V akcijo za nabavo zaščitne opreme Čas v kalerem živimo, je poln negotovosti, vojnc, pritiski in druge oblike ogrožanja pa so stalna grožnja mini. V okvini nadaljnje krepi-tve obrambno zaščitne pripravljenosti je potrebno posvečati večjo skrb, poleg pripravam in opremljanju enot in štabov ter drugih organi-ziranih dejavnikov splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite, tudi zaščiti delovnih Ijudi in občanov. S tem bomo zmanjšali more-bitne izgube v vojni in omogočili prav njim, da se aktivno vključijo v splošni Ijudski odpor. Ustrezna oskrbljenost z zaš-čitno in reševalno opremo je zelo pomembna za učinkovito zaščho in obratnbo naše skupnosti. Spričo nevamosti. ki jih prinaša vojna v sodobnih razmerah, pa je še posebno pomembna oskrblje-nost delovnih Ijudi in občanov s sredstvi za osebno in kolektivno zaščito pred uničujočimi učinki tako konvencionalnega kot jedr-skega, kemičnega in biološkega orožja. Skrb za nenehno izpo-polnjevanje opreme, posamez-nikov in celotne družbene skup-nosti za zaščito in reševanje pa narekuje tudi stalna nevarnost naravnih in drugih hudih nesreč, še posebno potresov, poplav in »požarov. Čeprav je v naši republiki opremljanje s sredstvi za osebno in kolektivno zaščito normativno pravno urejeno že štirinajst let, na tem področju nismo dosegli vidnejših rezultatov. Znano je, da smo v SR Sloveniji tako stanje opremljenosti s sredstvi za osebno in kolektivno zaščito po-skušali odpraviti na različne na-čine. Tako smo po letu 1974 za-čeli sširšimi akcijami za izboljša-nje opremljenosti delovnih Ijudi in občanov ter temeljnih in sa-moupravnih organizacij ;n skup-nosti z zaščitnimi sredstvi. Kljub prizadevanjem pristojnih orga-nov so bili prebivalci, stanovanj-ske hiše, temeljne in druge orga-nizacije združencga dela slabo oskrbljeni z omenjeno opremo. Vzrokov za takšno stanje je več. Najbotj odločujoči, ki so neugodno vplivali na boljšo oskrbljenost z zaščitnimi sred-stvi, so: — v dosedanjih obrambnih pripravah je imelo opremljanje štabov in enot civilne zaščite prednost: — na opremljanje je vplivalo pogosto spreminjanje predpisov o minimumu obveznih sredstev za osebno in kolektivno zaščito, zlasti glede njihove vsebine in kakovosti; — na tržišču ni bilo vedno do-volj zaščitnih sredstev, kar je bila posledica slabega načrtovanja; — pri usposabljanju za obrambo in zaščito delovnih Ijudi in občanov nismo dovolj in ustrezno seznanjali s pomenom in načinom zagotavljanja zaščit-nih sredstev; — delovne Ijudi in občane nismo z informiranjem in na druge načine spodbujali in moti-virali za nakup teh sredstev. Upoštevajoč stvarno možnost uporabe bojnih sredstev za mno-žično uničevanje v morebitni vojni ter vlogo uelovnega člo-veka in občana v sistemu splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite je zvezni izvršni svet v začetku leta 1983 ponovno spodbujal k hitrejšemu oprem-Ijanju delovnih ljudi in občanov ter organov, organizacij in skup-nosti s sredstvi za osebno in ko-lektivno zaščito pred vojnimi in drugimi nevarnostmi. Sprejel je odlok o najnujnejših sredstvih za osebno in kolektivno zaščito, ukrepe za načrtno izdelavo ter sredstev ter naložil pristojnim organom v republikah in pokra-jinah da zagotovijo organizirano in načrtno opremljanje z zaščit-nimi iredstvi v skladu z oceno ogroženosti v vojni in ob mno-žičnih nesrečah. Če želimo doseči ustrezne uspehe pri uresničevanju določil novega zveznega odloka o na-bavi sredstev za osebno in kolek-tivno zaščito, se moramo na pod-lagi dosedanjih izkušenj bolje organizirati in pripraviti. Akcije se morajo lotiti vsi dejavniki, ki lahko kakorkoli pripomorejo k večjemu uspehu. To ni naloga samo pristojnih organov za ljud-sko obrambo v organizacijah združenega dela, krajevnih skupnostih ali občine. Ustvariti moramo primerno družbeno-prolitično klimo, če ho-čemo doseči vidnejše rezultate pri nabavi zaščitnih sredstev. Zato je potrebno aktivirati vse sile in sredstva v naši skupnosti v okviru socialistične zveze in zveze sindikatov. Prav ti dve or-ganizaciji sta odgovorni za uspešnost te akcije, JANKO LJUBIČ