno sodišče N. m. — Enota Krško 1.020,00 din 58. Lekarna Sevnica — enota Senovo 600,00 din 57. Istra Benz — črpalki Drnovo in Krško 2.150,00 din 58. Westinghouse Krško 9.250,00 din 59. Iskra servis — Prekopa Kostanjevica 5,1120,00 din 60. Pivovarna Union — distr. center Krško 300,00 ddn 61. Združenje obrtnikov Krško 2.450,00 din N število = '"s > Z, >2 OZD a 0J Q -L§ 3H SO te «}H «/) ti «0 m fli t» 6. 12. 1974 1518 2343 369 26 4256 31. 3. 1978 226 2047 435 56 4764 1. 1. 1982 2903 1880 567 53 5403 Bistvene pomanjkljivosti na področju organiziranosti temeljnih organizacij se kažejo predvsem v še vedno dokaj skromni uveljavljenosti različnih oblik samoupravnih povezav med temeljnimi organizacijami združenega dela, ki so v svojem delu in proizvodnji med seboj odvi- sne in povezane. Tudi sama organiziranost temeljnih organizacij še vedno ni povsod docela ustrezna. Zlasti v tistih primerih, ko so se temeljne organizacije organizirale iz bivših delovnih organizacij, se njihovo delovanje in vključevanje v sistem združenega dela še vedno pre- več enači s statusom enovite delovne organizacije. Tako prihaja do zapiranja, upoštevanja le lastnih interesov, orgniziranja lastnih služb in podobno. Vse to je v prizadevanjih za gospodarsko stabilizacijo zahtevalo od zveze sindikatov še posebno angažiranost. Pri tem so bili zlasti izpostavljeni problemi, kako urediti status sestavljenih organizacij, opredeliti in uresničevati skunpe cilje, kako naj bodo oblikovani in kako naj delujejo poslovodni organi, skupne službe, kako naj delujejo arbitraže itd. Organiziranje in položaj delovnih skupnosti V zvezi sindikatov smo vedno poudarjali, da so za dejansko uresničitev ustavno opredeljene vloge in položaja delavcev v temeljnih organizacijah izredno pomembni urejeni medisebojini odnosi med delavci v to^diih in delavci delovnih skup- St. 7 — junij 1982 NAS GLAS« STRAN 11 DELEGACIJA ZA ZBOR DELEGATOV V ZBOR UPORABNIKOV IN ZBOR IZVAJALCEV SKUPŠČINE IZOBRAZEALNE SKUPNOSTI SLOVENIJE: JOŽICA ZORKO, Labod-TOZD »Libna« Kršiko, ZORA OB-RADOVlC, Nuklearna elektrarna Kršiko, DARINKA OMERZU, Lisca Senovo, BILJANA ŠEPETAVC, SGP Pionir Krško, EMIL MOSKON, KS Senovo, DRAGO MARUSlC, Šolski center Kršiko, ANDREJA SOSTER, Og Kostanjevica, JELKA BOZlC, OŠ Leskovec, VERA ALEGRO, OS Brestanica, ANICA 2UGIC, OS Pod-bočije, FRANC ZUPANClC, Dijaški dom Krško; predsednica delegacije: VERA ALEGRO. ODBOR SAMOUPRAVNE DELAVSKE KONTROLE: SILVA URSlC, OS Brestanica, SLAVICA DROB-NlC, OS »Dr. Mihajla Rostoharja« Kirško, SNEZANA RESMAN, IGM »Sava« Krško, ALENKA STROJAN-SEK, LB — TPB Krško; predsednica odbora: SLAVICA DROBNlC. Načrtovanje po možnostih! OBRAZLOŽITEV K SPREMEMBAM SREDNJEROČNIH PLANOV NA OCENJENO RAST DOHODKA V OBDOBJU 1981 — 1985 Program Občinske izobraževalne skupnosti Krško temelji na dejavnosti osnovnih šol, ki vzgajajo in izobražujejo mladino od 7. — 15. leta starosti. Tako so v 2. členu sporazuma o temeljih plana za obdobje 1981 — 1985 navedene naloge, v 4. členu pa število učencev, ki so v posameznih planskih letih vključeni v vzgojnoizobraževalne programe. Osnovne šole, ki so v začetku dogovarjanja v svojih planskih dokumentih začrtale poleg rednega vključevanja v osnovne šole še nadaljnji razvoj oddelka podaljšanega bivanja in celodnevne osnovne šole, so morale pri ponovnem izračunu (samo 3 °/o rast družbenega proizvoda) opustiti vsako razširitev programov. Tako ne predvidevamo razširitve nikjer drugje, kakor odpiranje novih oddelkov osnovnih šol zaradi večjega števila rojstev, kar je posebno opazno pri osnovni šoli Leskovec, kjer so že v šolskem letu 1981-82 vpisali za 1 oddelek otrok več v prvi razred. Ob stabilizacijskih težnjah dodatnih oblik