Z dovoljenjem preč, knezoškofijstva ljubljanskega ‘X) ISO« of aR!4R Marija, kraljica svetega rožnega venca Prosi za nas čletrti natis. Samozaložba. — Tiskal J. Krajec v Novem mestu. 180». Dovolilo pr»<5. knezoškofijstvo ljubljansko due 22. nov, 1898 št, 3535. Bratovščina presvetega rožnega venca. Sveti rožni venec je Marija okoli leta 1206 svetemu Dominiku razodela in mu velela, naj ga razširja. Je pa sveti rožni venec molitev visoke vrednosti, ker zložen je iz Očenašev, te najsvetejše molitve, ki jo je naš Gospod Jezus Kristus učil, in iz Češenamarij, v katerih se Materi Božji izreka največja hvala. Vpletene so med Očenaše in Češenamarije najimenit¬ nejše skrivnosti iz včlovečenjaj življenja, trp¬ ljenja in vstajenja našega Zveličarja, in vse je lepo povito in zvezano z molitvijo Čast bodi Očetu in Sinu in svetemu Duhu, s katera je sveta Cerkev od nekdaj častila presveta Trojico. Molitev presvetega rožnega venca deli grešnikom milost, da se spreobrnejo, pravičnim pridobi moč, da po potu čednosti stanovitno hodijo, vsem pa d;i trdno upanje, da srečna umrejo in zadobijo nevenljivo krono večnega življenja. Presveti rožni venec je močno sred¬ stvo ne le v dušnih potrebah, ampak tudi v časnih stiskah, ker ž njim zarooremo Božja jezo potolažiti in si Božji blagoslov izprositi. Kako so papeži, ti nezmotljivi Božji uče¬ niki na zemlji, sveti rožni venec slavili in po¬ veličevali ! Tako je trdil Urban IV., da vsak dan po rožnem vencu kristjanom dotekajo do¬ brote. Sikst IV. je rekel, da je ta molitev 1' — 4 — Bogu iii Mariji Devici v čast ter sposobna, da se ž njo odvrnejo svetu preteče nevarnosti; in Leon X., da je postavljena nasproti kri¬ vovercem in zanetenim krivoverstvom; Julij III. pa jo imenuje krasoto Rimske cerkve. In sveti Pij V. tako-le govori: Ko se je ta mo¬ litev razširila, jeli so verni, užgani po teh pre¬ mišljevanjih in goreči od teh prošnje., spre¬ minjati se v druge ljudi, tema krivoverstev se je poizgubila in luč krščanske vere je zasvetila. Gregor XIII. pravi: „Rožni venec je vpeljal sv. Dominik, da se potolaži jeza Božja, in da se doseže priprošnja Marije Device. 11 In čez vse slavijo, poveličujejo in priporočajo rožni venec sedanji slavno vladajoči papež Leon XIII., ki v svoji okrožnici od 1. sept. 1883 govorijo, „da ta molitev je presveti Devici zelo draga in da posebno pripomore v obrambo Cerkve in krščanskega ljudstva, v zadobitev splošnih in poedinih dobrot Božjih. 11 In verne za rožni venec vnemajo ter dalje pravijo: „Opominjamo prav prisrčno vse kristjane, da naj, ali očitno ali doma po družinah, molitev svetega rožnega venca pobožno molijo in je nikdar iz navade ne spravijo . . . vedno bolj in bolj naj ljubijo molitev Marijinega rožnega venca, katero so imeli naši predniki ne samo za gotovo sredstvo proti hudemu, ampak tudi za blag znak prave krščanske pobožnosti. 11 Da bi se pa verniki še bolj vneli za sveti rožni venec, ki je Mariji tolikanj dopadljiv, so sveti Oče Leon XIII. 5 — s pismom od 10. decembra 1883 zapovedali., da naj se k lavretanskim litanijam pristavijo besede: „Kraljica svetega rožnega venca, prosi za nas!