PREDLOG PREDLAGATELJA Komisija za spremljanje uresničevanja druibenega dogovora predlaga skupščini občine Ljubljana Vič-Rud-nik, da predloženo poročilo sprejme. Komisija za spremljanje družbenega dogovora SKUPŠČINA OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK Komisija za spremljanje uresničevanja DD o kadrovski politiki v občini Ljubljana Vič-Rudnik POROČILO o uresničevanju Družbenega dogovora o izvajanju kadrovske politike v občini Ljubljana Vič-Rudnik v letu 1986 ter v prvem polletju 1987 Družbeni dogovor o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju Ijubljanskih občin ter sklepi Skupščine občine Ljub-Ijana Vič-Rudnik zavezujejo Komisijo za spremljanje uresničeva-nja DD o kadrovski politiki, da vsaki dve leti oceni stanje na področju kadrovske politike in poroča skupščini o doseženih rezultatih ter o problemih. Z družbenim planom občine Ljubljana Vič-Rudnik sprejeta usmeritev, da bomo do leta 2000 izboljšali izobrazbeno strukturo zaposlenih v povprečju za eno izobrazbeno stopnjo, nas zave-zuje, da na podlagi aktualnih podatkov opredeljujemo pred-nostne naloge na področju kadrovske dejavnosti. Namen poročila je celovito prikazati, kako se izvaja DD o kadrovski politiki in kako se uresničujejo sklepi skupščine, ozi-roma kako je kadrovska dejavnost vpeta v razvojne programe OZD in s tem v program razvoja občine. Pri pripravi poročila je komisija upoštevala tudi pripombe in usmeritve, ki jih je oblikoval izvršni svet ob obravnavi posamez-nih delov poročila. 1. IZVAJANJE KADROVSKE DEJAVNOSTI 1.1. Zaposlovanje Občina Ljubljana Vič-Rudnik je za leto 1986 v resolucijskih dokumentih predvidela 1,4%-no rast zaposlovanja, vendar je bilo zaposlenih za 1,9% več kot leta 1985. Število zaposlenih se je povečalo za 402 delavca, od tega v zasebnem sektorju za 203 (porast 13%), v družbenem sektorju za 3 199 dolavcev (porast 1%), in sicer v negospodarstvu za 91 delav- Tabela:2 cev (1,4%) ter v gospodarstvu za 108 (0,8%). IZOBRA2BENASTRUKTURAZAPOSLENIH V LETIH 1985 in 1986 Vidnejše povečanje števila zaposlenih (za 164 delavcev oz. štopnia Področje dejavnosti Vič-Rudnik [jubljana 9,4%) je le v dejavnosti obrti in osebnih storitev. Prav tako je jZobr "*------------------------------------------ povečanje števila delavcev v gospodarstvu kar za 149 delavcev 1985 1986 1985 1986 1984 večje zato, ker se je v občino preselila TOZD Tovarna grelnih — gospodarstvo 72,7 74,3 66,8 66,0 68^5 naprav DO Avtomontaza. negospodarstvo 29,0 32,9 29,0 58,0 33,2 Tabela 1 prikazuje gibanje zaposlovanja po panogah in to----------------------—----------------——————————• gledenastanje31.12. 1986 in31. 12. 1985oz.glede napovprečje V. gospodarstvo 17,5 17,1 21,6 22,4 20,4 zaposlenih v letu 1986 in 1985. ., negospodarstvo 26,0 25,1 28,4 23,9 28,2 1.2. Izobrazbena struktura zaposlenih VI.-VII. gospodarstvo 9,9 8,5 11,5 11,5 11,0 Izobrazbena struktura zaposlenih se z leti bistveno ne spremi- ________negospodarstvo_____36,6 36,0 38,2 37,3 37,7 nja, povečuje se število zaposlenih na nižjih zahtevnostnih stop- y\\\ gospodarstvo ¦ 0,1 0,1 0.1 0,1 0,1 njah. Zmanjševanje števila zaposlenih na višjih zahtevnostnih negospodarstvo 8,4 6,0 4,1 0,8 2,9 stopnjah je v nasprotju s sprejetim družbenim planom in ne anReta Sam sk sti za zapOS|ovanje, Ljubljana zagotavlja hitrejšega družbeno-ekonomskega razvoja občine. Izobrazbena struktura zaposlenih v občini v primerjavi z Ljub- ¦.