I r()iri$v('en pozdrav vsem, ki berete ta list, 'ki naj druži slovenske rojake, razkropljene po Zapadni Evropi. NAŠA LUČ izide vsak mesec razen junija in avgusta, desetkrat na leto. Dopise za številko, ki izide konec meseca, je treba poslati uredništvu ali poverjenikom vsaj do prvega v mesecu. DOBRA SLOVENSKA SRCA med našimi izseljenci pomagajo, da list izhaja. Naj da vsak od nas svoj del, pa bodo stroški za tiskanje sproti plačani. Najlaže se to doseže, če se plačuje naročnina. Za tistega, ki naroči list naravnost v Celovcu in mu ga od tam pošiljajo, znaša naročnina 28 šil., 48 bfr, 400 ffr, 4 h. gld, 4.50 DM, 700 lir, 12 angl. šil., 1,50 dol. Ker ima list poverjenike po raznih krajih, lahtčo oddaš darove in denar tudi njim ali pa pošlji nar ravnost na upravo. UREDNIŠTVO IN UPRAVA „NAŠE LUČI” Viktringer Ring 26. CELOVEC-KLAGENFURT, Austria. ZANKE IN UGANKE KVADRAT E I K L N O ORIS Zloži črke tako, da dobiš: vodoravno: 1. poslanec, 2. veznik, 3. čas. — Navpično: 1. jed, 2. števnik, 3. orožje. Če hočeš vse besede narobe, moraš dobiti besede drugega pomena. PREGOVOR Vrana — urar — zlatar — pura. Črtaj vsaki besedi eno črko, pa dobiš iz preostalih besedi slovenski pregovor. DOPOLNILNICA L —r—bro dragocena kovina 2. —a—el žensko ime (angleško) 3. -d-čilo rdeča barva 4. —e—ar rokodelec 5. —1—va čast 6. —d—rt ne zaprt 7. —r—vo raste na vrtu 8. —a—er kovina (za zvonove) 9. —b—1 svetopisemska oseba 10. -i- reka v Egiptu Namesto črtic vstavi črke, da boš dobil pravilne besede. Najdene črke ti povedo štiri poslednje noči. UGANKE Polne so me gore in poljane. Ko zagrabiš: prazna pest ostane. Kdo je to? * Kateri kamen ima dva glasova? * Kdaj stoji angleški kralj na eni nogi? Rešitev ugank .pove urednik v svojem kotičku. DcaUZ iz fatežiceve t&t&e * V Združenih državah porabijo povprečno 68 kg papirja na osebo, v Angliji 37 kg in v Nemčiji 27 kg. * Za nedeljsko izdajo lista „New York Times” porabijo 46 km papirja. * Besedica „amulet” izvira iz arabske besede „hamalet”, kar pomeni „obesek”. * Mezinec staroveškega kipa v rodo-škem zalivu na Grškem, tako zvanega kolosa, je meril približno 2 metra. * Če domači psi podivjajo, ne znajo več lajati. * V Italiji pride na milijon prebivalcev 275 kaznjencev, v Nernaji samo 73. * Največ kratkovidnih ljudi ima Nemčija. Med sto jih je 11 kratkovidnih. * Miši povržejo vsaka dva meseca. * Lev teče prav tako hitro kakor konj, le s to razliko, da se prej utrudi, ker ima slabše razvita pljuča. Najmanjši novec na svetu je malteški „gram”, ki ni večji od leče. * Vatikanska palača ima 11.000 sob. * V Islandiji so imele ženske že pred vojno iste politične pravice kakoAtoški. SLIKA NA OVITKU (I. STR.): Aljažev dom pod našim gorskim očakom Triglavom. OB NOVEM LETU Spet se je obrnil list zgodovine človeštva in pred nami se blesti nepopisana stran, kamor 'bodo zabeleženi dogodki leta 1957. V teh dneh poplavljajo svet novoletne čestitke. Voščila večine slikajo bodočnost v najlepših barvah, ali mi smo že ponovno skusili, kako brez vsake podlage je njihovo sklepanje. človeku ne koristi laskanje in neresno obetanje. Ko s tesnobo v srcu gledamo v bodočnost, je samo bodrilna beseda, ki ne pozna dobrikanja, na svojem mestu. Kje bomo dobili tako besedo, s katero bomo mogli varno usmeriti svoje korake v nastopajoče leto? Ako bi se pri izbiranju besed zanašali samo nase, bi tvegali zmoto. Zato 'bo najpametneje, da se pri sestavi novoletnega voščila Slovencem, razkropljenim po zapadni Evropi, opremo na Cerkev, ki jo vodi posebna božja pomoč in ima za seboj 2000-letno skušnjo. Cerkev govori drugače kot vsi drugi. Ona ne pozna cenenih obljub in plehkih tolažb, ki se kakor balončki iz milnice hitro razblinijo v nič. Cerkev nas ne pošilja v novi čas s praznimi utvarami, marveč z dolžnostmi, ki izvirajo iz večnih načel. Na pragu novega leta nam Cerkev po apostolu Pavlu takole govori: „Bratje! Raz- »Če bi bil evangelij samo geometrija, bi se ga malo ljudi branilo; tudi to ne odvrača ljudi, da so v Bogu tri osebe. Pač pa to, kar pomeni evangelij — navodilo za življenje, ker zahteva poseben način bivanja in življenja, včasih samoodpoved. Zato se ga ljudje boje.