TISKOVINA Poštnina plačana pri pošti 2253 Destrnik CENA: 150 SIT Foto: Majda Kunčnik 15. MAREC / SUŠEC 2007, GLASILO OBČINE DESTRNIK, LETO XII, ŠTEVILKA 3 (107) Ob 25. marcu, dnevu materinstva, vam želimo, da živite in doživite srečo, ki vam je bila dana, kajti ni vsakemu dano biti mama. Župan Franc Pukšič, Občinski svet Občine Destrnik, občinska uprava in uredništvo Občana Občan - 15. marec 2007 Iz dela občinskega sveta 4. redna seja OS Občine Destrnik Sprejet dopolnjen predlog proračuna Čeh je postal član komisije Marjan Lovrec (zaradi pridobljene strokovne usposobljenosti), v Odboru za gospodarstvo, kmetijstvo in turizem pa je Nataša Čeh zamenjala Marjana Lovreca. Kot lahko vidite, je bila seja zelo obsežna, sprejetih je bilo veliko predlogov, ki je bilo potrebno dobro preučiti. Sledile so številne pobude in vprašanja, kar kaže, da občinski svetniki res spremljajo dogajanje v občini in želijo narediti nekaj za boljši jutri. Če imate kakšno vprašanje, pobudo ali težavo, jih kar pocukajte za rokav ali pokličite in prepričana sem, da vam bodo z veseljem pomagali. Tekst in foto: Sabina Žampa Člani Odbora za infrastrukturo, plan in finance na ogledu po naši občini 4. redna seja Občinskega sveta Občine Destrnik je potekala v ponedeljek, 5. marca 2007, v prostorih Občine Destrnik. Ena od glavnih točk je bila potrditev dopolnjenega proračuna Občine Destrnik za leto 2007 skupaj z odlokom o proračunu. Predsednica Odbora za infrastrukturo, plan in finance Irena Bauman, je povedala, da so se člani odbora sestali in podrobno predelali predlagani proračun, zato je predlagala, da ga v predlagani obliki sprejmejo. Tako bodo v letu 2007 znašali prihodki 1.871.684 EUR, odhodki pa 2.458.224 EUR. Po postavkah v proračunu bo občina nadaljevala s preteklim delom in bo izvedla investicije po začrtanih načrtih. Sledilo je sprejetje predloga pravilnika o plačah občinskih funkcionarjev in o nagradah članov delovnih teles občinskega sveta ter članov drugih občinskih organov in o povračilu stroškov, sprejetje predloga pravilnika o brezplačni uporabi oziroma najemu prostorov kulturnega doma Destrnik, sprejetje predloga pravilnika o sofinanciranju programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Destrnik, predloga dopolnitve pravilnika za vrednotenje športnih programov v občini Destrnik in informativni osnutek pisma o nameri med Telekomom Slovenije d. d. ter Občino Destrnik. Imenovali so predsednike in člane vaških odborov, sprejeli so tudi cenik za uporabo kulturnega doma Destrnik, ki si ga lahko pogledate v prilogi časopisa Občan. Pri točki za imenovanje dodatnega člana v Komisiji za elementarne nesreče sta se zamenjala člana, namesto Nataše Izdajatelj: Občinski svet Občine Destrnik Uredništvo: Nataša Žižek, Milena Širec, Jasmina Bauman in Sabina Žampa. Glasilo prejemajo vsa gospodinjstva v občini Destrnik brezplačno. Medij OBČAN - GLASILO OBČINE DESTRNIK je vpisano v razvid medijev pod zaporedno številko 275. Naslov uredništva: OBČAN, Vintarovci 50, 2253 Destrnik. Telefon: 02/761-92-50 Telefaks: 02/761-92-52 E pošta: casopis.obcan@siol.net Časopis OBČAN izhaja v nakladi 900 izvodov Prva številka časopisa Občan je izšla 25. julija 1996. Odgovorna urednica: Nataša Žižek Lektorica: Bojana Kolenko Oblikovanje in tehnično urejanje: Pika, Zmagoslav Šalamun, s.p., Biš 61, 2254 Trnovska vas, 041/670-740 Tisk: Tiskarna Grafis, Požeg 4, Rače 2 Sledili bodo prioritetni listi Če želimo vedeti, kakšno je stanje infrastrukture v naši občini, je edini način, da to izvemo ta, da si jo ogledamo. S tem namenom smo se člani Odbora za infrastrukturo, plan in finance v soboto, 17. 2. 2007, odpravili na ogled komunalne infrastrukture v občini Destrnik. Prevozili smo celo občino – povprek in počez. Vodil nas je Anton Kovačec, ki nam je nadzorno prikazal stanje. Ogledali smo si stanje asfaltnih cest in gramoznih cest, stanje plazenja zemljin, obstoječe javne razsvetljave, avtobusnih postajališč ter prometne signalizacije in možnosti dokategorizacije nekategoriziranih cest ali prekategorizacije kategoriziranih. Po posameznih postavkah smo podali ugotovitve in navedli posamezne primere iz okolja, kar obsega celih pet strani v zapisniku. Naj povzamem nekaj točk: - Prioriteta obnove cest, kakršna je bila sprejeta na seji občinskega sveta v minulem letu, je še vedno aktualna. - Režijski obrat naj z delovnimi sredstvi in delovno silo opravi vzdrževalna dela na vseh področjih, na katerih jih je sposoben izvajati. - Planirana sredstva za javno razsvetljavo zadostujejo za tekoče vzdrževanje, glede na proračun pa ni sredstev za investicijsko vzdrževanje. - Planirana sredstva za vzdrževanje cestne infrastruktu- re zadoščajo za minimalni standard brez investicijskega vzdrževanja. - Določene gramozne ceste bi bilo smiselno asfaltirati na odsekih, na katere je vezanih več hiš. - Posebno pozornost je potrebno posvetiti obstoječim mirujočim in delujočim plazovom. - Avtobusna postajališča na relacijah šolskih prevozov so na določenih mestih kritična. - Kategorizacija cest je bila izvedena pred več leti. Nekaj cestnih odsekov je smiselno kategorizirati, če so izpolnjeni osnovni pogoji. - Posebno pozornost je treba posvetiti odtokom meteorne in fekalne vode. Splošna ocena je, da ima večina občanov iztoke iz pretočnih greznic in meteorno vodo speljano v obcestne jarke. Ko bodo ti očiščeni, bodo iztoki vidnejši, laže jih bo evidentirati in ukrepati preko inšpekcije Odbor bo sledil prioritetni listi in bo z izvedbo del skušal čim prej in čim več navedenih točk na njej tudi izbrisati. Režijski obrat je prav gotovo tisti, ki postori veliko za prijetnejše bivanje v naši občini in tega se moramo zavedati. Zavedamo se, da se veliko dela in naredi, vemo pa tudi, da dela ne bo zmanjkalo in da je treba opraviti še zelo veliko. Sabina Žampa Občan - 15. marec 2007 Letalski center Maribor Obramba proti toči Letalski center Maribor že vrsto let izvaja projekt obrambe proti toči na področju severovzhodne Slovenije, tudi v vaši občini. Ker se velikokrat porajajo določena vprašanja o tej dejavnosti, bi vam želeli na kratko predstaviti naše aktivnosti in potek obrambe proti toči. Naš namen je pojasniti morebitna vprašanja in vas seznaniti s stanjem in težavami, ki se pojavljajo ob našem delu. Projekt temelji na znanstvenih osnovah svetovne meteorologije, tovrstno obrambo izvajajo v skoraj vseh razvitih državah Evrope in sveta. Pri nas je obrambo proti toči pričel pred več kot 25 leti razvijati Letalski center Maribor, ki je imel vsa potrebna sredstva in kadre ter si je v tujini pridobil ustrezna znanja in izkušnje. Znanje je temeljilo na izsledkih največjih strokovnjakov s tega področja. Sami smo razvijali sistem še naprej in ga sproti prilagajali našemu področju in razmeram. V preteklosti smo si poiskali partnerja v sosednjih državah, s katerim zelo dobro sodelujemo in izmenjujemo svoje znanje ter izkušnje. Skupaj sodelujemo na mednarodnem projektu Interreg III A z akronimom LOPTREG, ki je eden redkih zrcalnih projektov pri nas. Osnovni namen tega projekta in ostale podatke lahko najdete na spletni strani www.loptreg.si. Za izvajanje tovrstnih aktivnosti smo v RS edini usposobljeni ponudnik z mednarodnimi referencami in dovoljenji za izvajanje dejavnosti, vezanih na veljavno zakonodajo v RS. Za lažje razumevanje našega dela bi vam radi na kratko pojasnili, kako in zakaj nastane oblak, ki pozneje preraste v točonosno, pogosto uničujočo gmoto, usodno predvsem za materialna Občan - 15. marec 2007 sredstva na zemlji. Sonce segreva zemeljsko površino, ki neposredno nad seboj segreje zrak. Segreti zrak se prične dvigati do neke višine, kjer pride do nastanka oblaka. Prvotno je to oblak, imenovan kumulus, ki ga vidimo v obliki manjših ali večjih kopastih gmot. Takšen oblak s prenehanjem dotoka toplega zraka pogosto razpade. Lahko pa raste še naprej in pride do tvorbe velikega oblaka, ki se imenuje kumulonimbus in ga opazimo kot grozečo kompaktno gmoto, kot bi opazovali veliko skalno gorovje. Takšen oblak dobi sčasoma na vrhu obliko nakovala in sega tudi preko 10 km visoko. V njem se prične poleg dežja in sproščanja velikih naravnih sil oblikovati toča. Najprej je ta v obliki kapljic, ki se dvigujejo v velike višine in zato zmrznejo. Ta zmrzal dejansko pade na zemljo kot toča. Ker veter oblak nosi s seboj, pada toča na področju, čez katerega se oblak premika. Zato je poglavitnega pomena, da se stanje v oblaku vzdržuje skozi njegovo življenjsko dobo, saj bi v nasprotnem primeru lahko sprožili negativni efekt, ki bi pomenil še več toče. To se je pokazalo v letih, ko obramba v Sloveniji ni delovala. Sosedje iz Avstrije so namreč na meji nehali posipavati oblake v fazi razvoja in na naši strani smo imeli v obmejnih pasovih katastrofalne škode. Na Letalskem centru Maribor imamo v času od podpisa pogodbe z državo pa do konca septembra organizirano stalno visoko strokovno službo, ki preko avstrijskega radarskega sistema spremlja razvoj oblačnosti in odkriva potencialne nevarnosti oblakov že v zgodnji fazi. Ko oblak preseže določeno mejo, se aktivira letalska posadka, ki s posebej opremljenim letalom odleti na kritično področje. Včasih je to celo v Avstriji, da se prepreči pri- hod oblaka v Slovenijo. Posadke so posebej izurjene in dobro poznajo svoje delo. Bistvo razlike od raket je, da z letalom dejansko poiščejo področja dvigajočega se zraka in oblak zaradi posipavanja z določenimi substancami razpade. Seveda pa se pri tem pojavljajo tudi težave, ki velikokrat ostanejo v ozadju. Vsako leto beležimo s strani države prepozen podpis pogodbe, ko nevarnost toče že obstaja, vsa dovoljenja za opravljanje dejavnosti so vezana na veljavnost pogodbe, tako da smo zaradi birokratskih ovir lahko pripravljeni deset dni po fizičnem prevzemu pogodbe. Zato apeliramo na vse lokalne skupnosti, da preko svojih strokovnih služb pozovejo resorno ministrstvo in vlado, da