-..' Ijano je prikazana v tabeli 2. ' Tabela: 1 Panoga Zaposleni zaposleni 31.12.1986 0 zaposleni 0 zaposleni 0 I-XII/1986 31. 12. 1985 31. 12. 1986 "^j-fj^g I-XII/1985 I-XV/1986 0i.mm5 bTTndustrija 6838 6771 99^ 6828 6900 101,1 02-kmetijstvo 109 123 112,8 110 115 104^5 03-gozdarstvo . 254 242 95,3 248 241 97,2 04-vodno gospodarstvo 180 166 92^2 161 167 103,7 05 - g radbeništvo 323 346 107,1 306 340 111,1 06-promet in zveze 469 492 104,9 466 483 103,6 07-trgovina 1670 1740 104,2 1665 1705 102,4 08-gostinstvo 379 303 79,9 343 312 91,0 09-obrt 753 899 119,4 745 867 116,4 10-stan. komunal. dejav. 927 919 99,1 903 910 100,8 11-fin. tehnične storitve 1041 1050 100,9 1005 1050 104,5 12-izobraževanje 4195 4287 102,2 4145 4218 101,8 13-zdravstvo, soc. var. ' 1494 1499 100,3 1465 1502 102,5 14-DPS, SIS in DPO 656 650 99,1 639 651 101,9 01-11 gospodarstvo 12943 13051 100,8 12780 13090 102,4 12-14 negospodarstvo 6345 6436 101,4 6249 6371 102,0 01-14 družbeni sektor 19288 19487 101,0 19029 19461 102,3 zasebni sektor 1558 1761 113,0 ?531 1675 108,2 Skupaj 20846 21248 101,9 20560 21118 1027 Vir: RAD-1,Zavod SRS za statistiko , ]w.v ^ < ^- 1.3. Potrebe po delavcih zaposlenih za določen čas; le-ta znaša v letu 1986 60,6% priprav-OZD so v letu 1986 prijavile skupno 3.746 potreb po delavcih nikov. oz. za 8,5% več kot v letu 1985. Povečanje izvira predvsem iz V OZD se srečujejo s problemom mentorstva, nagrajevanja potreb po delavcih do stopnje zahtevnosti V. Kritje potreb je bilo mentorjev, pomanjkanjem učnih delavnic ter slabim predzna- v letu 1986 slabše kot leto poprej, saj so OZD v letu 1985 pokrile njem pripravnikov. 73% potreb, v letu 1986 pa le 70,4%. Najbolje so bile pokrite Pomanjkljivosti pri opravljanju proizvodnega dela oz. delovne potrebe po delavcih VII. stopnje. prakse so predvsem v tem, da so učenci v celoti prepuščeni OZD, 1. 4. Nezaposlenost da imajo premalo teoretičnih znanj ter da niso ustrezno molivi- Koncem leta 1986 je bilo prijavljenih 289 iskalcev zaposlitve, to rani za pridobitev praktičnih znanj. je za 16,2% manj kot leta 1985. Stopnja relativne nezaposlenosti 1.6. Delo v podaljšanem delovnem času in pogodbeno delo je znašala 1,36. Čeprav je v resolucijskih usmeritvah navedeno, da bomo ome- Med nezaposlenimi je bilo 45,7% žensk in 44,3% mlajših od 26 jevali vse oblike dopolnilnega dela in s tem ustvarjali možnosti za let. Prvo zaposlitev je iskalo 24,9% prijavljenih, težje zaposljivih je hitrejše zaposlovanje mladih, se OZD še vedno poslužujejo dela v bilo 43,9% vseh nezaposlenih. Največ nezaposlenih je s V. stop- PDČ ter del po pogodbi. njo strokovne usposobljenosti, slede iskalci zaposlitve s I. in IV. Število del po pogodbi se je v letu 1986 v občini povečalo za . stopnjo. 29,5% v primerjavi s preteklim letom. Največ del je bilo opravlje- 1.5. Zaposlovanje pripravnikov, proizvodno delo, delovna praksa nih na področju izobraževanja, znanosti in kulture (33%) in to z V letu 1986 so OZD v občini zaposlile 305 pripravnikov, kar je za utemeljitvijo, da gre za pomanjkanje delavcev določenih poklicev 15,1% več kot leto prej. Od I. do V. stopnje strokovnosti je bilo ali za nadomeščanje delavcev, ki so odsotni zaradi bolezni. zaposlenih 63% vseh pripravnikov, s VII. stopnjo 23,9% in s VI. Delo v podaljšanem delovnem času se je v občini povečalo le stopnjo 13,1%. za 0,8% v primerjavi s preteklim letom, vendar je bilo opravljenih V primerjavi z letom 1985 se je povečal delež pripravnikov kar 624.396 ur dela v PDČ. Najpogostejši vzroki za delo v PDČ so 4 . ¦¦¦¦.