stular-sotosek.pdf

STRATEŠKO MARKETINŠKO NAČRTOVANJE V KNJIŽNICI Karmen Štular Sotošek Oddano: 22.07.2000 - Sprejeto: 28.09.2000 Pregledni znanstveni članek UDK 02 :658.8.012.12 Izvleček Prispevek temelji na predpostavki, da lahko vsaka knjižnica z uporabo ustreznih marketinških postopkov oblikuje orodja za ustvarjanje dogodkov in za upravljanje s pomembnimi viri sodobnega sveta ter še posebej za upravljanje s spremembami. Strateško marketinško načrtovanje se prične z analiziranjem poslanstva, smernic in ciljev knjižnice ter oblikovanjem marketinško naravnane korporacijske kulture. S pomočjo sistematične analize javnosti, konkurence in makrookolja bi morala vsaka knjižnica preučiti zunanje okolje, ki predstavlja zanjo priložnosti in grožnje. Na podlagi teh analiz lahko knjižnica aktivno definira, kaj predstavlja in kaj želi postati, katere cilje bo zasledovala in s kakšno marketinško strategijo bo dosegla svoje ciljne javnosti. Ključne besede: marketing, strateško planiranje, strategija trženja, knjižnice Review article UDC 02:658.8.012.12 Abstract The article is based on the idea that every library can design instruments for creating events and managing the important resources of today's world, especially to manage the changes. This process can only be successful if libraries use adequate marketing methods. Strategic marketing planning starts with the analysis of library's mission, its objectives, goals and corporate culture. By analysing the public environment, the com- petitive environment and the macro environment, libraries recognise their opportuni- ties and threats. These analyses are the foundations for library definitions: What does ŠTULAR SOTOŠEK, Karmen: Stategic marketing planning in library. Knjižnica, Ljubljana, 44(2000)3, 55-65 55

RkJQdWJsaXNoZXIy