USMERJENEMU IZOBRAŽEVANJU NA ROB Kako bo z obvezno prakso Do takrat, ko bo steklo prvo šolsko leto po novem, tistem, čemur pravimo usmerjeno izobraževanje, ni kaj več kot tri mesece. Ob reformi, kakršno nova šola predstavlja, je tik pred zdaj-ci še precej nejasnosti, pa tu-di nepripravljenosti. Milojka Zupančič, social-na delavka v Pletenini, ki pa se v tej organizaciji ukvarja tudi z izobraževanjem, priz-nava: »Kar precej se lovimo, toda zdaj smo že izbrali tiste, ki bodo izvajalci proizvo-dnega dela ali inštruktorji, kakor jim pravimo pri nas. Devet jih je.« Čisto lahko tudi to ni šlo, kajti »ljudje so se temu upi-rali. Najprej zato, ker so mi-slili, da bomo morali za ta dela odpreti novo delovno mesto. Ko smo jih prepriča-li, da to sploh ne bo potreb-no, ampak bodo to delo opravljali že zaposleni de-lavci, so se začele drugačne težave: spraševali so se, ali in kako bo to dodatno delo sploh plačano.« Ždaj, ko so te težaveJe ne-kako prebredli, pa jih čakajo še seminarji. »Začeli naj bi se konec maja za vse in-štruktorje. Vem, to je precej pozno, marsikje so to že opravili.« M//o/k» ZupančU, »oclalna delavka v PMenlnl Šele na začetku so tudi z obravnavo učnih progra-mov, katere so kot drugi prejeli od zavoda za šolstvo SRS, »še nekaj časa bo traja-lo, da se bomo bolj podrob-no poglobili vanje.« Toda tudi potem dela, ki ga je Pletenini - kot drugim organizacijam - prineslo usmerjeno izobraževanje, še ne bo kar konec. »Vrsto in-ternih aktov bomo morali dopolniti, treba bo določiti, kako bo s plačilom teh dija-kov, kako s socialnim in zdravstvenim zavarova-njem,« pravi Milojka Zupan-čič. »Posebno poglavje pa je varstvo pri delu, čeprav mo-ram reči, da se je služba, ki se temu posveča, s tem že začela ukvarjati.«