PREDLOG PREDLAGATELJA Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnikje na 131. seji dne 29. 3. 1989 obravnaval Predlog odločbe o uvedbi komasacijskega postopka v k. o. Zaklanec in k. o. Dobrova in sklenil, da jo posreduje delegatom skupi-člne občlne v obravnavo in sprejem. Izvršni svel PREDLOG Skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik je na seji zbora kra- jevnih skupnosti in zbora združenega dela dne...........sprejela na podlagi 81. člena zakona o kmetijskih zemljiščih - prečiščeno besedilo (Uradni list SRS, št. 17/86), 79. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 13/86) ter 202. člena zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list SFRJ, št. 47/ 86) in 8. člena NAVODILA za izvajanje komasacij kmetijskih zemljišč (Uradni list SRS, št. 29/86), na predlog M-Kmetijske zadruge Ljubljana, Ižanska c. 303, Ljubljana, naslednjo ODLOČBO 1. Uvede se komasacijski postopek na komasacijskem območju k. o. Zaklanec in k. o. Dobrova. Komasacijsko območje je določeno z mejo, ki poteka: k. o. Zaklanec od severozahodnega dela parcele štev. 1482 (cesta Horjul - Dobrova) po njenem sevemem delu parcele štev. 1483,1430/1, se nadatjuje do katastrske meje med k.o. Dobrova in k.o. Zakla-nec. Meja območja se nato obrne proti jugu in poteka po vzhod-nem delu parcel št. 1430/7, 888/2, 888/1, 887, 886, 884,1479/1 do parcele št. 1479/11, kjer se obrne proti zahodu in poteka po južnem delu parcel št. 1479/11, 595, 594, 598/6, preseka pot parcela št. 598/7 in se nadaljuje proti severu po zahodnem delu poti, nato se zopet obrne proti zahodu ter preseka parceli št. 598/ 5 in 598/3. Meja poteka nato po južnem delu parcele št. 598/1, preseka parcelo 617 in se po jugozahodnem delu parcel št. 611/1, 611/2, 611/5, 611/3, 1479/1, 1479/8 nadaljuje proti zahodu, pre-seka parcelo št. 678 in se nadaljuje po južnem delu parcele št. 681 in jugovzhodnem delu parcele št. 1479/1, nato po južnem in zahodnem delu parcele št. 1487 proti severu do parcele št. 1482, kjer smo pričeli z opisom meje. k. o. Dobrova: Meja poteka po severnem delu parcele št. 3044/1 (cesta Horjul - Dobrova) proti vzhodu, prj parceli št. 235/3 preseka cesto (parceli št. 3044/1, 3044/2), se nadaljuje po zahodnem in južnem delu parcele 235/3 ter po zahodnem delu parcele št. 241/2, zahod-nem, južnem in vzhodnem delu parcele št. 241/3 in vzhodnem delu parcele št. 241/2 proti vzhodu, kjer presekaparcelo št. 242. Meja se nato nadaljuje po južnem delu parcele št. 244/2, preseka parcele št. 247, 249, 252, 256/1, 254/1, 3043, 213/4 in 214/3. Pri parceli št. 214/2 se obrne proti severu in poteka po zahodnem delu te parcele, nato preseka parcele št. 213/2, 214/1, 211, 207 in 206. Pri parceli št. 197/1 se obrne proti severu in poteka po zahodni meji parcele št. 197/1, 196/1 in vzhodni meji parcele št. 210/1, prjseka parcelo št. 195/2 in se nadaljuje po južnem delu parcel št. 195/5,195/3,195/1 ter južnem in vzhodnem delu parcele št. 195/4 in jugovzhodnem delu parcel št. 335/2, 335/7, 338/5 in južnem ter vzhodnem delu parcele št. 338/6, kjer ponovno pre-seka cesto Horjul - Dobrova (parcela št. 3046/1). Meja območja se nadaljuje po severni meji parcel št. 3046/1 in 3048/1 do meje med parcelama št. 592/3 in 593/1 kjer ponovno preseka cesto (parcela št. 3048/1) in se nadaljuje po vzhodnem delu parcele št. 592/3, preseka potok (parcela št. 3097/3) se obrne proti zahodu in poteka po južnem delu parcele št. 3054 do parcele št. 187. Meja poteka nato po južnem delu parcele št. 3097/ 4 (potok), preseka parcelo št. 3040/2, se nadaljuje proti jugu po vzhodnem delu parcele št. 3040/2, preseka to parcelo in se nadaljuje proti zahodu po južnem delu parcele št. 3107, preseka parceli št. 19/2 in 19/1, se nadaljuje po severni strani parcel št. 4/1 in 4/2. Od tu naprej pa se meja območja nadaljuje proti severu po katastrski meji med k.o. Zaklanec in k.o. Dobrova do parcele 3044/1, kjer smo pričeli z opisom meje. 2. Seznam komasacijskih udeležencev, njihovih zastopnikov in zemljišč se nahaja pri Komiteju za kmetijstvo občine Ljubljana Vič-Rudnik, v KS Dobrova in KS Horjul. 