Logaške NOVICE J* maj 1982 ^gled dela in pomembnejših ^lePov 1. seje občinske jrupščine dne 14. aprila 1982 8Pnia^|a VSeh tren ZDOrov občinske skupščine je bila sklicana 14 ii ih o 982 s c'lJem izvedbe vseh potrebnih konstitutivnih in volil-ve2nPravil za Področje občinske skupščine, republiške in tudi Vr,6 Skupšc'ne v novem mandatnem obdobju. P bi|rVem delu skuPne seie vsen tren zborov občinske skupščine Nin ri.azrešen' dolžnosti dosedanji predsednik in podpredsednik s^e sk skupšcine ,er predsedniki in namestniki zborov občin-Hotcri Upščir,e, obenem pa jim je bila izrečena zahvala za njihovo Na o"'" del° c7inovi opravljenih kandidacijskih postopkov je predsednik rUpšč p°dal predlog za izvolitev funkcionarjev občinske kvoljii Dele9a,i vsen tren zborov so nato s tajnim glasovanjem Rn^a LIP°VCA, predsednika občinske skupščine, C8"3 0STERCA in d6|a SMRTNIKA, podpredsednika občinske skupščine lo j7v. p9'' Posameznih zborov pa so z javnim glasovanjem soglas- «voim, Jj'a SINKOV Jat . CA, predsednika zbora združenega dela Jal^g9 pEČKA, podpredsednika zbora združenega dela Ja*~ AGODETA, predsednika zbora krajevnih skupnos Vin|<2a PETKvA, podpredsednika zbora krajevnih skupnosti Marj8 ^Al°ŽANA, predsednika družbenopolitičnega zbora N0v DEBEVCA, podpredsednika družbenopolitičnega zbora °Ves°l2V0''en' fur|kcionarji so pred občinsko skupščino podali i Predn° l2Javo in jo podpisali. hkcijS6dnik 0K SZDL ie v nadaljevanju predlagal, da se razrešijo Ninog? Predsednik in člani izvršnega sveta, ker jim je potekel ! 2aD 'zrazil zahvalo za njihovo delo in prizadevanje. tatnerT) Sednika izvršnega sveta občinske skupščine v tem man-tov vseh0'30'0'3^ 'e bil Predlagan in z javnim glasovanjem delega-if)MA,. zb°rov občinske skupščine soglasno izvoljen tov Viktor Mov R oiitev°IZVolieni predsednik izvršnega sveta je podal predlog za Iz-Seh(r ^anov izvršnega sveta, na osnovi katerega so delegati ie[ i ^ zborov občinske skupščine z javnim glasovanjem izvolili: ,torne e'a LOGARJA, podpredsednika izvršnega sveta, odgo 2. s, *a Področje ljudske obrambe ',13 i clr^u S|RcA, člana izvršnega sveta odgovornega za področ ,|0if 3. j enoekonomskega razvoja in družbenega planiranja jrniičje L 62a PRIČA, člana izvršnega sveta, odgovornega za pod io'1 4, Tar161''8^8 in 90Zdarstva pr"°cJe in!9110 ^TIRN, članico izvršnega sveta, odgovorno za podit 5 MakUS'ri'e in male9a gospodarstva s droči ADAMIČA, clana izvršnega sveta, odgovornega za tir 6 Jan notranJ'n zadev, varnosti in družbene samozaščite 'uWoči Za L°ŠTREKA, člana izvršnega sveta, odgovornega d0* Vg Je Urbanizma, komunalnega in stanovanjskega gospodar- lir "T^fOci AJDIČA, člana izvršnega sveta, odgovornega za a - pj*: tr9ovine, gostinstva in turizma o4>te|P 'n 0Drerna stavbnih zemljišč za družbeno gradnjo stanovanj, pros(evanJe komunalnih objektov in naprav skupne rabe (ulice, parkirni Vzdrž°n' Park' m ,avna razsvetljava) v občini Logatec, progrevan'e skalnih cest v občini Logatec naprav ^ za 'ekoce vzdrževanje in novogradnjo komunalnih objektov in ^inujne>e'U 1981 ,e 9lede na zaostrene pogoje gospodarjenja zajemal ^ L^miinainona nndročia. Med izvajanjem letnega pla- ,QV v letu 1981 je glede na zaostrene pogoje gospuuđijcu" —»-"•-i, 1ulnejše potrebe s komunalnega področja. Med izvajanjem letnega pia-L7e ie bilo potrebno prilagoditi vsem stabilizacijskim ukrepom, ki so dih V1' Je v letu 1980 Ti ukrepi so zaostrili tudi kreditne pogoje, k. so ob-/"'"o vpliva,; na možnost izvajanja programa ob upoštevanju, da tudi cene r°TiunaUii. ... ... _ ....„!.;.„„„ nioH» na norast cen 2° vplivali na možnost izvajanja programa ob upoštevanju, da tudi cene °^naln,h storitev niso bile sprotno valorizirane glede na porast cen sevanja in novogradnje komunalnih objektov in naprav. OESTKO GOSPODARSTVO I j' ^"»•»•01 d»l presežke iz lata 19Bo iBkegs goriva ceste od mot.vozil 5- Pri J aI>- od taka za mot.vozila od OPO obl«ii° Posojila od aklada za izgradnjo y J ltt0T druzbenegs atandarda obr«*na Br8dstva za »tan.lzgr.od »uS Kr*đ (vkli?;? »nultet za ceato LOGATEC-LAZE I.J VaS"n* tudi anuiteta,ki zapade '°2 to ao 5 anuiteta) 8 K « P A ., STVA ^&TODABflTVAR PLAH 11.935.85 .360.000,00 300.000,00 20.000,00 .000,000,00 600.000,00 639.515,00 i. v,*,110 KoJotega AVANSA GRADNIKU n S t Posojenih ared.za kom.dejavnoat °° vzdrS.ceet in zimska alužbs KS NAKLO KS TABOR tl KS TRATE kaSonl0 kraO»nom KS TRATE ZA ČIŠČENJE Ja po travnikih Dot *01J« za vzdrž.ln pluženje cest KS LAZE KS VRH KS HOTEDRŠICA j,- KS ROVTE ^AZlUT^fS^tat za asfaltiranj« o««t« ?. p, "»ATEC I, J]\ll° "huitet za moat LAZE I, o.ooo 3. Dotaeijo ali promostitveni kredit nomenkn Si ureditev Hotenjke (zaščit.", vodnih virov) *. Dotacija za vodovod SKUPAJ 9.3oo'.ooo ODHODKI 1. Pokritje U leta 1981 60R.000 2. Popravila,kloriranJe,vzdrževanje 1.783-000 3- Anuitete z obrestmi 912.000 4. Vračilo sredstev kanalizacije (kanalizacijska sredstva sposojena in porabljena za vodovod Hotedršica) 812.000 5. Vodovod MartinJ hrib 2.33o.ooo 6. Vodovod Rovte 22o.ooo 7. Vodovod Hotedršica 1.155««00 8. Komunalna opremo 1.500.000 SKUPAJ ' . 9.30o.o00 IV. ODKUP IX OPREMA STAVBNIH ZEMLJIŠČ PRIHODKI 1. Odprodaja zemljišč zn blokovno gradnjo 800.000 2. Prispevek 1% iz dohodka od osnove BOD za komunalno opremo stavb.zemljišč v usmerjeni gtan.r.radnJi 4.600.000 3. Odprodaja zemljišča za individualno stanov.gradnjo l,2oo.ooo *. Odprodaja zemljišča za gradnjo mrliške vezice 5*°«000 7.1*0.000 3.698.95o 226.000 330.000 550.000 750.000 1.5oo.o5o 286.o5o 7.1*0.000 LOGATEC 19 8 2 SAMOTrpRAVNA KOMUNALNO CESTNA SKUPNOST OBČILA LOGATe£ ENOTA ZA KOMUNALNO DEJAVNOST PLAN PRIHODKOV IN ODHODKOV I LETU 1982 i. izgradnja kanalizajje PRIHODKI 1. Iakaso 2. Prispevki la priključek: - privatniki - družbeni 3. Vračilo posojenih sredstev od vodovoda *. Premostitveni kredit 5. Združevanje sredstev OZD zn gradnjo kanalizacije iodustr. cona Mandrge SKUPAJ 2.7*2.ooo 2*o.000 550.000 81?,000 3.000.000 lo.000.000 17-5**.000 V. SKUPNA KOMUNALNA RABA PRIHODKI 1. Prispevek OZD in DS 1% iz dohodka od TisnoveBOD SKUPAJ ODHODKI Delitev po krajevnih skupnostih a/ KRAJEVNA SKUPNOST NAKLO LOGATEC PRIHODKI 1. po ključu 57,70% od *.72o.000 2. Nadomestilo za uporabo strdJb.zemlj. 3. Vračilo sredstev od SSS SKUPAJ *.72o.000 *.?2o.000 tek. 5t. KRAJEVNA SKUPNOST * ZNESEK 1. NAKLO LOGATEC 57,7o ?.725.»»o 2. TABOR LOGATEC 15,7o 741.o4o 5. ROVTE 9,5o 458.960 4. HOTEDRfirBA 7,2o 559.840 5. LAZE l,6o 75.520 6. TRATE »,5o 2o2.96o 7. VRH 4,2o 198.24o SKUPAJ loo,oo% 4.720.0o0 2.723.**o I.200.000 I.050.000 *.973.**o 2\ 3. ODHODKI 1. Obveznosti iz lets 1981 Stroški za inkaso in evidenco Anuitete Kanalizacija za Narodni dom Dodatna oprema za Čistilno napravo in zagonski stroški ter stroški v Času poskusnega obratovanja,zaščitni objekti čistilne naprave pred meteornimi vodami Revizija obstoječih kanalov in obnovo jaškov Gradnja kanalizacije industr. cona - Mandrge SKUPAJ 1.576.000 57*.000 1.970.000 I.650.000 l.