¦ • . . ¦. .¦ ' / odsotnosti zaradi bolezni ter druge odsotnosti delavcev oz. 8 DO Tiskarni (neprimerni kandidati) opravljanje del in nalog, ki niso bila programirana. - IB Elektroprojektu (neprimerni kandidati) 2 KADROVANJE POSLOVODNIH DELAVCEV . . - DO Emoni IPKO (neprimerni kandidati) Od izbranih 23 poslovodnih organov jih je 11 imenovanih prvič 2.1. ipo po stroicovni izobrazM jprvj mandat) osem drugjč, eden tretjič in trije četrtič za opravlja- ------------------------------------------------stopnja izobrazbe nie nalog IPO v isti organizaciji združenega dela. ------------.--------------.--------------------- Starostna struktura ie naslednja: _^eto_____f^J_._......":•_!;____«;____™~.VM1:... -od31do40let 5 st. % št. % =t. % _ od41do50let " ¦' . 8 -od51do60let 10 ^8-' w-> 31 P1-3 5U *•' '•"' '--''•'' Izobrazbena struktura je naslednja: _i22ž------------iž2-----------1 gj-l^l <* [m,4 | t/, | -ž-r.-ž-----L _ dovključnoV.stopnja 4 - V. stopnja 6 Izobrazbena struktura poslovodnih delavcev se postopoma - VII/1 stopnja 9 izboljšuje. Od 86 poslovodnih delavcev s stopnjo izobrazbe VII. - VII/2 stopnja ' - oz. VIII. je 23 delavcev z doktoratom ter 4 magistri. - VIII. stopnja 4 Med 23 IPO sta na novo imenovani le dve ženski. 2.2. IPO po starosti . Vršilce dolžnosti so v letu 1986 imenovali v naslednjih organi- zacijah združenega dela: I I - Tiskarna Ljubljana ____™l___________]2tt,____ - Iskra Zorin, TOZD Standardizacija starost št. % 5t. • % - Študentski center --------------------------------------------------------------------------------------------- Hoja, Predelava lesa, TOZD Galanterfja Podpeč pod 50 let l 0,7 - - - Mercator KZ, Zadružna hranilno-kreditna služba Ljubljana. od ;i let do 40 iet i? ?2 ?5 16,1 V času od 1. 1.1987 do 30. 6.1987 je bilo izvedenih 37 razplsnih od 4i let do 50 let 57 59,5 51 32,9 postopkovv 22 gospodarskih in v 15 negospodarskih organizaci- od 51 let do 60 let 5i 35,? 7? 'tf>,5 jah. Imenovanih je bilo 30 individualnih poslovodnih organov ter nad 60 let 4 ?,8 7 4,5 7 delavcev s posebnimi pooblastilMn odgovornostmi (imenovanja --------------------------------------------------------------------------------------- le-teh spremljamo od 1. 1. 1987). skupaj: 145 ^ ioo ^____^L-.Li-0_____ Na razpise se je prijavilo 79 kandidatov, 5 kandidatov je uma- tcnilo prijavo. Od izbranih 37 IPO in delavcev s posebnimi pooblastili in V primerjavi z letom 1985 se povprečna starost IPO povečuje: odgovornostmi je bilo 16 Imenovanih prvič (prvi mandat), 13 največ IOP je starih nad 50 let, mlajših od 40 let je manj kot drugič, 3 tretjič in 5 četrtič za opravljanje IPO oz. delavcev s četrtina. Leta 1986 je bilo od 155 poslovodnih organov le 12 posebnimi pooblastili in odgovornostmi v isti organizacijizdruže-žensk (7,7%), kar je manj, kot v preteklih letih. nega ^ela „ » •¦¦-..¦ Starostna struktura je naslednja: 2.3. IPO po zaporednosti mandatov ' _, rtJ _, .