3. Zemljišča s parc. št. 535/1 - del (ZKV: 0729), parc. št. 535/6 - del (ZKV: 0729) in parc. št. 535/11 (ZKV: 2258), vse k.o. Dobrova, parc. št. 115* (ZKV: 0040), parc. št. 724 - del (ZKV:0040), parc. št. 133* (ZKV: 0286) in parc. št. 113/2 (ŽKV: 0286), vse k.o. Zaklanec, ki so v komasacijskem območju, se ne urejajo v komasacijskem postopku, ampak so predmet nove izmere, ki se izvaja po določilih zakona o zemljiškem katastru (Uradni list SRS, št. 16/74). 4. Za izvajanje komasacijskega postopka do izdaje odločbe o novi razdelitvi kmetijskih zemljišč imenuje Komite za kmetij-stvo, gozdarstvo in preskrbo občine Ljubljana Vič-Rudnik (v nadaljnjem besedilu: komite) komisijo za izvedbo komasacij= skega postopka (v nadaljnjem besedilu: komasacijska komisija). 5. Z uvedbo komasacijskega postopka je na komasacijskem območju prepovedan promet z zemljišči, parceliranje zemljišč, graditev, sajenje nasadov ter gozdnega drevja. Izjemoma je dovo-Ijen promet z zemljišči do konca razgrnitve elaborata obstoje-čega stanja zemljišč na komasacijskem območju, če gre za zmanjšanje števila lastnikov in solastniških deležev, za formalno dokončanje pravnega posla, za prenos lastništva na zemljišču, ki je dejansko že opravljen, ali če postane zemljišče družbena lastnina. Potrdilo o tem, da gre za izjemen primer, izda komite. 6. Idejna zasnova ureditve komasacijskega območja bo razgr-njena 15 dni v prostorih Gasilskega doma v Brezju in v Podolnici ter v prostorih občine Ljubljana Vič-Rudnik, Trg mladinskih delovnih brigad 7 in to v roku, ki ga bo določil komite. Komasacijski udeleženci in drugi, ki imajo na tem območju kakšen na zakon oprt pravni interes, lahko podajo pripombe na idejno zasnovo ureditve komasacijskega območja v času razgr-nitve. Komite lahko v upravnem postopku odloča o manjših spre-membah meje komasacijskega območja, če gre za povečanje ali zmanjšanje površine komasacijskega območja do 5 %. 7. Razgrne se elaborat obstoječega stanja zemljišč na komasa-cijskem območju in elaborat vrednotenja zemljišč na komasacij-skem območju in to v roku, ki ga bo določil komite. Zoper razgrnjene podatke teh elaboratov lahko komasacijski udele-ženci podajo pisne ugovore, ki jih obravnava komasacijska komi-sija in pripravi predloge rešitev ugovorov. Vrednotenje zemljišč komasacijskega sklada ter način določa-nja denarne vrednosti za poravnavo razlik v skupni vrednosti.med v komasacijski sklad vloženimi, in iz sklada dodeljenimi zemljišči, bo izvršeno v skladu z določili Navodila za vrednotenje zemljišč komasacijskega sklada (Uradni list SRS, št. 34/88). Zemljišča komasacijskega sklada se razvrstijo v ustrezne vrednostne raz-rede po proizvodni sposobnosti. Vsakemu vrednostnemu razredu se določi vrednost v cenilnih enotah za m2 zemljišča. Zaradi denarne poravnave razlike v skupni vrednosti, med v komasacij-ski sklad vloženimi, in iz sklada dodeljenimi zemljišči, se določi denarna vrednost cenilne enote. 8. Razgrne se elaborat nove razdelitve zemljišč na komasacij-skem območju in to v roku, ki ga bo določil komite. Komasacijski udeleženci lahko v času razgrnitve podajo pripombe in predloge na ta elaborat. Komasacijska komisija bo obravnavala morebitne pisne pripombe in predloge in predlagala morebitne spremembe projekta razgrnitve zemljišč. Pri razdelitvi zemljišč iz komasacijskega sklada se bodo poleg določil 89. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih in 26. člena Navodila za izvajanje komasacij kmetijskih zemljišč, za območja, za katera je več oziroma ni interesentov, upoštevala naslednja načela: - na zemljiščih ob gospodarskih objektih imajo prednost last-niki teh objektov; - v posamezni tabli ima prednost tisti lastnik - uporabnik, ki je imel v tej tabli pred komasacijo v posesti večji del zemljišča; - za komasacijske udeležence, ki prejmejo zemljišče v dolo-čeni tabli se upošteva vrstni red lastnikov v tej tabli pred uvedbo komasacijskega postopka. Načela se bodo upoštevala po takem vrstnem redu, kot so navedena v tej odločbi, če to ni v nasprotju z idejno zasnovo ureditve komasacijskega območja in proizvodnim programom. 9. Če se na komasacijskem območju zaradi ureditve zemljišč poveča ali zmanjša površina poti, melioracijskih jarkov in drugih objektov se dodeli vsakemu komasacijskemu udeležencu soraz-merno z vloženim zemljiščem manjša oziroma večja površina zemljišča. 