*oo.. 166.000 lo.000.000 17.3**.000 TI. VZDRŽEVANJE ČISTILNE NAPRAVE LN KANALIZACIJE - PRIHODKI 289.800,00 - ODHODKI ( VZDRŽEVANJE) 289.800.00 BDHODKI 1. VzrtrŽ.cost.ulic in pnr,prost.in drugih javnih površin,obeloŽba voz. 1.700.000 ?. VzdrŽ.Jnvno rnzsvet.,in pl.tokovine 800.000 3. Stroški upravljanja in nadzor 373>**o- *. Sofinanciranje grednje mrliške vežice 2.I00.000 SKUPAJ 4.973.440 b/ KULTUTIMA SKUPNOST TABOR LOGATEC PRIHODKI 1. po ključu 15,7o% od *.720.000 7*l.o*o SKUPAJ ODHODKI 1. Vzdrž.cost,ulic,prr\rk.prostorov in drugih Javnih površin 2. VzdrŽ.javno razsvetljave SKUPAJ 7*l.o*o c/ Ostale KS planirajo porabo sredstev zr skupno komunalno rabo s svojim programom. 7*1.0*0 550.000 191.o*o io**Ske \ novice P**tt4Tki KOMUNALNO CESTNA SKUPNOST U ^STNO GOSPODAfiSTVO DELITEV SREDSTEV ZA VZDRŽEVANJE LOKALNIH CEST PO KRAJEVNIH SKUPNOSTIH 'DlAnćS fert 't. J* 11 'J* VZDRŽEVANJA ISKALNIH CEST V OBČINI LETO 1982 3 i. fT!"'imi 4,1 Proaežkov iz lota 1981 !. p,,"*'04 P°S°«>«kego Korlvn j ^''fel)A»6TVXC03t0 °d mot-vozil j 11 ^SPO^m"6 °d "0t-TMl1 ^■•tnn\^JTn? co8to ni not.volil CPO j. pla{ *>*■•) lz BosnaS"1'1*6* za oeoto L00ATEC-LA2E «°"Bodaratvn po sporazumu , 8S«PAJ pno k Pln8llo 8. 0dpl . onult«t za oosto LOGATEC-LAZE '"""laze anuitet s" costo MANDROE in . «l "Previjanja in nndzor m"n ceat _ .. Vtrt>« ~ °SrnJo prometni znaki ■Mtveaj, 8: lokalnih ceat načrte in nepredviđenu poškodbo »tU — J13.83o.45 2.21o.000,00 33o.ooo,oo 13.0oo,oo 93o.ooo,oo 426.210,00 4.223.o4o,45 426.21o,oo 77-372,00 21o.ooo,oo 300.000,00 2.678.626,oo 53o.83o,45 4.223.o4o,45 Tok KS Skupaj KM it. ceet ZNESEK 1 NAKLO 6.II0 412.4o7 2. TABOR 6.I80 428.190 3 ROVTE 12.200 533.483 4 HOTEDRSICA 3.500 129.255 5 TRATE 9.4oo 721.588 6 VRH 4-950 361.865 7 LAZE 1.350 91.84o S K U P A J 43.690 2.678.628 Krajevno skupnosti,ki bodo prejemala sredstva za vzdržova-njo lokalnih cest,morajo ta sredstva uporabljata samo za vzdrževanje teh cest,nikakor pa ne za potrobe skupno komunalne rabe, ker imamn za to posuben namenski vir sredstev. W STROŠKOV PO CESTAH °A21V CESTE Pom ta ^"»Hta Z"" Stor» »Mte 50Vt»-P0plt ^»•»"Veharšc 'U-*a!evo U-Poptt '""-Planina N>Tr '8»a I IV II II III III III III I II II III II S8t-promotnn Dolžino km V Vist." vozifičo Grrnoz DIN StroSki dol. Zimsko skup"aj 0.6no nsfnlt _ 52.005 26.000 78.005 3.660 asfalt makodam 28.412 lo4.olo 26.000 158.422 1.85o mnkedom 29.970 lo4.olo 42.000 175.980 6.IB0 loo.l7o 2o8.o2o 120.000 428.190 5.000 67.500 I04.0I0 45.000 216.51o 5.I00 67.6oB lo4.olo 45.000 216.618 2.I00 28.35o 52.005 20.000 100.555 3.500 « 47.250 52.005 30.000 129.255 8.200 » 177.120 260.023 200.000 657.145 I.200 » lo.44o 52.005 22.00O 84.445 2.600 « 52.120 lo4.olo 50.000 2o6.15o 2.350 51.725 lo4.olo 20.000 155.755 1.350 " 17.820 52.o2o 22.000 91.840 43.690 658.485 1.552.145 668.000 2.678.628 lizneiJn.vzdrž.ogrn; in podobno 500.000 VSE skupaj 2.978.628 Obrazložitev Odkup in oprema stavbnih zemljišč )jl.4Up ln »prema stavbnih zem- ne9a na osnovi samoup- Mj v Sporazuma o gradnji stano-"orr, puSeski S1 za Narodnim do-M»t| Lf,r"rano' ^ bo potrebno od-iSče °munalno opremljeno zem-"an0Va en s*anovanjski blok z 19 Na hi 2 SkuPna cena tega zem-fotj eom?53'3 po valorizirani vred-nVestito din Ta znesek plača Ha 9radnje stanovanjskega 'anjsid9^^0 individualnih stano-Nt Stirih'š Pa '6 Drevidena odpro-"om |n n Parcel za Narodnim do-! testi. a 10 Parcel ob Rovtarski Veiik0st r, »to je b' Parcel še ni točno znana an na D 1 200 000 din izraču '"rc6| cPodla9i povprečne velikosti nv J a 600 m' in 140,00 din za Nn, ^'J'sča. Realizacija pa bo 0sf>reip protl koncu leta 1982 la h. i^u urbanističnega načrta le Logatec V planu je upoštevana tudi odprodaja zemljišč za gradnjo mrliške vežice v KS NAKLO, ker KS že ima načrt zbiranja sredstev za pokritje investicije Skupna komunalna raba Financiranje potreb skupne komunalne rabe je v občini Logatec rešeno šele z letom 1982 V ta namen je bil pripravljen in sprejet poseben samoupravni sporazum z organizacijami z združenega dela, ki določa združevanje sredstev v višini 1 % iz dohodka od osnove BOD Na osnovi tega sporazuma, bomo v letu 1982 združili cca 4.720.000 dinarjev. Ta sredstva se delijo po KS na podlagi izračuna, v katerem je upoštevana dolžina in pomen cest ter druge potrebe za vzdrževanje komunalnih objektov in naprav skupne rabe Za KS NAKLO in TABOR, bo sklenjena pogodba z izvajalcem del v višini planiranih sredstev za vzdrževa- nje komunalnih objektov in naprav skupne rabe. Ostalim KS pa bodo planirana sredstva nakazana na njihove žiro račune po tromesečjih, kar naj vključijo v svoje letne programe. Na osnovi sklepa sveta KS NAKLO je tudi KCS vključena v sofinanciranje gradnje mrliške vežice z zneskom 2.100.000- dinarjev. Ta sredstva pa je možno zagotoviti samo s sredstvi in nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča in sredstvi, ki jih SSS dolguje komunalni skupnosti. Z sofinansiranjem gradnjo mrliške vežice pa odpadejo vse druge investicije skupne komunalne rabe v KS NAKLO Cestno gospodarstvo Sredstva za cestno gospodarstvo, ki se zbirajo od pogonskega goriva in taks za motorna vozila so namenjena izključno za vzdrževanje lokalnih cest. Ta sredstva so bila v letu 1981 za 6% nižja kot v letu 1980 Za leto 1982 pa je planirani pritok sredstev v isti višini kot v letu 1981 saj računamo, da ne bo ponovnega zmanjšanja porabe goriva Kljub temu pa to pomeni občutno znižanje realnih sredstev, ker so stroški vzdrževanja in opreme cest porasli za okrog 40 % Zaradi tega bodo sredstva za lokalne ceste komaj zadoščala za najnujnejša vzdrževanja in zimsko službo. Za delitev sredstev po krajevnih skupnostih je upoštevana dolžina, pomembnost, prometna obremenitev in težavnost vzdrževanja lokalnih cest glede na teren kjer cesta poteka Sredstva se bodo nakazovala krajevnim skupnostim po tromesečjih v letu 1982 in sicer do uveljavitve Zakona o javnih cestah, oz. do sklenitve pogodbe za vzdrževanje lokalnih cest z pristojno organizacijo združenega dela, ki bo prevzela vzdrževanje lokalnih cest na podlagi določil Zakona o javnih cestah Predsednik skupščine SKCS Dušan Dobnik Poročilo o delu samoupravne stanovanjske skupnosti občine Logatec v letu 1981 Na izvajanje sprejetih nalog v samoupravni stanovanjski skupnosti je neposredno vplivalo: - sistemsko dograjevanje stanovanjskega gospodarstva v republiki, v smeri nadaljnjega poglabljanja samoupravnih družbenoekonomskih odnosov v stanovanjskem gospodarstvu in - kadrovske spremembe v strokovni službi Glavne naloge so bile naslednje: nadaljnji razvoj samoupravnih družbenoekonomskih odnosov v stanovanjskem gospodarstvu izvajanje samoupravnega sporazuma o temeljih plana - izvajanje nalog, ki jih je SSS povzela v letu 1981 na podlagi zakona o stanovanjskem gospodarstvu - izvajanju sprejetih samoupravnih sporazumov in družbenih dogovorov - izvajanju nalog s področja LO in DSZ Pri izvajanju teh nalog v letu 1981, se je v okviru SSS ugotovilo, da je vse naloge, zlasti tiste, ki so temeljile na zakonu o stanovanjskem gospodarstvu in družbenem dogovoru o skupnih osnovah za z zagotavljanje in usk lajevanje družbenoekonomskih odnosov na področju stanovanjskega gospodarstva v SR Sloveniji, potrebno zožiti, saj jih glede na prvotno zastavljene cilje ne bi bilo mogoče izvesti Na začetku leta je bil sprejet samoupravni sporazum o temeljih plana samoupravne stanovanjske skupnosti občine Logatec za obdobje 1981-1985 in ugotovitveni sklep o stopnjah, virih in osnovah sredstev za potrebe solidarnosti in vzajemnosti na področju stanovanjskega gospodarstva združenih