« (Pascal) odela se je milost božja, ki prinaša zveličanje vsem ljudem; uči nas, da se odpovemo brezbožnosti in posvetnim željam in na tem svetu trezno in pravično in pobožno živimo” (Tit 2, 11-12).. * ■pvrva točka naših voščil bo tedaj: „BO-DIMO TREZNI, PAMETNI1” Vas mar to preseneča? Pa je vendar tako potrebno! Nič novega ni, da svet kristjane, ki trezno, v skladu z vero presojajo svoje bivanje na zemlji, zmerja s sanjači in preziralci življenja. Geslo sveta je: „Pij, jej, vesčli se in privošči si vseh naslad, saj te jutri morda že ne bo več med živimi!” Pogansko mišljenje okolja je še dobre zmedlo, da jim ni več popolnoma jasno, kaj je pravzaprav trezno in pametno. V zbeganosti se ti včasih samim sebi zde nespametni pred otroki tega sveta, ki v svoji pretkanosti in navidezni pametnosti pridejo, kot si domišljajo, mnogo dalje kot veri zvesti s svojo srčno preprostostjo. Kdo je v življenju v resnici pameten, trezen? Mar ta, ki je zaradi gmotnih koristi izdal svojo vero in se udinjal brezbožnikom, ali pa ne prej tisti, ki je zaradi zvestobe svojemu Bogu zgubil službo, svobodo, domovino? Bomo li prisodili pametnost možu, ki je zaradi svoje muhavosti poteptal dosmrtno zakonsko zvezo, ali pa njegovi ženi, ki kljub prevari v najtežjih okoliščinah ostane zvesta obljubi pred oltarjem? Kateri starši so treznejši: mar ti, ki se brigajo samo za gmotno 'bodočnost otrok, ali ti, ki pripisujejo posebno važnost njihovi krščanski vzgoji? Kaj mislite, kdo je smotrneje preživel Silvestrov večer? Morda ta, :ki je ob udarcih polnočnih zvonov krepko „natreskan” razbijal čaše v slovo staremu letu, ali pa ne morda mnogo bo:lj' ta drugi, ki je konec in začetek leta položil v varne roke Boga, ki je začetek in konec našega življenja?... Kdo od navedenih ravna torej trezno, pametno? Odgovor je čisto kratek: SAMO TI, KI OMENJENA IN SLIČNA VPRAŠANJA ŽIVLJENJA REŠUJltJO V LUČI VERE, RAVNAJO ZARES TREZNO IN PAMETNO! Pri teh namreč nič ne visi v zraku; ti svojo bodočnost gradijo na tako trdno podlago, da je vsako razočaranje izključeno. # ruga točka naših voščil je: „BODI PRAVIČEN!” Spet smo pred besedo, ki nam je zaradi splošne zlorabe postala plehka. Kaj je pravičnost? To je, pravimo, moralna krepost, ki človeka nagiba, da vsakemu daje, kar mu pripada. O pravičnosti beremo na vsaki strani časopisja, iposlušamo v radiu; o tem se govori na slehernem sestanku političnih ali strokovnih združenj. Zapomnimo si dobro, da o pravi pravičnosti ne more nihče govoriti in pisati, dokler ni s poganskim stotnikom pod križem na Golgoti trkal na svoja prša in vzkliknil: „Resnično, ta je bil zares Pravičnik!” Zamisli sveta o pravičnosti manjka Kri-stus. Pravičnost je namreč nekaj drugega kot zakonitost, neoporečnost. Ako hočemo pravično živeti, se moramo z obema nogama postaviti na božjo stran; moramo Bogu dati, kar je božjega. Tu je začetek naše pravičnosti! Samo ta namreč, ki je pred Bogom v redu, je v resnici v redu. m Svojo pravičnost začenjamo tedaj s tem, da damo Bogu, kar je njegovega. Tako smo čisto naravno prešli na zadnjo točko naših voščil, ki je POBOŽNOST. ,,Ojej! še tega je treba! In to v modernem dvajsetem stoletju!... Ali bi sploh mogli še bolj starokopitno besedo postaviti v novoletno voščilo?” bodo godrnjali otroci tega sveta. Ne tako, bratje! „Naša pomoč jev imenu Gospodovem, ki je ustvaril nebo in zemljo!” — tako in nič drugače moramo kristjani vzklikati, ko stopamo čez prag novega leta. Zaman smo pisali novoletno voščilo in škoda znamk, ki smo jih nanje prilepili, če to voščilo ne pomeni: „Želim ti, da bi te leto 1957 prineslo bliže Bogu.” Kajti On edini pomeni srečo in veselje. V Njegovih rokah so niti bodočnosti. Seveda! Tudi v letu 1957 bo Bog ostal skrivnostni Bog, čigar ,,misli niso naše misli”, toda tudi v letu 1957 bo ta Bog govoril svojim: „Ako bi celo mati pozabila na svojega otroka, jaz, tvoj Bog, te ne bom nikdar pozabil!” „Bliže, moj Bog, k Tebi, bliže k Tebi!” naj zato, bratje, .postane geslo novega leta. + Trezen, pravičen, pobožen! Te tri besede voščila se nam zde kot trije