Katolik cerkven list. List iO. V četertik 10. sušca 1H53. Tečaj rt. Ci r o U. (_lz nemški ga.) lT grohu je tihi.ta. Jc krai globok, strašan, Prebiva tam strahota, V deželi nam neznan'. Tu notri več ne poje, Ne gerlica. r:c kos; Prijatel rožce svoje Po grobu le potros". Zastonj nevesti poka Prežalostno serce. In glas srotica joka, Uo inertviga ne gre. Pa vender ni za trudne Nikjer drugod miru. ►Ski'/ temne dur* in čudne l.e pride f»c domu. Tu v mnogoter' težavi Tak' ranjeno serce I.e najde pokoj pravi. Kjer žilca vcc ne gre. L. L) Terpljenje Kristusovo. VI. Ura tje ca pot. .,ln Jezus je nesel svoj križ in je vunkej sel na kraj, ki se imenuje kraj mertvaških glav. po hebrejsko pa (io'gatau. Jan. 19. 17. Pokleknem pred Tebe, o Kristus! ino počastim sveti križ. kteriga na svoje kervave rane nakladaš ino Te prosim: O Jezus, kralj nebeški! vzemi me v svojo službo in položi na grešne rame nevred-niga služabnika svojiga svoj sveti križ. Na drevesu je našel človek smert, na drevesu ima spet najti življenje; na drevesu je zmagala peklenska kača, na drevesu ima zopet biti premagana. Oh, ali kakšno drevo je to! Ni na njem nobeniga cvetja, nobeniga sadu; naši grehi so mu obropali vso lepoto, studno je in grozovitno pogledati. Že leži posekano na Pilatovim dvorišu in stesano jc v podobi križa. Kdo je li tesal ta križ, in od koga. in komu je terda postelja na njim postlana? Ti, o duša moja! si tesala ta križ in ti si na njim postlal* terdo posteljo svojimu Ženinu Jezusu. Iz postelje terdih jaslic te je pervikrat jokaje pozdra- vil, — jokaje zavolj tebe. in zopet jc terda postelja sv. križa, na kteri ti hoče z umirajočimi očmi poslednji ktišljej svoje ljubezni dati. tc na svojr. zavolj tebe prebodeno serce objeti in sc na vekomaj s teboj zaročiti. Glej, o duša moja. tako silno, tako stanovitno je Jezus tebe ljubil od jaslic noter do kriza: ali si tudi ti dosihmal Njega ljubila ravno tako goreče, ravno tako stanovitno? O sv. križ. v ženitvansko posteljo perpravljcn mojimu Ženinu, pokleknem pred tebe, tc poljubim ino te molim! — Ko si je Pilat že veliko perzadeval. Jezusa rešiti. pa je vidil, dc nič ne opravi, se jc poslednjič, bolj se zamere per ljudeh, kakor per Bogu boječ, volji Judov vdal in Kristusa v kervavo smert na križu obsodil, še si je ukazal posodo vode pemesti in si roke umivaje jim reče: -Jaz sini ncdolžin nad kervjo pravičniga, vi glejte!** in gerši kakor po-nočne sove. so se zdivjani Judi zaderli: „Njcgova kri naj pride čez nas iu naše otroke!** O Jezus, odpusti jim, saj ne vejo. kaj govorijo: pa tudi jaz v pijem s silnim glasam k Tebi: naj pride Tvoja kri čez mene. vender ne v pogubljenje, temuč v odrešenje: le ena sama kapljica, o Jezus! naj kane na mojo grešno dušo. in čista bo in bela! Sodba je bila sklenjena, beriči popadejo Jezusa, ga vlečejo ua dvorišč, ga preoblečejo z neusmiljenim terga-njeni v Njegove oblačila in mu na tleli pokažejo težki križ. kteriga si ima na rame zadeti in ga sam na goro Kalv arijo nesti. Pač resnično: Jezus sam si mora križ zadeti, zakaj nobena moč na zemlji in nobena moč v nebesih ga ne