“ Ni torej čuda, da so sveti in pobožni krist¬ jani vselej sveti rožni venec tako visoko častili in ga tako radi molili! Zveličani Janez Berch- mans je hotel z molkom svetega rožnega venca v roki uureti; in resnično, tako umreti, se pravi srečno umreti. Sveti Alojzij in sveti Stanislav Kostka sta imela na smrtni postelji molek svetega rožnega venca vedno okoli roke ovit. Pobožni opat Mihael Weinmeier govori: „Blažena tista hiša, v kateri biva Marija, sveta skrinja zaveze, v kateri se namreč ča¬ stita Jezus in Marija s svetim rožnim vencem; po ti nebeški pobožnosti smo Božji blagoslov vselej prejemali, ga prejemamo in ga bomo pre¬ jemali na večne čase." Učeni P. A. Maurel piše: „Imej navado, vsak dan sveti rožni venec moliti, opravljaj to pobožnost, katera je Mariji tako dopadljiva, od svete Cerkve tako zelo priporočevana, od največjih svetnikov posled¬ njih vekov tako visoko cenjena. Sveti rožni venec ti odpre studenec milosti, ti poda v roke najzdatnejše sredstvo, da dušam v vicah pomagaš in jim nebesa odpreš." Da bi pa, o kristjan! od svetega rožnega venca prejemal še več duhovnih dobrot, in Mariji postal še prijetnejši, daj se zapisati v bratovščino svetega rožnega venca, ki je ena — 6 n a j s t ar e j š i h in od svete Cerkve z odpustki uaj obilnejše obdarovanih. Dobro, Jezusu in Mariji dopadljivo je za vsacega vernika, ako moli sveti rožni venec; še bolje je, ako ga kdo moli kakor družnik bratovščine sve¬ tega rožnega venca, ker se tako zamore vde- ležiti mnogih odpustkov in druzih duhovnih dobrot. Koliko je krščanskih hiš, pri katerih se sveti rožni venec redno moli vsaki dan; ko bi ti bili še zapisani v bratovščino svetega rožnega venca, ne bi jim bilo treba nič posebej moliti, in vdeležili bi se veliko več odpustkov in druzih duhovnih dobrot, in bi tako za¬ megli veliko pomagati sebi in vernim mrtvim Ako se zapišeš v bratovščino sv. rožnega venca, ne podaš se s tem v nobeno nevarnost, da bi grešil, ker nobenega greha ne storiš, ako ne spolniš, kar bratovska pravila velevajo; le milosti in odpustkov nisi de¬ ležen vseh. Pravila. 1. Najpotrebnejše je, da si veljavno v "bratovščino sprejet. Zatorej se oglasi pri takem duhovniku, ki ima pravico sprejemati, on je potem dolžan, o pravem času tvoje ime poslati v bratovski imenik pri taki cerkvi, kjer je bratovščina pravilno ustanovljena. Če — 7 — komu ni lahko mogoče oglasiti se osebno, se sme dati oglasiti tudi po drugem človeku. 2. Moli vsak teden vse tri dele svetega rožnega venca, veseli, žalostni in častitljivi del. Ktere dni moliš, si sam lahko izbereš. Tudi smeš poljubno razdeliti molitev. Da le eno desetko, t. j. Očenaš, 10 Češenamarij in Čast bodi Bogu z eno skrivnostjo skupaj moliš, in v teku tedna vseh 15 skrivnosti odmoliš, si namenu bratovščine vstregel. (Nekateri odpustki pa so podeljeni za rožni venec, če se moli skupaj, glej med odpustki!) 3. Ne sme se pozabiti, da je treba do- tični desetni oddelek, kadar ga moliš, po svoji zmožnosti pobožno premišljevati. To se prav lahko zgodi, ako si vsako skrivnost, kadar jo izgovarjaš, živo pred oči staviš. Ka¬ dar premišljuješ skrivnosti sv. rožnega venca, obujaj v sebi kake primerne čednosti. Nekaj tacih čednosti najdeš naštetih spodej pri po- samnih skrivnostih svetega rožnega venca. 4. Prav veliko odpustkov je podeljenih tako, da je potreben bratovski molek. To je molek, ki mora imeti le 5, ali 10, ali 15 de- setnih oddelkov, in ki je blagoslovljen od do¬ minikanskega ali od dominikanov pooblašče¬ nega mašnika. Če več oseb skupaj moli, zadostuje, da ima le tisti v roki molek, ki naprej moli. 5. Skrbi, da boš v posvečujoči milosti; če bi bil v smrtnem grehu, bi bil Božji sovraž- — 8 — nik, in zato tudi od te bratovščine duhovnih dobrot ne bi smel pričakovati. Posebej se še priporoča, da bi družniki vsako prvo nedeljo v mesecu skupno pristo¬ pali k Božji mizi, in da bi molili za spre¬ obrnjenje krivovercev in nevernikov. Družniki te