krepki udarci kladiva, s katerimi Bog sam odpira vrata novega leta. Blagor nam 'in našim družinam, ako nas bodo ti božji udarci prebudili v novoletno jutro! Blagor tebi, slovenska skupnost v tujini, ako bo to tvoj novoletni program! Z velikim zaupanjem smemo tedaj vzklikati: „Srečno Novo leto, bratje in sestre, v imenu Gospodovem, ki je ustvaril nebo in zemljo!” V-ko. 19tGtMtBt57 Tako pišejo na vrata po naših kmečkih kraj:h. Gašper, Miha (Melhior) in Baltazar je bilo ime trem Modrim, ki so prišli v Jeruzalem in spraševali, kje je rojen novi kralj. „Videli smo njegovo zvezdo na Vzhodu in smo se mu prišli poklonit”, so rekli. V Jeruzalemu so bili blizu Betlehema, kjer je bil rojen Kristus, a niso ničesar vedeli o njem. Podobno mnogokrat ne vemo, da smo srečni. Šele potem, ko srečo izgubimo, se zavemo, kaj smo izgubili. Pr mer: zdravje, nrma vest itd. Ali znamo ceniti pomen naše vere za življenje? Cerkev nam kot dobra mati nudi toliko milosti v svet h zakramentih. Se okorist'mo z njimi? Gremo tudi mi po Herodovi poti? Novo leto nas kliče na novo pot. VSTANI Brat moj, vstani! Pojdeš z nami! Gremo vsi na pot nocoj. Res udarja grom z viharja, a kljub njemu bomo šli. Če je tema, z Betlehema luč svetila bo na pot. Ko nas luč ta vsa objame, strah, nemir iz duš nam vzame in na svet se vrne mir. R., Francija D AN I LO-BETI Draga Beti! Odgovarjam Ti na pismo, ki si mi ga pisala. Mnogo sem razmišljal, preden sem prijel za pero. Končno sem se odločil, da Ti povem odkrito, kaj mislim. Res je, da se ipoznava že od mladih let. Res je, da že dolgo iščem primerno življenjsko družico, ker je prišel čas, da se poročim. Dobra in pridna gospodinja si; nihče Ti tega ne oporeka. Toda, draga Beti, med nama ne more priti do ničesar več, kot je bilo doslej. To, kar je bilo, ostane. Prijateljstvo in ničesar več. Ne smeš misliti, da te obsojam. Ne! Bog sam ve, kdo je kriv, da se je Vajina skupnost z Lojzom razdrla. Niti malo nočem glede tega kaj razsojati. Rad bi le, da bi razumela moje stališče in sprejela mojo odklonitev kot od človeka, s katerim se ostane kljub temu prijatelj. V moj:h očeh si ostala, čeprav si se sod-nijsko ločila, Lojzu izročena do smrti. Loj-zova si, ker si se tistega lepega jutra v naši farni cerkvi Lojzu vsega dala, samo njemu in do smrti. „Mislila sem, da bo šlo,” boš ugovarjala. Da. Mislila si tako, pravzaprav nič nisi mislila na to. Vedela si le, da če kdo nekoga ljubi, se mu daje vsega, brez pridržkov in ne stavlja nobenih pogojev. Takrat si bila zares nevesta! Vidiš, draga, zato Ti tako pišem. Pomagati Ti moram, da boš zvesta svoji besedi, ker beseda, dana pred oltarjem, je sveta in se je ne sme prelomiti, če ne moreš z Lojzom živeti, razumem, da si šla na svoje. Toda besede ne smeš snesti. Nemogoče je, da bi se jaz s tako poročil, o kateri bi vedel, da se mi ne daje vsa in brezpogojno, s tako, ki je vezana na drugega do smrti. Nemogoče je, da bi se jaz v svojem srcu dal taki, saj bi postal prešuštnik, kot uči Kristus: „Kdor se z ločeno oženi, je prešuštnik!” Ugledna rimska žena Fabiola se je ločila od svojega razuzdanega moža, ko še ni poznala v celoti evangeljskih naukov o zakonu. Ko je pozneje zaznala, da Kristus ne dovoljuje ženam poročiti se drugič, dokler še živi nj hov prvi in pravi mož, je v spoznanju svoje zmote in vsa skesana hotela delati javno pokoro pred vsemi Rimljani in je šla na velikonočno soboto pred lateransko Ibaziliko ograjena v raševino in na glavi potresena s pepelom. Ne morem Ti reči, „da”, ker imam vzvišen pojm o ljubezni in o zakonskem življenju. Živali iščejo le svoje nagone, človek pa mora iskati višje sreče in te sreče brez globokega spoštovanja duše drugega ni. Možje vedo, kaj pomeni večkrat držati popolno zvestobo tisti, ki si jo izbral enkrat za vselej, da greš z njo skozi življenje, sredi svetlih in temnih dni. Nekateri iščejo zabavo, misleč, da bodo našli srečo. Najdejo pa končno razočaranje in nesrečo. Ni mogoče, draga Beti, da bi se jaz podal v to, v kar me vabiš, ker v tem ni sreče. V tem je le igračkanje, je le krpanje, je le popravljanje. To ni ljubezen, kot jo jaz