v okviru samoupravne stanovanjske skupnosti občine, tako da je bilo to področje urejeno. V letu 1981 je samoupravna stanovanjska skupnost upoštevala v okviru Zveze stanovanjskih skupnosti dogovorjeno skupno izhodišče o postopnem prehodu na ekonomske stanarine in skladno s samoupravnim sporazumom o temeljih plana upoštevala določila, ki se v poglavju o gospodar-lenju nanašajo na povečanje stanarin, tako da so se stanarine povečale za J8 % Da bi se izvedli podzakonski predpisi, zlasti v zvezi z ovrednotenjem novanjskega sklada, je izvršni odbor sprejel delovni program za izp^l' te naloge Ob tem so se porajala mnoga vprašanja, zaradi katerih je do konca leta opravljeno v zvezi z ovrednotenjem in novim točkovaN le delo, ki se je dalo opraviti v rednem delovnem času Do konca bo I' nalogo opraviti v letu 1982, kar je dogovorjeno tudi na ravni republ*' Delno nadomeščanje stanarin je bilo tudi v letu 1981 sestavni del pov za zavarovanje standarda stanovalcev z nizkimi dohodki Število žm, ki so prejemale subvencijo, se je v letu 1981 povečalo, predvsem račun sprememb v sistemu delnega nadomeščanja stanarin, ki jih je Zv* predložila v februarju 1981 To povečanje bi moralo biti usklajeno s no politiko socialno varstvenih pomoči v občini; pri tem bodo upošte" vsi družinski dohodki, vsebovani v kriterijih izdelanih v skupnosti soda ga varstva Slovenije. Enotna evidenca vseh oblik socialno varstveni^1 moči v občini, kamor spada tudi delno nadomeščanje stanarin, bovv meri prispevala k uresničevanju nalog s tega področja Iz sredstev solidarnosti je bilo v letu 1981 pridobljeno 21 stanova"!' 1080 m' stanovanjske površine Stanovanja so bila razdeljena v skla l>ravilnikom o dodeljevanju stanovanj, zgrajenih s sredstvi solidarno* ',ir;er: 18 delavcem z nižjimi OD, 1 upokojencem in 2 kadrovski stano* Stanovanjski problemi udeležencev NOV in delavcev, zaposlenih Prl sebnih delodajalcih, so se reševali predvsem z dodeljevanjem individui kreditov za gradnjo ali adaptacijo. Na podlagi pravilnika o pogojih in merilih za pridobitev posojil iz sreo vzajemnosti, združenih v samoupravni stanovanjski skupnosti 0DC'nj i iik) na osnovi stopnje 1 %. na BOD iz čistega dohodka, zdru2, t. 000 000,00 din Skupščina SSS je na osnovi prispelih vlog prerazpo" razpoložljiva sredstva po namenih, glede na veliko odstopanje od p'v° razporejenih sredstev in težnje po izenačitvi prosilcev v posamezni 1 gonjah Ob tem se je pojavilo veliko, vprašanj, ki pa bodo rešena s s° lemom novega pravilnika, ki bo usklajen z družbenim dogovorom in11 nom o stanovanjskem gospodarstvu I. ENOTI ZA DRUŽBENO POMOČ PRIHODKI PLAN REALIZACIJA INDEI 1. Prenos presežke iz leta 198o 342.678,35 342.678,35 loo * 2. Posojilo od enote za gospodarjenja - 2.018,012,5o - 3. Prisp.iz doh,od delavcev zaposl. pri obrtnikih 7oo.ooo,oo 934.876,5o 134 * 4. Priapevek iz dohodka od NEGOSPODARSTVA 1 7oo.ooo,oo 1.479.986,75 87 * 5. Prispevek iz dohodka od GOSPODARSTVA 6.000.000,00 5.ol7.225,65 84 t. Finančna aoudeležba od slid.stanovanj 600.000,00 1.241.780,15 121 % 7. Vračanja poaojlla BEČAJ Prane in Milan 18.036,60 18.o36,6o loo * 8. Prihodki od odpraviJ.stanov.sklada 400.000,OO 466.4o5,6o 116 * 9. Dohodek od poelovanja z siruzenimi aredstvi _ 124.236,95 lo. Vračilo anuitet danim kreditom borcem in obrtnikom 286.436,10 11. Pdaojilo kc8 za kritje obveznoatl do GRADNIKA _ l.o5o.ooo,oo 12. Vračilo Stanov.poaojlla od obrač.nagrad X 1.397,85 13. Prispevek za sofinanciranja kadrov, stanovanj _ 8o7.896,80 14. Namenaka eredatva od 80 za dana posojila PERPAR Stanetu za izpgraz-nitev družb.stanov. _ 4oo.ooo ,00 SKUPAJ 9 76o.714,95 14.248.969,80 146 % ODHODKI PLAN REALIZACIJA INDEI 1. Plačilo prov.SO Logatec za zbir.atanov. prisp.od delavcev zapoal.pri obrtnikih 45.867,00 45.867,00 loo % 2. Nadomestila in podpore-subvancija stsnarin 80.000,00 54.451,10 68 % 3. Plačilo atroškov ZVEZI 2o.ooo,oo 12.070,00 60 K ». Plačilo prov.po aklenjeni pogodbi xx po pooblaatilu za obrtnike in borce 73.ooo,oo 23.o97,8o 31 % 5. Obračun atroškov za opraviJ.poalov z zdruš.sredstvi po 13.članu 24o.ooo,oo 2oo.215,oo 83 % 6. Obračun atroškov za opravlj.poalov ■ sredstvi odpraviJ.atanov.aklada lo5.ooo,oo lo2.763,oo 98 % 7. Plačilo za bančne storitve SDK 22.ooo,oo 22.810,20 lo3 % 8. Odplačilo lnterkalamih obresti in anuitete od kratkoročnega poaojlla najetega za adaptacijo NOTRANJSKE 14 I5o.ooo,oo 16o.9o8,3o lo7 % 9. Odplačilo premoattitvenega kredita (cel znesek 5-5oo.ooo,-) 500.000,00 _ k>. Sdplačilo anuitet in obreati od invest.kreditov 97o.ooo,oo 892.943,10 92 * 11. Nakazilo sredstev za LOGAŠKE NOVICE 3o.ooo,oo 5o.ooo,oo loo % 12. Dani krediti borcem 600.000,00 71o.ooo,oo 116 % 13. Dani krediti delavcem zapoalenim pri obrtnikih 500.000,00 5oo.ooo,oo loo % Nakup atanovanj v ROVTAH ln plačilo razlike v ceni za stan.atolplč TOVARNIŠKA 14 ln TOVARNIŠKA 22/A in 22/B 5.724.641,35 9-79o.ol2,3o 171 * 15. Vračilo pomotoma nakazanega smmsks SSS Cerknica _ 2-719,05 _ 16. Nagrade voljenim ln imenovanim funkcionarjem preda,akupšč.,preda.10 SSS(BHUTTO) 30.000,00 36.176,50 12o * 17. Sr edstvs za delovno akupnoat 7o6.oo9,35 7o6.oo9,35 loo * .OGATEC >000 IRBANISTIČNI NAČRT ►O LETA 1985 Z LEMENTI DO LETA OOO M 1:5000 AZA DELA: REDLOG VSEBINA PRIKAZA: OOO-ZBIRNI PRIKAZ IAMEMBNOSTI EGENDA: CENTRALNE DEJAVNOSTI IN GOSTA STANOVANJSKA ZAZIDAVA GOSTEJŠA STANOVANJSKA ZAZIDAVA REDKEJŠA STANOVANJSKA ZAZIDAVA j OBRTNO-SERVISNE DEJAVNOSTI gg§ INDUSTRIJSKE DEJAVNOSTI I PARKI, IGRIŠČA, ZELENICE JU ŠPORTNO-REKREACIJSKE POVRŠINE ^] KMETIJSKE POVRŠINE \«| GOZDNE POVRŠINE SS CESTE ■f- KRIŽIŠČA = ŽELEZNICA :== MEJE INFRASTRUKTURNIH KORIDORJEV VODNA POVRŠINA KOMUNALNE DEJAVNOSTI SKUPNE DEJAVNOSTI INDUSTRIJSKE CONE I POKOPALIŠČE = ELEKTROVOD PLINOVOD MEJA OBMOČJA URBANIST. NAČRTA PEŠPOT V ZELENJU [ KMETIJSKI OBJEKTI IN NAPRAVE UNIVERZA EDVARDA KARDELJAV LJUBLJANI OBDELALA FAKULTETA ZA ARHITEKTURO, GRADBENIŠTVO IN GEODEZIJO VTOZD GRADBENIŠTVO IN GEODEZIJA KATEDRA ZA PROSTORSKO PLANIRANJE NOSILEC.IZR.PROE ANDREJ POGAČNIK SODELAVCI: DATUM: APRIL 1982 #v7/ • //// vX// Št I* ""Utclonalni izdstkl ' avT*5n0st Zl*ruževanja sredstev v »nađe stsnov.komunal.banke d____ h. ^Zerva 8KDP a j 220.000,00 244.197,25 14.490,00 9.960.714,95 15.Bo4.532,7o 141 * SKUPAJ PRIHODKI 14.248.969,80 gUPAJ ODHODKI 13.8o4.532,7o PiiEBESENO V LETO 1982 444.437,lo • fflOTA ZA GOSPODARJENJE "OHODKI 1. p 2 ene»i^| Zakona o kmetijskih zemljiščih Zvezi vodnih skupnosti Slovenije odveo*1 o«.,, 152736,40 din in 25 045,60 din po Samoupravnem sporazumu za delo ' nje Zveze KZS Slovenije Od vseh vplačanih odškodnin je torej KZS Logatec ostalo le 286.993 )i,„ din. K» V planu opredeljena sredstva pod druga nam sredstva in krediti LB i11 )*• bila koriščena Sredstva, ki so bila namenjena za nakup zemljišč v I 1981 niso bila rabljena v celoti Sredstva se bodo namensko prenesla v leto 1982 Čeprav smo za melioracije namenili znatna sredstva smo jih za ta naC porabili le 27.049,95. Vzroke smo navedli že v poročilu. Izdatki za OD niso bili preseženi. Na pobudo Zveze Kmetijskih zemljišč skupnosti SR Slovenije so deW ti Skupščine KZS Logatec sprejeli Samoupravni sporazum o združevS sredstev za kreditiranje hidromelioracij v SRS Sloveniji V ta namen je" Zvezi Vodnih skupnosti Slovenije nakazano 286035,85 din. KMETIJSKO ZEMLJI* SKUPNOST LOGA11 Os, Ske ev °bje •tec 10.000 din smo namenili Aktivu kmečkih žena iz Rovt. Aktivu krr# žena iz Logatca pa smo plačali del stroškov za ogled gledališke preds* ob praznovanju 8 marca. Strokovnih predavanj v lanskem letu v Logatca nismo imeli. Skupščina občine je na svoji seji dne 6. 