« , «n - od 31 do40 let 13 __________________________________________________ - od41do50let 12 I - Od51do60let 12 Zaporednont mandatov ------------------------------------------------------------- Izobrazbena struktura: ,,,„ c,,, „ i I.man. i ]I.nan. , III.»nn. , IV.man. ] V.»an. VI.tnaD. i/ „»-_„;„ n Leto Skupaj št_ % , -t_ ^ , št_ ^ ,št_ ., ,?t_ % |St_ ., - V. StOpnja 9 -------------------------------1----------1------------1----------1----------T-----~ - VI. stopnja 8 1985 i«5 6v 46,h'*" }o,j I ?o i;,7 ! b 5,41 (, 4,2|i o',c _ vil/1 stopnja ' ' 19 1986 150 79 51,ol 46 ?9,7 ! 15 9.7 ! 11 7,1 | 3 l,9Ji 0 ,h VII/2 StOptija - VIII. stopnja 1 Povečalo se je število poslovodnih delavcev, ki opravljajo to Med 37 IPO oz. delavcev s posebnimi pooblastili in odgovor- funkcijo v prvem oz. četrtem mandatu; še vedno pa je več kot tri nostmi je bilo imenovanih 8 žensk. - četrtine IPO (80,6%), ki opravljajo to funkcijo v prvem oz. drugem Vršilce dolžnosti so v prvem polletju 1987 imenovali v nasled- mandatu. njih organizacijah: 2.4. Sodelovanje v razpisnih komisijah - Urbanistični inštitut SRS, Ljubljana Sodelovanje predstavnikov družbene skupnosti v razpisnih - Mercator KZ - TZO Vič, Ljubljana komisijah se odraža v delu razpisnih komisij predvsem v njiho- - Tobačna tovarna Ljubljana (pom. gen. dir.) vem vplivu na zakonitost postopkov. V OZD, ki nimajo ustrezno - SGP Grosuplje, TOZD Gradbeni polizdelki organizirane kadrovske službe, zunanji člani v veliki meri nudijo - Mizarstvo Ig tudi strokovno pomoč pri izvajanju razpisnega postopka, opozar- - Do Hoja, TOZD Pohištvo, Polhov Gradec jajo na pomanjkljivosti v normativni urejenosti razpisnih pogojev V marcu 1987 je bil uveden ukrep družbenega varstvo v IGO in ter vzpodbujajo začetek postopkov za spremembe samoupravnih imenovan 3-članski začasni kolektivni poslovodni organ. splošnih aktov, kjer je to potrebno. 2.5. Ocena kadrovanja poslovodnih delavcev v letu 1986 in prvem 2- 6- Spremljanje uspešnosti poslovodnega organa polletju 1987 Družbeni dogovor o kadrovski politiki določa, da pred ponov- V letu 1986 je bilo izvedenih 23 razpisnih postopkov, 13 v nim imenovanjem istega delavca na poslovno funkcijo v isti OZD gospodarskih organizacijah, 10 v negospodarskih organizacijah podajo oceno uspešnosti v mandatnem obdobju družbenopoli-in to za 20 individualnih poslovodnih organov, za enega predsed- tične organizacije. nikakolektivnegaposlovodnegaorganaterzadvačlanakolektiv- Vse 0ZD v občini uporabljajo za pripravo ocene uspešnosti nega poslovodnega organa. Na razpise se je prijavilo 58 kandida- kriterije, ki sta jih verificirala komisija za izvajanje DD o kadrovski tov, 6 kandidatov je v postopku prijavo umaknilo. Na razpise se je politiki v občini ter občinska komisija za volitve in imenovanja ter dvanajst-krat prijavil le po en kandidat, šest-krat dva kandidata, kadrovske zadeve. dva-krat trije kandidati, v treh razpisih pa se je prijavilo tudi več lz ocene naj bi bil razviden prispevek poslovodnega organa na kandidatov (4 oz. 7. oz. 17 kandidatov). naslednjih področjih: Razpisi so bili ponovljeni v šestih organizacijah in sicer v: - kazalci razvoja in poslovanja organizacije - Obrtni zadrugi Triglav (neprimerni kandidati) . . . ~ uresničevanje programa razvoja organizacije - Zoološkem vrtu (neveljaven postopek) ~ uresničevanje ciljev družbeno-ekonomske politike, prizade- - DO Zmagi (neuspel razpis) vaija 2a >zvoz 5 - dograjevanje in uresničevanje sistema delitve dohodka in 320 štipendistov iz združenih sredstev, za šolsko