bratovščine so vrh tega deležni zasluženja in duhovnih dobrot vseh treh redov svetega Dominika in brezštevilnih živih in mrtvih družnikov. To vdeleževanje duhovnih do¬ brot, med katerimi so tudi posebne priprošnje tistih svetnikov, kateri so v življenji bili druž¬ niki bratovščine presvetega rožnega venca, je nedopovedljiv zaklad in najimenitnejša milost te bratovščine. Opomba y pojasnilo. Od bratovščine svetega rož¬ nega venca je treba razločevati družbo živega rožnega venca. V tej družbi si 15 udov razdeli 15 skrivnosti med seboj tako, da vsak moli vsak dan le eno de- setko in premišljuje tisto skrivnost cel mesec; z začetkom drugega meseca skriv¬ nosti vnovič razdelč s srečkanjem, ali pa - 9 - imajo za vso prihodnost na listih že raz¬ deljeno.*) Tako je od takih 15 udov, ki se imenujejo skupno Marijina roža, vsak dan odmoljenih vseh 15 skrivnosti, rožni venec je torej po njih vedno živ. Enajst rož je rožni grm; petnajst grmov je Marijin vrt. Ta družba nima tolikih odpustkov, kakor bratovščina, ali velikih milosti je tudi ona deležna. Kdor ne od¬ moli lahko vseh treh delov rožnega venca v enem tednu, vsaj 10 Ceščenamarij lahko odmoli; priporočljiva je ta družba zato, ker se v nji družniki nauče stanovitno moliti vsak dan in pa premišljevati. ') Taki lističi se dobe v kat. bukvami po 15 skupaj pod imenom „roža rožnega venca". Odpustki bratovščine presv. rožnega venca. Vsi odpustki se morajo tudi dušam v vicah v prid obrniti, A) Popolnoma odpustki. I. V dan sprejetja zadobiš en po¬ polnoma odpustek, če se skesano spoveš in vredno prejmeš sveto obhajilo. Če pa v dan sprejetja po skesani spovedi k svetemu obhajilu pristopiš v bratovski cerkvi ali kapeli, ondi odmoliš en del svetega rožnega venca in Boga prosiš za mir svete Matere katoliške Cerkve, si deležen še druzega popolnoma odpustka. II. V smrtni uri zamorejo druž¬ ni ki se vdeležiti pet popolnoma odpustkov, in sicer: 1. Ako so imeli navado vsak teden vse tri dele svetega rožnega venca moliti in od mašnika prejmejo roženvensko odvezo; 2. ako na smrtni postelji prejmejo za¬ kramenta sv. pokore in presv. Rešnjega Telesa; 3. ako so vsaj enkrat v življenji cel rožni venec (vse tri dele) odmolili, se spovedo ali sklep imajo, se spovedati in umrjo z blagoslov¬ ljeno roženvensko svečo*) v roki; 4 ako v smrtni uri svete zakramente prejmejo, vero obudijo (kar se n. pr. lahko *) Dobro bi bilo, da bi vsak družnik si kupil voščeno svečo in si io dal blagosloviti, da bi zamogel v smrtni uri tudi ta popolnoma odpustek zadobiti. Kjer se zapišeš v bra¬ tovščino svetega rožnega venca, tam si zamores tudi dati svečo blagosloviti. zgodi z apostoljsko vero), Češčena bodi Kra¬ ljica molijo in se Devici Mariji priporočijo; 5. ako po skesani spovedi in sv. obhajilu, če ne z ustmi vsaj v srcu kličejo ime Jezus, ali dadč kako znamnje kesanja, III. Vsako prvo nedeljo v mesecu se zamorejo družniki vdeležiti treh popol¬ noma odpustkov: Enega popolnoma odpustka se zamorejo vdeležiti, ako po spovedi sveto obhajilo v bratovski cerkvi prejmejo in ondi v namen sv. Očeta molijo; druzega, ako po prejetih svetih zakra¬ mentih roženvensko kapelo pobožno obiščejo in ondi v namen papeža nekoliko molijo; tretjega, ako se po prejetih svetih zakra¬ mentih mesečne procesije vdeležijo in v papežev namen molitve opravijo. IV. Vsako zadnjo nedeljo v mesecu zamorejo popolnoma odpustek zadobiti tudi neudje, (t. j. tisti, kateri niso v to bratov¬ ščino zapisani), ako imajo navado, vsak teden skupno z drugimi vsaj t r i k r a t po en del svetega rožnega venca moliti. V zadobitev tega odpustka je potreba, se skesano spo¬ vedati, sveto obhajilo prejeti, kako cerkev obiskati in v namen papeža nekoliko moliti. V. Roženvensko nedeljo zamorejo u d j e in neudje te bratovščine zadobiti veliko popolnoma odpustkov. — 12 1. Družniki zadobijo popolnoma od¬ pustke prve nedelje' v mesecu. 