5 1981 sprejela sklep naj W e, tijska zemljiška skupnost v svoj program dela vnese izobraževanje kH* M kih otrok v kmetijskih šolah in to le otrok, ki nameravajo prevzeti det* kmetiji Povezali smo se z zavodom za zaposlovanje Vendar v letu ni bilo interesentov, ki bi se vpisali na kmetijske šole in po končanetfjlp lanju ostali doma Regresiranje načrtov za goveje hleve 8 KIT Storitve sektor inženiring je izdelal Katalog tipskih projektov za |s veje hleve, silose in gospodarska poslopja Naročili smo dva kata" -Eden je na ogled kmetom v Kmetijski zadrugi Logatec, drugi pa v' ij|< »SORA« Žiri. Sklad je prispeval polovico stroškov za naročeni katalog, go polovico pa sta poravnali zadrugi. V letu 1981 je bilo kupljenih 7 načrtov za goveje hleve Iz sredstev je bila kmetom poravnanih 50 % stroškov. Naročili smo tudi komplet načrtov za koritasti silos Lete posojnjtv kmetom, ki gradijo silose Stroške tega načrta je v celoti kril sklad Financiranje pospeševalne službe Iz sredstev Sklada za pospeševanje kmetijstva se v celoti krijejo st'1 nj pospeševalne službe na področju Kmetijske zadruge Logatec Del s stev pa smo namenili tudi za pospeševalca pri KGZ »SORA« Žiri za P . roćje Rovt V letu 1981 so strokovno delo na Ravniku (tu se je uvajala iie nologija paše plemenskih telic prevesnic) prevzeli strokovnjaki Biotel1 a, ke fakultete. Tudi njihovo delo smo plačali iz sredstev sklada. ik Ostale naloge V spomladanskem času smo nabavili beljakovinsko krmilo BENL" Ii Bilo ga je manjša količina Regresirali pa smo 30 % prodajne cene- ' Umetno osemenjevanje krav je vse bolj potrebno za kakovostno r selekcijske službe. Je pa tudi drago. Da ga zaradi visoke cene kme'J'ak bi odklanjali sklad prispeva 100,00 din po kravi. dj Regresirali smo tudi nakup plemenskega merjasca - regresira se ra' 'a med nabavno ceno merjasca in klavno ceno mesnatih prašičev '6 Sklad za pospeševanje kmetijstva regresira del obrestne mere ti ' kreditov za investicije v kmetijstvu, s tem pa je hkrati izpolnjen pofl"' 9' preostali del obrestne mere regresira republika h Prilagamo tudi finančno poročilo iz katerega je razvidno koliko i11 1 je prispeval sredstva ter v kakšni višini so bila le-ta porabljena Or KMETIJSKO ZEMLJIŠKA SKUP^1 D LOGflfd SKLAD ZA POSPEŠEK KMETU5 ose, ta ■'"'•a'0 POHOĆILO 3KLADA 7.« POSPK.ŠKVAIIJF: METIJSfVA aa lote l«8l ' 0 D K t ** 0fc*lnake«a proraSuaa ran Jl^M.r.kt p,..., dW>.;."*r*"J» nabo.e pl.m.n.Hh talio )93»;5; 19».689,5« 2. 125.000,00 'brale»«ajo dalo po pogodbi ""»o lzobraleraa/J. *» delo pi *»^ U1 «» «r.a v« ple"ienaklh aerjescoT tov ».* aoTeJo hI... <•■>• i "•■•»aklti lit '»J« kri.ll ''••{r!*.''"*n3* P«""« koooo tehnologijo i^.."?*1"""^ um#tnoa» osooenjevanja uatltlaa j« 5».000,00 25o.ooo.oo 2o.»oo,oo 2o.ooo,oo 5.000,00 'to .000,00 7o .000,00 950.000,00 500.000,00 400.000,00 50.000,00 12o.ooo,oo 100.000,00 150.000,00 25.310,70 ....UilizZllil!, 44.567,00 57«.567,»« 5.lB8,»o «1.412,60 lJ1.5«8,7o «ol.475.75 28.098,00 545.755,25 105.080,00 191.l8«,7« 11.419.55 KOPAJ t 2.35o,51o,7o 2.159.891.75 - 2.«25.7»9,lo _0oTAJK?e_3RED3t»l - IJijJJJj«?,,, Program dela i ' 1982 na področju zemljiške in prostorske dejavnosti Kmetij, zemlj. skup. Logatec ^n°ve za izvajanje zemljiške in prostorske dejavnosti Kmetijske zem-fey ^^Pnosti Logatec so Zakon o kmetijskih zemljiščih (Ur list, SRS, KM M 1'79), Samoupravni sporazum o temeljih plana KZS Logatec za ob- -1985, ter Resolucija o izvajanju družbenega plana občine Lo- miti za obdobje 1981-1985, ki se nanaša na pridelovanje hrane, ftivni rezultati na področju urejanja zemljišč so v preteklih letih že bili e» ■ 'zvedene so bile predvsem agromelioracije pri kmetih in zanima-i^'zboljšavo zemljišč se iz leta v leto veča. tvih ^° *uc" v bodoče podpirala in sofinancirala akcije za pridobivanje Vi t°* zboljšanja zemljišč Poleg tega, da bomo zagotovili denarna Ho t Se bomo vključili v izvajanje naloge, ki zagotavljajo boljšo obde-[st kmetij zemljišč: ^sodelovanju z občinskimi upravnimi organi, krajevnimi skupnostmi, in iprIJSko zadrugo Logatec oz. KGZ »Sora« Žiri do konca februarja 1982 )rje|Vlt' evidenco vseh neobdelanih kmetij, površin in zagotoviti njihovo 58? 'lavo, sodel ovanju za KZ Logatec in KGZ »Sora« Žiri do konca februarja id b Preieti programe ukrepov, ki bodo izvedeni za intenzifikacijo polje-_ a m travniške proizvodnje, ^ astniki zemljišč, ki slabo ali ne obdelujejo zemljišč voditi razgovore Za^Pat' na poc"a9' 18 člena ZKZ. Akcija razgovorov naj bi se speljala Cetka vegetacije, s Sotoviti projekte za agromelioracije na področju Hotenjskega polja ■ v°'ek,e za ureditev skupnega pašnika v Novem svetu, s0j^v Soctel°vanju z IS SO Logatec pričeti z izdelavo agrokarte in opredeliti WB . usmeritve kmetijstva v občini. nzivnost prometa z kmetij, zemljišči in gozdovi se je v I, 1981 neko-^anjšala. Z 12 februarjem 1981 je namreč začela veljati določba Ni <;6na zakona o kmetijskih zemljiščih, ki prepoveduje promet s kmetij, sta | nekmetom. Do navedenega datuma so nekmetje imeli možnost Q=0(titi obseg zemljišč v lasti zemljiškemu maksimumu, po tem datumu t, ,°Ca občinski upravni organ, pristojen za premoženjsko pravne za-,' atero zemljišče je postalo družbena lastnina in katera kmetij, organa oz kmetijska zemljiška skupnost z njim upravlja in razpolaga. V j r bo navedeni upravni organ začel s prilagajanjem zemljiškemu mak-u> bo KZS prevzemala višek zemljišč in zagotovila za prevzem do-/edstev, v kolikor KZ Loaatec ali KGZ »Sora« Žiri ne bi bili zainter- stf! el zal alfl ,tet noir ieti( 3fM hni —»wv, v kolikor KZ Logatec ali KGZ »Sora« Za prevzem zemljišč k ez' z ostalimi ponudbami bomo izkoriščali predkupno pravico tam, g, v Prodajo ponuđen večji kompleks ali zemljišče, ki ga bo moč dati fljuh 'ju z vsemi Krajevnimi skupnostmi v občini Logatec riJS X H D £ K S loo lo4 89 15o 1»3 loj 187 lo9 j 155 o •7 • 127 *5 Poleg že naštetih nalog za I 1982 bo Kmetijska zemljiška skupnost še naprej izvajala tudi druge naloge po Zakonu o kmetij, zemljiščih, Zakonu o dedovanju kmetij in Zakonu o preživninskem varstvu kmetov kar bo zahtevalo stalno in organizirano delo strokovne službe in Samoupravnih organov KZS KMETIJSKO ZEMLJIŠKA SKUPNOST LOGATEC Finančni načrt kmetijske zemljiške skupnosti Logatec za I. 1982 A) PRIHODKI 1 Prenos sredstev iz preteklega leta 2 Odškodnine za spremem nam kmetij zemljišč 3 Prisp po 15 členu KZK (izkop rudnin) 4. Prodaja zemljišč 5. Zakup zemljišč 6 Vrnitev dolga Sklada za posp kmetij. 