leto 1987/88 pa osebnega dohodka po rezultatih dela je na novo podeljenih še 150 štipendij. - uresničevanje kadrovske politike Pomembna novost so štipendije za nadarjene učence. Za šol- - samoupravna in družbeno-politična aktivnost, s posebnim sko leto 1987/88 so osnovne in srednje šole predlagale več kot 60 poudarkom na skrbi za nemoten potek delegatskega sistema in mladih nadarjenih učencev, na podlagi kriterijev za pridobitev nudenje pomoči pri delu delegacij za skupščino DPS in SIS štipendije iz tega naslova je bilo podeljenih 29 štipendij. - izvajanje nalog s področja LO in DS. Ocenjujemo, da aktivnosti za odkrivanje nadarjenih učencev Ti kriteriji so le pripomoček za pripravo ocene, saj so naloge potekajo le v osnovnih in srednjih šolah, čeprav bi jih morali individualnega poslovodnega organa določene v statutu DO. razširiti tudi na fakultete ler tudi na organizacije združenega dela. Ugotovili smo, da štiri OZD niso posredovale celovite ocene . uspešnosti IPO. Vo so: IMP IZIP Tehnomont; Komunalno podjetja 4. KADROVSKE SLUZBE V OZD IN NJIHOVO DELO Ljubljana; Glinek in VVO Ljubljana Vič-Rudnik. Ta del Poročila ie izdelan na P0^ vprasalmka, ki ga Je Ocene, ki so bile posredovane, so največkrat vsebovale le občinska kadrovska služba poslala 155 organizacijam zdruze- ugotovitev, da je bil IPO v preteklem mandatnem obdobju uspe- "^ga dela. Vprašalnik je (kljub urgencam) vrnilo manj kot dve šen in da ga DPO pri ponovni kandidaturi podpirajo. Le malo tretjini OZD (le 89), vendar je v teh orgamzacijah zaposlen.h vec ocen je vsebovalo razčlenitev uspešnosti oz. prizadevanj na pod- kot tri četrtine vseh delavcevv občim. ročju uresničevanja kadrovske politike, odnosa do samoupravnih Naziv, status in podrocie dela kadrovske sluzbe se zelo razh- organov ter skrbi za delovanje delegacij skupščinskega sistema. Me 9'ede na organiziranost oz. velikost OZD. Le več|e OZD Oceno IPO glede na njegovo uspešnost pri aktivnostih s pod- i™a)° kadrovsko sluzbo z vsemi kadrovsk.m. funkcijam. oz. le v ročja Ijudske obrambe in družbene samozaščite. podaja v vseh največjih OZD opravlja posamezno funkcijo strokovm delavec, primerih Sekretariat za Ijudsko obrambo v občini. specialist za posamezno področje. V veCini pnmerov so funkc.je združene, v rnanjših OZD opravlja vse funkci|e en sam delavec. 2. 7. Ocena imenovanj poslovodnih organov. Iz odgovorov na vprašalnik izhaja, da so kadrovski delavci Starostna struktura IPO ni ugodna, saj je mlajših od 40 let le seznanjeni s funkcijami, ki jih štejemo kot kadrovsko dejavnost in 22%. Delež žensk se ne spreminja, v primerjavi s preteklimi leti je navajajo naslednji vrstni red opravljanja nalog: kadrovanje, izo- spolna struktura še manj ustrezna. Izobrazbena struktura se le braževanje, socialno in zdravstveno varstvo, v zvezi z delom počasi izboljšuje, zato je potrebno vztrajati na pobudi, da se za samoupravnih organov in delegacij, naloge s področja LO in DS, IPO in DPPO zahteva praviloma visoka in le izjemoma višja družbenega standarda, nagrajevanja, disciplinskih postopkov, izobrazba. Število IPO, ki opravljajo isto nalogo v isti delovni normativne dejavnosti, varstva pri delu, rekreacijske dejavnosti, organizaciji že več mandatnih obdobij se povečuje, priprave ter vzpodbujanja inovativne dejavnosti. mlajših strokovnjakov za najzahtevnejša poslovodna dela niso