končno pripravimo dokumentacijo v pravem času. V kritičnih dneh lahko nastane hkrati več točonosnih oblakov, ki jih eno letalo zaradi različne lokacije ne more obdelati hkrati. Za dodatno letalo pa ni namenjenih sredstev, ki bi pomenila boljšo in kakovostnejšo obrambo. Seveda bi to pomenilo dodatne posadke, kar pa je v primerjavi z nastalo škodo zanemarljiv strošek. Veliko je tudi nerazumevanja pri zavarovalnicah, ki so z vašo in našo pomočjo prišle do subvencioniranega zavarovanja, v isti sapi pa pozabile na preventivni vložek v naš skupni projekt, ki ga je vsaj Mariborska hiša do sedaj vedno podpirala. Letalska obramba pred točo ni stoodstotno učinkovita, vendar statistike in arhivski podatki, ki jih shranjujemo zadnji dve leti, kažejo, da smo preprečili nekaj potencialno velikih ujm in s tem vsekakor upravičili naša prizadevanja. Vsekakor se bomo v Letalskem centru Maribor še naprej trudili z vsemi močmi, da bo obramba proti toči čim učinkovitejša na celotnem področju. V ta namen bomo po svojih finančnih zmožnostih še dodatno pridobivali nove kadre, izboljševali sredstva in sistem obrambe proti toči. Naše povezave s tujimi strokovnjaki bomo še okrepili, saj bi želeli postati pomemben element obrambe v širšem smislu in jo v Sloveniji širiti tudi na druge občine. Radi bi izkoristili priložnost in vas seznanili z našo širšo dejavnostjo, to je izvajanje panoramskih in akrobatskih poletov ter tandemskih padalskih skokov. V zadnjem času so to zelo prijetna in dobra darila za vse, ki ne vedo, kaj podariti nekomu za rojstni dan, obletnico poroke … Prepričani smo, da je takšno darilo nepozabno in ga bo vsak zelo vesel. Poleg tega se ukvarjamo še s šolanji motornih in jadralnih pilotov, pilotov ULN ter padalcev. Šolanja izvajamo skladno z državnimi predpisi, na osnovi katerih si pridobite ustrezno licenco, ki je mednarodno veljavna. Veliko jih kasneje najde svoj poklic v letalski dejavnosti. Vsako leto pričnemo s šolanji v mesecu marcu in tako bo tudi letos. Morda ste tudi vi med tistimi, ki bi radi pričeli leteti ali skakati. Vsi smo nekoč sanjali o tem, da bomo nekoč piloti letal in padalci. 3. in 4. marca 2007 smo imeli informativne dneve, teoretična izobraževanja pa smo pričeli od 5. 3. 2007 naprej. Če vas zanima, se oglasite pri nas na letališču v času informativnih dni ali pa nas pokličite na telefonski številki: 02/629 62 06 ali 041/757 331 – upravnik Danilo Kovač. Radi vam bomo pokazali tehniko in vam odgovorili na vaša vprašanja. Morda boste prav vi tisti, ki bo nekega dne lahko sedel na pilotskem sedežu in letel v obrambi proti toči; nekateri morda za krmilom velikega potniškega letala, drugi spet kot vojaški piloti … Upravnik Letalskega centra Maribor Danilo Kovač 3 Obveščamo vas Prigode iz potujoče knjižnice Tudi v potujoči knjižnici se občuti prihod pomladi V marcu praznujejo naše žene, mame in babice svoja praznika – 8. marec, svetovni dan žena, ter 25. marec, materinski dan. Iskrene čestitke tudi iz potujoče knjižnice z mislijo male Karin: »M AMICA zmeraj razume, kako ti je pri srčku, razume vse tisto, kar vesta samo ti in ona. Mamice ne pozabiš nikoli v življenju. Taka je moja mami.« Svojo prigodo pa bo tokrat povedala Majda Koren. MAJDA KOREN Rodila se je 12. 3. 1960 v Ljubljani. Proza: Mala pošast Mici (1994), Mici v mestu (1996), Pošasti (1998), Teta kuha (2003), Župcin dnevnik (2004). Poučna literatura: Večje – manjše (1992, 2000), Zgodbice za matematiko (1992), A A A abeceda (1993, 1995, 1998, 2000, 2002), Štejem do 10 (1993, 1995, 2000, 2002), Učimo se igraje (1993, 2000), Zgodbice za matematiko 2 (1993), Besedne zmešnjave 2 (1994), Besedne zmešnjave 3 (1994), Besedne zmešnjave 4 (1994), Ta knjiga ne grize (1997) MAJDA KOREN: Kaj bi vam pravila o nastopih pred učenci, ko jih je bilo tako malo! Vsaj tistih v vlogi pisateljice. Pa vendar vsak dan nastopam pred njimi – ne kot pisateljica, temveč kot učiteljica. V vseh teh letih se je nabralo veliko spominov in v srce in dušo so se mi vtisnili navadni dečki in deklice, ki pa so zame nekaj posebnega. Obvestili Spoštovane občanke in spoštovani občani! Komisija za priznanja poziva vse občane, da do petka, 6. 4. 2007, oddajo predloge za priznanja Občine Destrnik. Razpis za zbiranje predlogov je objavljen v Uradnem vestniku Občine Destrnik v tej številki Občana. Komisija za priznanja Proste termine v telovadnici lahko rezervirate pri Antonu Kovačcu na Občini Destrnik. Za vse informacije pokličite na telefonsko številko 761 92 54. Občinska uprava Občine Destrnik od glavnih odmorov. Niti naloge ni bilo, zato so se vsi učenci igrali ali se malce podili sem in tja, da so pretegnili roke in noge. Sedeti je res naporno, še posebej, če imaš osem let! Vsi so že pomalicali, Jakob pa še ne. Sklanjal se je nad listom papirja in nekaj ustvarjal. Nato je poklical Aleksandra: “Glej, tudi jaz znam pisane črke!” Aleksander je stopil bliže, jaz pa tudi, ker me je zanimalo, če to drži. In je držalo kot pribito! Sredi lista je bil napis: P I S A N E Č R K E in vsaka od črk je bila napisana z drugo barvico. Torej so bile črke res pisane! Kak drug fant bi se Jakobu posmehnil in mu rekel, da to ne velja. Vendar, Aleksander je bil, čeprav samo deček prvega razreda, preudaren mož in je Jakoba pohvalil: “Pa res! Pisane črke!” “ Hej, super, Jakob! Tole si si dobro izmislil!” sem ga pohvalila in kar malo žal mi je bilo, da ne dajemo ocen v prvem razredu, sicer bi Jakobu dala petko za domiselnost. Na potujoči knjižnici nas lahko obiščete v: ČETRTEK: 29. 3. 2007 in 19. 4. 2007 12.30–13.30 – pred OŠ Destrnik 14.00–14.30 – pred GD Destrnik TOREK: 3. 4. 2007 in 24. 4. 2007 10.00–10.30 – na AP Velovlek 10.40–11.10 – na AP Levanjci 11.30–12.00 – v Janežovcih Za konec pa še pesem našega nedavno preminulega pesnika Daneta Zajca Materi Vadba v vodi za dojenčke in malčke Mama, saj nisem hotel, da tako najina pota odšla bi vsaksebi, pa je med naju molčanje prišlo in le težko se povrnem še k tebi. Plavalna zveza Slovenije organizira vadbo v vodi za dojenčke in malčke (od 4. meseca do 5. leta starosti), ki poteka v Termah Ptuj. Vadba se bo pričela 10. 4. 2007. Informacije in prijave na telefon 051 220 984! Vabimo vse mlade družine, da se nam pridružijo! (www.plavanje-dojenckov.com, plavanjedojenckov@email.si). PZS 4 Pa sem se ravno danes dopoldne spomnila na Jakoba. Kako ljubek deček! Zdaj je že velik in bi mu nemara bilo nerodno, da ga tule imenujem ljubek deček. Pa je bil res. Miren in malce zasanjan. S silno lepo urejenimi zvezki. Vedno je zadnji prepisal s table, kar koli je že tam pisalo. Vedno je zadnji izračunal. A zvezki so bili lični, napak ni bilo v njih in skorajda vsak zapis je krasila čudovita risbica ali okrasek. Med glavnim odmorom, ko so vsi drugi že pomalicali in se podili sem in tja po učilnici, je Jakob ponavadi še vedno ustvarjal naloge v zvezku. Malico sem mu prinesla kar na njegovo klop, da mu je ne bi kdo od lačnih sošolcev pohrustal. In je pisal in računal in risal. Lepo počasi. In natančno. Nekoč proti koncu prvega razreda se je sošolec Aleksander že lahko pohvalil, da zna pisati pisane črke. Ker jih je res dobro obvladal, sem mu dovolila, da piše z njimi v zvezke, četudi se jih še nismo učili. Bil je eden Saj je že dolgo od tega, kar sam tiho utonil na pota sem svoja, in če bi rekel ti: »Rad te imam,« tuje bile zdaj besede bi moje. Čudne stvari sem doživel kot vsak, kogar je sreča varljiva preklela, in če bi rekel ti: »Glej, nisem tak,« mojim besedam bi komaj verjela. Kdo ve, kam vodijo naše poti, kdo ve, katera usmerja jih sila, a če bi rekel: »Odpusti mi,« tisočkrat si mi vsak greh odpustila. Mama, glej, morda pa nisem kriv sam, da tako čudno življenje je moje – rad bi ti rekel: »Glej, rad te imam,« pa tako hladne besede so moje. Lep pozdrav Srečko, Tjaša Občan - 15. marec 2007 Uradni vestnik 03/2007 15. marec 2007 Leto XII, številka 3 1. Razpis za zbiranje predlogov za priznanja Občine Destrnik vnih teles občinskega sveta ter članov drugih občinskih organov in o povračilih stroškov 2. Odlok 7. Pravilnik o najemu oziroma brezplačni uporabi prostorov kulturnega doma Destrnik o proračunu občine Destrnik za leto 2007 3. Dopolnitev Pravilnika 8. Sklep za vrednotenje športnih programov v občini Destrnik o ceni najema Kulturnega doma Destrnik 4. Letni program 9. Sklep športa občine Destrnik za leto 2007 o imenovanju predsednikov in članov vaških odborov naselij občine 5. Pravilnik o sofinanciranju programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Destrnik 10. Sklep o zamenjavi članice komisije za elementarne nesreče in člana odbora za gospodarstvo, kmetijstvo in turizem 6. Pravilnik o plačah, občinskih funkcionarjev in nagradah članov delo- 1. Na podlagi 5. člena Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 1/99) in Odloka o priznanjih Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 4/99) Komisija za odlikovanja in priznanja Občine Destrnik objavlja Razpis za zbiranje predlogov za priznanja Občine Destrnik 1. Priznanja Občine Destrnik so: – naziv častni občan – plaketa Občine Destrnik – priznanje Občine Destrnik 2. Pogoji za dodelitev priznanja: Naziv častni občan se lahko podeljuje občanom in drugim državljanom Republike Slovenije, pa tudi državljanom drugih držav, ki imajo posebne zasluge za napredek znanosti, umetnosti in kulture, ter za druge izjemne dosežke. Plaketa Občine Destrnik je najvišje občinsko priznanje. Podeli se lahko posameznikom, delovnim skupinam, podjetjem in drugim organizacijam ter skupnostim za življenjsko delo oziroma za izjemne uspehe na posameznih področjih življenja in dela, ki prispevajo k nadaljnjemu razvoju in ugledu občine Destrnik. Priznanje Občine Destrnik se lahko podeljuje posameznikom, delovnim skupi- Občan - 15. marec 2007 nam, podjetjem in drugim organizacijam za izjemne dosežke na posameznih področjih dela. 3. Postopek podeljevanja: Predloge lahko podajo posamezniki, podjetja, zavodi, politične in druge organizacije ter skupnosti, društva in organi lokalnih skupnosti. Predlogi morajo biti pisno utemeljeni in obrazloženi. 