more zdaj od tal vzdigniti. Že so se namreč angeli božji nevidama z nebes doli spustili, v rokah so imeli dolžno pismo človeški ga rodu, na kterim so zapisani bili vsi dolgovi in grehi naši in so to pismo na križ perbili, na kterin7jezus naše dolgove plačal in naše grehe zbrisal bo s svojo rešilo kerv jo prelito. O težki križ. o pretežki križ! o grozovitni križ. o pregro-zovitni križ! In vender ga pozdravi Jezus z nepo-pisljivim veseljem, ga poljubi z nezrekljivo radostjo. ga objame z občutki ljubezni, ktere nobeno uterjeno serce občutiti nc more in ga s svojo vsi-gamogočno roko na svoje kervavo raztepcnc rame zadene, govoreč v duhu: Že /.davnej sim želel, že zdavnej f..Jezus je tedaj nesel svoj križ in je vunkej šel na kraj. ki se imenuje kraj mertvaških glav, po hebrejsko pa (iolgata4*. O duša moja, polovica postniga časa je že pretekla: ubogala si me. ter si se odtegnila posvetnimi! razvcseljevanjii, si sc podala v Jeruzalem, premišljevat terpljenje svojiga Ženina. Jezusa Kristusa. in si g;i pobožno spremljala noter do hiše Pi-latovc. Vender s tem si še ie ložji polovico svojiga dela opravila, težji polovica dela te še čaka. Glej. že je obložen Jezus s težkim križem in se ravno perpravlja na kervavi krizevi pot do strašne Golgate, tamkej za tebe terpet in umret: povej mi, kaj"boš ti zdaj storila, kam se boš ti podala? Veliko gledavcov sloji s teboj vred pred hišo Pilatovo. Nekteri hodo sicer Jezusa spremljali, pa le iz radovednosti, še drugi iz hudobije, ga na polu zaničevat in zasramovat: še več pa .se jih bo z oterpnjeunu sercam zopet domu povernilo, nekteri v Sodomo prejšne nečistosti, nekteri v Babilon prejšniga malikovanja. še drugi v druge zapeljive perložnosti in stare grešne navade: le silno malo se jih bo našlo, kteri za Jezusam pojdejo z ljubečim sercam. s sočutnim sercam. s spokornim sercam: kakor to resnico silno lepo Tomaž Kempčan popisuje, rekoč: „Jezus jdi ima zdaj veliko, kteri Njegovo nebeško kraljestvo ljubijo, pa le malo, kicri Njegov križ nosijo: veliko, kteri tolažbe išejo, pa maio. kleri so perpravljeni. britkosti terpeti; veliko, kteri se mu per mizi perdružijo. pa malo, kteri se z Njim postijo. Vsi se želijo ž Njim veseliti. pa le malokdo hoče za Njega kaj terpeti. Mnogi ga nasledujejo do lomljenja kruha, pa Ic redki pijejo z Njim kelih terpljenja. Mnogi častijo Njegove čudeže, pa le redki ga nasledujejo noter do sramote kriza**. O duša moja! hočeš niorebit tudi ti Jezusa zapustiti, se domu povcrniti in se zopet podati na prejsno pot mlačnosti, maloserčno-sti in pogubljenja? Prejdin mi odgovor daš, pomisli. kako častita je pol, na ktero te Jezus kliče, kako imenitna jc služba, v ktero te vabi, kako obilno plačilo, kteriga ti ponuja. Pol, na ktero te Jezus kliče, jc častita, je kraljeva pot. Kraljeva pot zato. ker je Jezus, kralj nebeški, pervi po njej hodil in je perva za Njim hodila Njegova prehlazena mati. nebes in zemlje kraljica Maria. O duša moja! ako hi te posvetili kralj ali cesar poklical, de bi ga smela spremljati na njegovih potih, se v enim vozu ž njim voziti in celo znamnja kraljeve