Seminar za mentorje Odbor bralne značke pri Zvezi prijateljev mladine občine Bežigrad je v dogovoru z aktivom ravnateljev in Zavodom SR Slovenije za šolstvo organiziral seminar za mentorje, izpraše-valce za bralno značko. S seminarjem so hoteli osvežiti, spodbuditi in obogatiti metode in oblike dela z mladimi bralci. zato so na seminar povabili strokovnjake, ki se s to dejavnostjo vsak dan ukvar-jajo. # Milena Pandel, predsednica odbora bralne značke je dejala, da so v bralno značko vključene vse osnovne šole v občini, Bežigrajska knjižnica in šolske knjižnice. V zadnjih letih se je število mladih bralcev zelo dvignilo. tako so jih lansko leto imeli v občini evidentiranih kar 49.943. K tej lepi številki so s svojimi prizadevanji in osebnimi obiski mnogo pripomogli učitelji, pesniki, pisatelji in igralci, patudi Mladinska knjigas svojo zbirko. Pisateljica Berta Golob je v svoji razlagi »Oblike in metode dela z mladimi bralci« na izredno dostopen in lahko razumljiv način prikazala namen bralne značke in način kako in za kakšno čtivo mladega bralca lahko zainteresiraš. Tov. Golobova je svoje misli iz lastnih izkušenj takole raz-pletala: »Predvsem mora biti izbor del dovolj širok, množič-nost pri branju pa mora biti spontana in ne pod pritiskom. Tako menlor kot bralec morata čutiti svojo svobodo pri izbiri. S pritiskom, koliko in po katerih knjigah naj sežejo mladi bralci, se lahko doseže prav nasprotno - bralec bo segel po knjigi samo zaradi registracije in pa da se bo lahko pohvalil z bralno značko« De!o mentorjev in učiteljev, skratka vseh tistih. ki opravljajo poslanstvo pri bralnih značkah je vsekakor odgovorno. »Enotnega recepta za vse šole ni- je dejala tov. Golobova Vendar je potrebno bralcu na dostopen način približati tudi obveznost. posebno pri pesniški zoirki, kjer se je treba česa naučiti tudi na pamet. Pesmice iz otroških let lahko ostanejo spominsko darilo tudi odraslemu človeku. Neprecenljivo pomoč lahko nudijo mentorjem knjižnice in knjižničarji s tern. da redno obveščajo mentorje o novih knji-gah in njihovi vsebini. Eistveno vodilo pa je sodelovanje. da otroci res pridejo do zaželjene knjige. Z lepo udeležbo, ki je bila iz nekaterih šol bolj množična. z drugih manj, so mentorji in učitelji dokazali. da jim je po-dobna strokovna pomoč na terenu še kako potrebna IVANKA POLANEC