4. Komisija za odlikovanja in priznanja bo predloge zbirala do petka, 6. 4. 2007. Lahko se oddajo osebno ali pošljejo na naslov: Občina Destrnik, Vintarovci 50, 2253 Destrnik ali pa na elektronski naslov: obcina.destrnik@destrnik.si. 5. Komisija bo zbrane predloge proučila, Občinski svet Občine Destrnik pa bo sprejel sklep o podelitvi priznanj, ki bodo podeljena na občinskem prazniku 26. 5. 2007. Datum: 26. 2. 2007 Predsednica Komisije za odlikovanja in priznanja Občine Destrnik: Sabina Žampa, l.r. 2. Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 56/02-ZJU in 110/02-ZJU-B) in 15. člena Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/2005 je Občinski svet Občine Destrnik na 4. redni seji 5. 3. 2007 sprejel Odlok o proračunu občine Destrnik za leto 2007 I. SPLOŠNA DOLOČBA 1. člen (vsebina odloka) S tem odlokom se za Občino Destrnik za leto 2007 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine ter javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun). II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 2. člen (sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov. Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih A BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v evrih Skupina/Podskupina kontov/Konto/ 5 Uradni vestnik 03/2007 Podkonto Proračun leta 2007 I. SKUPAJ PRIHODKI (70 + 71 + 73 + 74) 1.871.684 TEKOČI PRIHODKI (70 + 71) 1.612.484 70 DAVČNI PRIHODKI 1.419.568 700 Davki na dohodek in dobiček 1.317.359 703 Davki na premoženje 45.072 704 Domači davki na blago in storitev 57.137 706 Drugi davki 0 71 NEDAVČNI PRIHODKI 192.916 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 35.990 711 Takse in pristojbine 2.045 712 Globe in druge denarne kazni 1.444 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 0 714 Drugi nedavčni prihodki 153.437 72 KAPITALSKI PRIHODKI 24.440 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 20.000 721 Prihodki od prodaje zalog 0 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev 4.440 73 PREJETE DONACIJE 2.086 730 Prejete donacije iz domačih virov 2.086 731 Prejete donacije iz tujine 0 74 TRANSFERNI PRIHODKI 224.328 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 224.328 78 PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE 8.346 786 Ostala prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije 8.346 II. SKUPAJ ODHODKI (40 + 41 + 42 + 43) 2.458.224 40 TEKOČI ODHKODKI 710.316 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 222.977 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost 32.590 402 Izdatki za blago in storitev 424.316 403 Plačilo domačih obresti 10.261 409 Rezerve 20.172 41 TEKOČI TRANSFERI 664.299 410 Subvencije 14.605 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 399.405 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 44.240 413 Drugi tekoči domači transferi 206.049 414 Tekoči transferi v tujino 0 42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.064.831 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1.064.831 43 INVESTICIJSKI TRANSFERI 18.778 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim 18.778 osebam, ki niso proračunski uporabniki 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom 0 III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I. – II.) (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) - 586.540 B RAČUN FINANČNIH TERTJATEV IN NALOŽB Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta 2007 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750 + 751 + 752) 0 75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 0 750 Prejeta vračila danih posojil 0 751 Prodaja kapitalskih deležev 0 752 Kupnine iz naslova privatizacije 0 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440 + 441 + 442 + 443) 3.338 44 DANA POSOJILA IN POVEĆANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 3.338 440 Dana posojila 3.338 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije 443 Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. – V.) -3.338 C RAČUN FINANCIRANJA Skupina/Podskupina/Konto/Podkonto 6 Proračun leta 2007 VII. ZADOLŽEVANJE (500) 315.000 50 ZADOLŽEVANJE 315.000 500 Domače zadolževanje 315.000 VIII. ODPLAČILO DOLGA (550) 43.100 55 ODPLAČILO DOLGA 43.100 550 Odplačilo domačega dolga 43.100 IX. POVEĆANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I. + IV. + VII. – II. – V. – VIII.) - 317.978 X. NETO ZADOLŽEVANJE 271.900 (VII. – VIII.) XI. NETO FINANCIRANJE 586.540 (VI. + VII. – VIII. – IX.) STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. 2006 9009 Splošni sklad za drugo 317.978 Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih porabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta priloga k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Destrnik. Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti. III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 3. člen (izvrševanje proračuna) Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta. 4. člen (namenski prihodki in odhodki proračuna) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: 1. prihodki od občanov, ki se namenijo za namene, za katere se pobirajo. Pravice porabe na proračunskih postavkah 01068 in 01069 Sredstva za usklajevanje plačnih nesorazmerij, ki niso porabljena v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen. 5. člen (prerazporejanje pravic porabe) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna. O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega porabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča župan na predlog neposrednega porabnika, predstojnika neposrednega porabnika. Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juniju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2007 in njegovi realizaciji. 6. člen (največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let) Neposredni porabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega porabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega porabnika, od tega: Občan - 15. marec 2007 Uradni vestnik 03/2007 1. v letu 2008 50 % navedenih pravic porabe in 2. v ostalih prihodnjih letih 20 % navedenih pravic porabe. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega porabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega porabnika. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oz. lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih porabnikov. Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega porabnika in načrtu razvojnih programov. 7. člen (spreminjane načrta razvojnih programov) Predstojnik neposrednega porabnika lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, v katerih se vrednost spremeni za več kot 20 %, mora predhodno potrditi občinski svet. Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna. Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta. 8. člen (proračunski skladi) Proračunski skladi so: 1. proračun proračunske rezerve, oblikovan po ZJF. Proračunska rezerva se v letu 2007 oblikuje v višini 11.826 evrov. Na podlagi za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o porabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF – do višine 2.500 evrov – župan in o tem s pisnim poročilom obvesti občinski svet. IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE 9. člen Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku odpiše oz. delno odpiše plačilo dolga – do višine 80 evrov. V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE TER JAVNEGA SEKTORJA Občan - 15. marec 2007 10. člen (obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine) Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračuna leta 2007 lahko zadolži do višine 315.000 evrov, in sicer za naslednje investicije: izgradnja kulturne dvorane, oprema kulturne dvorane – Volkmerjev dom in sofinanciranje investicij ter investicijsko vzdrževanje na državnih in občinskih cestah. VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 11. člen (začasno financiranje v letu 2008) V obdobju začasnega financiranja Občine Destrnik v letu 2008, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja. 12. člen (uveljavitev odloka) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Destrnik. Številka: 032-14/2007-4R-2/4 Destrnik, 5. 3. 2007 Župan Občine Destrnik: Franc Pukšič, l.r. 3. Na podlagi 10. člena Zakona o športu (Ur. list RS, št. 15/2003 – uradno prečiščeno besedilo), 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Ur. list RS, št. 100/ 2005 – uradno prečiščeno besedilo) in 15. člena Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/2005) je Občinski svet Občine Destrnik na 4. redni seji 5. 3. 2007 sprejel naslednjo Dopolnitev Pravilnika za vrednotenje športnih programov v občini Destrnik I. SPLOŠNE DOLOČBE: 1. člen V Pravilniku za vrednotenje športnih programov v občini Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 6/2004) se v 8. členu dodata drugi in tretji odstavek, ki se glasita: »Za prireditve, ki se sofinancirajo po tem pravilniku, se ne zaračunava najemnina za športno dvorano. Prireditve občinskega pomena se lahko določi tudi s sklepom župana in za tako prireditev se ne zaračunava najemnina.« 2. člen Ostali členi Pravilnika za vrednotenje športnih programov v občini Destrnik ostanejo nespremenjeni. 3. člen Dopolnitve pravilnika začnejo veljati z naslednjim dnem po objavi v Uradnem vestniku Občine Destrnik. Številka: 032-14/2007 – 4R – 6/8 Datum: 5. 3. 2007 Župan Občine Destrnik: Franc PUKŠIČ, univ. dipl. ing. el., l.r. 4. Na podlagi 7. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 22/98 in 15/03), Pravilnika za vrednotenje športnih programov v občini Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 5/04) in na osnovi Odloka o proračunu Občine Destrnik za leto 2007, ki ga je Občinski svet Občine Destrnik sprejel na svoji 4. redni seji 5. 