7 Druga nam sredstva za nakup zemljišč SKUPAJ B) IZDATKI: 1 Nakup zemljišč 2. Sofinanciranje melioracij 3 Stroški v zvezi z prom. kmetij zemljišč 4. Prispevek Zvezi vod. skup. 5 Prispevek Zvezi KZS Slov 6. Materialni stroški 7 Funkcionalni izdatki 8 Izdatki za OD 9 Sklad skupne porabe 10. Razni nepredvideni izdatki 151.561,65 500.000,00 500 000,00 100 000,00 20.000,00 134.142,65 500 000,00 1 905 704,20 800 000,00 300 000,00 50 000,00 300 000,00 50000,00 45.000,00 30.000,00 280 000,00 15.000,00 35.704,20 1 905.704,20 Program dela Kmetijske zemljiške skupnosti Logatec za leto 1982 s področja usmerjenja in pospeševanja kmetijstva Kmetijska pospeševalna služba deluje pri Kmetijski zemljiški skupnosti Logatec Pri Kmetijski zemljiški skupnosti pa je organiziran tudi Sklad za pospeševanje kmetijstva. V sklad se zbirajo sredstva, ki jih na podlagi podpisanega Samoupravnega sporazuma prispevajo delovne organizacije občine Logatec. Sredstva so namenjena kmetijskim proizvajalcem S tem denarjem regresiramo visoke cene reprodukcijskega materiala in nekaterih drugih storitev Iz sredstev sklada pa so poravnani tudi stroški pospeševalne službe na področju občine Logatec. Program skupnosti je pripravljen po že predhodnem petletnem programu, sredstva pa bodo porabljena v naslednje namene: Organizacija in delo pospeševalne službe Pospeševalna služba Izvaja svoje naloge po srednjeročnem in letnem programu razvoja kmetijstva v občini Logatec in sklepih organov Kmetij ske zemljiške skupnosti Logatec Prednostna usmeritev kmetijstva v Logatcu je živinoreja. Poljedeljska proizvodnja je namenjena le za domače potrebe kmetov. Klimatske razmere za poljedeljstvo niso ugodne in kake večje tržne proizvodnje v po Ijedeljstvu ne smemo pričakovati Kmetje sejejo žita (pšenico, oves, ječ men) in koruzo (silažno in za zrnje), toda le kot krmo za živino. Krompir prav tako sadijo le za domače potrebe. V živinoreji so še vedno rezerve v pripreji mleka in mesa Z dobrim de lom selekcijske službe se bo še dvignila mlečnost krav Z boljšim gnojenjem travnikov pa se bodo povečali pridelki travinja - posledica tega bo večji stalež živine V hribovitih predelih bomo tudi letos pospeševali pašno-košni način izkoriščanja travne ruše. To je ob vse slabših vremenskih razmerah in vse dražjem pogonskem gorivu tudi najprimernejši način izkoriščanja Pospeševati bo potrebno tudi gradnjo silosov S siliranjem dobimo kakovostnejšo krmo, obenem pa je tudi spravilo hitrejše in cenejše. Na področju Novega sveta bomo širili ovčjerejo. Na prej neobdelanih povšinah bomo pripravili skupni pašnik, kjer bodo trije kmetje pasli čredo ovac. Tu bo potrebno vložiti dosti časa in dela, da bo pašnik dobro urejen, da bo na prej opuščenih površinah pridelane dovolj krme. Iz sredstev sklada se krijejo celotni stroški pospeševalne službe na področju Kmetijske zadruge Logatec, in del stroškov za pospeševalca pri KGZ »SORA« Žiri za področje Rovt Strokovno izobraževanje Na področju občine Logatec delujeta dva aktiva kmečkih žena in dva Aktiva mladih zadružnikov - po eden v Rovtah in v Logatcu. Aktivi imajo izdelane vse programe dela za kar so seveda potrebna tudi finančna sredstva Le-te bo skupnost namenila posameznim aktivom po pregledu programov in po sklepih Izvršnega odbora KZS Logatec. Za kmetovalce pri Kmetijski zadrugi Logatec bomo organizirali predavanje o higienskem pridobivanju mleka V okviru Aktiva kmečkih žena pa bo organizirano še predavanje o urejanju kmečkega vrta in o zelenjavnem vrtu. Ob praznovanju 8 marca bomo žene peljali v gledališče Organiziran pa bo tudi izlet, kjer bo združeno prijetno s koristnim Mladi se bodo tudi letos udeležili traktorskega tekmovanja, Kviza kaj veš o kmetijstvu ter srečanja Mladih zadružnikov na Vranskem. Pripravili bodo tudi strokovno ekskurzijo. Pri Zavodu za zaposlovanje smo prijavili dve štipendiji za kmečke otroke, ki se bodo vpisali na kmetijsko šolo in kasneje ostali doma na kmetiji Analiza tal in krme Podatki analiz tal in krme so osnova za izračunavanje gnojilnih norm in krmnih obrokov. Vzorce zemlje bomo jemali na področju, kjer bomo uvedli pašno-košni sistem ter v Novem svetu, kjer bomo uredili skupni pašnik Stroške bo v celoti krila skupnost. Prav tako pa bomo vzeli tudi vzorce sena in silaže Te analize imajo precej višjo ceno kot analiza zemlje Zato bomo iz sredstev sklada krili le polovico stroškov za analizo Regresiranje nabave plemenskih merjascev Regres za nakup plemenskega merjasca je razlika med nabavno ceno merjasca in klavno ceno mesnatih prašičev Regresira se tudi prevoz Regresiranje načrtov za goveje hleve Kmet, ki se odloči za novogradnjo ali adaptacijo hleva mora imeti urejeno tudi vso dokumentacijo za gradnjo - zraven spadajo tudi načrti. Da bi kmetu vsaj nekoliko olajšali začetek že tako visokih gradbenih stroškov ima sklad izdelan pravilnik o 50 % regresiranju načrtov za goveje hleve Regresiranje semenskih žit V Logatcu niso ugodne klimatske razmere za poljedeljsko proizvodnjo. Kmetje pa kljub temu sejejo žita za domače potrebe. Da bi zamenjali čim več semena, kar je predpogoj za zadovoljive pridelke, bomo iz sredstev sklada za pospeševanje kmetijstva kmetom povrnili 50 % stroškov a nabave semena ovsa, ječmena, pšenice in koruze. Regresiranje mineralnih gnojil. Zadostno gnojenje je vsekakor predpogoj za zadovoljive pridelke travnikov in njiv Regres, ki ga damo za nakup mineralnih gnojil je vsekakor najbolj učinkovit Kajti če bo kmet več pognojil bo dobil več pa tudi kakovostnejšo krmo in tako mu ne bo potrebno dokupovati večjih količin koncentratov Tudi v letošnjem letu planiramo 20 % regresiranje mineralnih gnojil Regresiranje uvedbe pašno košne tehnologije Pašno košna tehnologija je vsekakor najcenejše in najlažje izkoriščanje travnih površin Ta tehnologija ni primerna za kmetije, ki imajo razdrobljena zemljišča, pač pa za zaokrožene hribovske kmetije, kjer je delo s stroji zaradi nagnjenosti terena otežkočeno Širjenje pašno košne tehnologije bomo letos usmerili na področje m8^ vedjega brda in Žibrš Iz sredstev sklada za posševanje kmetijstva plačamo kmetu za prvo Wl paše 600 kg gnojil/ha, za drugo leto 300 kg in za tretje leto 150 kg min' ralnih gnojil po ha V letošnjem letu bomo uredili tudi prve pašnike za ovce. Za ureditev t* pašnikov bomo kmetom prispevali za prvo leto paše 400 kg/ha za drufl0 leto 250 kg/ha in za tretje leto 100 kg mineralnih gnojil/ha. Regresiranje načrtov za hiše, ki se bodo ukvarjale s kmečim turizmi Za sofinanciranje izdelave načrtov namenja sklad 50 % stroškov nafi'" Trenutno je majhno zanimanje za kmečki turizem le na področju Rovt V5* kakor je potrebno pospeševati to dejavnost - dodatno v kmetijstvu ta dejavnost bo omogočila gospodarsko okrepitev podeželja, prepreč^ la odseljevanje ljudi iz vasi v mesta, kmetu pa pomenila dodaten vir doho11 ka. Regresiranje umetnega osemenjevanja Regresiranje umetnega osemenjevanja znaša trenutno 100 000 din P" kravi V kolikor se bo cena dvignila bo moral Izvršni odbor Kmetijske zel" Ijiške skupnosti razpravljati o povišani vrednosti regresa. Zavarovanje živine Na področju občine Logatec bo letos vpeljano kolektivno zavarovi živine Zavarovanje živine pokriva vse stroške, ki nastanejo v zvezi z zd^" ljenjem živali, poginom živali, oziroma zasilnim zakolom zavarovane ž Cena zavarovanja bo 1 350,00 din po glavi. Kmet plača 60 % stroškov, 5 % prispevata Kmetijski zadrugi (vsaka za svoje področje). 5 % M do ^ lepreskrba tozd tmi Ljubljana, 30 % pa naj bi prispevali iz sredstev skia* za pospeševanje kmetijstva. Po dogovoru o zavarovanju živine si moramo prizadevati, da bo v zfl^ rovanje vključenega vsaj 50 % celotnega staleža Veterinarski zavod KRIM Grosuplje pa se obvezuje, da bo izvajal KU1* tivno zdravstveno varstvo živali. , kmetijsko zemljiška skupno5 logat sklad za pospeševan kmetijstv' vini Sil 5 o,, hije fer W FINANČNI PBOODAH SKLADA ZA PO TE.