časti nositi, v koliko čast bi si ti ta poklic štela in kako vesela hi za kraljem hitela! Iu zdaj te kliče sam nebeški kralj Jezus Kristus, in ti ponuja znamnje svoje časti, sveti kriz. in li bi se hranila, ga vzeti in za Jezusam hoditi? Glej, kako prijazno sc k tebi oberne in kako ljubeznjivo te kliče: Pridite k meni vsi, Jaz sini pot. resnica in življenje: nobeden ne pride k Očetu, razun po meni". Pridite k meni vsi: vsi pravični in grešniki, vsi nedolžni iu spokorni. vsi imenitni in nizki, vsi bogati in ubogi, vsi žalostni in veseli. Pridite k meni vsi: Jaz vsakiga sprejmem in nobeniga od sebe ne siijein. jaz vse ljubim iu nobeniga ne sovražim. - Pridite tedaj k meni vsi, zakaj jaz sim pot. ki pelja k Očetu, jaz sim življenje in dam življenje, jaz sim resnica in učim resnico. Tudi oblastnik večne lame tc kliče na svojo pot, tode njegova pot pelja v pogubljenje, tudi on ti obeta življenje, da ti pa večno smert, ludi on se imenuje učenika resnice, pa njegovi nauki so laz. zapeljivost in zmota peklenska. O duša unija! boš li zaničevala ljubeznjivi klic Jezusov in dopustila, de sc bodo tudi nad teboj dopolnile žalostne besede Krizostovc, ki pravi: Satan klice in veliko se jih zbira okoli njega: Kristus klice iu nobeden ga ne posluša in k Njemu nc pride. Satan kliče k minljivimi! veselju grešne sladnosti in snuje in rado vaje se mu jih verze milione v naročje: Kristus klice k zatajevanju in pokori in vse hi /.i iu mu herbel obrača. Satan tirja veliko truda iii skerbi. veliko terpljenja iu nori brez spanja za- volj minljivih dobrot in sladkost, in ljudje so perpravljeni, vse storiti: Kristus naloži le lahke dela kratke pokore zavolj večniga zveličanja, in ljudi vpijejo: preveč je, pretežko jc! — 0 moj Jezus! kako gerda in nagnusna je pot, na ktero me satan vabi, odpovem se ji na večno; kako častitljiva pa in lepa je pot, ua ktero me Ti kličeš! Bodi ti večna hvala za Tvoj poklic! 0 Gospod vojskinih trum in Kralj nebeški! jaz persežem danes k banderu sv. križa in sklenem za njim hoditi vse svoje žive dni. Pa tudi služba, v ktero te Jezus vabi, o duša moja! je imenitna in kraljeva služba. Ako per satanu v službo stopiš, bo tvoje opravilo: v blatu mesenih sladnost se valjati, v požrešnosti iu pijanosti svojimu trebuhu streči in kakor divja zverina razsajati, z gerdo lakomnostjo in šc gerši ne-vošljivostjo. z goljufijo in tatvino si bogastva na-berati in s popolno oterpnjenim sercam za vse duhovno in nebeško, le po živinsko živeti in kakor slepi kert le v blatu te zemlje riti. 0 nagnusno opravilo, c sramotna služba! Ako pa per Kristusu v službo stopiš, ho tvoje opravilo: Gerdo in grešno poželenje svojiga mesa krotiti in v treznosti in čistosti nad njim kraljevati, samiga sebe zatajevati in se v popolni ljubezni bližnjimi! darovati, žalostnim solze brisati, nepokojnini mir deliti, kraljestvo hudičevo — gr*di zaterati, in se za kraljestvo Kristusovo — sveto čednost vojskovati, minljivo zlato iu srebro zaničevati in si večnih zakladov naberati, v pušavi tega sveta se z angelskim kru-liam poživljati in iz pregnanstva tega življenja