3. 2007 Občinski svet Občine Destrnik sprejme naslednji Letni program športa občine Destrnik za leto 2007 V proračunu Občine Destrnik se za proračunsko leto 2007 namenijo sredstva: Za izvajanje letnega programa športa po razpisih 8.534 € 1. Interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok 2.274 € 2. Interesna športna vzgoja mladine 1.669 € 3. Športna rekreacija odraslih 2.504 € 4. Športne prireditve 1.252 € 5. Delovanje društev 835 € Za financiranje Športnega zavoda Ptuj po pogodbi 1.669 € 6. Financiranje Športnega zavoda 1.669 € Za izgradnjo športnih objektov 27.378 € 7. Investicija »Igrišče pod šolo« lastna sredstva: 27.378 € V letu 2007 se financirajo naslednje vsebine športnih programov: 1. Interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok 2.274 € Interesna športna vzgoja šoloobveznih otrok je dejavnost otrok od 6. do 15. leta starosti, ki so prostovoljno vključeni v športne programe. Sofinancira se: 1.1 programi športne vadbe • Prijavnina v ŠKL (709 €) OŠ Destrnik je vključena v ŠKL nogomet (nogomet dečki in nogomet deklice). • Prijavnina za U15 (104 €) OŠ je vključena v žensko državno prvenstvo v malem nogometu za deklice do 15 let. • Prevozi na športna tekmovanja (626 €) OŠ Destrnik organizira prevoze na športna tekmovanja. 1.2 Strokovni kader (835 €) Izvajanje treningov trenerja z licenco. 2. Interesna športna vzgoja mladine 7 Uradni vestnik 03/2007 (do 20 let) 1.669 € Športna vzgoja mladine, ki se prostovoljno ukvarja s športom zunaj obveznega vzgojno-izobraževalnega programa, ne glede na njegovo pojavno obliko. Sofinancira se: najemnina objekta 3. Športna rekreacija odraslih 2.504 € Sofinancira se športna rekreacija odraslih vseh starosti, ki jo izvajajo športna društva ali drugi izvajalci. Sofinancira se: najemnina objekta 4. Športne prireditve 1.252 € Prireditve, prijavljene na razpis, komisija oceni po dodatnih merilih, ki so priloga pravilnika. Pri ocenjevanju se upošteva enakomerna zastopanost športnih panog. 5. Delovanje društev 835 € Finančna sredstva so namenjena delovanju društev. 6. Financiranje Športnega zavoda Ptuj 1.669 € • sredstva po pogodbi (676 €) Občina Destrnik sklene s Športnim zavodom Ptuj pogodbo o financiranju, organiziranju in izpeljavi šolskih športnih tekmovanj od medobčinske do državne ravni za Osnovno šolo Destrnik-Trnovska vas za šolsko leto 2006/2007. • sredstva po izstavljenih računih (993 €) Materialne stroške ekip in posameznikov (objekt, sodniki, zapisnikar, časomerilec, napovedovalec, ozvočenje, praktične nagrade, pokali, priznanja, medalje, zdravniška služba, izdaja biltena …) poravna Občina Destrnik v skladu z zgoraj navedeno pogodbo na osnovi izstavljenih računov po dejanskih stroških storitve oz. tekmovanja, katerega se šola udeleži. 7. Izgradnja športnih objektov 27.378 € Na razpis Fundacije za šport je prijavljen projekt »Igrišče pod šolo« za sofinanciranje gradnje športnih objektov za obdobje 2007 in 2008, v ocenjeni vrednosti 136.888 €, od tega znašajo lastna sredstva v letu 2007 27.378 €). 8. Veljavnost in uporaba Letni program športa občine Destrnik za leto 2007 se objavi v uradnem vestniku in velja od datuma objave. Štev.: 032-14/2007-4R-11/13 Datum: 5. 3. 2007 Župan Občine Destrnik: Franc Pukšič, univ. dipl. ing. el., l.r. 5. Na podlagi 1., 8., in 25. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Ur. list RS, št. 96/02, 123/2006), 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Ur. list RS, št. 100/2005 – uradno prečiščeno besedilo), 15. člena Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/05) je Občinski svet Občine Des- 8 trnik na 4. redni seji 5. 3. 2007 sprejel naslednji Pravilnik o sofinanciranju programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Destrnik I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Pravilnik določa pogoje za sofinanciranje programov ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Destrnik. 2. člen Ta pravilnik ureja: • postopek dodeljevanja finančnih sredstev, namenjenih za sofinanciranje programov s področja ljubiteljske kulture, • pogoje za sodelovanje v postopku javnega razpisa za sofinanciranje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Destrnik in • določa dokumentacijo, ki se uporablja v postopku, ki ga ureja ta pravilnik. II. POSTOPEK DODELJEVANJA FINANČNIH SREDSTEV ZA SOFINANCIRANJE LJUBITELJSKIH KULTURNIH DEJAVNOSTI 3. člen Postopek dodeljevanja finančnih sredstev s področja ljubiteljske kulture poteka po naslednjem zaporedju: • priprava in objava Javnega razpisa za izvajanje programov s področja ljubiteljske kulture na območju občine Destrnik (v nadaljevanju: javni razpis), • zbiranje prijav prijaviteljev programov s področja ljubiteljske kulture, • vrednotenje programov/projektov s področja ljubiteljske kulturne dejavnosti – skladno z merili, • izdaja sklepov o vrednotenju prijav, • priprava predloga razdelitve sredstev med prijavitelje, ki so oddali popolne prijave, • obravnava pritožb prijaviteljev, • sklepanje pogodb, • spremljanje izvajanja pogodb in namenskega koriščenja sredstev iz proračuna, • obravnava poročil o izvedenih programih s področja ljubiteljske kulture. 4. člen Besedilo javnega razpisa, razpisno dokumentacijo, datum objave javnega razpisa in razpisni rok določi župan. Razpisni rok se časovno prilagaja postopku priprave in sprejemanja občinskega proračuna. III. JAVNI RAZPIS 5. člen Objava javnega razpisa mora vsebovati: • navedbo naročnika (naziv, sedež), • predmet javnega razpisa, • izvajalce, ki se lahko prijavijo na razpis, • pogoje, ki jih morajo izpolnjevati vlagatelji programov, njihovi programi ali projekti • okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega razpisa, • kraj, čas in osebo, pri kateri lahko zainteresirani dobijo informacije ter dvignejo razpisno dokumentacijo, • rok, do katerega morajo biti predložene vloge na javni razpis, • datum odpiranja vlog, • rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa. • določitev obdobja, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva, Razpisna dokumentacija mora biti z dnem objave javnega razpisa na razpolago vlagateljem in za izročitev. Javni razpis se objavi v Uradnem vestniku Občine Destrnik. 6. člen Razpisno dokumentacijo z vsemi podatki pripravi strokovna služba občine. 7. člen Vsaka prijava, ki prispe na javni razpis, mora vsebovati: • podatke o prijavitelju (naziv, sedež …), • navedbo programov s področja kulture, za katere prijavitelj kandidira, • opis načrtovanih programov, • druge zahtevane podatke iz razpisne dokumentacije. 8. člen Prijava na javni razpis mora biti dostavljena v roku, ki je določen v objavi javnega razpisa. Predložena mora biti v zapečatenem ovitku z navedbo javnega razpisa, na katerega se nanaša, in naslovom prijavitelja, s pripisom »ne odpiraj – razpis kultura«. Prijavitelji morajo svojo prijavo podati na razpisnih obrazcih in jim priložiti dokazila oz. priloge, ki jih le-ti zahtevajo. Pogoji za sodelovanje na javnem razpisu 9. člen Pravico do sofinanciranja ljubiteljskih kulturnih programov imajo prijavitelji, ki izpolnjujejo naslednje pogoje: • so registrirani za opravljanje kulturnoumetniških dejavnosti in posredovanje kulturnih dobrin (obvezno dokazilo: kopija odločbe o vpisu v register društev), • imajo sedež in delujejo na območju občine Destrnik, • opravljajo dejavnost na neprofitni osnovi, • imajo s strani najvišjega organa društva potrjen program, • imajo urejeno evidenco o članstvu (velja za kulturne društva – izpolnite in obvezno priložite fotokopijo evidence o Občan - 15. marec 2007 Uradni vestnik 03/2007 članstvu), • delujejo na področju ljubiteljske kulture najmanj eno leto, • vsako leto predložijo poročilo o realizaciji programov ter poročilo o doseženih uspehih na tekmovanju za preteklo leto. Izjemoma so lahko predmet sofinanciranja na osnovi tega pravilnika tudi programi prijaviteljev, ki ne izpolnjujejo zgoraj navedenih pogojev, če so v postopku izbire ocenjeni kot programi posebnega kulturnega pomena za občino Destrnik. 10. člen Izvajalcem se sofinancira: • prireditve, • redna letna dejavnost kulturnega društva, • založniški projekti, • gostovanja po Sloveniji ali tujini, • šolanje ali izobraževanje članov društva, • izdaja avdio-, videokasete, • izdaja publikacij, povezanih z delovanjem ljubiteljskih kulturnih društev. Predmet tega razpisa niso sredstva za investicijsko vzdrževanje in investicije v prostore za izvajanje kulturnih programov in projektov. Komisija za vodenje postopka javnega razpisa društev 11. člen Vodenje postopka javnega razpisa za sofinanciranje programov ljubiteljske kulture, prispelih na javni razpis, opravi petčlanska Komisija za vodenje postopka javnega razpisa za sofinanciranje programov društev (v nadaljevanju: komisija), ki jo s sklepom imenuje župan Občine Destrnik. Predsednika komisije imenuje župan. Komisija je sestavljena iz 3 predstavnikov Odbora za šolstvo, kulturo, socialo in društva in 2 predstavnikov občinske uprave. Naloge komisije so: • ugotavljanje formalnih pogojev prijaviteljev, • vrednotenje programov s področja ljubiteljske kulture, skladno z merili, • določitev višine in namena dodeljenih sredstev posameznim izvajalcem, • sestava zapisnika in poročilo o delu, • priprava sklepa o določitvi višine sredstev posameznim izvajalcem, • izvedba ostalih nalog, ki jih določi župan. 12. člen Komisija ugotovi popolnost vlog. Prijavitelji, ki v predpisanem roku oddajo formalno nepopolne prijave, lahko le-te dopolnijo v določenem roku od prejema pisnega poziva za dopolnitev prijave. Nepopolnih prijav komisija po tem roku ne obravnava in se jih s sklepom zavrže. 