^EVANJF. KMETIJSTVA ZA Isto 1982 DOHODKI 1. Prsno« 1* prejšnjega l«t« 2. Dohodki po samoupravnem sporazumu '.Dohodki po eemoupravne« aporezuau, ki • o Jih delovno oi K"'' i :.- doHn« lz prstskllh let »t.Dotoci J« občinskega proračun« 15'i.ll»2,65 2.Joo.ooo, oo ^J.SSo.oo 2oo.ooo,oo SKOPAJ t i frfflfrfjJfi ..... IZDATKI 1.Ieobralavanja In pospaitavan Ja a)Analiza tal in krma 't0.000 ,00 b)Strokovno izobraŽevanj* 12o.ooo,oo e)Poapa4.služba, delo po pogodbi **5o .000,00 ".Ooapodaraki poaagi a) — ji- .nabava ■«-■■■.--■ j nacav 5 «000,00 b) Ragr . n h r t ov za govaja hlev* 60.000,00 C ) '<»y.r . n-mnn 1 1 {it t .OOO , OO d)Ragr,mlnaralnIh gnojil 900.000,00 a)Ragr.na^rtov za km^iki turizam 90.000,00 f)R*gr. patino koan« tehnologija HjO »OOO,OO g) Ragr ,utn*tn*ga o se* en Javan ja 130.000,00 h)Zavarovanja Sivin* 250.000,00 i)R*gr .obrestne nare 15o .000,00 ?. Bazno 6»*.38?t35 SKOPAJ i 3 bi k t bi b gasite kovice I podlagi 93 člena zakona o stanovanjskem gospodarstvu (Ur. list SRS 3'81) in na podlagi 133. člena statuta občine Logatec (Ur list SRS, št v"'8), je Skupščina občine Logatec na seji zbora združenega dela in zbora ratevnih skupnosti dne----- 1982 sprejela 5. člen Ta odlok začne veljati 8 dan po objavi v Uradnem listu SRS. SOCIALISTIČNA REPUBLIKA SLOVENIJA SKUPŠČINA OBČINE LOGATEC Odlok PREDSEDNIK SKUPŠČINE OBČINE LOGATEC Rudi Lipovec, I r or9anizaci)i in načinu ugotavljanja vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš v lasti občanov v občini Logatec 1 člen Vrednost stanovanj in stanovanjskih hiš v lasti občanov, ki jih uporabljajo "jihovi lastniki ugotavlja delovna skupnost skupnih strokovnih služb SSS Obrazložitev: e Logatec. 2. člen Vr, ednost stanovanj in stanovanjskih hiš se ugotavlja po stanju 31 12 3 člen ,e^erila in način za ugotavljanje vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš sistem točkovanja določa pravilnik o merilih in načinu za ugotavljanje $^n°sti stanovanj in stanovanjskih hiš ter sistemu točkovanja (Uradni list virtdnem. ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o ugotovitvi an°sti stanovanjskih hiš in stanovanj (Ur list SRS, št. 24/73, 26/74 4) 1 ž<- 25/81) 4. člen Zakon o stanovanjskem gospodarstvu (Ur list SRS, št 3/81) v svojem 93 členu določa, da se za ugotavljanje vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš, ki so v celoti v lasti občanov ter družinskih stanovanjskih hiš v lasti občanov, ki jih sami uporabljajo, uporabi ista metodologija in način kot za hiše v družbeni lasti. Takšno vrednotenje hiš v lasti občanov je statističnega in družbenega pomena. Merila in način za ugotavljanje vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš ter sistem točkovanja določa pravilnik o merilih in načinu ugotavljanja vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš ter sistema točkovanja (Ur. list SRS, št. 25/81). Vrednosti stanovanja ali hiše se ugotavljajo v zapisniku, ugotovijo pa se tako, da se seštevek točk, s katerimi so ovrednoteni kakovost konstrukcije glede na čas izgradnje objekta, vrsta in kakovost stavbnega pohištva, vrsta in kakovost obdelave talnih in stenskih površin, vrsta in kakovost op remljenosti stanovanja z instalacijskimi napravami, vrsta in možnost rabe skupnih prostorov, kakovost toplotne in zvočne zaščite ter negativni vplivi na rabo stanovanja, pomnoži z vrednostjo točke in skupno uporabno tlorisno površino ter korekcijskim faktorjem, ki je odvisen od velikosti stanovanja. Vrednost točke se določi po postopku, ki je predpisan v 90 členu zakona o stanovanjskem gospodarstvu Izvršni svet r6sničevanje samoupravnih u*benoekonomskih odnosov v ; ^ovanjskem gospodarstvu ^sklajevanja samoupravnih aktov z novim Zakonom r9anizacije skupnosti stanovalcev oolematike stanarin in najemnin ^"AM DELA f1'6rn,0Upravna stanovanjska skupnost temelji zlasti na sam sporazumu ■ u 'lh Dlana 1981-1985, programu dela Zveze stan. skupnosti Slovenje resnicevanju družbenega dogovora o skupnih osnovah za zagotav-Valjsk'n UresnicevanJe družbenoekonomskih odnosov na področju stano-i ega gospodarstva in načel o stanovanjskem gospodarstvu. preobrazbo odnosov in za dosego zastavljenih ciljev v teta. SrednJeročnem obdobju je v stanovanjskem gospodarstvu bistve- , Pomena Sam j '"oupravna organiziranost stanovanjskega gospodarstva bIli ^oupravno urejanje stanovanjskih vprašanj delavcev v združenem 4 pojavljanje sredstev in odnosi pri gradnji stanovanj Podarjenje s stanovanji in stanov hišami v družbeni lastnini. STvAm|kUPRAVNA ORGANIZIRANOST STANOVANJSKEGA GOSPODAR-^Vam NJENA ZAGOTOVITEV S TEMELJNIMI IN SPLOŠNIMI AKTI STA- !ANJSKE SKUPNOSTI ^upravno urejanje stanovanjskih vprašanj delavcev v združenem IVcL Ureieno s Samoupravnim sporazumom o temeljih plana stanovanj-kje Pn°sti in samoupravnimi splošnimi akti TOZD, kakor tudi zagotav-I ua Kreclstev pr' 9radnji stanovanj. lahko uresničili določila zakona o stanovanjskem gospodarstvu, in lilr. Ila družbenega dogovora, bi bilo najbolje opredeliti posamezne no- '*a realizacijo posameznih nalog in sicer: arnm ir,r........ .U..„uULa ,^o/-i '"""'I" ......------ i j) Jrnoupravna stanovanjska skupnost mora sprejeti: E am°uPravni sporazum o ustanovitvi SSS in statut ter poslovnik o tj *uPščine in njenih organov C) ^'goročni plan ■avjiucni pian sarnoupravni sporazum o usklajevanju planov ostalih udeležencev rji Vantske gradnje ■a^ejeti pravilnik o dodeljevanju stanovanj, zgrajenih iz solidarnostnih e) 6v in za delno nadomeščanje stanarin Drejeti sam sporazum o prelivanju sredstev solidarnosti z občinami 6re se dnevno vozijo na delo delavci domicilne občine f) pravilnik o združevanju sredstev vzajemnosti g) sam. sporazum za vodenje sredstev vzajemnosti pri LB in dogovor o tehnično-finančnih opravilih za ta sredstva h) pravilnik o dodeljevanju stanovanj iz sredstev vzajemnosti za kadre i) srednjeročni in dolgoročni plan vzdrževanja iz vzajemno združenih sredstev stanarin j) ugotoviti vrednost stanovanj po pravilniku o ugotavljanju vrednosti stanovanj in poslovnih prostorov k) določiti vrednost točke na osnovi prej navedenega pravilnika i) nadaljevati s postopnim prehodom na ekonomske stanarine. Temeljne organizacije združenega dela in delovne skupnosti bi morale: - uskladiti svoje samoupravne splošne akte o razporejanju čistega dohodka z zakonom o ugotavljanju in razpolaganju celotnega prihodka in odhodka, da zagotovijo začasno razporeditev sredstev za skupno porabo za zagotavljanje stanovanjskih potreb - sprejeti programe in plane razreševanja stanovanjskih vprašanj delavcev, ki bi morali biti osnova za planiranje v SSS - dopolniti morajo svoje splošne samoupravne akte o dodeljevanju družbeno najemnih stanovanj in dodeljevanju kreditov za nakup, gradnjo ali prenovo stanovanj ali hiš z ZSG in družbenim dogovorom, pri čemer je treba upoštevati tudi lastno udeležbo - odpovedati stanovanjsko razmerje delavcu-nosilcu stanovanjske pravice, če ne plačuje stanarine ali obratovalnih stroškov, kot to določa zakon Stanovanjsko razmerje odpove na pobudo skupnosti stanovalcev ali SSS. SKUPNOSTI