vzgoje in izobraževanja ne bomo mogli uvajati, ohranili pa bomo osnovno šolstvo na stopnji razvoja v letu 1980 (razen števila oddelkov osnovne šole, ki je odvisna od števila učencev in Zakona o osnovni šoli — Uradni list SRS, št. 5/80). Za novo srednjeročno obdobje je v Okviru zajamčenega programa (republiški izračun) planiran tudi reg- res za šolske ekskurzije, ki so po učnem načrtu obvezne, za kar je doslej združevala sredstva iz dohodka Izobraževalna skupnost Slovani je. Obenem pa so iz zajamčenega programa izpadli oddelki celodnevne šole in so ovrednoteni samo kot oddelki osnovne šole ter kuharice za pripravo šolskih malic. Potrebna sredstva za izvedbo zajamčenega programa smo preračunale vse Občinske izobraževalne skupnosti na ravni republiške skupnosti, prav tako tudi predvideno solidarnost ter višino sredstev za skup ni program in program vzajemnega investiranja. Sredstva za program vzajemnega investiranja so namenjena izključno za naložbe v nerazvitih občinah, zato iz tega naslova kljub združevanju sredstev ne bomo mogli več najemata kreditov. Povsem novo obveznost v obdobju 1981 — 1985 pa predstavlja program skupnih nalog, ki je opredeljen v Samoupravnem sporazumu o temeljih plana Izobraževalne skupnosti Slovenije za obdobje 1981 — 1985, v bilanci sredstev pa v našem sporazumu. Za skupne investicije opredeljene v 14. členu Samoupravnega sporazuma o temeljih plana IS Slovenije, potrebna sredstva še niso zajeta v naši tabeli. Združevanje sredstev za izvedbo programov skupnih nailog predstavlja dodatno obremenitev brulto 'osebnega dohodka, saj je bil ta program doslej financiran iz dohodka. V samoupravni sporazum o temeljih plana OIS Krško so vključena tudi sredstva obveznosti, ki se prenašajo v naslednje srednejročno obdobje. Za investicije je v sredstvih planirano samo 30.532.000 din, potrebe pa so dosti večje. Ce se bomo odločali za dodatne investicije, bomo morali zbirati sredstva s posebnim sporazumom. Del investicij s prioritetne liste, ki se bo pokrival po proračunskih spremembah serdnjeročnih planov 1981 — 1985: din 1. obveznosti-anuitete 17.394.000 2. ostale Obveznosti 8.450.000 3. še za OS Podbočje 30.000.000 4. adaptacija ostrešja OS Senovo 2.000.000 nosti skupnih služb na temeljih svobodne menjave dela. Naš osnovni cilj je bil opredeliti pridobivanje dohodka delavnih Skupnosti tako, da bo odvisen od njihovega prispevka k uspešnosti poslovanja in zadovoljevanju potreb in interesov temeljnih organizacij, za katere te skupnost! opravljajo dela in naloge. Nasprotovali smo nesmotrnemu širjenju administracije, tako širjenju strokovnih služb na ravni delovnih organizacij kot tudi uvajanju lastnih strokovnih služb v temeljnih organizacijah. Opažali smo pogoste nesmotrnosti zlasti pri organiziranju lastnih strokovnih, komercialnofinančnih, administrativnih in drugih služb v temeljnih organizacijah združenega dela. Samoupravna delavska kontrola Premalo organizirane pomoči pri delovanju samoupravne delavske kontrole so pokazale družbenopolitične organizacije pa tudi osnovne organizacije sindikata, ki imajo na tem področju posebne naloge. Slabost delovanja organa samoupravne delavske kontrole se kaže tudi v načinu dobivanja informacij, v njihovi vsebini ter v neustrezni normativni opredelitvi samoupravne delavske kontrole v splošnih aktih organizacij združenega dela. Družbenoekonomski odnosi v krajevni skupnsti Sodelovali smo v aktivnostih in pri opredeljevanju stališča za to, da hi dohodek temeljnih organizacij združenega dela postali temeljna materialna podlaga in okvir za uresničevanje interesov občanov ter razvoj krajevne skupnosti. Vlključili smo se tudi v spodbujanje organiziranja potrošniških