pojmujem in kot jo pojmujemo mi, ki verujemo, da je Bog nad nami in da smo od Njega pozvani, da pridemo nekoč v Njegovo družbo in Njegovo srečo. Ti iščeš sreče tam, kjer je ni. Zakonske sreče ni mogoče uresničiti izven pravega, zakonitega in od Boga danega moža. To pa bi jaz v Tvojem primeru ne bil. Bral sem nedavno Bacchelijev roman „Mlin ob Padu”. Ta roman popisuje življenje tako, kot je in iz njega sije krasen zgled junaške žene Cecilije Rei. Ta ženska je prišla v razmere, ki so bile zanjo neznosne. Čutila je v sebi zaničevanje do moža zaradi njegovega nemoralnega življenja in ga je od časa do časa vzela v roke, pa ni dosegla ničesar. Naposled se je vdala, pripravljena na vse. V zvestobi dane besede mu je ostala ob strani, tiho junaško, ker „otroci in zakrament” sta bila zanjo zadostna razloga za zvestobo. Kako lep je ta pojm nerazvez-Ijivosti zakona! Zakon je bil zanjo beseda, dana do smrti. Razumela boš, Beti kajne, zakaj ne morem sprejeti Tvojega vabila. Ne smem Ti dajati pohujšanja v uri oklevanja in omahovanja. Kot prijatelj Ti moram biti v oporo. Globoko sočustvujoč s Tvojimi težavami Ti izjavljam, da se moreš zmeraj obrniti name, kadar boš potrebovala pomoči. Ne bom Te pozabil v svojih mislih in molitvah, ostajajoč Tvoj prijatelj mladih let — Danilo. NJENA POT Judinja Frančiška van Leer je takole prišla do prave vere. Rodila se je leta 1892 v Amsterdamu. Kot Marija ob sv. Ani, tako se je Frančiška že v zgodnji mladosti učila sv. pisma ob svoji materi, ki je peljala hčerko vsako soboto v sinagogo. Postala je silno ponosna, da je pravoverna judinja. Vse, kar je slišala in čitala v sv. knjigah, ji je polnilo dušo po Odrešeniku, ki so ga napovedovali preroki. Ni vedela, da je Odrešenik že prišel, niti ni slutila, da je pravkar stopila na svetlo pot, ob koncu katere bo srečala Njega, ki ga išče njena duša. Ko je končala študije, se je najprej lahkoživo predala zabavam velemesta. A te so ji pustile dušo prazno, nemirno in zagrenjeno. Izbrala si je poklic bolniške strežnice, da bi s popolno žrtvijo ubogim trpinom našla uteho svoji razdvojeni duši. Toda njeno rahločutno srce ni moglo prenesti vzdihov in joka na bolniški postelji, preveč so se ji smilili ti trpini. T edaj se je zaprla v samoto ter se še 'bolj poglobila v branje sv. pisma stare zaveze. Ob spisih ruskega pisatelja Tolstoja je nehote sipoznala tudi novo zavezo, Kristusov evangelij. V njem je našla, kar je drugod zastonj iskala: nauk o ljubezni do ponižanih in razžaljenih, nauk o ljubezni in praviri. ter o strašni obsodbi tistih, ki nimajo srca za siromake ne sočutja do trpinov. V dno duše se ji je zastudilo klanje na bojiščih, ki je prav tedaj zavzemalo vedno večji in strahotnejši obseg. Sklenila je, da pojde naravnost pred nemškega cesarja in ga pozove, naj vendar konča to nečloveško klanje. Ker pa ni uspela, — cesar je niti sprejeti ni hotel — se je užaljena in zagrenjena pridružila revolucionarjem. Pa je hotela usoda — ne usoda, to je bil prst božje previdnosti — da je bila zajeta in pripeljana pred vojno sodišče. Strašna je bila tista noč, pravi sama, ko je čakala v samotni celici na smrtno obsodbo. Tedaj je navalila z vso dušo na Boga, naj ji pomaga. „Ako je resnično Bog med nami”, je molila, „o Bog, potem me ne smeš pustiti umreti, dokler ne najdem resnice, ki jo iščem. Ako bom morala jutri umreti, ne da a bi imeli od te proslave tudi kak spomin, smo bili veseli, da je prišel naš fotograf Alojzij Vidic iz Crusnes (M. et N.) in nas fotografiral. V imenu vseh, zlasti še iz Merlebacha, se iz srca zahvaljujem vsem, ki so to organizirali, pripraviU, stregli, in vsem, ki so v ta namen kaj darovali! Tega ne bomo pozabili! Ob priliki bomo poskrbeli, da se boste tudi vi med nami dobro počutili, ko pridete za majnik v naše kraje! G. Jankovič, naš učitelj, je bil ta dan zadržan zaradi nastopa svojega orkestra, a je vendar prihitel k nam ne le z družino, temveč z največjo skupino rojakov iz okolice! Gotovo je ob tej uri mislil na krasne nastope svojih rojakov, mladine in starejših v Aumetzu, ki so vzbujali pozornost daleč naokrog. Bil je vedno močna