vsak dan za stopinjo bližcj nebeški domačii prihajati. Povej mi. o duša moja! ali ni to opravilo zares lepo in častilo, ali ni ta služba v resnici imenitna in zares kraljeva? To je tudi vzrok, de sv. Peter kristjane kraljevo ljudstvo imenuje, v tem. ko bodo grešniki v sv. pismu sužni imenovani. Zares: satanu služili sc pravi, verige nar gerši sužnosti nositi. Kristusu služiti pa se pravi, nar veči svobodo vživati, se v zmagovali ju greha nar sladke jšiga ziiotranjiga miru veseliti in že na tem sveta v resnici kraljevati. 0 Gospod vojskinih trum in Kralj nebeški! bodi Ti večna hvala za Tvoje povabilo: vdrugič persežem k banderu sv. križa in mu služili sklenem vse svoje žive dni. Premisli še poslednjič. o duša moja! plačilo, kteriga ti nebeški vojskovodja in kralj tvoj Jezus Kristus obeta, zakaj tudi plačilo jc obilno, zares kraljevo. Sicer tudi ta svet in tisti, kteri si njegovo kraljestvo perlastuje, oblastnik večne lame, veliko obeta: tode njegovi obeli so starih basen začarani gradovi, do kterih nihče pota ne najde, in njegove obljube so lažnjivc zmote. Veselje, ki ga na tem svetil svojim služabnikam daja. plačuje na unim z nezmerno britkostjo; minljive dobrote s strašnimi inartrami in jok posvetni se spremeni v n jegovim kraljestvu v večni jok peklenski: kakor je pisano: ..In vidil sim angela z nebes doli priti, kteri je imel ključ pekla in verigo fketinoj veliko. In je zgrabil zmaja, staro kačo, ki je hudič in satan, in ga je zvezal in vergel v brezno in zaklenil in nadnjim zapečatil. Iu vsi, kteri so njegovo znamnje na sebi imeli in njegovo podobo molili, so hili živi verženi v ognjeno pce, ktera gori z ze-plam: tam jc jok iu škripanje z zobmi martra noč in dan na vekomej. Tamkcj so Imbobneži, zada-javci. nečistniki, roparji, malikovavei iu vsi. kleri so laž ljubili iu spolnovali". — Od služabnikov božjih pa je pisano: r Blagor vsim, kteri so svoje oblačila oprali v kervi Jagnjetovi in so noter šli v nc- betici Jeruzalem! Bog bo obrisal vse solze z njih oči; in smerti ne bo več, ne britkosti, ne žalosti, ne bolečine, zakaj vse to je prešlo. Počivali bodo od svojih trudov, pili iz studenca žive vode, Bog bo z njimi prebival, On sam bo njih Oče in oni bodo njegovi otroci". In ker so se na tem svetu s K risi iišam vojskovali, bodo tudi na unim svetu z Njim kraljevali, kakor je pisano. »Resnično, resnično vam povem, kteri budo zavolj mene vse zapustili, bodo stoterno povernjeno prejeli in večno življenje posedli. — Kjer sim jaz, tam bo tudi moj hlapec. — Pridi, o nevesta moja! ino boš kronana. — In okoli trona božjiga so zlati troni, in kteri so na njih sedeli, so hili oblečeni v bele oblačila in na njih glavah so bile zlate kroneu. O moj Jezus! kako hi zamogel tako neumen in slep biti, de bi služil satanu za tako grozovitno in strašno plačilo? Bodi Ti večna hvala, o Gospod vojskinih trum. de mi dovoliš stopiti v Tvojo sveto vojsko in mi za tako l.