2. Popolnoma odpustek zadobijo druž¬ niki še tudi, ako v katerikoli cerkvi svete zakramente prejmejo in potem v krajih, kjer ni Dominikancev, kako cerkev rožen v en- ske bratovšine obiščejo, 3. Vsi verniki, če tudi niso druž¬ niki te bratovščine, zamorejo tako kakor o Porcijunkuli tolikokrat zadobiti popolnoma odpustek, kolikorkrat (toties quoties) po pre¬ jetih svetih zakramentih od sabotnih večernic do solnčnega zahoda rožen venske nedelje obiščejo roženvensko kapelo ali podobo rožeuvenske Matere Božje, če je zunaj kapele v počeščenje izpostavljena. To obiskovanje se mora zgoditi v spomin slavne, 7, oktobra 1571 pri Lepanto nad Turki pri¬ dobljene zmage inv čast presvete Device Marije. Kadar iz tega namena roženvensko kapelo ali podobo rožeuvenske Matere Božje obiskuješ, je še tudi potreba moliti v spomin imenovane zmage, za povišanje katoliške vere in zatiranje krivih ver. 4. Nadalje zamore vsak vernik, če tudi ni družnik rožen venske bratovščine, zadobiti popolnoma odpustek, ako osmi dan praznika svetega rožnega venca ali katerikoli dan te osmine svete zakramente prejme, ro¬ ženvensko kapelo obišče in ondi v namen sv. Očeta nekoliko moli. 13 — VI. Za velikonoč, vnebohod, bin¬ košti in za dva poljubna petka v postu je družnikom dovoljen popolnoma odpustek, ako pristopijo k svetim zakramentom, od prvih ve¬ černic do solnčnega zahoda imenovanih praz¬ nikov katerokoli cerkev obiščejo in ondi v namen svetega Očeta nekaj časa molijo. VIL Odpustki o Marijinih praznikih. V praznik Marijinega neomade- ževanega spočetja, Marijine ga roj¬ stva, Marijinega darovanja, (21. listop.) oznanjenja, očiščavanja, obiskova¬ nja in vnebovzetja se zamorejo druž- niki vdeležiti popolnoma odpustka, ako od prvih večernic (t, j od popoldne pred praznikom) do solnčnega zahoda teh praznikov roženvensko kapelo pobožno obiščejo in ondi v namen svetega Očeta molijo. V zadobitev tega odpustka je potrebno, se tudi spovedati ali vsaj skleniti, k spovedi iti o časih, zapovedanih od svete Cerkve. Družniki zadobijo tudi popolnoma od¬ pustek, ako o naštetih Marijinih praznikih od prvih večernic do solnčnega zahoda teh praznikov svete zakramente prejmejo, kako poljubno cerkev obiščejo in ondi molijo v papežev namen. i V praznik Marijinega ne omadeže¬ vanega spočetja, Marijinega rojstva, oznanjenja, očiščavanja in vnebovzetja — 14 — je dovoljen družnikom popolnoma odpustek, ako svete zakramente prejmejo, roženven- sko kapelo pobožno obiščejo in ondi v namen svetega Očeta molijo. V praznik Marijinega oznanjenja zadobijo družniki popolnoma odpustek, ako prejmejo sv. zakramente in odmolijo cel rožni- venec, t. j. vse tri dele ali vseh 15 skrivnosti. V praznik Marijinega vnebovzetja zadobijo družniki popolnoma odpustek, ako svete zakramente prejmejo, od prvih večernic do solnčnega zahoda tega praznika bratov¬ sko cerkev obiščejo in ondi v namen sve¬ tega Očeta molijo. VIII. V tacih dnevih, kadar se obhaja praznik katere petnajsterih skrivnosti sve¬ tega rožnega venca, zadobijo družniki vselej popolnoma odpustek, ako prejmejo svete za¬ kramente, pobožno obiščejo roženvensko kapelo in ondi molitve v papežev namen opravijo. Bolni ali drugače veljavno