LISTEK Učni načrt. *» pouk slovenščine kot učnega Jezika na glnmazSa_ ln realnlh glmnazljah v SlOTeniJL NIŽJA STOPNJA. Uinl smoter: Pravilno govorjenje, čltanje tn *»anje; trdno zmanje vsega za to potrebncga _>. ^vnice. Začetki izobraževanja liierarnega oku18 ob vzornfli poetičr.lh sestavlrih v vezanl in ^Mani besedi, iwav_lno umovanje prozaiinlb ^tavkov. Gladko čitanje in pisanje v drflici I. razred 4 ure na teden. Slornica: Navajanje k pravllnemu rzreka_,u ™ naglašanju in k pravCnl pJsavL Lkrdltev slov"'Skega znanja, kl ga je primesel u5enec iz Ijua*e šole, m njegova razSiritev vzpoTedno z la- iskim poukami temeljno znanje iz oblikms-ovv« ^•clanjatev, spregaitev, p-isJavI, predlogl In ve_n'k') in iz skladnje (p_o®a stavek); empirl&no si>oznavan}e zJoženega stavka v giavnih poteXah: »Pretnost v besednl analiz. in v anallzi Droste_a starvka. Lo«la, ki odgovarjajo teroa ''ovnl-kemu _aian}u. Udna knjiga naj bo jezikov- • vadnica, kl naj midi tudl snovl za s_ovni5ke ^e » z*:ledov za prakti5r_o splsje. Čltaoje (Hajmanj 2 «ri na teden): Pravllno, jasno in razhomfto čitanje lahkih krajših beril največ piripovedne vsebine (ves razred naj čitaločega uSenca razirme, tudi če z zaprtiml knflgami samo posluša). Citanka naj nudl tudi zadostno StevJlo naglašenih sestavkov. Nazorna raalaga naj podaja sanio, kar je ni_jm> potrebno za Jasno umervanje. Obravnavanje in obnavlianje pirečitane snovJ čim dalje bodj z Jastnimi besedanti kot vežba v gK>voi_e__}u, k_ Je glavna naloga slovenskemu Sitalnentu pouku v I. fa II. razredu. Kratka preprosta razčlemba pTeiitane snovi. Priično prlpovedovanje tega, kar je učenec sam prečital all dožlveL U5enje na pamet in PTedavanfe fcrajših pesml, -Zjemoma tudi vzoasrih sestavkov v nevezani besedl Plsmene naloge: a) Kratke plsmene vaje v obnaVljaniu ln prlp-vedovanju (tudi lastnlh dožftkov) po zmožnosti učencev, ki jo presodl učlteli zllastl pri pisitienih malogah fa v kratkih plv mlh (voščilnih, zahvalnih, prosilnlh, prlpovedovalnih); po potrebi v za5etku tudl dJktatih. — b) Na te5aj 4 Sdske in dve domačl nalogl manišesa obsega; obnavljanje In prtpovedovan]e s smotrettira stopnjevanjem zahtev, pismeae naloge m) služilo hkra_ vaji v pravopisju; ponovitei. ia utrdltev pravapisnJh praivil prl poprav. nalog. IL razred 4 nre _a tedto. Slovnlca,: Obnovitev in raz_irjen.e že prt- dobljenega slovnlšJceiga znanja vaporedno z la-tinsklm poukom, iz.popolnitev nauka o skladn):,spregi, prislovih, predlogih, veznikih, natančnej5e obravnavan.e glagolskih obllk, •z.lasti z ozir 3e proproste 11- ri&ie pesmi, krajši opisl in orisl -fcot zgledi za pismene izdelke in ve5je, jasno razpiedeljene povesti, po možnosti tudi kratkl dramatični sestavki. Razlo5evanie -.tiva. Podajarue 3cratk'h živlijenjepisnih 5xtic o pesniklh in pisatefljih, katerih piroizvode čitajo u5enc v Soll. Učenje na pamet in predavanje. Vaje v čitanju srbohrvatskih cirilskih tekstov, ki naj jih nudl čitanka (z naglasi); v _5vezj s tem praktično spoznavanji. srbohrvaš&ne. Govonie vaje: Kratkd piripira-vljenl (prillčno tudi nepripravljeni) poizkusni nastopi pred vsem rajzred-m, in sicer s pnostim obnavljanjem, pripavedovanjem vseblne, s poročfll o lastnlh dožitkih in podobno. Pismene naloge: Solske va.e po potrebi In razsodbJ učiteljevi, zlastl kot priprava za nove vrste pismenih sestavkov, ipireden se dado kot šalske aJi doma5e naloge. Vaje v osnavah za spisje. Vaje v cirilski pisavl. V tečaju 4 šolske in 2 domači nalogi (ra realnl gimnazljl 3. šoJsk« hi 2d omačl nalog.). Raznovrstnl oplsl, orlsl, prosi_ posnetki in razširitev preSItanfh sestavkav; pisma; proste obmrve, povzete Iz taojezlČnega pouka ali iz drugih n&ilh predmetov; lastnl dožitkl. IV. Razred 4 nre na teden (na realnl glmnazl]! 3 _re na teden). SlOTnica: Osnovnl pojmt Iz glasoslovja. N,|važneJJi poiavj iz besedotvorja. Paglavitni pojmt Iz prozodjke fo metrike. Tropd in figure: Va]e za poostritev jezikovnega Suta kot v III. razredu. Vsak mesec polurne va.e v anaUBiranjii. Citanje (najmani 2 uri na .eden): Kakor v III. razredn, snavno razširjetio ta preprostejše TaapTaive 1n na kako obsežnejšo, prfcm«rno povest iz nove.šega sdavstva. Ra_51enevai«e štiva. Pri pessmdh naj se goji spoznavanje riitmičnega zna5aja pesmi _e s samiin posl-bam; spoznaivanje tropov in figur. Početki ozna5evanja slovstvenib vrst na podlagii že znanega s_ovstvene_a gradiva. Protl koncu ieta naj se živiijenjepdsni podaitki zbero in urede v krateic ipregled s_orve_skega skmtva. U5enie na paraet m predan._nl« (5ttanje oirilice) kot v III. razirediu. Govorne vaje !