Izobrazbena struktura kadrovskih delavcev še vedno neustreza načrtne. " zahtevam, navedenim kot pogoj v samoupravnih splošnih aktih. Število OZD, ki uporabljajo zakonsko možnost, da za IPO Tako je od 31 sistemiziranih detokrogov, za katere se zahteva VII. imenujejo vršilce dolžnosti je največrat povezano tudi z nepravo- stopnja, ustrezno zasedenih le 23 delokrogov, na VI. stopnji je od časnim razpisom del in nalog IPO. To težnjo opažamo predvem v 66 delokrogov ustrezno zasedenih 60, na V. stopnji pa je od 66 OZD, ki imajo težave v poslovanju, oz. ki nimajo ustrezno urejenih delokrogov ustrezno zasedenih 64. notranjih odnosov. Na šoli za poslovodne delavce pri GZS se je v letih 1985-1986 Predstavniki družbenopolitične skupnosti v razpisnih komisi- funkcionalno izobraževalo 19 kadrovskih delavcev. jah so premalo seznanjeni z razmerami v OZD, in pogosto ni Vodje kadrovskih služb so delavci s posebnimi pooblastili in dovoj povezave med njimi in organom, ki jih je imenoval. odgovornostmi v 21 primerih. Hkrati ugotavljamo da tisti, predstavniki, ki razmere v OZD 5. INOVATIVNA DEJAVNOST dobro Pozna,o, oprarijajo to nalozo ze dve mandatm obdob,,, Družbenj uresničevaju kadrovske politike obvezuje zato ,e razuml|.va njihova zel|a, da ,.h postopoma nadomeste ^ ude|eženc» da v mejah sv0^ pristojnosti zagotavlja,o take ru9'' ...... kadrovske načrte, ki obsegajo tudi program ukrepov za razvoj inovacijske dejavnosti. Razvojno-raziskovalno delo ter inovativna 3. ŠTIPENDIRANJE dejavnost sta postavljeni kot neposreden proizvodni dejavnik, s Pomemben del vlaganj v družbeno reprodukcijo predstavlja čimerjebistvenospremenjendosedanji odnosdo raziskovalnega pravilno načrtovanje in pravočasno usklajevanje štipendijske in inovativnega dela. Dogovorjeno je, da razvojno in inovativno politike. Leta 1986 so bile sprejete dopolnitve DD o štipendijski delo postane sestavni del srednjeročnih planov vsake organiza- poliitki, ki omogočajo večjo elastičnost pri podeljevanju kadrov- cije združenega dela. skih štipendij, povečanfe višine štipendij mladini, ki se šola izven Z namenom, da bi pridobili konkretne podatke o inovativni kraja bivanja ter sprotno valorizacijo štipendij. Večji poudarek je dejavnostl v OZD, je bilo v vprašalnik, ki ga je kadrovska služba dan učnemu uspehu štipendista, v sistem štipendiranja je na poslala 155 OZD, vključeno tudi področje inovativne dejavnosti. novo vključen tudi podiplomski študij ter štipendiranje nadarje- Na ta del vprašalnika je odgovorilo le 74 OZD, od tega 7 inštitutov nih učencev. in nobena visokošolska delovna organizacija (v nadaljevanju V šolskem letu 1987/88 se je povečalo število razpisanih interpretiramo podatke iz ankete, kot da ostale OZD te dejavnosti kadrovskih štipendij in sicer na 608 (v letu 1986/87 je bilov občini ne izvajajo). razpisanih 520 kadrovskih štipendij), vendar se kvalifikacijska Od 74 OZD je le v 7 organizirana strokovna služba za inovacij- struktura razpisanih štipendij prepočasi izboljšuje. Še vedno je sko dejavnost, v 28 OZD imajo komisijo za inovacije, v 36 OZD največ razpisanih štipendij za III. in IV. stopnjo (skupaj 325), za V. imajo sprejet samoupravni akt o nagrajevanju inovacij, 10 OZD stopnjo jih je 128, za VI. 36 in za VII. stopnjo 119. ima inovacijsko dejavnost vključeno v planske akte, v 14 OZD so Kadrovske štipendije tudi niso