svetov in pri tem večkrat opozarjali! in zahteval, naj se delavci kot proizvajalci prlcfevodov in izvajalci storitev ter hkrati kot potrošniki sporazumevajo o zadevah skupnega pme-na, zlasti pa o 'izbiri in kakovosti blaga in storitev, o udeležbi potrošnikov pri prihodkih trgovine ter o vseh drugih vprašanjih. Obveščanje. v organizacijah združenega dela Kljub številnim sredstvom in načinom obveščanja ter velikemu številu infoiirnacid vsebina obveščanja v organazao^ah združenega dela še vedno ne prispeva dovolj k učinkovitemu samoupravljanju. Pripravili smo letna srečanja organizatorjev obveščanja, novinarjev in urednikov glasil v organizacijah združenega dela in jih uveljavili kot učimlkoVito Obliko družbertapolitčne-ga usposabljanja in izobraževanja ter izmenjave izkušenj. Tudi sicer smo namenili ustrezno pozornost u- Stran 12 »NAS GLAS« S t. 7 — julij 1982 5. adaptacija stare stavbe OS Kostanjevica 7.000.000 6. adaptacija in dograditev OŠ »Dr. M. Rostoharja« 18.360.000 7. izgradnja dijaškega doma (iz republiških sredstev) 72.380.000 SKUPAJ POTREBNA SREDSTVA 155.584.000 POSLOVANJE OBČINSKE IZOBRAŽEVALNE SKUPNOST KRŠKO V LETU 1982 Program Občinske izobraževalne skupnosti Krško za leto 1982 je zastavljen v višini 161.994.000 din. Od tega znašajo z zakonom določene oblike 1221.080.445 din ali 74 »o, 26 °o pa znašajo obveznosti iz kreditov, ki zapadejo v letu 1982 v plačilo. Razen pokrivanja obveznosti iz kreditov drugih dogovorjenih oblik v programu ni. Padec prispevne stopnje od 7,13 °/o v prvem polletju 1981 in 6,63 °/o na 6,50 °/o v januarju 1982 povzroča, da programi niso več kriti s prispevno stopnjo. V kolikor bi hotela Občinska izobraževalna skupnost s prispevno stopnjo 6,50 % realizirati program, bi se morala načrtovana BOD masa povečati za 25 °/o. Povprečna prispevna stopnja, ki bi pokrivala načrtovani program Občinske izobraževalne skupnosti, bi morala znašati 6,71 %. Od brutto prihodkov moramo za zagotavljanje osebnih dohodkov, formiranje sklada skupne poraba in obvezne rezerve izdvojiti 87.849.223 din. V tem znesku je vkalkulliran povprečni netto osebni dohodek na delavca 9.664 din, regres za letni dopust 3.390 din in regres za prehrano mesečno 6.500 din. Pri tem poudarjamo, da so to oesbnd dohodki za ljudi, ki imajo višjo ali srednjo šolsko izobrazbo. Po podatkih planske službe SRS je znašalo slovensko povprečje že v septembru leta 1981 10.891 din. Iz gornjega sledi, da zaostajajo osebni dohodki delavcev v prosveti za 12 °/o spasabljanju sindikalnih aktivistov (komisije za Obveščanje, odbori, aktivi). Obveščanje v organizacijah združenega dela še ni v celoti postalo sestavni del poslovanja oziroma samoupravnega odločanja. Premajhna usposobljenost strokovnih služb, interesi skupin in posmeznikov, ki poskušajo z monopolom nad informacijami ohraniti privilegiran položaj, pa tudi prešibka praktična pripravljenost družbenopolitičnih organizacij, da bi to področje dolgoročno uredili, in ob tem nepoznavanje zakonitosti v postopkih obveščanja, so temeljni vzroki za takšno stanje, ki so mu kdaj pa kdaj kljub velikemu napredku vendarle botrovale tudi sindikalne organizacije. Pnioritetna lista, ki je sestavni del srednjeročnega plana, naj bo vrstni red reševanja posameznih problemov. Prioritetna lista je orientacija dolgoročnega plana OIS Krško. Po prioritetni listi in sklepih skupščine ima absolutno prioriteto OS »Dr. Mihajla Rostoharja« Krško. za slovenskim povprečjem. Na maso za osebne dohodke prejmejo šole še 14 °/o za pokrivanje stroškov, kar znaša 12.975.837,00 din. Vsa predvidevanja kažejo na to, da bodo materialni stroški v povprečju narasli za 20 %. Torej niso le predvidevanja- temveč dejstvo, da bo