-iliko in kratko službo večno kraljevo krono ponujaš! št: enkrat povzdignem svojo roko in pri— sežem vtretjič k handeru sv. križa, za kterim hoditi. kterimu služiti in od kteriga edino pričakovati sklenem vso svojo srečo v tem in vse svoje zveličanje v prihodnim življenju. Prisege svete trojni glas. O Jezus! sim izustil. Obljubil. ile na večni čas Nc bom Te več zapustil. t) Jezus! zdaj sim Tvoj vojšak. Svet* križ mi je bandero. t'e *e vojfku:em prav junak. Poverneš mi stotero. K—. Pastirski list iireesistiti^a EJiiliUan- skiffa škofa. f Konec, i Kar dovoljenje zastran mesnih jedi zadene, za letošnji štirdesetdanski post in za druge postne ilni skoz leto vse lo velja, kar sim vam bil v lanskim pastirskim listu od 3. svečana /a pre-teceno leto oznanil: to tukaj z ravno tistimi besedami sledi : .4. Postili sc samo na sebi. to jc, r jedi si pertergati. ostane zapovedano. in te enkrat na dan dn sitiga se najesti je perpuseno naslednje dni: i. Vse dni štirdesetdanskiga posta zunaj samih nedelj: 2. vse srede in petke v adventu: Ji. vse kvaterne srede, petke in sahote: 4. v saboto pred binkoštmi ( I 4. vel. travna ). o preddnevih ss. apostelnov Petra in Pavla (2*. rožniga cveta), Mariiuiga vnebovzetja (13 vel. serpana), vsih Svetnikov (31. kozoperska), Mariiuiga spočetja (7. grudna), in Rojstva Gospodoviga ali pred Svetini dncvani ("24. grudna). H. Mesne jedi vlivati je prepovedano: i. vse petke celiga leta: 2. vse kvaterne dni: 3. vse sahote v štirdesetdanskim postu, pepelnično sredo iu veliki četertik; 4. binkoštno saboto in vse dneve pred velikimi prazniki, kteri so bili ravno poprej imenovani. Kdor sc pa tega polajšanja ne bo poslužil, temne se bo po stari keršanski katoliški navadi vse zapovedane postne dni, kakor tudi vse saboto skoz leto mesnih jedi zderžal. bo imel pred Bogam in sveto cerkvijo posebno zasluženje, ako bo to iz bo-goljubne gorečnosti storil, in ne bo zaničeval tistih, kteri se cerkveniga polajšanja te zapovedi poslužijo. Kakor je pa slehernimu na voljo dano, si po svojim notranjim nagibu veči pertergovanja v duhu prave ponižnosti in pokore naložiti: ravno tako se pa tudi tistim, kteri bi se tega perlajšauja poslu-žili, posebej zaterdi, de ob unili zapovedanih postnih dneh . ob kterih se vživanjc mesnih jedi dopusti. namreč ob vseli perlajšauih dnevih štirdesetdanskiga posta (zunaj nedelj, v kterih je meso tudi zvečer perpušeno) in ob adventnih sredah sir sme meso Ic opoldne vživati. zvečer pa od mesa Ic sama juha (župa). Le ako bi zavoljo starosti. uboznosti, težkih del ali slabiga zdravja komu potrebno bilo, bi smel tudi zvečer še eno mesno jed vzili. Stanovitno prepovedano pa ostane, o tacih pcrla jsanilt dneh. ribe in mesne jedi ob enim vzivali. Vsak tudi, kdor bi se tega cerkveniga polajšanja poslužil. si ima z ohilniši gorečnostjo perzadevati. de z zatiranjem počutiji\osti. s premaganjem hudiga nagnjenja, s hvaležnimi mislimi v terpljenje in smert našiga Odrešenika Jezusa Kristusa in z deli radodarne ljubezni do bližnjiga namen postne zapovedi svete cerkve doseže, kteri je nase pos\ecetije. Takim, ki so v posebni revsini, ali se clo od usmiljenja družili žive, ali so scer zastran ziveza popolnama v oblasti druzih, zemorejo spovedniki in duhovni pastirji tudi obširuisi