opora izseljenskih duhovnikov. Zato sc tudi njemu zahva-ljujemo ter ga prosimo, da tudi v bodoče podpira vse korake, da pride v te kraje slovenski duhovnik. Čreda je dobra. — Naj ji Bog da še dobrega in stalnega pastirja! Še enkrat vsem: tisočeri Bog plačaj! Pa le pogumno naprej! Naj vam novo leto prinese uresničenje vaših želji! Vsem rojakom v bližnji in oddaljeni okolici voščim prav srečno novo leto! Stanko G r i m s, slov. izšel j. župnik, 24, rue N. Colson, Merlebach (Moselle), Francija. PO VESELI SVATBI Dragi g. urednik! — Pozdravljam Vas in prosim za malo prostora v listu. Ne morem pozabiti veselih ur, ki sem jih preživel, ko sta se poročila 10. nov. Anica Kosec (hčerka moje starejše hčerke) z Ivanom Pouh iz Merlebacha. Že v cerkvi na Hochvvaldu je , bilo zelo lepo, polno veselja pa je bilo naše srce, ko smo obhajali ta dan na domu ženina Ivana Pouha! Naše veselje se je še povečalo, ko stopi med nas naš župnik gospod Grims Stanko! Bilo je lepo kot v Kani Galilejski. Zdravice so sledile — ženinu, nevesti, župniku in svatom: „Pij, pij, pij pa drugega nalij! Nikar ne pozabi na Jezusa ti! Jezus je z nam’, Marija med nam’, sv. Jožef na desni je stran’.” Ob tej priliki je obhajal svoj god naš veseli Martin Blatnik, ki je v resnici zabaval vso družbo s svojo harmoniko, petjem in veselim pripovedovanjem. V imenu ženina in neveste se iz srca zahvaljujem vsem svatom, g. župniku, pevskemu društvu „Sava”! Vsem se zahvaljujem za prisrčna voščila, darila: Bog vam plačaj stotero! Kar ni moglo srce povedati, so solze hvaležnosti ipokazale! Le ena žalost je bila v našem srcu, ker je Ivanov oče zaradi bolezni moral ostati proč. Želimo mu, da bi se kmalu pozdravil! Drage moje hčerke, sin in vaše družine! Moja želja in dolžnost je, da se vam tu ob 'koncu leta zahvaljujem za vse dobrote, ki mi jih izkazujete na moja stara leta! Če ste sami ali skupaj, vedno mislite, kaj bi mi dali. Hvala Bogu, da mi je dal tako dobre o-troke! Vse moje bolečine, moje skrbi, trpljenje ste mi že poplačali! Ko bi bila ptička, bi zletela k vam in vas pozdravila! Bog vam daj ljubega zdravja, prave pameti, medsebojne ljubezni in svetega blagoslova na duši in telesu! — Ostanem vsa vaša do groba! Pozdravljam vse naročnike in bralce „Naše luči” in želim vsem prav veselo novo leto! Marija Papež iz Falka (Mile). SV. MIKLAVŽ JE PRIŠEL Mesta in vasi so tekmovale v tem, kako bi bolj slovesno sprejeli sv. Miklavža. Ceste bajno razsvetljene, Merlebach, Forbach, Metz, Sarrebruck — celo morje luči — vse vabi: „Pridi, sv. Miklavž, in spomni se nas!” In slišal je glas; v nekatere kraje je prišel peš, v druge v krasnem vozu, drugod v divjem spremstvu, v nekatere z zrakoplovom, potem z vlakom, v lepo okrašenem avtu. Tudi pevsko društvo „Triglav” ga je povabilo v nedeljo 9. 12. Točno ob štirih popoldne je vstopil v dvorano gostilne Pignol * v Freymingu, kjer so ga z veseljem sprejeli člani in članice „Triglava” z otroki. Povedal je, da je prinesel daril za 82 otrok in za slovenskega g. župnika. Ta se mu je takoj zahvalil — in povedal, da je v pogovoru z njim zvedel, da je sv. Miklavž izredno zadovoljen s tem zborom, ki se ne boji nikogar, ki da vsakemu njegovo čast, skrbno pa čuva svojo svobodo in izvršuje res voljo svojih članov in članic. Za otroke pa je povedal — seveda v tujem jeziku, da so otroci vseh (ne samo Slovencev) razumeli, naj bodo hvaležni staršem, brat bratu in sestra sestri pa ljubeznivi, ne surovi. Pred razdelitvijo je številni zbor pod vodstvom g. Emila Šinkovca zapel krasno „Sveta noč”. Med razdelitvijo je tudi peklenšček igral veliko vlogo. — Če ne bi angeli posredovali, bi marsikoga odpeljal. V imenu otrok, v imenu staršev in svojem imenu se društvu zahvaljujem za vsa darila, zahvaljujem vsem darovalcem, sv. Miklavžu in vsem, ki so organizirali ta lep večer! Društvu želimo veliko uspeha tudi v novem letu 1957! — Delavec med delavci. NEMČIJA Dovolite, da se tudi mi nekoliko oglasimo, da tako vsaj damo znak življenja. Pred mesecem dni je umrl Rok Leskovšek, star 89 let, doma iz Kozjega pri Planini. Bil je zvest član Društva sv. Barbare. Imamo