STANOVALCEV organizirano pristopijo k ustanavljanju skupnosti stanovalcev in oblikujejo HS v skladu z ZSG, tako, da bi vsebinsko lahko čimpreje prevzeli naloge v skladu z zakonom "d Zagotoviti morajo primerno organizacijo in način vodenja finančnega poslovanja, da to nalogo lahko opravljajo same, poobleščene OZD ali delovna skupnost stanovanjske skupnosti Od stanodajalcev zahtevajo odpoved stanov, razmerja za tiste nosilce stanovanjske pravice, ki ne plačujejo stroškov stanarine ali obratovalnih stroškov, v skladu z zakonom KRAJEVNE SKUPNOSTI: - sodelujejo pri izdelavi planskih aktov SSS - spremljajo gospodarjenje s stanovanji in stanovanjskimi hišami v družbeni lastnini - dajejo mnenje pri uveljavljanju pravic do delne nadomestitve stanarine - ustanavljajo svete stanovalcev, ki sodelujejo pri usklajevanju interesov delovnih ljudi in občanov OBČINSKA SKUPNOST SOCIALNEGA VARSTVA: - sodeluje pri oblikovanju osnov in meril za pridobitev solidarnostnih stanovanj in delne nadomestitve stanarine - usklajuje minimalne standarde za stanovanja, zgrajena s sredstvi so-lidanoristi - sodeluje pri uveljavljanju sistema vzajemnosti in solidarnosti v TOZD in delovnih skupnostih pri zagotavljanju lastne udeležbe za pridobitev sta novanja in uveljavljanja ekonomske stanarine. SKUPŠČINA OBČINE - pregleda vse občinske odloke v zvezi s stanovanjskim gospodarstvom in le-te uskladi z ZSG ter razveljavi vse tiste akte, za katere se opredeli, da ne bodo več v veljavi - v dogovoru o temeljih družbenega plana opredeli višino sredstev za solidarnostno gradnjo stanovanj in delno nadomeščanje stanarin - preveri urbanistično dokumentacijo in ugotovi, ali so zagotovljeni pogoji za navedeno stanovanjsko gradnjo - če k sam sporazumu o temeljih plana SSS ne pristopijo posamezni udeleženci in bi bila s tem ogrožena solidarnostna stan. gradnja in delno nadomeščanje stanarin, lahko skupščina občine z odlokom ugotovi potreben obseg sredstev in predpiše obveznost plačevanja - za zagotavljanje pogojev nemotene uporabe stanovanj in stanov, hiš ter določitev obveznosti, ki jih imajo stanovalci, skupščina občine po potrebi sprejme odlok o hišnem redu za stanovanjske hiše na svojem območju, ali obstoječi odlok uskladi z ZSG - z odlokom določi organizacijo in način ugotavljanja vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš, v lasti občanov, ki jih uporabljajo njihovi lastniki Usklajevanje samoupravnih aktov z določili ZSG in DD o skupnih osnovah za zagotavljanje in usklajevanje samoupravnih družbenoekonomskih odnosov v stanov gospodarstvu. V samoupravni stanovanjski skupnosti smo pričeli s pripravo novih samoupravnih aktov precej pozno, na kar so vplivale tudi kadrovske težave, zato v celostni podobi na tem področju malo zaostajamo. Sedaj je v obravnavi Samoupravni sporazum o ustanovitvi SSS, saj je star iz 1974 brez sprememb, ki jih je prinesel Zakon o stanov, gospodarstvu, skoraj neuporaben. V fazi osnutka je statut SSS, Pravilnik o dodeljevanju stanovanj, zgrajenih s sredstvi solidarnosti in delnem nadomeščanju stanarin, Pravilnik o dodeljevanju posojil iz sredstev vzajemnosti v občini, poslovnik o delu skupščine in njenih organov Sprejet pa je že sam. sporazum o prelivanju sredstev solidarnosti, za delavce, ki se dnevno vozijo na delo v ljubljanske občine - sklenjen z SSS mesta Ljubljane, samoupravni sporazum o usmerjeni graditvi stanovanj v soseski S-1 v Logatcu je v fazi predloga Potekajo tudi dogovori o prenosu investitorstva pri nadaljnji stanovanjski gradnji. Po novem zakonu izvajalci ne morejo biti več investitor, temveč je to lahko posebna OZD, ki je za to usposobljena, ali pa izjemoma lahko tudi delovna skupnost stanovanjske skupnosti. Dogovorjeno je že, da bo posle investitorstva prevzela delovna skupnost stan. skupnosti, ker pa le-ta nima dovolj primernih kadrov, bo delo razdeljeno med več zunanjih strokovnjakov, ki že sedaj delajo na tem področju. Teamsko delo je možna rešitev, sicer bi morali na novo zaposliti ljudi za opravljanje teh del v strokovni službi. II. SKUPNOST STANOVALCEV - ORGANIZIRANJE IN VLOGA Samoupravno organiziranje in delovanje ljudi je sestavni del sistema socialističnega samoupravljanja Samoupravljanje v stanovanjski hiši v družbeni lastnini temelji na pravici in dolžnosti stanovalcev, da gospodarijo s stanovanjskimi hišami v družbeni lastnini pod pdgoji, poid katerimi so delavci v združenem delu, ki so v ta stanovanja vložili sredstva TOZD, prenesli upravljanje in gospodarjenje teh hiš na stanovalce Skupnost stanovalcev je osnovna celica hišne samouprave, v kateri stanovalci organizirano uresničujejo pravice in dolžnosti pri gospodarjenju s stanovanji in hišami v družbeni lastnini Skupnosti stanovalcev so pravne osebe Skupnost stanovalcev s posebnim aktom prevzame gospodarjenje stanovanj in hiš, ki so jih OZD, delovne skupnosti in drugi vlagatelji zgradile ali pridobile v skladu s sam. sporazumom o ustanovitvi SSS Gospodarjenje s stanovanji in stanov hišami v družbeni lastnini zahtej polno odgovornost za izterjavo in namensko porabo sredstev stanar*! najemnine in prispevkov etažnih lastnikov, to je tudi organizirano in urii no materialno-finančno poslovanje. Problematika ustanavljanja in organiziranja ter vloge skupnosti stanj valcev se je pokazala že na prvem posvetu, ki je bil sklican zato, de^ predsednike HS seznani z novimi določili, ki jih prinaša zakon Glede na zelo majhno aktivnost hišnih svetov, čeprav os leti v vsehj šah ustanovljeni, stvari ne bomo premaknili čez noč, ampak bo Potre53 širša družbena akcija, v kateri bodo sodelovali vsi nosilci razvoja kraje" samouprave, predvsem pa KK SZDL Že na posvetu se je pokazalo, da bo to delo težko zaradi pasivnosti $ novalcev, kar otežuje tudi dogovarjanje za skupne akcije V stanovanjski skupnosti bomo pripravili vse potrebne akte, ter nudili strokovno pomoč ob ustanavljanju zborov stanovalcev, že sedaj pa je »» raj jasno, da zbori stanovalcev ne bodo sposobni opravljati materialno nančnih poslov v zvezi s hišo in da bodo le-to prenesli na strokovno slu*1! SSS III. PROBLEMATIKA STANARIN IN NAJEMNIN Stanarina se oblikuje v skladu s Samoupravnim sporazumom o tern^fl plana, ob upoštevanju cene izgradnje stanovanj, potreb ter minimain tehničnimi ter drugimi normativi za vzdrževanje in upravljanje hiš terP^ slovnih prostorov. Višino stanarine ugotavlja delovna skupnost SSS in KCS, na osnovi ločb zakona o stanovanjskem gospodarstvu in SaS o temeljih plana nove za izračun so podane v podzakonskih aktih Pred določanjem višine stanarine je potrebno ugotoviti vrednost staj* vanj in poslovnih prostorov Ta naloga je v SSS opravljena približno do P lovice, predvsem zaradi težav v nepopolni evidenci in premajhnem Ste ]S| kadrov za opravljanje teh nalog Tako v letu 1981 ni bilo izpeljano novo' rednotenje, ampak revalorizacija in bo ta naloga izpeljana v letu 19"*| Po enotni metodologiji za določanje stanarin, se na osnovi strukture I novanj izračuna letna stopnja stanarine, ki ne more biti manjša od 2.