EKSPEDIENT ZA RAZUMEVANJE BLAGODEJNIH DOSEŽKOV SODOBNE CIVILIZACIJE Rekli so, da je osnova za aktualne družbene procese integracija oziroma povezovanje. K;ij so zgledi, ki vlečejo? Visoka morala in kultura, spektakularne ideje, koncepti, dosežki v umetnosti, sanjsko mesto, v katerem se cedita med in mleko, višja stopnja svobode, socialne pravičnosti, varnosti ali denar. Kdo sc s kom povezuje, na kateri ravni in na kakšen način ter zakaj? Kako se na primer Albanija prepušča inte-grativnim procesom? Kaj je osnovni smoter vsega tega početja, kaj je razlog, kaj povod in kam to pelje? Rekli so, oznati, preden se stvari razjasnijo...' Gre za princip, če ga nekoliko skrajšamo: "dati, da bi potem lahko odvzeli". Ne govorimo zgolj o pojavnem svetu kot predmetu vednosti, temveč tudi o svetu, v katerem "človek deluje" (Lesjak). Lesjak po Lao Ziju razbira tudi teorijo delovanja: - MV smislu prvega aspekta zakona premene naj bo delovanje racionalno, tako v smislu varčnosti kot premišljenosti. Opravil se je potrebno lotiti na pravem mestu in v ugodnem trenutku". - "Specifična dinamika opozitov pa kot da le dodaja doktrino zlate sredine". - "Vsako delovanje mora tako vzeti v zakup listo, od česar se razločuje, na čemer gradi, nenehno se mora - kot delovanje, ki je to, kar je, prav zaradi svoje partiku-larnosti - zavedatiglobalnosti. Prav zato se je potrebno "držati skromnosti in zmernosti, ter opustiti vse preobilno, ekstremno in ekstravagantno". Tukaj je zmernost, v kontekstu delovanja, potrebno videti zlasti v opozitu pretiranost. Pretiranost se izkaže za slabše od nič narejenega. - Fung Ju-Lan poudarja še enostavnost kot vodilno načelo ne samo delovanja, temveč tudi življenja (Ju-Lan). Na osnovi kitajske izkušnje Lesjak kot temeljni princip človekovega delovanja v naravnem svetu poslavlja participacijo. Princip, ki je v diametralnem nasprotju z današnjim, ko gre v bistvu za princip premagovanja, ki je bil že večkrat kritiziran, oziroma opredeljen kot nesmiseln, izkazal pa se je tudi kol problematičen (Rimski klub).