pa še živeče stare člane, kakor: Breznik Jakoba, 81 'let, doma iz. Rečice pri Laškem; Podrenik Antona, 82 let, doma iz Litije; Volaj Jurija, 82 let, doma iz. Hrastnika; Dovar Antona, 83 let, doma iz Konjic; Grmšek Martina, 78 let, doma iz Koprivnice pri Brežicah; Bosin Jožefa, 76 let, doma iz Velikega Kamna pri Brežicah. Želimo jim še mnogo let zdravja in božjega blagoslova. — Ob novem letu pa toplo priporočamo trgovino našega rojaka Zupančiča Jožefa in Blondic, ker boste dobro postreženi v vseh živilskih potrebščinah kakor tudi s sadjem, zelenjavo, slanino, brezalkoholnimi pijačami, likerji, žganjem, vinom, pivom — na drobno in debelo. Rojak je doma iz Rake na Dolenjskem. Svoji k svojim! L. J. Nürnberg — Lager Walka. — Tu nas je tudi več beguncev Slovencev-družin in posameznikov. Kruh, ki ga nam ga reže tujina, je bolj pičel in trpek: imamo občutek, da smo poceni delovna sila in da nas izkoriščajo, če se le da. Z ostalimi rojaki po Zap. Nemčiji in po svobodnem svetu nimamo skoraj nikakih stikov. Manjka nam tudi slovenskega čtiva (knjig, časopisov itd.). — Najtežje je za družine z otroki. Zato bi bili veseli in hvaležni, če bi se kdo spomnil s kakim knjižnim darom ali s čim drugim. Vse dobro žele v novem letu rojakom po svetu med drugim tudi: Bojan Bogataj, Valter in Ani Sajfert, Feliks in Vida Fakin, Franc Hijevec, Jože in Jelka Grošelj, Tončka Tdonič, Vera Friškovec (naslov taborišča: Lager Walka, Nürnberg, Post 39, Deutschland). B. NIZOZEMSKA Naši bolniki: Dne 13. 11. je bil operiran v Tilburgu g. Jože Hudales, doma iz Lin-denheuvelna. — Operiran je bil tudi Hary Paulusen, mož Milke Knez iz Geleena.-V Sittardu v bolnici se zdravi Tone Kropivšek, tudi iz Geleena. — V Heerlenu v bolnici je Franc Sajovic iz Sch mfelda. — Bolan je bil tudi Kraševčev starejši sin iz Evgelshovena. Težje je zbolel rojak Miha Smode iz Hoens-broeka; v Venlo v bolnici je bil zopet operiran F. Jagodic. — V Sanatoriju Horner-heide je bila operirana že v drugič na pljučih s. Dolorosa Solar, ki je bolna že poldrugo leto. Bolna je tudi Ožekova mama iz Speokholzerheide. — Na zdravljenje v bolnici čaka tudi gospa Žohar iz Hoensbroeka. — Zopet so bolj bolnr Pobež n iz Hoensbroeka in Strman ter Vrček iz Heerlerheide. — V Kerkrade v bolnici pa leži 72-letna Rihter Marija, doma iz istega kraja. Na glavo se je usulo v rudniku kamenje rojaku pazniku M. Garaju. Sreča v nesreči je, da so ga takoj izvlekli izpod kamenja in premoga. Sedaj pa nekaj veselih novic: Družino Antonie-Boštjančič iz Dordrechta je razveselila dne 28. IX. tl. hčerka Mirela. Cez mesec dni ipa sta prispela po dolgih letih k možu in očetu stara mama in stric Branko. — Dne 23. nov. je odšla v Ameriko Lončka Matičič iz Arnhema. — V družini R. Penders — F. Žohar so dobili sredi decembra hčerko. Čestitamo! Kakor smo že v zadnji številki omenili, smo imeli letos na programu še vseslovensko prireditev — dan naših očetov. Naj opišem na kratko še ta, res pristno slovenski dogodek. Na zadnjo nedeljo v novembru je lilo cel dan kakor iz škafa. Menda se je vse izarotilo proti nam, da ne bi izvedli naše 'vseslovenske trgatve, pa brez uspeha! Niti prepoved nedeljske vožnje z avtomobili niti dež nista ustrašila naših rojakov, ki so prišli v velikem številu najprej k petim litanijam k Mariji Pomagaj in nato v dvorano patronata. Vinsko trgatev so otvorile 4 kolonije — najbolj pristni so bili seveda naši Linden-heuvelčani. Nastopili so tudi trije pevski zbori: „Zvon”, „Lipa” in „Silikoza”. Pa tudi naša dva najmlajša v narodni noši sta prav lepo zapela. Manjkali niso tudi muzikantje. ,,White stars”, brata Mrkon in Strmanov ter „Slovenian Trio” — Robekova in Sora-jev. Igral je tudi Ložnikov in Kropivšek starejši. Imeli smo tudi srečolov s 45 darili. Glavni dobitek (3-mesečnega prašička) je zadel rojak Podbevšek iz Luterade. Počastili smo tudi 18 nad 60 let starih rudarjev, katere so ob zvokih harmonike zavrtela naša brhka dekleta. In da je bilo veselje zagotovljeno, je bilo preskrbljeno 120 steklenic haloškega rizlinga in kranjskih klobas. Čez 250 rojakov se je okoli polnoči vračalo na svoje domove, govoreč: „Na tako pr’reditev bomo pa še prišli!” — Naša mladina pa: „Res, lepe so naše slovenske navade, zato hočemo tudi mi ohranjati to našo dediščino v tujini!” — le škoda, da zaradi prepovedi vožnje z avtomobili niso mogli prit: še bližnji F.ysdencani; pravijo, da je bilo en avtobus fantov. Tako so si vsaj naša dekleta ohranila cele pete na čevljih. — Pa drugič na svidenje! Morda na Martinovo nedeljo v letošnjem letu?! Dne 4. 