13. člen Komisija mora voditi zapisnik, ki vsebu- Občan - 15. marec 2007 je: • naslov, prostor in čas pregleda vlog, • predmet javnega razpisa, • imena navzočih predstavnikov komisije ter navedbo, kateri člani so odsotni, • imena oz. naziv vlagateljev, • število prispelih prijav za sofinanciranje, • število formalno nepopolnih prijav in navedbo posameznih nepopolnih prijav prijaviteljev, • število popolnih prijav. Zapisnik podpišejo predsednik in navzoči člani komisije. • ter druge vsebine s področja kulture. Občinska proračunska sredstva na proračunski postavki »Sofinanciranje kulturnih društev«, ki so namenjena programom s področja ljubiteljske kulture, lahko izvajalci pridobijo le na osnovi kandidature na javnem razpisu. Obseg sofinanciranja programov ljubiteljske kulture določi Občinski svet Občine Destrnik z vsakoletnim proračunom. Programi na področju ljubiteljske kulture se sofinancirajo le do višine razpoložljivih sredstev v proračunu Občine Destrnik. Vrednotenje prijav Pogodbe 14. člen Komisija opravi pregled popolnih prijav in jih ovrednoti na podlagi pogojev, ki so navedeni v razpisni dokumentaciji in v skladu z Merili in kriteriji za sofinanciranje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti (v nadaljevanju: merila). V skladu z merili dodeli prijaviteljem število ur brezplačne uporabe kulturne dvorane za vaje. V skladu z merili izbere kulturne prireditve, ki se bodo brezplačno izvajale v prostorih kulturnega doma. Komisija pripravi letni program prireditev in letni program vaj. Od dneva objave razpisa do določitve sofinanciranja programov s področja ljubiteljske kulture se merila ne smejo spreminjati. Na podlagi ovrednotenja prijav komisija pripravi poročilo, ki vsebuje ovrednotenje posameznih programov s področja ljubiteljske kulture v skladu z določbami meril. To poročilo podpišejo predsednik in člani komisije. 17. člen Po preteku roka za pritožbe sklene župan z izvajalci programov s področja ljubiteljske kulture pogodbo o sofinanciranju programov ljubiteljskih kulturnih dejavnosti. Obvezne sestavine pogodbe med Občino Destrnik in prijavitelji na javni razpis so: • naziv in naslov izvajalca, • matična in davčna številka vlagatelja, številka transakcijskega računa, • vrste, vsebine in obseg kulturnih dejavnosti, • čas realizacije kulturnih dejavnosti, • višina dodeljenih sredstev za kulturne dejavnosti, ki so predmet sofinanciranja, • rok in način predložitve poročil ter dokazil o izvajanju programov ter namenski porabi sredstev, • način nadzora namenske porabe sredstev, • način nadzora izvajanja kulturnih dejavnosti, • določilo, da mora izvajalec ob nenamenski porabi sredstev le-ta vrniti v občinski proračun in • druge medsebojne pravice ter obveznosti, izhajajoče iz tega pravilnika. 15. člen Izbrane izvajalce o izbranih projektih in višini odobrenih finančnih sredstev obvesti župan s sklepom. Sklepe pripravi občinska uprava. Zoper sklep je možno vložiti pritožbo na Občinski svet Občine Destrnik. Sofinanciranje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti 16. člen Občinska proračunska sredstva morajo biti pod enakimi pogoji dostopna vsem, ki kandidirajo na javnem razpisu, in sicer za naslednje dejavnosti: • glasbena dejavnost (instrumentalna, vokalna), • folklorna dejavnost, • historična glasba in ples, • plesna dejavnost, • gledališka dejavnost, • literarna dejavnost, • likovna dejavnost, • fotografska, filmska in video dejavnost, • založniška dejavnost, • večzvrstna dejavnost, 18. člen Če vlagatelj pogodbe ne podpiše in je ne vrne v roku, se šteje, da je odstopil od zahteve po sofinanciranju programa projekta s področja ljubiteljske kulture. 19. člen O izvedbi sofinanciranih programov morajo izvajalci v pogodbenem roku občinski upravi predložiti: • poročilo o izvedbi programov. 20. člen Izvajalci programov s področja ljubiteljske kulture so dolžni izvajati dogovorjene programe v skladu s tem pravilnikom in le za namene, kot so bili opredeljeni v pogodbi. V kolikor se ugotovi nenamensko porabo sredstev s strani izvajalcev programov s področja kulture, se sofinanciranje takoj ustavi, že prejeta sredstva, vključno z za- 9 Uradni vestnik 03/2007 konskimi zamudnimi obrestmi, pa mora izvajalec vrniti v občinski proračun. Če prejemnik sredstev ne vrne v določenem roku, se izvede postopek izterjave. IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 21. člen Sestavni del tega pravilnika je priloga Merila in kriteriji za sofinanciranje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v Občini Destrnik. 22.člen Spremembe in dopolnitve tega pravilnika se sprejmejo po enakem postopku kot pravilnik. 23. člen Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o postopku za izbiro in vrednotenje kulturnih programov, ki se sofinancirajo iz proračuna Občine Destrnik, sprejet 7. 3. 2003. 24. člen Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Destrnik. Številka: 032-14/2007-4R-5/7 Datum: 5. 3. 2007 Župan Občine Destrnik: Franc Pukšič, univ. dipl. ing. el., l.r. Priloga k Pravilniku o sofinanciranju programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Destrnik: Merila in kriteriji za sofinanciranje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Destrnik A OSNOVNA DEJAVNOST: ZALOŽNIŠTVO, GLASBA, PLES, FOLKLORA, HISTORIČNA GLASBA IN PLES, LIKOVNA, GLEDALIŠČE, FOTO-FILM-VIDEO IN VEČZVRSTNA DEJAVNOST Kakovostna raven društva/ skupine Strokovni vodja skupine – strokovnost skupine Materialni stroški/aktivni član LoObmočkalna na raven raven 100 250 Medobmočna (regijska) raven Državna raven Mednarodna raven 650 800 950 10 B KULTURNI PROJEKTI: Projekt ustreza splošnim kriterijem, če: – je iz opisa razvidno, da gre za kakovosten in zahteven projekt, – je celovit, zaokrožen in ima jasen, utemeljen koncept, – v njem sodeluje vsaj 50 % članov skupine ali društva, ki projekt prijavlja, – po vsebini in obliki sodi na področje ljubiteljskih kulturnih dejavnosti, – bo dostopen javnosti in bo medijsko pokrit, – je realno ovrednoten in ima uravnoteženo shemo (prihodki/ odhodki) financiranja, – ni namenjen ustvarjanju dobička, ni komercialne narave in člani izvajalske skupine za izvedbo ne prejemajo plačila. Komisija za vodenje postopka javnega razpisa za sofinanciranje programov društev izbere tiste projekte, ki izpolnjujejo zgoraj 10 navedene splošne kriterije. Projekt ne bo ovrednoten, če: – iz opisa projekta ni razvidno, da gre za kakovosten in smiselno zaokrožen projekt, – ne spada povsem na področje kulturnega ljubiteljstva (npr.: šolstvo, šport, znanost, malo gospodarstvo …), – ima program na prireditvi pretežno zabavno-družabni značaj, če je turistična, narodno-zabavna prireditev ali veselica, – ni povezan z delovanjem ljubiteljskih kulturnih društev. DEJAVNOST: ZALOŽNIŠTVO, GLASBA, PLES, FOLKLORA, HISTORIČNA GLASBA IN PLES, LIKOVNA, GLEDALIŠČE, FOTOFILM-VIDEO IN VEČZVRSTNA DEJAVNOST Raven društva/skupine/ projekta Projekt (prireditev) Do 6 gostujočih skupin Nad 6 gostujočih skupin Na člana društva, ki sodeluje pri projektu Ponovitev projekta Soorganizacija projekta Inovativnost, izvirnost Gostovanja oziroma sodelovanja Izdaja knjige Razstava/likovna/ foto Izdaja zloženke o društvu Lokalna raven Območna raven 100 250 Medobmočna (regijski) raven 650 MedDrnažavna rodna raven raven 800 950 400 800 10 50 % od vrednosti projekta točke z ravni + 50 % vrednosti projekta v tujini 1000 200 200 600 600 200 v Sloveniji 400 200 200 – premierni koncerti, gledališke predstave, plesni projekti, koncerti historične glasbe in Projekt plesa, folklorne dejavnosti, filmske in video (50 % izprojekcije (dolžine 80 minut in več), ter do 6 vajalcev in gostujočih skupin oz. nad 6 gostujočih skupin, programa (PZ 12 pesmi ali več), gledališke in lutkovne je delo predstave, članov – krajši projekti se ovrednotijo sorazmerno skupine, manj – glede na njihov obseg, ki prijavlja – literarni večeri, predstavitve knjig (do 40 projekt!) minut) se ovrednotijo s 30 % glede na vrednost projekta, Ponovitev – velja za ponovitve projekta na območju obprojekta čine Destrnik, – raven se določi na podlagi v preteklem letu Raven prodosežene kakovostne ravni društva/skupine, ki jekta projekt prijavlja in izvede, – velja za pogodbeno soorganizacijo projekta v Soorganiizvedbi OI JSKD Ptuj, zacija pro– raven projekta se določa glede na to, ali gre jekta za območno, medobmočno (regijsko), državno, mednarodno prireditev, Inovativ– doda se 50 % že ovrednotenega projekta, če je nost izvirprojekt inovativen oz. izviren, nost – vsa gostovanja v tujini se financirajo v enakem Gostovanja deležu kot tudi gostovanja v Sloveniji, – financira se največ šest razstav na leto in največ šest Izdaja knjiizdaj knjig na leto; vsaka razstava in izdaja knjige se ge, razstava financira v enakem znesku, – financira se izdaja zloženke, ki je povezana z Izdaja zlodelovanjem ljubiteljskega kulturnega društva. ženke OPOMBE: C IZVAJANJE VAJ GLASBA, PLES, FOLKLORA, LIKOVNA, GLEDALIŠČE, FOTO- Občan - 15. marec 2007 Uradni vestnik 03/2007 FILM-VIDEO IN VEČZVRSTNA DEJAVNOST 1. Pevski zbori in druge pevske skupine: prizna se 40 do 60 vaj na sezono. 2. Pihalni orkester: prizna se 40 do 60 vaj na sezono. 3. Gledališke skupine: prizna se 20 do 45 vaj na sezono. 4. Lutkovne skupine: prizna se 15 do 30 vaj na sezono. 5. Recitacijske, literarne skupine: prizna se 10 do 20 vaj na sezono. 6. Folklorne in druge plesne skupine: prizna se 40 do 60 vaj na sezono. 7. Likovne, fotografske in filmske skupine: prizna se 20 do 30 mentorskih vaj na sezono. 6. Na podlagi 15. člena Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/05) in 73. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Destrnik št. 10/05) ter v skladu s 100. b členom Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 26/97, 70/97, 10/98, 68/ 98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00, 100/00, 28/01, 16/02, 51/02, 108/03, 72/05, 100/05 in 21/06) je Občinski svet Občine Destrnik na 4. redni seji 5. 3. 