* vrednosti stanovanj. Po dosedanjih nepopolnih izračunih bi bila ta stoP za občino Logatec manjša, zato bomo uporabili stopnjo 2,44 %, v kater predpisana stopnja amortizacije 1 %, stroški upravljanja, funkcio' 4 stroški, stroški za nabavo in vzdrževanje opreme za CZ ter stroški vZ' vanja dr? Sedanja stanarina predstavlja približno 1,17 % vrednosti stanovao)j Otj novem povišanju stanarin v letu 1982 za 16 % bo predstavljala stan^ 1,35 %, kar pomeni, da bi za vzdrževanje zbrali manj sredstev kot M nirano, saj je v SaS o temeljih plana SSS predvideno 38 % povečanje narin v letu 1982 Stanarina je tako pomemben faktor pri zagotavljanju " terialne osnove samoupravljanja tako v skupnostih stanovalcev, kot sta vanjski skupnosti, da bo potrebno pri izvajanju cenovne politike v o dati prednost temu področju LOGATEC, MAJ 1982 PREDSEDNIK SKUPŠČINE "j! Branko PEC ob, Obvestilo Glede na to, da se je sprejemanje pravilnika o pogojih in meril'" pridobitev posojil iz sredstev vzajemnosti, združenih v samoupf* stanovanjski skupnosti občine Logatec, zavleklo, obveščamo vS*. interesirane, da bo razpis za pridobitev posojil objavljen v LOGA' NOVICAH v mesecu JUNIJU 1982. STROKOVNA SLW SSS iN OBČINE LOGA Na Podlagi 61. člena zakona o družbenem varstvu otrok (Ur. I SRS, št. ,. T* samoupravnega sporazuma o temeljih plana Skupnosti otroškega ■f °Dcine Lo9a'ec za obdobje 1981-1985 in Dogovora o enotnih me-■ Za Pr'dobitev pravice do minimalnega obsega denarnih pomoči, je Pscina Skupnosti otroškega varstva občine Logatec na svoji 1. redni " dne 2 V >4. 1982 sprejela Sklep ""Polnitvi sklepa o višini denarnih pomoči In dohodkovnih pogojih v letu 1982 a " točko sklepa se doda nova II. A točka, ki se glasi: len družine, v kateri živi oziroma ji pripada iz I točke sklepa o višini UVo|. rn'n Pomoči in dohodkovnih pogojih v letu 1982, lahko komisija za Loč 'anJe pravic denarnih pomoči Skupnosti otroškega varstva občine Hoje pr'zna pravico do denarne pomoči ne glede na dohodkovne po-p0l :'eJe ugotovljeno, da je družina v težjem socialnem položaju. Za iz-3ku 6V P°9°Ja o težjih socialnih razmerah pridobi pristojna komisija jeM otroškega varstva občine Logatec mnenje pristojne organizaci n0..ruženega dela ali krajevne skupnosti oziroma strokovne službe Skup- K" socialnega skrbstva toj^'S'i3 lahko denarno pomoč poveča nad višino, ki je določena v I. i*ka'Sl'NE LOGATEC mL 9a varstva občine Logatec, delavci v združenem delu, drugi delovni obe in občani, samoupravno organizirani v Skupnosti otroškega varstva ne Logatec, sprejemajo po delegatih v skupščini skupnosti Dogovor Premembah in dopolnitvah dogovora o enotnih merilih za pridobitev Pravice do minimalnega obsega denarne pomoči otrokom 1. člen e9a.dri90VOm 0 eno,n'h merilih za pridobitev pravice do minimalnega ob orfJ_ er|arne pomoči otrokom (Logaške novice, marec 1981) se 1 člen 5 "Joni in glasi: 0gQ|171 dogovorom Skupnost otroškega varstva občine Logatec določa lit6v .mer'la in kriterije ter pravice, obveznosti in odgovornosti pri ures-anJu denarnih pomoči v občini. 2 člen 'len pr se spremeni in dopolni tako, da se glasi: Sat IC° d° denarne pomoči ima vsak otrok, ki prebiva v območju občine 1eiave° in otrok, katerega roditelj ima v območju občine Logatec lastnost kateri »i a'' delovnega človeka ob pogoju, da celoten dohodek družine v R* M oz'roma v katero spada, ne presega višine dohodka na družin-KrtL11 *' ki 'e določen v sklepu skupščine Skupnosti otroškega varstva Utjr ^°9atec o višini denarne pomoči in dohodkovnih pogojih. Ifim * v'cenec do denarne pomoči, ki sklene zakonsko zvezo in je na red s anJu, ima pravico do denarne pomoči, če je njegov zakonec: na služer •m i snju vojaškega roka, - tr rednem šolanju, 6r jea'n° nezmožen za delo in zato ne more preživljati drugega zakonca, rez dohodkov oziroma prejemkov 3 člen ef ue|a n Se v oeloti spremeni tako, da se glasi: '™u2b rlVci v'agajo vlogo za uveljavljanje socialnovarstvenih pravic v svoji Ho' Uc' '91 delovni ljudje in občani pa v krajevni skupnosti, kjer imajo stal- r9aniz. •« Vlo tališče acija združenega dela oziroma krajevna skupnost preveri podat- 9e, jo dopolni s svojim mnenjem o materialnem in socialnem po- ložaju družine oziroma posameznika, vpiše datum, odtisne štampiljko in podpiše pooblaščena oseba Datum vložitve zahtevka v organizaciji združenega dela oziroma krajevne skupnosti se bo upošteval kot dan vložitve vloge. 4 člen 7. člen se spremeni in dopolni tako, da se glasi: Pri ugotavljanju dejanskega socialnega položaja družine se upoštevajo vsi dohodki družine iz preteklega leta ne glede na vir ali predpise po katerih jih družina ali otrok ima. Če družina, v kateri otrok živi oziroma v katero spada, v preteklem letu ni imela dohodka, se mesečni znesek dohodka ugotavlja na podlagi dohodka družine najmanj za tri mesece v tekočem letu. Med dohodke družine štejejo: vsi dohodki od dela, vse oblioblike nadomestil osebnega dohodka, dohodki od opravljanja kmetijske ali samostojne poklicne ali gospodarske dejavnosti, prejemki iz pokojninskega in in validskega ter starostnega zavarovanja kmetov, dohodki po predpisih o varstvu borcev in vojaških invalidov, dohodki od premoženja, štipendije, preživnine, vse že dodeljene socialne pomoči in drugi dohodki družine Pri ugotavljanju socialnega položaja družine se upošteva dejansko število mesecev, v katerih je katerikoli član družine dohodek oziroma prejemek imel. 5. člen 1 odstavek 14 člena se spremeni tako, da se glasi: Preizkus upravičenosti do denarne pomoči izvrši strokovna služba Skupnosti otroškega varstva občine Logatec najkasneje do 1. maja v letu Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi: Delavci, drugi delavni ljudje in občani, ki že prejemajo dendenarno pomoč za otroke, so dolžni v zvezi s preizkusom nadaljne upravičenosti do denarne pomoči predložiti izpolnjene obrazce »vloga za uveljavljanje socialnovarstvenih pravic« najkasneje v 30 dneh po objavi sklepa o višini denarne pomoči otrokom in dohodkovnih pogojih, ki je določen v 2 členu dogovora. 6 člen Za 16 členom se doda nov 16. a člen, ki se glasi: Če organ skupnosti socialnega skrbstva ugotovi, da roditelj, ki je uveljavil denarno pomoč to ne uporabi v namen, za katerega je dana, kakor tudi v primerih, ko to ugotovi Skupnost otroškega varstva občine Logatec, se denarna pomoč prenakaže drugemu roditelju ali drugi fizični ali pravni osebi, ki ji je otrok dan v oskrbo. Komisija za uveljavljanje pravic denarnih pomoči pri Skupnosti otroškega varstva s sklepom odloči o prenakazilu denarne pomoči. 7. člen Prvi odstavek 21 člena se spremeni tako, da se glasi: Skupnost otroškega varstva občine Logatec ima pravico in obveznost, da: - opravi po lastnem preudarku in po potrebi pregled poslovanja o izplačanih denarnih pomočeh pri izplačevalcih denarnih pomoči; - pred dvigom denarnih pomoči opravi pregled pravilnosti dviga ter da dvig denarne pomoči odobri ali zavrne, če ugotovi nepravilnost, vodi ustrezne evidence o dvigih denarnih pomoči 8 člen 22. člen se v celoti črta 9 člen 23. člen se spremeni tako, da se glasi: Skupščina Skupnosti otroškega varstva občine Logatec bo vsako leto v skladu z določili tega dogovora s sklepom določila višino denarnih pomoči in dohodkovne pogoje najpozneje do 1 marca vsako leto. 24. člen se v celoti črta 26 člen se v celoti črta 10. člen 11 člen 12. člen Sprememba in dopolnitev tega dogovora začne veljati naslednji dan po objavi v Logaških novicah PREDSEDNIK SKUPŠČINE de Gleria Dušan