zadržani družniki, ki ne morejo rožen venske kapele obiskati, zadobijo ravno te odpustke, ako od¬ molijo en del svetega rožnega venca in res¬ nično voljo imajo, svete zakramente prejeti o časih, od cerkve zapovedanih. Dnevi, o katerih se obhajajo petnajstere skrivnosti svetega rožnega venca, so ti-le: Ma¬ rijino oznanjenje, Marijino obiskovanje, Božič, Marijino očiščevanje, nedelja po svetih treh — 15 = kraljih (ker se bere evangelij, kako je Marija zgubijenega dvanajstletnega Jezusa našla); veliki četrtek (krvav pot), veliki petek (bi¬ čanje), praznik trnjeve krone (24. aprila), najdenje svetega križa (3. maja), povišanje svetega križa (14. septembra), velikanoč, vne¬ bohod, binkošti, Marijino vnebovzetje in praz¬ nik vseh svetnikov (petnajsta skrivnost). IX. Družniki zadobijo popolnoma od¬ pustek, ako prejmejo svete zakramente, ob¬ iščejo roženvenski alt ar in molijo v pa¬ pežev namen te-le dneve: na praznik p a t r o n a bratovske cerkve, na praznik presve- tegaRešnjegaTelesa,tretjonedeljo meseca aprila in v nedeljo, katera je v osmini Marijinega rojstva. X. Družniki zamorejo zadobiti o dnevih postaj vse odpustke, kateri so podeljeni romarjem, ki v Rimu obiščejo postaje (ne¬ katere cerkve). Dnevi postaj so: praznik ob¬ rezovanja Gospoda našega Jezusa Kristusa ali novo leto, praznik svetih treh kraljev, zadnje tri nedelje predpustom, vsak dan od pepel¬ nične srede do bele nedelje, dan sv. Marka, trije prošnji dnevi, praznik vnebohoda, vsak dan od predbinkoštne do pobinkoštne sobote^ kvaterni dnevi meseca septembra, štiri ad¬ ventne nedelje, kvaterni dnevi v adventu, dan, pred Božičem, Božič s tremi postajami za tri svete maše in trije prvi pobožični prazniki. V zadobitev teh odpustkov je potreba obiskati — 16 — kako cerkev s petimi altarji in pri vsacem se mora nekoliko moliti; če pa cerkev nima pet altarjev, naj se tisti, kolikor jih je, ob¬ iščejo tolikokrat, kakor ko bi jih bilo pet. Za veliki četrtek, velikonoč, vnebo¬ hod in Božič so družnikom podeljeni po¬ polnoma odpustki, ako svete zakramente prejmo, altarje obiščejo in v namen svetega Očeta molijo. Za vse druge dni postaj pa so podeljeni nepopolnoma odpustki, in sicer’ od deset let in toliko kvadragen do petdeset let in ravno toliko kvadragen. B) Nepopolnoma odpustki. 1. Družniki, kateri v čast Materi Božji s skesanim srcem pri sebi nosijo molek*) ^paternošter), dobijo enkrat na dan odpustka sto let in sto kvadragen (štiridesetdan- skih postov). 2. Vselej, kadar na koncu Cešena- marije izrečejo ime Jezus, zadobijo odpustka pet let in pet kvadragen. 3. Ako odmolijo vsaj en del svetega rož¬ nega venca pred roženvenskim altarjem, za¬ dobijo enkrat na dan odpustka petdeset let. ♦) Rad pri sebi nosi molek, da zgoraj navedeni odpustek zadobiš; da vedno priložnost imaš, se ga pri molitvi svetega roženvenca poslužiti; da se spolni nad teboj, kar sveta Cer¬ kev prosi, ko roženvenske molke blagoslovi ter takrat pravi, da naj bi bil vsak, kdor ga bo pri sebi nosi , vseli vidnih in nevidnih sovražnikov obvarovan in rešen, J d Marije Device poln dobrih del pred Božje obličje postavljen. — 17 — Ce pa tam, kjer bivaš, bratovske cerkve sve¬ tega rožnega venca ni, zamoreš ta odpustek zadobiti v katerikoli cerkvi. 4. Družniki, kateri ob enem odmolijo vseh petnajst oddelkov, t. j. vse tri dele sve¬ tega rožnega venca, zadobijo vsak teden od¬ pustka sedem let in sedem kvadragen. 5. Družniki, kateri po trikrat na teden odmolijo cel rožni venec (vse tri dele), zado¬ bijo vselej odpustka deset let in deset kva¬ dragen, ako se spovedo ali vsaj sklep imajo, se spovedati. 