2007 sprejel Pravilnik o plačah, občinskih funkcionarjev in nagradah članov delovnih teles občinskega sveta ter članov drugih občinskih organov in o povračilih stroškov I. SPLOŠNI DOLOČBI 1. člen S tem pravilnikom se določajo plače, plačila, nagrade, povračila in drugi prejemki: – članu občinskega sveta, – občinski volilni komisiji, – predsedniku in članu nadzornega odbora, – članu stalnega delovnega telesa ter predsedniku in članu občasnega delovnega telesa občinskega sveta. V tem pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske. 2. člen Občinski funkcionarji so: župan, podžupan in člani občinskega sveta. Stalna delovna telesa so opredeljena v 61. členu Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/05), občasna in druga delovna telesa občinskega sveta pa so tista, ki jih na podlagi 67. člena Poslovnika občinskega Občan - 15. marec 2007 sveta (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/05) imenuje občinski svet in na podlagi 35. člena Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/05) imenuje župan Občine Destrnik. II. VIŠINA IN NAČIN DOLOČANJA PLAČ, PLAČIL ZA OPRAVLJENE FUNKCIJE, NAGRAD IN SEJNIN 3. člen Skladno z Zakonom o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 14/06) je za opravljanje funkcije župana Občine Destrnik, ki sodi v šesto skupino občin s številom prebivalcev od 2001 do 5000, uvrščen v 49. plačni razred. Če župan opravlja funkcijo nepoklicno, mu pripada plačilo za opravljanje funkcije v višini 50 % plače, ki bi jo dobil, če bi funkcijo opravljal poklicno, brez dodatka za delovno dobo. 4. člen Osnovna plača podžupana, če svojo funkcijo opravlja poklicno, se oblikuje v skladu z Zakonom o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 70/05 – uradno prečiščeno besedilo in 14/06) in se po številu prebivalcev lokalne skupnosti lahko uvrsti od 34. do 41. plačnega razreda. Podžupanu za poklicno opravljanje funkcije pripada dodatek za delovno dobo v skladu z zakonom o sistemu plač v javnem sektorju. Če podžupan opravlja funkcijo nepoklicno, mu pripada 50 % plače, ki bi jo dobil, če bi funkcijo opravljal poklicno, brez dodatka za delovno dobo. Plačni razred podžupana znotraj določenega razpona določi župan ob upoštevanju obsega podžupanovih pooblastil. V skladu s 100. b členom Zakona o lokalni samoupravi, ki določa višino plačila za nepoklicno opravljanju funkcije podžupana, lahko župan določi plačilo, ki je nižje od 50 %, in sicer glede na pooblastila ter obseg dela nepoklicnega župana. 5. člen Plačilo za opravljanje funkcije člana občinskega sveta ne sme presegati 15 % letne plače župana. V okviru tega zneska se članu občinskega sveta določi plačilo za opravljanje funkcije člana občinskega sveta za posamezni mesec – glede na delo, ki ga je opravil – sejnina, ki zajema: udeležbo na redni seji, izredni seji, udeležbo na seji stalnega ali občasnega delovnega telesa občinskega sveta. Mesečna višina plačila se določi po naslednjih kriterijih: – za udeležbo na redni seji občinskega sveta: v višini 135 EUR bruto, – za udeležbo na izredni seji občinskega sveta: v višini 81 EUR bruto,– za predsedovanje na seji delovnega telesa, katerega član je: v višini 54 EUR bruto, – za udeležbo na seji delovnega telesa, katerega član je: v višini 27 EUR bruto. Mesečno plačilo se opravi na podlagi evidence o opravljenem delu članov občinskega sveta, ki jo vodi občinska uprava. 6. člen Članom delovnih teles občinskega sveta, ki niso člani občinskega sveta, se za opravljanje dela v komisiji ali odboru občinskega sveta določi nagrada v obliki sejnine. Plačilo za opravljanje funkcije člana komisije ali odbora ne sme presegati 5 % letne plače župana. Članom odborov in komisij ter članom ostalih delovnih teles pripada sejnina: – za predsedovanje na seji delovnega telesa, katerega član je: v višini 54 EUR bruto, – za udeležbo na seji delovnega telesa, katerega član je: v višini 27 EUR bruto. Mesečno plačilo se opravi na podlagi evidence o opravljenem delu članov odborov in komisij, ki jo vodi občinska uprava. 7. člen Predsednik in člani nadzornega odbora občine imajo pravico do nagrade, ki ne sme preseči 10 % letne plače župana za predsednika nadzornega odbora in 6 % letne plače župana za člana nadzornega odbora. Nagrada se izplača kot sejnina, in sicer: – za udeležbo predsednika nadzornega odbora na seji: v višini 323 EUR bruto, – za udeležbo člana nadzornega odbora na seji: v višini 81 EUR bruto. Mesečno plačilo se opravi na podlagi evidence o opravljenem delu članov nadzornega odbora, ki jo vodi občinska uprava. 8. člen Predsednik, tajnik in člani občinske volilne komisije ter njihovi namestniki imajo za opravljanje dela v zvezi z izvedbo lokalnih referendumov in volitev v skladu z zakonom pravico do nagrade. Nagrade za delo v volilni komisiji se oblikujejo z merili, ki jih s sklepom določi občinska volilna komisija na podlagi zakona. III. POVRAČILA, NADOMESTILA IN DRUGI PREJEMKI 9. člen Župan, podžupan in ostali, ki so navedeni v 1. členu tega pravilnika, imajo pravico do povračila stroškov prevoza na službeni poti, ki nastanejo pri opravljanju funkcije ali v zvezi z njo. Pravico do povračila potnih stroškov se lahko uveljavlja, če gre za službeno potovanje izven občine Destrnik. Stroški prevoza se povrnejo v skladu s predpisi. Župan, podžupan in ostali, ki so navedeni v 1. členu tega pravilnika, imajo pravico do dnevnice za službeno potovanje v skladu s predpisi. 10. člen Pravice iz prejšnjega člena tega pravilnika se uveljavljajo na podlagi naloga za 11 Uradni vestnik 03/2007 službeno potovanje, ki ga podpiše župan oziroma pooblaščena oseba. Če gre za službeno potovanje župana, izda nalog podžupan ali direktor občinske uprave. IV. NAČIN IZPLAČEVANJA 11. člen Sredstva za izplačevanje plač, nagrad in povračil stroškov, ki jih imajo občinski funkcionarji, se zagotovijo iz sredstev proračuna. 12. člen Plači župana in podžupana se izplačujeta mesečno za pretekli mesec, najkasneje do 15 dne v tekočem mesecu. Za ostale funkcionarje se izplačujejo nagrade oziroma sejnine vsake tri mesece. Izplačila iz 9. člena tega pravilnika se izplačajo v roku petnajst dni po končanem službenem potovanju. Plače, plačila, nagrade, povračila in drugi prejemki se usklajujejo skladno s predpisi, ki jih urejajo. V. KONČNE DOLOČBE 13. člen Določbe tega pravilnika, ki se nanašajo na člane komisij in odborov občinskega sveta, ki niso člani občinskega sveta, se smiselno uporabljajo tudi za izplačila sejnin članom štaba za civilno zaščito, uredniškega odbora in članom drugih komisij, odborov ter svetov, ki jih ustanovi ali imenujeta občinski svet ali župan. 14. člen Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o plačah občinskih funkcionarjev in nagradah članov delovnih teles občinskega sveta ter članov drugih občinskih organov in o povračilih stroškov (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 2/99, 4/00 in 4/01). 15. člen Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Destrnik, uporablja pa se od 1. januarja 2007. Številka, 032-14/2007-4R-3/5 Destrnik, 5. 3. 2007 Župan Občine Destrnik: Franc PUKŠIČ, l.r. 7. Na podlagi 1., 8., in 25. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Ur. list RS, št. 96/02, 123/2006) in 15. člena Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/05) je Občinski svet Občine Destrnik na 4. redni seji 5. 3. 2007 sprejel naslednji Pravilnik o najemu oziroma brezplačni uporabi prostorov kulturnega doma 12 Destrnik I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S pravilnikom o najemu oziroma brezplačni uporabi prostorov kulturnega doma Destrnik (v nadaljevanju: pravilnik) se urejajo način in pogoji oddajanja v najem oziroma brezplačno uporabo dvoran in pripadajočih prostorov. II. NAMENSKOST PROSTOROV PO DEJAVNOSTI 2. člen Namenskost po dejavnosti je: 1. Velika dvorana – izvajanje kulturnih in drugih prireditev ter banketov; 2. Mala dvorana – izvajanje seminarjev, simpozijev, kongresov, tečajev, delavnic in drugih prireditev ter banketov; 3. Garderobe – se koristijo ob uporabi dvorane s pripadajočimi sanitarijami; 4. Kletni prostor – služi shrambi opreme in drugih rekvizitov za izvajanje kulturnih in drugih prireditev; 5. Kletna mini kuhinja – služi za izvajanje gostinskih storitev za obiskovalce razstav, in drugih kulturnih prireditev ter banketov; 6. Mansardni prostori – se praviloma dajejo v uporabo pravnim osebam s sklepom župana; 7. Dvorana in pripadajoče garderobe se uporabljajo tudi za redno delo (vaje in pripravo) ljubiteljske kulture v občini Destrnik. III. POGOJI ODDAJE V NAJEM 3. člen Občina Destrnik (v nadaljevanju: upravljavec) je lastnik prostorov. Najemnik prostorov je lahko vsaka fizična ali pravna oseba, ki z vlogo izkaže ta interes. 4. člen Vloga za najem prostorov kulturnega doma Destrnik (v nadaljevanju: vloga) se odda na predpisanem obrazcu, ki se vloži pri upravljavcu. Obrazec je priloga tega pravilnika. Vlogi je potrebno priložiti: • fizična oseba – fotokopijo osebne izkaznice; • pravna oseba – dokazilo o registraciji; • društva in druge organizacije – odločbo o vpisu v register društev oz. izpis iz poslovnega registra Slovenije; • politična stranka – odločbo o vpisu politične stranke v register političnih strank Priloge k vlogi je stranka dolžna priložiti k prvi vlogi za tekoče leto, za vse ostale vloge tekom tekočega leta pa teh dokazil ni potrebno ponovno prilagati. Vloga z zahtevano dokumentacijo se lahko odda tudi v elektronski obliki, če to omogoča informacijski sistem, ki ga upo- rablja upravljavec. 5. člen Na podlagi vloge se sklene pogodba za najem prostorov kulturnega doma Destrnik. 