polajsanjc podeliti; drugi pa. ako bi kje zavolj svojih okoljsin taciga perlajšauja potrebni bili, naj ga per skolijstui prosijo. Milost našiga Gospoda Jezusa Kristusa budi z vami! Amen. Dan o v skn/ijskim sedežu v ljubi ja ni 24. prosenca A ti ton llojzi. s. r. klieZo - skof. Obleti po Slovenskim. T. — Naprava gluh o u t co v tukej v Ciorici je ravno kar tiskan razglas ta napoved , de visoki ministeri hoče. de ostane vse pri starim; ako pa kdo res misli, dc je mogoč čist« dokazati, de grofarn Montccuccoli zares ne gre več jus patronatus, naj so ta cela stvar rednim sodnikam preda, ki bodo po pravici sodbo izrekli. Vprašanje torej, kako ravnati pri volitvi noviga dekana Goriških korarjev. je tako dovolj rešeno, ker se mende ordinariat nc bo hotel zaplesti v dolgo terpeco in pri tem še negotovo pravdo zavoljo tega patronata z grofi Montccuccoli; upamo tadaj. de sadaj vsaj v enim nolltlju dekana dobimo. Zakaj ako je kje treba, je pri nas. de sc izpraznjene mesta korarjev kmalo izpolnijo; ker med sedmimi, ki jih imamo, edci je umeri, trije niso več (nekej zavoljo silne starosti, nckej zastran bolezni) skorej za nobeno očitno cerkveno opravilo; ostanejo torej samo trije, ki so se močni in zdravi, in ki zamorejo še k»j iMali. Kadar so torej veliki prazniki, o kterih prev zvišeiii knez in nadškof slovesno božjo službo opravljajo, nc ostaja navadno noben korar v stolih, ker jim prečastiti prošt kot arhidia-k«»n streže, druga dva korarja pa jim na strani stojita. t'e jc torej o taki | riložnosti en korar v navadnih stolih, je dosti. Želeti si je torej gotovo, de bi v po-vikšanje si >vesiiosti svetih cerkvenih opravil kej več korarjev uničit.h in z Iravih imeli, in torej tudi. de bi le prav kmalo izpraznjeno mesto dekana bilo zopet napolnjeno. Teržan. Še nekaj: Gotovo ste že tudi Vi. kakor jaz. brali v nemških in drugih časnikih od napredka kamnotiska, posebno v Moiittkovim na Parskim. Z oljnatimi barvami izverstne podobe litogrufirati je pač lepa. do sa-!aj še nikoli ne slišana stvar. Prctečeni teden smo mi pril žnost imeli, prav lepe podobe iz Moiiakoviga viditi. ki so tu sem v Gorico prišle. So pa le podobe sveti križev pot tako čedno in umetno narejen, de se človek mora vanj zaljubiti. Gospod Jane/ K.ang. Mozetič, ki je bil te leta misjonar v polnočni Ameriki, jc tri take kri-ževe pote iz M >nakoviga rekel sem poslati za tri cerkve naše nadškofije: eniga za Bije. eniga za Scnt - Peter Idi/o Gorice, tretjiga pa ne vem za ktero cerkev. Nie ni tem podobam oponašati, kakor samo to. de so za v eci cerkve malo premajhne; en cel taki križev pot velja samo 70 gold.; /a tako izverstno delo pač malo! Teržan. (Id Savinc 18. svečana. K—. Prejel i smo nove p sma i/. Ilartuma od naš ga ljubiga rojaka in misionarja g. Tritbaira. i/, kterih nas j« /.lasti veselilo zvediti . s kako mic'o vdanostjo v voljo bo/jo in s kol ko serčoo^tj» so se častiti misionarji na težavno, v resnici kričavo pot misiona med Bariške zamorce odpravljali. Med dragim tožijo, kako jim malo število katoličanov v Har-tomu veliko več žalosti, kakor veselja dela, ker