O pouku srbohrvaščine*. Do danes še nimamo posebnih knjis 7a ta pre.linet. Vemo pa, da so v tisku •'1 bodo \ kratk.m vw prodaj. Do tedaj "a je trcba čas porabiti in otrokom ven^'"¦r tudi nekaj podati. Naslednje vrstica l!aj služijo zainteresirancinu učiteljstvu. 'Viorda bo komu s tem postreženo. Podajam nekoliko beril. ki se moreto obravnavati na vseh stopnjah (III. do ¦''II. razreda). v nižjili z latinico, sred"j'h s cirilico (prepis s table), višjih pa fu-i s cirihco (v diktatu). Važnost je po'a<-rati predvscm u..i razumevanje, dalje !la iasen, čist iz^ovor, dovoljno odpiranje l|st akcent z dolž:no. kakor tudi na ne-^H^tr^ano vajo i:i izprašcvanje vsega , *) Prva čitanka za srbohrvaičino je pravar izšla in opozarjamo na poročila o nje^anašnji številki. Uredništvomadiva. Vsak učcnec znaj točno vse na pamet. Zakaj vsako učenje jezika je več ali manj mehanično in preko te«a n. po;-tore v starosti ljudskošolskih učencev nobeiT.i metoda. 1. I »o b c r <3ak. 1. !a u školu idcm i dobro saui dak Tko od škole beži — deran je opak 2. Učitelja shišam. pa več innogo znam Pišcni. pevam, čitarn, dobro računam. 3. 1 druJfova imani, dobrih kao ja Svako od njih nešto Ispričati zna. 4. Učitelj me voh: ja sam dobar dak Tko od školc beži -- deran je opak. (Iz srpskotr bukvara.) II. S r p s k i v o j n i k. U ratu sa Turcirna bio je Srbin ranjen u ruku. Morali su mu je odrezati. Lečnici i.a uspavaše i odrezaše mu ruku. Kad se probudio i vidio tužni ostatak j^voje ruke, zaplače i reče: »Jadna ruko m.-ija' Kako si sada malena!« — Ali se brzo i.iniri i reče veselo: »Ništa zato! Zato če biti Srbija velika!« Da smo svi ovakovi, brzo bi sva na- :-'i brača osloboder.a bila! III. P o u o d i o. Pastir Boža navikao na to, da ulomi, ispeče i pojede mnogi ludi struk kuknruza. Posjednik nade ffa u tom nevalia'oni poslu, ali mu Boža pobeže iz ruku. Oazda, koji nije motcao trčati za njim, v!t:o, da ga uhvati varkom. »Hej Božo!« zvao ga. »Dodi amo! Nešto imam da ti kažem.« Ali ie Boža prozreo varku. pa mu odgovorio: »Ovakovi malisi, kao sa.n ja. nesmiju sve c!a znadu. IV. N a r o d n a. §ta če meni gaj I u tra.u raj Kad ja nemani nioje Majke zagrljaj. Daleko jc gaj. Daleko je ra. ,!oš je daljc moje Maike zavičaj O, šta če mi trava, 'cveče Kad me videt majka neče O, šta če n.i cveče, trava, Kad rni niajka nije zdrava. Majko moja, oj! Primi pozdrav moj I poljubac sa ustana Od tvojeg mlndana. S tem sciti podal nekaj snovi za prvo s:'o. Na to sc more učencem primerno nndovezati slovnični pouk. posebno skla;.jo (v stavkih) nekaterih besedi, ki se večkrat srečavajo. Važen je zvalnik! K IV. točki more si učitelj sam sestaviti tacl še mal opis razmer v Rusiji (glej Natodna prosveta štev. 76: Vepaj ruskili niajki). Srečko Borštnik.