6. člen Za najem prostorov se zaračunava najemnina po ceniku. Tega za določeno obdobje potrdi Občinski svet Občine Destrnik in velja do spremembe. IV. PRIREDITVE OBČINSKEGA POMENA IN PRIREDITVE ŽUPNIJE SV. URBAN 7. člen Prireditev občinskega pomena se lahko določi tudi s sklepom župana in za tako prireditev se ne zaračunava najemnina. Pravica župnije Sv. Urban do uporabe kulturnega doma za kulturne prireditve se uredi s posebno pogodbo, ki se upošteva pri oddaji kulturnega doma v najem oziroma uporabo in je v skladu s tem pravilnikom. V. SKLEPANJE JUBILEJNIH POROK 8. člen Najemnina se ne zaračunava za sklepanje jubilejnih porok. VI. POGOJI ODDAJE V UPORABO 9. člen Občina Destrnik vsako leto v Uradnem vestniku Občine Destrnik objavi Javni razpis za sofinanciranje programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Destrnik (v nadaljevanju javni razpis). Na osnovi vlog, ki jih oddajo izvajalci ljubiteljskih kulturnih dejavnosti, Komisija za vodenje postopka javnega razpisa za sofinanciranje programov društev (v nadaljevanju: komisija) izbere izvajalce kulturnih dejavnosti v skladu s Pravilnikom o sofinanciranju programov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti v občini Destrnik, objavljenem v Uradnem vestniku Občine Destrnik. Izvajalci ljubiteljskih kulturnih dejavnosti, izbrani na javnem razpisu, imajo pri uporabi kulturnega doma prednost pred ostalimi uporabniki oziroma najemniki kulturnega doma. Z uporabniki oziroma izvajalci se sklene pogodba za uporabo prostorov kulturnega doma Destrnik. VII. ODPOVED TERMINOV 10. člen Uporabnik oziroma najemnik lahko odpove upravljavcu že dogovorjeni termin Občan - 15. marec 2007 Uradni vestnik 03/2007 in se dogovori za novega le iz utemeljenih razlogov, o čemer je dolžan obvestiti upravljavca takoj, ko izve za utemeljeni razlog. ZIMSKI ČAS VRSTA (DRUŠTVA UPORA- S SEDEŽEM V BE OBČINI DESTRNIK) 12. člen Vsak uporabnik oziroma najemnik je dolžan: – svojo prisotnost z vsakim prihodom v prostore obvezno evidentirati z vpisom v zvezek »Evidenca uporabe kulturnega doma Destrnik«, ki se nahaja v predprostoru; – najete prostore uporabljati v skladu s pogoji, navedenimi v pogodbi; – hišniku prijaviti morebitne poškodbe najetih prostorov in odtujitve inventarja. Če so poškodbe nastale zaradi malomarnosti s strani najemnika oziroma uporabnika, jih je le-ta dolžan odpraviti oziroma poravnati vso nastalo škodo; – poskrbeti za varnost izvajalcev in udeležencev; – v času uporabe prostorov izvajati ukrepe s področja požarne varnosti in varstva pri delu; – prostore zapustiti v stanju, kot jih je prevzel; – o morebitnih napakah na objektu ali v njem nemudoma obvestiti hišnika; – upoštevati in spoštovati hišni red, ki je sestavni del tega pravilnika; – v času najema oziroma uporabe dvorane in pripadajočih prostorov, ni dovoljeno premikanje inventarja (konferenčna miza, stoli, govorniški pult in ves ostali inventar) brez dovoljenja hišnika; – ob zaključku uporabe oziroma najema odgovorna oseba uporabnika oziroma najemnika skupaj s hišnikom pregleda prostore. X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 13. člen Ta pravilnik začne veljati in se uporabljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Destrnik. Številka: 032-14/2007-4R-4/6 Datum: 5. 3. 2007 Župan Občine Destrnik: Franc Pukšič, univ. dipl. ing. el., l.r. 8. V skladu s 6. členom Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/05) je Občinski svet Občine Destrnik na 4. redni seji 5. 3. 2007 sprejel naslednji Sklep o ceni najema Kulturnega doma Destrnik CENIK NAJEMA VELIKE DVORANE Cena vključuje: * uporabo dvorane z 280–300 sedeži, * uporabo ostalih prostorov (dve garderobi, sanitarije, pred- Občan - 15. marec 2007 KOMERCIALNI NAMEN IX. OBVEZNOSTI UPRAVLJAVCA IN UPORABNIKA OZIROMA NAJEMNIKA do 4 ure (35 EUR) (28 EUR) 49 EUR 42 EUR od 4 do 7 ur (55 EUR) (44 EUR) 77 EUR 66 EUR nad 7 ur (75 EUR) (60 EUR) 105 EUR 84 EUR do 4 ure 42 EUR 35 EUR 63 EUR 56 EUR od 4 do 7 ur 66 EUR 55 EUR 99 EUR 88 EUR 84 EUR 75 EUR 135 EUR 120 EUR 10 EUR 10 EUR 10 EUR 10 EUR nad 7 ur Dodatna ura za pripravo oz. odstranitev stvari prostor), * primerno temperaturo (ogrevanje – kurilna sezona: 15. 10.– 15. 4., hlajenje, prezračevanje), * stroške električne energije, vode, odvoza smeti, * čiščenje. * V cene najema je vključen DDV. Dodatna ponudba po dogovoru: * za najem večnamenskega prostora v kleti (za pogostitve) se zaračuna dodatnih 50 EUR v primeru izvedbe komercialne prireditve. CENIK NAJEMA MALE DVORANE ZIMSKI ČAS (DRUŠTVA VRSTA S SEDEŽEM UPORABE V OBČINI DESTRNIK) NEKOMERCIALNI NAMEN Uporabniki oziroma najemniki so dolžni v času uporabe prostorov vzdrževati red in disciplino, varovati opremo, upoštevati požarne in druge varnostne ukrepe ter pri tem upoštevati hišni red in navodila hišnika. KOMERCIALNI NAMEN 11. člen Za tekoče vzdrževanje kulturnega doma skrbi upravljavec. Za odpiranje dvorane in prisotnost v času prireditve ter vaj v kulturnem domu je zadolžen hišnik. NEKOMERCIALNI NAMEN VIII. VZDRŽEVANJE KULTURNEGA DOMA LETNI ČAS ZIMSKI (DRUŠTVA LETNI ČAS ČAS S SEDEŽEM V OBČINI DES(DRUGI) (DRUGI) TRNIK) LETNI ČAS ZIMSKI LETNI (DRUŠTVA ČAS ČAS S SEDEŽEM V OBČINI (DRUGI) (DRUGI) DESTRNIK) do 4 ure (7 EUR) (3 EUR) 15 EUR 10 EUR od 4 do 7 ur (11 EUR) (6 EUR) 26 EUR 16 EUR nad 7 ur (15 EUR) (8 EUR) 36 EUR 22 EUR do 4 ure 14 EUR 10 EUR 21 EUR 14 EUR od 4 do 7 ur 22 EUR 16 EUR 33 EUR 22 EUR nad 7 ur 30 EUR 22 EUR 45 EUR 30 EUR 2 EUR 2 EUR 2 EUR 2 EUR Dodatna ura za pripravo oz. odstranitev stvari Cena vključuje: * uporabo dvorane – do 50 sedežev, * uporabo sanitarij, * možnost postavitve stolov in miz (seminarji, predstavitve …), 13 Uradni vestnik 03/2007 * primerno temperaturo (ogrevanje – kurilna sezona: 15. 10.–15. 4., hlajenje, prezračevanje), * stroške električne energije, vode, odvoza smeti, * čiščenje. * V cene najema je vključen DDV. Dodatna ponudba po dogovoru: * za najem večnamenskega prostora v kleti (za pogostitve) se zaračuna dodatnih 50 EUR v primeru izvedbe komercialne prireditve Cenik začne veljati in se uporabljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Destrnik. 6. Marjan Zelenik, Janežovski Vrh 43 a Štev.: 032-14/2007-4R-10/12 Datum: 5. 3. 20007 ZASADI 1. Dušan Kos, Zasadi 14a – predsednik 2. Franc Bolčevič, Zasadi 1 3. Bogdan Vilčnik, Zasadi 16 Župan Občine Destrnik: Franc PUKŠIČ, univ. dipl. ing. el., l.r. 9. V skladu s 65. členom Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/2005) in 4. členom Odloka o ustanovitvi vaških odborov (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 3/1999) je Občinski svet Občine Destrnik na 4. redni seji 5. 3. 2007 sprejel naslednji Sklep o imenovanju predsednikov in članov vaških odborov naselij občine V spodaj navedenih naseljih občine Destrnik se za predsednike in člane vaških odborov za obdobje štirih let imenujejo: DESTRNIK 1. Marjan Hamruš, Destrnik 16 – preds. 2. Otmar Arnuš, Destrnik 38 a 3. Jože Doberšek ml., Destrnik 23 a 4. Feliks Majerič, Destrnik 1a 5. Slavko Polajžer, Destrnik 49 a 6. Marija Kos, Destrnik 44 a 7. Lidija Šalamun, Destrnik 48 8. Dušanka Ziško, Destrnik 34 GOMILCI 1. Vili Mahorič, Gomilci 4 – predsednik 2. Branko Zelenko, Gomilci 8 3. Konrad Čuček, Gomilci 11 a 4. Branko Roškar, Gomilci 9 5. Franc Tušek, Gomilci 9 a 6. Dušan Simonič, Gomilci 7 7. Alojz Fric, Gomilci 5 8. Jože Pukšič, Gomilci 3 a SVETINCI 1. Franc Kumer, Svetinci 38 a – preds. 2. Rudolf Murko, Svetinci 39 3. Marija Braček, Svetinci 17 4. Franc Hanžel, Svetinci 12 5. Branko Horvat, Svetinci 26 6. Jožica Horvat, Svetinci 23 7. Ivan Kupčič, Svetinci 5 8. Mahorič Stanko, Svetinci 16 9. Drago Potrč, Svetinci 8 10. Jani Volgemut, Svetinci 35 11. Anton Zelenik, Svetinci 40 a DOLIČ 1. Janez Nipič, Dolič 17 b – predsednik 2. Zofka Malek, Dolič 28 3. Danijel Murko, Dolič 16 a 4. Jože Fekonja, Dolič 25 a 5. Viktor Muršec, Dolič 31 6. Milan Petrič, Dolič 15 7. Marjan Tašner, Dolič 36 8. Marija Voda, Dolič 10 DRSTELJA 1. Franc Sever, Drstelja 9 b – predsednik 2. Jože Krajnc, Drstelja 6 3. Bojan Herga, Drstelja 29 4. Jani Hliš, Drstelja 43 5. Renata Kranjc, Drstelja 20 6. Vlado Kajzer, Drstelja 49 7. Marjan Pšajd, Drstelja 40 ZG. VELOVLEK 1. Jožica Šemnički, Zg. Velovlek 4 – pred. 2. Danilo Krajnc, Zg. Velovlek 13 3. Kazimir Presečki, Zg. Velovlek 23 a DESENCI 1. Janko Dominko, Desenci 2 – preds. 2. Anton Horvat, Desenci 7a 3. Franci Horvat, Desenci 7 4. Marija Markuš, Desenci 6 a 5. Anica Petek, Desenci 6 GOMILA 1. Ivan Mahorič, Gomila 1 – predsednik 2. Miran Caf, Gomila 15 3. Rudolf Malek, Gomila 8 JANEŽOVCI 1. Alojz Caf, Janežovci 6 d – predsednik 2. Milan Burina, Janežovci 10 3. Radojka Čeh, Janežovci 7 4. Boris Karo, Janežovci 14 5. Silvo Kokol, Janežovci 12 b 6. Franc Kuri ml., Janežovci 3 JIRŠOVCI 1. Martin Petrič, Jiršovci 1 – predsednik 2. Irena Bauman, Jiršovci 48 a 3. Nataša Čeh, Jiršovci 15 4. Drago Dajčman, Jiršovci 67 5. Marjan Lovrec, Jiršovci 24 6. Srečko Potrč, Jiršovci 32 7. Milena Samec, Jiršovci 31 8. Damjan Žerjav, Jiršovci 20 a JANEŽOVSKI VRH 1. Ciril Koser, Janežovski Vrh 21 a – pred. 2. Drago Markež, Janežovski Vrh 1 3. Branko Petek, Janežovski Vrh 15 4. Darja Zadravec, Janežovski Vrh 3 a 5. Jože Zelenik, Janežovski Vrh 49 LEVANJCI 1. Jože Mohorič, Levanjci 5 – preds. 2. Franc Brumen, Levanjci 34 3. Janez Kmetec, Levanjci 15 4. Ivan Kramberger, Levanjci 25 5. Marta Matjašič, Levanjci 4 14 6. Robert Oman, Levanjci 23 7. Ignac Sluga, Levanjci 26 8. Janez Zelenik, Levanjci 6 9. Anton Žampa, Levanjci 10 10. Viktor Žampa, Levanjci 20 LOČKI VRH 1. Venčeslav Kramberger, Ločki Vrh 6– pred. 2. Anton Flajšman, Ločki Vrh 4 3. Dušan Fridl, Ločki Vrh 22 4. Janez Muršec, Ločki Vrh 52 a 5. Vlado Petrovič, Ločki Vrh 56 6. Stanko Pukšič, Ločki Vrh 62 7. Jože Zorčič, Ločki Vrh 66 PLACAR 1. Elizabeta Fras, Placar 24 a – preds. 2. Alojz Anžel, Placar 43 3. Franc Čuček, Placar 39 b 4. Danica Pernat, Placar 31 5. Rado Kramberger, Placar 69 a 6. Anton Markež, Placar 5 7. Drago Zorec, Placar 56 a STRMEC PRI DESTRNIKU 1. Mitja Anžel, Stmec 5 – predsednik 2. Marjan Lenart, Stmec 3 b 3. Martin Domjan, Strmec 6 VINTAROVCI 1. Edi Zorko, Vintarovci 66 – predsednik 2. Ivan Hauptman, Vintarovci 37 3. Jože Horvat, Vintarovci 26 4. Jožica Horvat, Vintarovci 85 5. Darko Lipovšek, Vintarovci 1 6. Mirko Lovrec, Vintarovci 42 a 7. Angela Petek, Vintarovci 8 b 8. Ivan Pšajd, Vintarovci 35 Številka: 032 – 14/2007 – 4R – 9/11 Datum: 5. 