10. Izvajanje melioracijskih del na komasacijskem območju ter dolžnosti in pravice strank v zvezi s temi deli se urejajo v okviru melioracijske skupnosti. 11. Podatki o parcelah komasacijskega območja so prevzeti iz katastrskega operata Geodetske uprave pri Skupščini mesta Ljubljane, podatki o lastništvu parcel pa iz Zemljiške knjige Temeljnega sodišča v Ljubljani. Navedeni podatki so na vpogled pri teh dveh organih. 12. Mejnih znamenj (mejnikov), ki so postavljeni v mejnem ugotovitvenem postopku, ni dovoljeno uničevati, poškodovati ali samovoljno premeščati (12. člen Zakona o zemljiškem katastru - Uradni list SRS, št. 16/74). 13. Meje med katastrskimi občinami Zaklanec in Dobrova se spremenijo na komasacijskem območju zaradi urejanja zemljišč z melioracijo in komasacijo. Ob novi razdelitvi zemljišč se spre-menita območji k.o. Zaklanec in k.o. Dobrova tako, da poteka meja med obema katastrskima občinama ob melioracijskima jarkoma, označenima v idejni zasnovi ureditve komasacijskega območja z J 55.1 in mj 35.2. 14. Odločba o uvedbi komasacijskega postopka se objavi v Uradnem listu SR Slovenije in začne veljati osmi dan po objavi. Celotna odločba je na vpogled pri komiteju, na sedežu Krajevne skupnosti Dobrova in Horjul. Posameznemu komasacijskemu udeležencu se vroči odločba o uvedbi komasacijskega postopka tako, da se mu vroči le tisti del iz 2. točke izreka odločbe, ki se nanaša na njegovo zemljišče. OBRAZLOZFTEV Komasacijski postopek se uvede v skladu z 81. členom Zakona o kmetijskih zemljiščih (Uradni list SRS, št. 17/86), če je zasnova komasacijskega območja opredeljena v dolgoročnem planu, meja komasacijskega območja ter materialna podlaga za izvedbo komasacije pa v dogovoru o temeljih družbenega plana ter v srednjeročnem planu občine in če je izdelana idejna zasnova ureditve komasacijskega območja ter proizvodni program. Komasacijska dela, ki se bodo izvajala v delu k.o. Zaklanec in delu k.o. Dobrova, so predvidena v dolgoročnem planu občine Ljubljana Vič-Rudnik, ki je objavljen v Uradnem listu SRS, št. 11/ 86 in v srednjeročnem planu, ki je objavljen v Uradnem listu SRS, št. 34/86. Predlagatelj je predložil izdelano idejno zasnovo ureditve komasacijskega območja in proizvodni program. Iz idejne zasnove ureditve komasacijskega območja in iz sez-nama zemljišč, ki so predmet komasacije, je razvidno, da je celotna površina komasacijskega območja 150 ha in da so par-cele povprečne površine 0,40 ha. Zaradi razdrobljenosti, slabe kvalitete in neprimerne oblike.zemljišč ni mogoče intenzivno obdelovati, niti ne na njih dobro gospodariti. Z regulacijo poto-kov in izkopom melioracijskih jarkov, se je število parcel še povečalo, na nekatere parcele pa je onemogočen dostop z javne poti. S komasacijskim postopkom se bodo navedene razmere izboljšale tako, da bo na teh zemljiščih večja in cenejša kmetijska proizvodnja. Z zložbo zemljišč se v ničemer ne posega v lastnino na zem-Ijišču. Zaradi prilagajanja novonastalemu stanju zemljišč, ki je posledica izboljšav z melioracijskimi posegi, bodo posamezne parcele lahko imele drugačno obliko, parcele enega lastnika bodo združene v eno parcelo. 31 Okvirni predračun stroškov komasacije je 212.062.600 din; od tega financira Zveza vodnih skupnosti SR Slovenije 190.856.340 din 90 %) in 21.206.260 din M - Kmetijska zadruga Ljubljana (10 Predlagamo, da se v komasacijskem postopku spremeni obsto-ječa meja med katastrsko občino Dobrova in Zaklanec, ker se je z izvedbo hidromelioracije bistveno spremenila hidrografska mreža in mreža poljskih poti in sicer tako, kot je navedeno v 13. točki izreka odločbe. Skladno z določili zakona o zemljiškem katastru (Uradni list SRS, št. 16/74) je dala pozitivno mnenje o spremembi območij Republiška geodetska uprava. Komasacija se zaznamuje v Zemljiški knjigi Temeljnega sodišča v Ljubljani, Enota v Ljubljani. POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Zoper to odločbo ni pritožbe, dopusten pa je upravni spor. Upravni spor se sproži s tožbo. Tožba se vloži pri Vrhovnem sodišču SR Slovenije v Ljubljani ali pa se mu pošlje po pošti v 30 dneh po prejemu te odločbe. Tožbo se lahko da tudi na zapisnik pri Vrhovnem sodišču SR Slovenije ali pri kateremkoli drugem rednem sodišču. PREDSEDNIK Skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik PETER VRHUNC, dipl. soc.