usklajene z vzgojno-izobraževal- inovativno dejavnost obravnavali na sejah organov upravljanja. nimi zmogljivostmi po programih in smereh oz. z namerami Najpogostejše oblike informiranja o inovativni dejavnosti so: učencev, ki se želijo izobraževati na višjih zahtevnostnih stop- posvetovanja, setanki, priznanja, nagrade, obveščanje v internih njah. glasilih in na oglasnih deskah ter organizacije razstav. Zaskrbljujoče je, da ostane vsako leto večje število kadrovskih Inovacijski predlogi v letih 1985 in 1986 štipendij nepodeljenih prav zaradi neusklajenih prostorskih mož- nosti. V šolskem letu 1986/87 je v občini nepodeljenih 242 štipen- ~~ I I Tehnia™ | Koristoi dij, od tegazall., III. in IV. stopnjo 170, za V. 14, za VI. 12 in za VII. l7Aim izi-oij?. prodiogi stopnjo 46 štipendij. V Ljubljani je največ nepodeljenih štipendij ':t- ioto 1 "Ieto"ietoT letč "ieto"~""i«to" za kovinarstvo, strojništvo, elektrotehniko, gradbeništvo in trgov- ______________ !°"r' ; ' ^ 1QB" j np6 lqB? I 1986 sko usmeritev. . Bri.i»viienih ie ! i? ¦>? i i» ib | 2* Pomemben delež na področju štipendiranja predstavljajo tudi uveijav;,iinil, 16 ! u 61 ! 1Oa 13 J 15 * štipendije iz združenih sredstev. V občini imamo iz preteklih let ----------:-------------------------!----------'--------!---------'----------'--------- 6 . . ¦ Tabelakaže, dasobili vsi prijavljeni izumitudi uveljavljeni, prav letih, se bo družbena vloga zaposlovanja povečevala, zato bo , tako je bilo uveljavljenih tudi veliko tehničnih izboljšav in korist- potrebno aktivno vključevanje vseh subjektov zaposlovanja. nih predlogov. ¦ 6.3. Posebno skrb moramo nameniti prehodii na poenoten kadrovsko-informacijski sistem in na podlagi enotne metodolo- Ker podatki, zbrani na osnovi ankete, niso popolni navajamo gije za spremljanje razvoja kadrov zagotoviti evidenco delavcev tudi podatke iz raziskave Mestne raziskovalne skupnosti za leto vsaj za VI. in VII. zahtevnostno stopnjo. 1985 (obrazec NIRO-RSS). Iz te analize povzemamo, dastaseod 6.4. Kvalifikacijska struktura IPO je prenizka, delež starejših viških OZD med 10 OZD Ijubljanske regije, ki so imele prijavljenih nad 50 let se povečuje.' Predlagamo, da večjo pozornost name- največtehničnih izboljšav, uvrstili DO Tovil ter IGO. Med 10OZD v nimo usposabljanju mlajših, strokovno usposobljenih kadrov, ki Ijubljanski regiji sta se uvrstili tudi Žičnica, ki je prijavila 11 naj postopno prevzemajo najodgovornejša dela in naloge v OZD. koristnih predlogov ter Hoja s štirimi koristnimi predlogi. Med 6.5. Večjo pozornost moramo nameniti samoupravnim sploš- OZD, ki so prijavile največ novih oblik teles (modele), je tudi nim aktom OZD, ki določajo pogoje za imenovanje IPO ter delav- Tobačna tovarna, TOZD Proizvodnja cigaret, Tobačna tovarna, cev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi; vztrajati moramo TOZD Proizvodnja cigaret je navedena tudi med 10. OZD v regiji, na zahtevi, da se za te delavce zahteva visoka izobrazba oz. ki so prijavile največje število novih vzorcev. najmanj višja strokovna izobrazba. Struktura delavcev občinskih OZD, ki so prijavili inovacijske 6.6. Predlagamo, da se pred ponovnim imenovanjem poslovod-predloge je naslednja: nega delavca oceni, poleg poslovanja in vodenja, tudi odnos ____________________________________________________ poslovodnega delavca do inovativne dejavnosti. Avtorjev Soavtorjev__________________________________________________________ Izobrazba leto leto leto | leto I 1985 ] 1986 1985 j 1986 . ' I. • .. -¦ 2 | 3 - I - ' ;i. ! 