12. so imeli družabni večer Lin-denheuvelčani. Ob tej priliki so počastili svojega župnika, ki deluje v fari že 25 let in je tudi duhovni vodja Društva sv. Barbare. Za spomin so mu podarili lepo oljnato sliko Bleda. Na praznik Brezmadežne pa so imeli lep družabni večer Hoensbroečani. Za zabavo so skrbeli: brata Mrkon, Ložnikov Pepi, Seličev Franc in kaplan. — V nedeljo 9. decembra pa smo ob 3 popoldan počastili našo patrono sv. Barbaro. Pri Mariji Pomagaj _ pri sv. Barbare oltarju smo peli litanije in poslušali pridigo. Naš sklep je bil: Vsa društva bomo, za praznik sv. Barbare, počastili uradno našo patrono, pod katere varstvom se razvija že 20 let naše versko in narodno življenje v tujini. Zastopana so bila tri društva z zastavami; Lindenheuvel-čanov ni bilo zraven. Takoj po popoldanski pobožnosti pa se je odpeljal z Mikoličevini ■taksijem sveti Miklavž po kolonijah, koder je obdarjal naše otroke. Za spremstvo so mu bili: 2 angela, parkelj in izselj. duhovnik. Sedaj so ostali še 'božični prazniki in silvestrovanje; o tem pa v februarski številki „Naše luči”. ZA KRATEK ČAS Dobro delo. — „Hvala Bogu, danes sem pa storil dobro delo, ki je razveselilo najmanj sto ljudi.” „Kako praviš? Kaj si pa naredil?” „Za mojim klobukom sem tekel, ker mi ga je veter vrgel na cesto ...” Nadzornik. — Na kmetijo pride neki gospod in pokaže izkaznico z mnogimi uradnimi pečati in pravi: „Jag sem nadzornik 'poljedelskega ministrstva in si smem ogledati vašo kmetijo.” Kmet se ni mogel upirati in nadzornik je šel ogledovat si kmetijo. Öez kakšne pol ure zasliši kmet klicanje na pomoč. Pogleda skozi okno in vidi, kako dirja za nadzornikom velik bik. Kmet se nagne skozi okno in zakliče: ,,Gospod nadzornik, pokažite mu vendar vašo izkaznico!” Mož in žena. — Prijatelj prijatelju: „Kako gre, Miha?” — Miha: ,,Ne prav dobro. Žena mi ne da nikoli miru. Zmerom hoče denar. Zvečer pridem domov utrujen od stalnega dela in žena že vpije: Daj mi denar, daj mi 500 frankov, daj mi 100 frankov...” — Prijatelj: ,,Kaj pa dela s tolikim novcem?” — Miha: „Ne vem, ker ji nisem dal še niti pare.” Otroška. — Mati je zalotila sina, ko si je umival noge in ni sezul nogavic. „Ja, Pepček, kaj pa vendar misliš? Sezuj si nogavice!” — „Oh, mama, ko je pa voda tako mrzla!” Izpit. — Profesor: „Torej prijatelj Slana! Dve vrsti krompirja poznamo. Ali jih znate povedati?” Učenec: „To je ... prva ... in druga vrsta!” Paznik jetniku: ,,Zakaj ste zaprt?” — „Zato, ker sem zamudil vlak.” „Tako? Nemogoče!” „Da! Če bi ga ne zamudil, bi ušel že čez mejo...” Kratko, pa jedrnato. — „Dobro, Micka je sedaj moja! Da, kaj pa dota?” — „I, no, dve teti v Ameriki bosta dovolj, kaj?” Brez las. — „Tako strašno plešastega človeka, kot je tvoj brat, pa še nisem svoj živ dan videl. Niti enega lasa nima na glavi!” — „Da, vedno se rad pohvali, da nima nobenega sivega lasu!” Na vasi. — Župnik pride iz cerkve in zagleda neko ženo v črno oblečeno. Začudi se, ker ni slišal, da bi kdo iz njene družine umrl. „Vam je umrl kdo od sorodnikov, gospa?” vpraša ženo. „Oh ne, gospod župnik. Veste moj drugi mož me je tako premlatil, da sem začela znova žalovati za prvim ...” Ta zna! — Hlapec se predstavi poljedelcu: ,,Me vzamete na delo? Sem brez zaposlitve. Ne bom vam žal: nikoli nisem utrujen!” Gospodar ga vzame, toda že eno uro pozneje ga dobi ležati v senu. „No! Sem mislil, da res niste nikoli utrujeni.” „Da! Prav zato, da ne bi bil utrujen, sem se zleknil v senu.” Različni pogledi. — V družbi se pogovarjajo. Nekdo pravi: „Jaz verjamem vedno le polovico tega, kar ljudje povedo.” Davčni inšpektor: „Jaz pa vedno dvomim, kar mi ljudje govore!” Norčeva knjiga. — Neko