3. 2007 Župan Občine Destrnik: Franc Pukšič, univ. dipl. ing. el., l.r. 10. V skladu s 27. členom Statuta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/05) in z 69. členom Poslovnika Občinskega sveta Občine Destrnik (Uradni vestnik Občine Destrnik, št. 10/ 05) je Občinski svet Občine Destrnik na 4. redni seji 5. 3. 2007 sprejel naslednji Sklep o zamenjavi članice komisije za elementarne nesreče in člana odbora za gospodarstvo, kmetijstvo in turizem Za člana Komisije za elementarne nesreče se namesto članice Nataše Čeh imenuje Marjan LOVREC, za članico Odbora za gospodarstvo, kmetijstvo in turizem se namesto člana Marjana Lovreca imenuje Nataša ČEH. Številka: 032 – 14/2007 – 4R – 8/10 Datum: 5. 3. 2007 Župan Občine Destrnik: Franc Pukšič, univ. dipl. ing. el., l.r. Občan - 15. marec 2007 Občan Zimska šola v naravi Državno tekmovanje iz nemščine V sredo, 28. februarja 2007, smo se učenci 6. razredov iz OŠ Destrnik in Trnovska vas odpravili v zimsko šolo v naravi. Po nekaj urah vožnje smo prispeli novim dogodivščinam naproti. Nato smo šli na smučišče in se glede na smučarske sposobnosti razdelili v skupine. Vsak dan smo smučali do 16.00. Vmes smo imeli malico, kosilo in počitek. Bili smo tudi na nočnem smučanju. Vadili smo in vadili, zato zdaj vsi zelo dobro smučamo. Vsak večer smo pripravili tudi poročila. Vklopili smo Luka TV in povedali zanimivosti dneva: šport, vreme, zabavo in novice. Z baklami smo se odpravili na Črni vrh, najvišji vrh Pohorja. Sodelovali smo tudi v kvizu Lepo je biti milijonar, se igrali igro Skriti prijatelj, izbrali miss in mistra Lukovega doma, pisali razglednice, si ogledali film Moj ata, socialistični kulak in se zelo zabavali. Zadnji dan smo se pomerili v pravi veleslalomski tekmi. Vsi smo bili zmagovalci, zato smo si vsi zaslužili diplome. Na pravem smučarskem krstu so nas krstili v smučarje. Teh pet dni je za vse prehitro minilo. Vsi si želimo, da bi še kdaj ponovili takšno obliko šole v naravi. 26. januarja 2007 je v OŠ Hajdina potekalo državno tekmovanje učencev devetega razreda v znanju nemščine. Pet učencev OŠ Destrnik-Trnovska vas je doseglo odlične rezultate: Jernej Murko in Žiga Volgemut sta dosegla zlato priznanje, Valentina Burina in Erik Cvetko srebrno, Matej Hauptman pa bronasto priznanje. K tem odličnim rezultatom lahko prištejemo še tri bronasta priznanja, ki so jih trije učenci osvojili na šolskem tekmovanju, saj so dosegli več kot 75 % točk. To so: Anja Janžekovič, Lisa Rode in Egon Pavalec. Kralji na smučišču Nastja Sluga Larisa Ziško Foto: OŠ Destrnik-Trnovska vas Odlični rezultati Mentorica: Katja Gajzer Nemška bralna značka 5. februarja 2007 je na OŠ Destrnik-Trnovska vas potekalo tekmovanje za pridobitev nemške bralne značke. Udeležili so se ga učenci od 6.–9. razreda. Učenci so za tekmovanje morali prebrati tri knjige v nemškem jeziku, devetošolci pa dve obsežnejši knjigi. Rezultati, ki so jih dosegli, so bili odlični. Mentorici: Katja Gajzer in Natalija Kaučič Pustovanje ... Imate kaj za PUSTA HRUSTA? Pust je čas zabave, sproščenosti, norčavosti in vonjav po slastnih pustnih krofih. Na šoli smo si vsi prizadevali za čim boljše pustno vzdušje, zato smo si v okviru tehniškega dne izdelali pustne maske. Učenci prve in druge triade so izdelovali snežake, učenci tretje pa strašila. Na pustno soboto smo se našemljeni odpeljali na Ptuj na otroško pustno povorko, ki smo jo zaključili z rajanjem v karnevalskem šotoru. Udeležili smo se tudi nedeljske povorke v maskah pikapolonice. Tekst in foto: OŠ Destrnik-Trnovska vas Gasilski posnetek na smučišču Pretežki tovornjaki na LC naše občine Na Občino Destrnik je v februarju prišlo obvestilo občanov, prebivalcev ob lokalni cesti Svetinci–Levanjci–Velovlek, da po tej lokalni cesti vsak dan vozijo pretežki tovornjaki. Cesta ni bila načrtovana za prevoz tako težkega in tako pogostega tovora (je preozka). Ti tovornjaki so lahko na takšni cesti zelo nevarni, zato je njihova vožnja po njej prepovedana (cesta je označena z znakom za osno obremenitev), jo pa tudi uničujejo. Tako so že sedaj uničene bankine na nekaterih odsekih, uničen pa je tudi asfalt. Odgovorni na občini želijo obvestiti prebivalce ob tej cesti, da so začeli s potrebnimi ukrepi, da bi vožnjo tovornjakov na lokalni cesti zaustavili. Posredovali so pri DARS-u, kamor so poslali dopis z vsemi potrebnimi slikovnimi prilogami. Obljubljajo, da se bodo potrudili, kolikor bo v njihovi moči, da tovornjaki tod ne bodo vozili, da bodo poiskali odgovorne za nastale poškodbe in da bodo ti prevzeli odgovornost ter popravili nastalo škodo. Sabina Žampa Občan - 15. marec 2007 Otroška pustna povorka na Ptuju Področno tekmovanje v šahu Tekmovanje je potekalo 14. 2. 2007 na OŠ Zavrč. Našo šolo sta zastopali dve ekipi učencev, in sicer: - učenci do 12 let: Primož Prigl, Sašo Arnuga, Dominik Kramberger, Rok Korent, Aljaž Krajnc, - učenci do 15 let: Aleksander Potrč, Simon Mlasko, Igor Muršec, Aleks Irgl, Christian Bedrač. Učenci do 12 let so zasedli 12., učenci do 15 let pa 9. mesto. Mentorica: Stanka Drobnak 15 Zaščita, reševanje in pomoč Slovesnost ob dnevu CZ Janez Irgl dobitnik srebrnega znaka civilne zaščite je plaketo CZ za življenjsko delo, posebne zasluge in izjemne uspehe pri zaščiti ter reševanju ljudi, živali, premoženja, kulturne dediščine in varovanju okolja ob naravnih ter drugih nesrečah izročil Marjani Mahorič. Vsem dobitnikom priznanj iskrene čestitke z željo, da še naprej aktivno sodelujejo na področju zaščite, reševanja in pomoči. Tekst in foto: Nataša Žižek Srečanje gasilskih veteranov V sredo, 28. februarja, je v občini Hajdina potekala slovesnost ob svetovnem dnevu civilne zaščite, ki sta jo organizirala štab Civilne zaščite za Podravje in Izpostava Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje Ptuj. Skozi kulturni program so nas popeljali učenke in učenci OŠ Hajdina in ljudske pevke s Hajdine. Slavnostni govornik Branko Dervodel, namestnik generalnega direktorja Uprave RS za zaščito in reševanje (URSZR), je poudaril, kako pomembno je, da vsem najbolj zaslužnim, ki so se izkazali v reševalnih akcijah v sistemu zaščite in reševanja, podelimo priznanja, s katerimi se jim vsaj delno zahvalimo za humano delo v preteklosti, seveda z željo, da so jim v vzpodbudo pri njihovem nadaljnjem delu. Predstavil je sistem varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, mednje žal sodijo tudi tiste, katerih povzročitelj je človek, in povedal: »Morali se bomo navaditi na makroklimatske spremembe, sprejeti nesreče, s katerimi se srečujemo v vsakdanjem življenju, se prilagoditi z načinom vedenja, načrtovanjem in organiziranjem, da se bomo v primeru nesreče znali ubraniti.« Na URSZR si prizadevajo v tej smeri, kot pomemben dosežek štejejo prenovo zakonodaje. Na podlagi razpisa Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje za podelitev priznanj in nagrad Civilne zaščite je komisija za izbiro kandidatov za priznanja in nagrade pri Upravi RS za zaščito in reševanje sprejela sklep, da se priznanja podelijo dvanajstim posameznikom, na podlagi kriterijev ob letnicah obstoja prostovoljnih gasilskih društev pa enemu prostovoljnemu gasilskemu društvu. Priznanja sta podelila poveljnik Civilne zaščite za Podravje Drago Klobučar in vodja Izpostave URSZR Ptuj Jože Korban. Med prejemniki srebrnega znaka CZ je Janez Irgl, predsednik GZ Destrnik. Svojo aktivnost usmerja v preventivo in delo z mladimi. S svojim delom daje velik prispevek k razvijanju in h krepitvi varnosti pred naravnimi in drugimi nesrečami, k zaščiti in reševanju ljudi ter premoženja, kulturne dediščine in varovanju okolja ob naravnih ter drugih nesrečah. Kot prostovoljni gasilec in funkcionar gasilske zveze je v štabu CZ za Podravje vse od njegove ustanovitve, leta 1995, pokrival področje reševanja ob požarih. S svojimi izkušnjami, je na sejah aktivno sodeloval, se udeležil vseh usposabljanj, sodeloval pri pripravah na vaje in na vajah ter pri ostalih aktivnostih štaba. Za njegovo minulo delo v štabu CZ za Podravje in za vzpodbudo za nadaljnje prostovoljno delo ga je poveljnik CZ RS predlagal za srebrnia znak CZ. Bronasti znak CZ so izročili Marjani Cafuta, Branki Gagić, Emilu Senčarju, Jožefu Kanclerju, Darku Skoku, Marjanu Kokolu in Dragomirju Murku, srebrnega Idi Štibler, Zvonku Glažarju ter dr. Darinki Fakin, PGD Središče ob Dravi pa zlati znak CZ Branko Dervodel, namestnik generalnega direktorja URSZR, 16 Stisk roke starim prijateljem, kramljanje z njimi o starih časih, preteklih dejanjih in upanje na čimprejšnje ponovno snidenje. Pozabiti na težave vsakdana in se prepustiti spominom. Pregovor pravi: »Srečen je tisti, ki srečo deli s prijatelji.« In kje lahko zgradimo močnejše prijateljstvo kot ob pomoči sočloveku, ob reševanju kriznih situacij ... Prijatelji gasilci veterani GZ Destrnik so si podali roke na ponovnem srečanju v soboto, 3. 3. 2007. Po uvodnem delu, v katerem so jih pozdravili gostitelji, se jim zahvalili za njihovo požrtvovalnost skozi vsa leta in jih obdarovali, je sledilo skupno druženje. Biti gasilec ni lahko, zavedati se moramo, da je ritem življenja iz dneva v dan hitrejši in le malokdo si utegne vzeti čas za prostovoljno gasilstvo. Hvaležni smo jim lahko za vsako prostovoljno uro, ki so jo vložili v rast prostovoljnega gasilstva na podeželju. Danes smo jih hvaležni za udejstvovanje na različnih tekmovanjih, na katerih dosegajo lepe rezultate in nam pomagajo vzbujati zavest o pomembnosti prostovoljne pomoči. Zato se jim želimo iskreno zahvaliti. Želimo, da bi jim zdravje služilo še naprej in da bi še našli čas za gasilstvo ter ponovno srečanje s svojimi gasilskimi prijatelji – pa naj bo to ob vaji pred gasilskim domom ali ob organiziranem srečanju. Tekst in foto: Sabina Žampa Občan - 15. marec 2007