,,Učiteljski Tovariš" čestitim svojim podpornikom in prijateljem. Pri vsakem narodu, najsi zavzema v svojem teženji in mišljenji glede omike višje ali nižje stališče od nas, opazujemo gibanje in kretanje po posebnili, dotičncmu narodu prirojenih svojstvih in potih. V tem postopanji so si narodje različni; a pri vsi tej različnosti razumuik kmalu spozaa, da so si v jedni nameri vender vsi narodje jednaki. Kakor svetla zvezda se povsod blišči v narodnem gibanji skrb za mladino, za bodočnost narodovo. Le v pravo vzgojo in izoraiko mladine svoje stavi vsak narod svoje nade: Ker je pa glavni vzgojni činitelj šola, uraevno je, da je zanimanje za šolstvo mednarodno in sicer tem večje, čim više stoji narod. S ponosora smemo trditi, da v tem gibanji tudi naš narod slovenski ni zaostal za drugimi. Kje srao bili pred stiridesetirai leti in kje smo sedaj? S kakšnimi zaprekami se je bilo Slovencu boriti! A vzajemno in dosledno delovanje je opovrglo vse ovire. Vsi stanovi so se jeli zaniraati za slovensko šolstvo, vsak je delal po svoji moči in — šlo je! I)a pri tem gibanji slovensko učiteljstvo ni držalo križema rok, dokaz nam je ravno naš ,,Učiteljski Tovariš". Devetindvajset let je deloval na slovenskem solskem polji in se potezal za sloveasko šolstvo in slovensko učiteljstvo. Z denašnjim dnem stopa v trideseto leto svojega delovanja. S kakšnimi občutki in nadami? Slovensko šolstvo se vedno bolje razvija, slovensko učiteljstvo pa napreduje v nravaih in narodnih krepostih in tako vzbnja pozornost vseli stanov na narodno šolstvo. Pri teh razmerah se ,,Učiteljski Tovariš" v svojern nadaljnera delovanji nadeje zadostne zaslombe nc sarao v slovenskem učiteljstvu, arapak v vsera slovenskem narodu. Iz te nadeje izvira ,,Uciteljskcmu Tovarišu" v njegovem daljnem delovanji dvojna skrb: skrb za naše narodno šolstvo sploh in skrb za slovensko učiteljstvo. Glede šole se bode ,,Učiteljski Tovariš" na podstavi veljavnih šolskili zakonov vedno potezal za tako uredbo ljudskili šol, ki najbolje ])rija našemu narodu. Potezal se bode za to, da se bode po našili ljudskih solali vzgojevala mladina, iz katere vzrastejo Avstriji naši zvesti državljani, narodu našemn zavedni Slovenci in cerkvi svoji udani sinovi. Učiteljstvu pa lioče naš list biti pravi tovariš. in neustrasen zagovornik po šolskih zakonili zagotovljenih mn pravie. Potezal se bode za večji ugled in večje spostovanje učiteljskega starni sploh, učiteljic in učiteljev našili, v javnem življenji, in za to, da.si učitcljstvo pribori v socijalnem oziru tisto stopinjo, katera mu glede na važnost šole brez dvojbe pristaje. Pri tem bode pa ,,Učiteljski Tovariš" uvaževal, da učitelj ni jedini delujoči faktor v soli, ampak da poleg njega delujejo z isto pleraenito namero, mladino izobraziti in oraikati, tndi roditelji in veroucitelj. In lepi namen ljud.ske šole se doseže le tedaj, kadar vsi faktorji, ki vplivajo na vzgojo mladine naše: učitelj, cerkev in dom, delujejo z druženimi raočmi ter se vzajemno podpirajo, vzajemno spoštujejo — pa tudi vzajemno zvesto izpolnj uj ejo, kar šolski zakoni odkazujejo vsakemuvsvoj em področji. V dosego svojih namer bode ,,Učiteljski Tovaris" odslej : 1. Priobčeval uvodne članke o stvareh, ki so v zvezi z napredkora ljudskega šolstva in v dotiki z izboljsanjem duševnega in grnotnega stanja in ugleda našega ljudsko-šolskega učiteljstva; razprave pedagogično-didaktične vsebine; članke o metodičnem obravnavanji Ijudsko - šolskih predmetov; poučila o uradnem poslovanji šolskih voditeljev in učiteljev sploli. Zaanstvene razprave bode priobčeval le tedaj, kadar so v zvezi z Ijudskim šolstvom in njega učiteljstvom. 2. Skrbcl bode za pravotno objavo novih šolskih zakonov. dalje za objavo raznili ukazov in razpisov c. kr. iolskili oblastev. Kadar nanese potrcba, pojasnjeval bode takšne zakone in ukaze s posebnimi članki. 3. V raznih dopisih bode podajal verno sliko o življenji in delovanji na ljudsko - šolskem polji po vseli pokrajinah domovine naše. Zlasti bodc obracal svojo pažnjo na vsestranski razvoj učiteljs kili društev. 4. Vknjiževnemobzorji bode na kratko ocenjeval knjige in razprave, katere zanimajo našo ljndsko šolo ali učiteljstvo. 5. V svojem ,,Vestnika" bode rar/5glašal vse osobne premembe v našem uciteljstvu tcr objavljal razne novice. in raznoterosti iz doraacega in tujega šolstva. 6. Na zadnji strani bode tiskal tudi vse uradne razpise izpraznjenih učiteljskih služeb, kateri se rau dajo pravočasno na znanje. To je ob kratkem nas program! Tegahočemo izvrševati z rairno, stvarno pisavo in z objektivno sodbo. Za o s o b n e prepire in polemike ni prostora v našem listu! Nobene osobe, nobenega stami ne bode izzival, toda odlocno branil 7na" podstavi' obstoječih šolskili zakonov napredek našega šolstva in ugled našega učiteljstva. V prvi vrsti vabimo drage svoje učiteljske sodruge in tudi slovenske učiteljice, da nas podpirajo vsak po svoji moci; saj je njim list v prvi vrsti naraenjen. Vabimo pa tudi vse druge omikane stanove, katerih je skrb in briga za napredek narodnega našega šolstva, da nas podpirajo z obilno naročbo. Samo tedaj nam bode možno izvrševati lepo, a težavno nalogo svojo ter po vseb močeh svojih pripomoči, da Ijudska šola naša postane nerazrušni temelj pravega versko-nravnega, zavednega narodnega in državljanskega življenja in mišljenja. ,,Učiteljski Tovariš" bode izhajal v svoji dozdanji obliki 1. in 15. dan vsakega meseca, ali kadar bi bil na ta dan praznik, prejšnji ali prvi prihodnji dan. Naročnina njegova znaša po 3 gld. na leto, po 1 gld. 50 kr. na pol leta. Udje ,,Slovenskega učiteljskega društva" bodo odslej prejemali list za 2 gld. na leto, za 1 gld. na pol leta. Narocnina naj se pošilja upravništvu ,,Ucitelj skega Tovariša" (g. učitelju Fr. Kokalju) v Ljubljani, na Bregu it. 16. Pisma in vsi uredovanja se tikajoči dopisi pa naj se blagovoljno pošiljajo podpisanemu odgovornemu uredniku. V Ljubljani, dne 18. grudna 1889. v Andrej Zumer, urednik nUčiteljskega Tovariša11 v Ljubljani, Florijanske ulice št. 1,