ti ljudje, večidel barantavci, ktere je le lakomnost in dobič-karija med Zamorce peljala, silno razojzdano in samo-pašno žive, tako de še njih praviga števila ne poznajo, ker sc per njih, kakor per svoji duhovni gosposki ne oglasijo, ne ko pridejo, ne ko odidejo. Pravijo, de jim je le ena sama pobožna katoliška družina znana. rPer pomanjkanju druziga duhovsko —pastirskiga veselja," pišejo, „kteriga tukej ni, razun per otrocih v šoli, sc tedaj razveselujem nad spominam na svoje nekdajne ov-čice v Evropi. Večkrat si sam per sebi mislim: Glejte, kako ne je v kratkim vse spremenilo! Ne dolgo je še, de sim molil s pobožnimi Videmčani v cerkvi po slovensko, zdaj pa tukej molim s šc divjaškimi Zamorci po arabsko: Abena. ellazi. ft esnmavat. to jc: Oče naš, kteri si v nebesih! — Asalam leki ja Marijam — sali laa-glena nahna elhota ilan va fi saat mutna. Arnin; to je: Ccšena si ti Marija — prosi za nas grešnike zdaj in na uašo smertno uro. Amen". Pismo sklenejo: „Ljubi prijatel! le malo ur še in zgodnja Danica bo svoje jadra razpela in me zopet več kakor 300 milj daleč od tebe odnesla; zaupam pa, dc ostaneva v duhu vedno sklenjena, kako mi je v tej uri pri serca, se ne da popisati, Ic toliko ti rečem: vesel sim iu žalostin! Vesel. de me jc Bog nevredniga v tako imenitno službo poklical, žalostin, ker se bojim, de nje per svojih velikih slabostih nc bom popolnama izverševati zamogel. Molite tedaj za mene vsi, kterim je še drag moj spomin, de to, kar imam biti. po božji milosti tudi v resnici postanem. Moje poslednje besede so: Jezus, Marija. JožefJ. (K. si.") Iz Ljubljane. Gospod Juri Matek, kaplan v Kolovratu, pride za kaplana v Krajn*ko Goro. ** Gospod Andrej grof llocnvart je prebivalcu Krajnskc dežele povabi, Dunajskimu mestnjanu Eten-rajhu, ki je v napadu inorivca urno iu serčno našim u premilimu cesarju na pomoč prišel, v zahvalo lep spominek iz srebra podariti. Imena vsih, ki bodo v cme-njeni namen kolikor toliko darov podpisali, se bodo v bukvarnici krajnsktga zgodovinskiga društva shranile. ** Drugi po /notranji podobi nekaj malo zinnoženi. po zunanji nekaj malo spremenjeni natis rSfezice v nebesaw za pridne otročiče je ravno na svitlo prišel. Te, otrokam posebno ljube, in. kar smo sc sami prepričali in od druzih slišimo, tudi koristne bukvice se dobijo pri bukvarjih Kremtarju in \iemanu po G kr. Knzgleil po kerftfuiNkim svetu. Na svet nadvojvoda Ferdinanda Maksa bodo v spomin srečne otetve cesarja Franca Jožefa na Dunaju novo cerkev zidali. Pomočki zanjo se bodo po celim cesarstvu zbirali, dc imajo vsi zvesti podložili pcrlož-nost svoje veselje nad ohranitve svojiga mladiga cesarja v djanju skazati. JI III (lil rovi. Za afrikanski m is j on. Neimenovan dobrotnik 1 bukve in 5 gold. — G. L. C. petero bukev. — G. J. Grabnar, pr».f«kt v Alojzjevišu, petero bukev. — H. Kr. iz Šmarij 30 kraje. - J. Gr. iz Hoj I gold. 6 kraje. — Gospod Kr, Stroin 1 dušno Pašo, 1 Živi Roženkranc in 5 goM. — Neimenovana dobrotniea I Evangei. — G. J. P. troje bukev. Oil^ovorru vrednik »: Luka Jeran in Andrej Zamejc. — Z.iložnik: Jožef Hlaznik.