jutro je rekel neki norec svojemu poznancu: „Veš, jaz zdaj pišem knjigo! Boš videl, kakšna knjiga bo to!” Teden dni kasneje mu res prinese pokazat svojo knjigo. Naslov je bil: „Sprehod po naravi”. Njegov znanec odpre knjigo in začne čitati: „Tisto jutro drugega marca sem napregel konja in rekel: hi! hihot! Hi! Hihot!” in tako naprej zmeraj isto do konca knjige. Znanec pogleda norca in mu pravi: „Tvoja knjiga nima nobenega smisla." „Kako da ne,” reče norec, „tako je bilo, kot je napisano; konj se ni hotel premakniti.” OTROCI t vam bodo gotovo znal' razložiti ti dve tabli, če ju sami več ne znate. Ali pa veste, kako se imenuje tista gora, na kateri so bile dane te... ? Zakaj so na prvi tabli samo tri, na drugi ipa sedem slik? Zato ker prve tri. .. uravnavajo odnos človeka do ..., ostalih sedem pa odnos človeka do človeka. Pripoveduje Tobija Bratko 1. Neki oče je sedel v krčmi in je praznil že tretji liter. Naenkrat se odpro vrata in v sobo plane njegov sin: „Oče,” pravi, „pojdite domov! Mati so na smrtni postelji!” — „Pa naj gre doli” se odreže pijani oče in se ne premakne nikamor. Čez nekaj časa «pet priteče sin: „Oče, pojdite vendar domov, mama so že čisto pri kraju.” „Pa naj gredo na sredo!” spet modro svetuje pijanec in se nikamor ne premakne. Pozneje se spet odpro vrata gostilne in spet isti ves žalosten pove očetu: „Oče, Bog je mater vzel k sebi...” ,,Naj jo ima! Saj mu bp še žal, kot je bilo meni,” pravi oče in spet dvigne kozarec... 2. ; Na Notranjskem je bilo menda. Požar je naredil možakarju veliko škode in kot je navada po taki nesreči, se je odpravil po deželi prosit pomoči. S seboj je vzel sina, ki je nosil vrečo. Ko sta dospela do nekega župnišča, ga je pustil pri vhodu, češ, naj tam počaka, sam pa je šel h gospodu župniku. Gospoda župnika spoštljivo pozdravi in ponižno poprosi za kakšno pomoč. ,,Seveda, seveda, takim revežem je treba pomagati,” odvrne župnik. „Pa znate kaj moliti tudi?” „O, tisto pa, tisto, moliti pa 7,nam.” „Dobro, pa se pokrižajte, če znate!” reče župnik. „V PERIOD1QUE NASA LUC imenu Očeta im Svetega Duha, amen”, hitro naredi možakar križ. „Oho,” ipravi župnik, „kje je pa Sin?” „Dol pri vhodu čaka z Žakljem,” odgovori možakar. 3. Milčinski je pripovedoval, kako se je o-možila županova hči v Butalah. Tri koše je imela baliža, pameti pa toliko, kolikor je zanjo bilo prostora v glavi. Hvala Bogu, je tudi imela usta, da je lahko včasih kako pametno dala od sebe, sicer bi ji bila pamet glavo še raznesla. Pa 'se je koj prvo jutro izkazala na novem domu, kakšna gospodinja je. Mož ji je naročil, naj zavre mleko za zajtrk. Ubogala je, nalilo mleko v lonec in ga pristavila k ognju. In je gledala in ji je bilo všeč, kako je mleko 'pričelo vreti in je naraščalo in je naraslo do vrha lonca, že se je pripravljalo, da prekipi. Pa se je začudila in plosknila z rokami: ,,Nak! Kakšen jev tej hiši blagoslov! Se po en lonec moram — ako Bog'da, oba bosta polna!” \ Stopila je po lonec in ga prinesla, pa je tedaj mleko na ognjišču že izkipelo in je žalostna zastokala bistra gospodinja: „Joj-mene, kolikšna škoda! Kar ob dva lonca mleka smo!” UREDNIŠKI KOTIČEK Naslovno stran in vinjete nam je narisala holandskim Slovencem dobro znana č. sestra Justina Viš-njar, uršulinka. Prisrčen Bog plačaj! Rešitev uganke se glasi: 1 megla, 2 Bazalt (__ bas, alt), 3 ko stopi s konja. Odgovorni urednik: Dr. Janko Hornböck. — Založba Družbe sv. Mohorja. — Tisk: Tiskarna Družbe sv. Mohorja. — Vsi v Celovcu. — l’rinted in Austria. Poizkusi: Vihar Vihar je zadivjal preko mojih gred. Uničil cvetje, dom požgal: za njim je strašna sled. Prijateljev mi dragih nikjer noben’ga ni. So bili pokončani kot drugi tisoči. Mene je odvel v daljni tuji kraj! Možnost mi je vzel vrniti se nazaj. Svojci mi predragi pa v črni zemlji spe, njih duše so v nebesih in prosijo zanič. J. Potočnik, Belgija Iz spominske knjige Nazaj želiš si v svoje kraje, spomin na dom te veseli. Če srečaš v srcu nove zmaje, oko trpeče ti rosi. Nebeška roka ti mogočna, ki vodiš pot usode nam: ti ne zapusti siromaka! V ljubezni tvoji bo as tal. A. Gruntar, Francija