2 - i 2 . nr. io I i? 5 j 3 % ¦.¦¦_.•.¦¦.' IV. j;v j 59 o | 16 . ' . ¦ • V. ?9 j 52 ¦ . B j 13 ,..'¦'¦ VI./1 _-..'- 5 1 8 2 ! 5 ¦ . . . VI./? - ! _ i VII./1 ., 7 | 21 ? j 6 . :. ' VII./2 7 ! 10 - ! - ¦ VIII. ?b j "56 ! 1 SKUPAJ: 119 | 207 21 | Hf> . , - \ OZD, ki so odgovorile na vprašalnik, so dale tudi predloge za , izboljšanje deldvanja na področju inovativne dejavnosti. Predla- ' gale so; , ¦ - da se sproti ugotavljajo ekonomski učinki raziskovalnega ' ' dela v OZD, ki so naročniki raziskav, na podlagi tega pa naj se . . ' sklenejo sporazumi o avtorski odškodnini, . ¦-'. :yy- - ustnovitev skupnega organa za razvoj inovacijske dejavno- ^ 6rt' ' • sti na področju drobnega gospodarstva, '<¦'¦. - vzpodbujanje inovativne dejavnosti z moralno in materialno podporo, '¦¦".'¦ - ustreznejše nagrajevanje inovacij, ki niso sestavni del zadol- .., ^,-.,: .,','¦¦ žitevv okviru rednih nalog, -^,'*^h,,.; .';.'"..'' ' - stalno informiranje vseh zaposlenih o inovacijah in inova- ¦"'.,"¦!•,.'•. > torjih, ;¦ ,'*"¦¦'¦ . - skrajšanje postopkov za reševanje inovativnih predlogov. ,T ,,¦'„, . V inovacijsko dejavnost v širšem smislu štejemo tudi usposab- Ijanje inovativnih kadrov v okviru akcije 2000 mladih raziskova- c , • • . lcev. V to akcijo so se vključile naslednje OZD: Ljubljanske . mlekarne TOZD Posestva; DO Hoja; Iskra, DO Merilna slektro- ' . nika; Iskra Elementi, DO SEM; Ilirija-Vedrog; KGP Kočevje, TOZD Gozdarstvo Lašče; Gozdno gospodarstvo Ljubljana. V , • ' akcijo so vključene tudi raziskovalne organizacije (12) in visoko- , ¦ šolske temeljne organizacije (11), ki usposabljajo mlade razisko- " valce za vso Slovenijo. ¦ ' 6. UGOTOVITVE IN PREDLOGI - . 6.1. Razmere na področju zaposlovanja v občini niso ugodne, - v zato moramo s tesnejšim sodelovanjem z OZD in drugimi subjekti (skupnost za zaposlovanje, izobraževalna skupnost, GZS občin ¦ • Ijubljanskega območja) zagotoviti: - - kvalitetnejše delo kadrovskih služb, tako, da bodo le-te opravljale vse kadrovske funkcije, predvsem pa: kvalitetnejše načrtovanje zaposlovanja, izobraževanja in štipendiranja, - sočasno planiranje tehnoloških in kadrovskih sprememb, - razvijanje permanentnega izobraževanja i'n motiviranja ; -zaposlenih zanj, : . - večjo usklajenost izobraževalnega sistema z razvojnimi potrebami OZD. ¦ ¦ • 6.2. V pogojih gospodarjenja, ki jih pričakujemo v naslednjih ¦¦¦"." . ¦ • ' ¦ ' - • .7 STALIŠČE IZVRŠNEGA SVETA Izvršnl svet ]e na 70. sejl dne 14. 10. 1987 obravnaval Poročilo o delu Sveta za preventlvo In vzgojo v cestnem prometu občlne Ljubljana Vič-Rudnlk za leto 1987 s pro-gramom dela Sveta za leto 1988 in ob tem apre/el nasled-n)a stallšča Izvrinl svet ocen/uje, da ata poročllo In program aveta pripnvljena dobro In ob tem Izvršnl svet prevzema obvezo, da albo, akladno s svo/iml prlstojnostmi prizade-val zlastl za Izbolfianfe pogo/ev v ceatnem prometu. Svetu za preventlvo In vzgojo v cestnem prometu Izvršnl avat predlaga, da v program vneae tudl nadalln/e aktlvnoatl za preventlvo In vzgojo v oanovnlh in srednjlh šolah In da jlh razdela ter proučl možnoatl za uvedbo obveznlh tečajev In druglh obllk teh dejavnoatl v aredn/ih šolah. Izvršni svet