6. Vsi verniki, če tudi niso družniki bratovščine svetega rožnega venca, zadobijo za vsak Očenaš in za vsako Češenamarijo sto dni odpustka, kadar molijo cel rožni venec ali vsaj tretji del. Da bi bil teh od¬ pustkov deležen, je potreba, da moliš rožni- venec z blagoslovljenim molkom v roki. 7. Deset let in deset kvadragen odpustka zadobijo enkrat na dan vsi verni, če tudi niso družniki, ako skesano in pobožno zmolijo tretji del svetega rožnega venca skupno z drugimi ali doma ali v cerkvi ali v kaki kapeli. 8. Družnik, kateri koga nagne, da moli vsaj tretji del svetega rožnega venca, zadobi vselej odpustka sto in štirideset dni. 9. Družniki, kateri obiščejo roženvenski altar in ondi v papežev namen molijo, za¬ dobijo enkrat na dan sto dni odpustka. — 18 — 10. Družniki za dobijo odpustek treh let in treh kvadragen, kolikorkrat bolnega druž¬ benika obiščejo ali mrtvega na pokopališče spremijo. 11. Družnikom je dovoljeno še več druzih popolnih in nepopolnih odpustkov, kateri tu¬ kaj niso našteti. Skrivnosti svetega rožnega venca in čednosti, katere se pri premišljevanji svetega rožnega venca obuditi priporočajo. I. Veseli del svetega rožnega venca. 1. Katerega si Devica od svetega Duha spočela. — Prosi za sveto čistost in nedolžnost srca. 2. Katerega si Devica v obiskovanji tete Elizabete nosila. — Prava ljubezen do bližnjega; veseli se, če se drugim dobro godi. 3. Katerega si Devica v Betlehemu rodila. — Ljubezen do uboštva. 4. Katerega si Devica v tempeljnu darovala. — Hodi rad v cerkev, kadarkoli priložnost imaš. 5. Katerega si Devica v tempeljnu našla. — Skrbi, da Jezusa nikdar s smrtnim grehom ne zgubiš. II. Žalostni del svetega rožnega venca. '6. Kateri je za nas krvav pot potil. — Vdaj se po¬ polnoma v sveto Božjo voljo. Resnično obžalovanje svojih grehov. — 19 — 7. Kateri je za nas bičan bil — Sveta potrpežljivost. 8. Kateri je za nas s trnjem kronan bil. — Ponižaj sam sebe. Zateri svoj napuh. 9. Kateri je za nas težki križ nesel. — Ljubezen do križa. Voljno nosi težave svojega stanu. 10. Kateri je za nas križan bil. — Odpusti iz srca sovražnikom. Pozabi na storjeno krivico. III. Častitljivi del svetega rožnega venca. 11. Kateri je od smrti vstal. — Obudi živo vero, da boi tudi ti častitljivo od smrti vstal, če boi živel po Jezusovih naukih in njegovih zgledih. 12. Kateri je v nebesa šel. — Sveto hrepenenje po nebesih. 13. Kateri je svetega Duha poslal. — Prosi za pravo modrost In vedno večje spoznanje Božjih resnio. 14. Kateri te je v nebesa vzel. — Veseli se Marijinega veličastva; prosi sebi za srečno smrt. 15. Kateri te je v nebesih kronal. — Stanovitnost bo kronana. Bodi stanoviten v češčenjl Marije, kraljice svetega rožnega venca. Moli vselej rad In pobožno sveti rožni venec. Priporoča se, da pred začetkom svetega rožnega venca moliš apostoljsko vero in potem tri Češenamarije. K prvi Češenamariji pristavi besede: Kateri nam oživi pravo vero; k drugi: Kateri nam daj trdno upanje; k tretji pa: Kateri nam vžgi prisrčno ljubezen. Ul. Prosi za nas o Kraljica svetega rožnega venca. P. Da vredni postanemo obljub Kristusovih. — 20 — Molimo! O Bog! čegar Edinorojeni nam je za¬ služil po svojem življenju, smrti in vstajenju plačilo večnega zveličanja, prosimo te, do¬ deli nam, da, ko te skrivnosti s presvetim rožnim vencem blažene Marije Device častimo, tudi to posnemamo, kar v sebi imajo, in do¬ sežemo, kar nam obetajo. Po ravno tistem Jezusu Kristusu, Gospodu našem. Amen. XXVIII