Občinska izobraževalna skupnost zaključila poslovanje z izgubo. Amortizacija je v primerjavi s preteklim letom naraslla za 80 % Celokupna znaša na celoten program Občinske izobraževalne skupnosti 11 %. S samoupravnim sporazumom j o združujemo za odplačilo 27.472.000 din anuitet. Poleg teh . i. _ f..i.l .sredstev pa moramo, da se bo gradnja v Podbočju in Kostanjevici vendarle zakljueijia, zagotoviti še dodatnih 2.720.000 din za Podbočje in 5.400.000 din za Kostanjevico. Poslovanje v I. tromesečju je teklo po stareih nevaloriziranih listinah, zato Občinska izobraževalna skupnost ni imela izgube, z izgubo pa so zaključila vsi izvajalci. Skupno znaša izguba v šolstvu 6.238.305 din. Po sklepu skupščine Občinske izobraževalne skupnosti bi morala Občinska izobraževalna skupnost s 1. 4. 1982 preiti na redno poslovanje in zagotavljati izvajalcem programa polne dvanajstine. Ta naloga je neizvedljiva, saj je Občinska izobraževalna skupnost bila v I. tromesečju za 5.754.253,00 din pod planom — priliv v mesecu aprilu in delno v maju, pa ni nič bolj ugoden. V kolikor Občinska izobraževalna skupnost hoče svoj program realizi-rati je nujno prispevno stopnjo dvigniti in tako zagotoviti reden vir prihodkov. Usmerjeno izobraževanje SKLEPI IN USMERITVE V ZVEZI Z USMERJENIM IZOBRAŽEVANJEM V OBČINI KRŠKO Odbor za usmerjeno izobraževanje skupščine Občinske izobraževalne skupnosti Krško je izdelal »Poročilo o stanju s predlogom programa razvoja SRCDNJE ŠOLE KOVINARSKE IN ELEKTRO USMERITVE KRŠKO in DIJAŠKEGA DOMA »MILKE KERINOVE« KRŠKO v srednejročnem obdobju 1981 — 1985, o katerem je v drugi polovici junija razpravlja! krški izvršni svet. Iz dokumenta povzemamo »Predlog sklepov in usmeritev-«: 1. Srednja šOla kovinarske in elek-tro usmeritve Krško bo tudi v bodoče vzgajala in izobraževala učence za neposredno proizvodnjo kovinarske in papirniške usmeritve. 2. Ob ponovnem preverjanju mreže šol usmerjenega izobraževanja — v skladu z družbenim dogovorom — si bomo izvajalci in uporabniki prizadevali preko delegatov združenega dela in enote posebne izobraževalne skupnosti (PIS,) doseči, da se program elektronike vrne Šolskemu centru Krško. 3. Nadaljnji razvoj usmerjenega izobraževanja v občini Krško zahteva aktivnejše delovanje in povezovanje Šolskega centra Krško, Občinske izobraževalne skupnosti Krško in PIS eiektrokovtinanske usmeritve z Gospodarsko zbornico Posavja. Pri povezovanju in delovanju delegatskega sistema morajo vidno vlogo odigrati samoupravni organi OZD. 4. V skladu z družbenim planom Občine Krško za Obdobje 1981 — 1985 se bomo uporabniki in izvajalci skupščine Občinske izobraževalne skupnosti Krško, skupščine PIS in D PO občine Krško zavzemali za zagotovitev ustreznih materialnih in prostorskih pogojev za nadaljnji, 'kvalitetnejši razvoj usmerjenega izobraževanja v občini. Aktevnost ise bo razvijala v smeni izgradnje novega dijaškega doma in priprav na izgradnjo šolskega centra. 5. V sedanjih zaostrenih pogojih gospodarjenja se morajo izvajalci in uporabniki v združenem delu aktivneje Vključiti v zagotavljanje pogojev za hitrejše zaposlovanje mladih delavcev z ustrezno strokovno izobrazbo. 6. Kljub težkim pogojem dela si mora Šolski center Krško prizadevati za razvoj svobodnih aktivnosti učencev. 7. Združeno delo v občini Krško mora tudi v bodoče zagotoviti vse pogoje za izvajanje proizvodne prakse. 8. Izvajalci in uporabniki občinske izobraževalne skupnosti morajo skupaj s komitejem za družbene dejavnosti in DPO proučiti možnost, da se po izgradnji novega Šolskega centra usposobi sedanja zgradba za potrebe tretje osnovne šole. Pri tem bi šola lahko uporabljala tudi delavnice in ta^ko zagotovila razvoj tehnične /vzgoje.