Z orožiem prosveie, JNSarji so med našim ljudstvom politično popobioma dogospodarili. Ljudstvo jih je vrglo skozi vrata. Ker imajo debelo kožo in kosmato vest, se ravnajo po^ primeru judovskega agenta, ki pride, če je bil radi svoje vsiljivosti vržen skozi vrata, pri drugih vratih zopet nazaj. Tako se tudi JNSarji trudijo, da bi se skozi nepolitična vrata vrnili med naše ljudstvo ter prišli do zaupanja med njim. V to svrho razvijajo zastavo prosvete, da bi pod njo zbrali zlasti mladino. S to zastavo bi po modernem načelu o delitvi dela eni prodirali v mesta in trge ter industrijske kraje, drugi pa v vasi. Razdeljeno delo pa ne pomenja razdeljerie fronte. Ena in ista fronta je: fronta lažisvobodomiselnega in naprednjaškega svetovnega nazora. Zato »Domovina« in »Kmetski list« poročata v vzajemni slogi o uspehih organizacije OJNS (Omladine JNS) in društev kmetskih fantov in deklet. Oba dva JNSarska lista kličeta svoje pristaše na živahnejše prosvetno in vzgojno delo. »Domovina« (18. novembra) piše v poročilu o občnem zbnru Zveze kulturnih društev med drugim to-le: »Nasprotniki naprednega kulturnega in prosvetnega dela so napeli vse sile, da bi onemogočili delovanje nacionalnih in naprednih kulturnih delavcev, toda brez uspeha, zakaj prosvetljevanju najširših plasti naroda zvesti delavci so vztrajali v svojem delu in napredni ljudje iz vseh stanov in poklicev na deželi so se tesneje oklenili društev z naprednim programom, ki so včlanjena v zvezi.« JNS »Domovina« se je vmislila v vlogo tata, ki po storjenem činu kliče: »Držite tatu!« JNSarji so ob času svoje diktature napeli vse sile, da bi onemogočili kulturno in prosvetno delo največje Ijudsko-prosvetne organizacije v Sloveniji. In ker niso drugače mogli doseči svojega tako srčno zaželjenega kulturno-barbarskega uspeha, so krščansko slovensko prosvetno organizacijo z vsemi njenimi društvi razpustili. In zdaj se ti kulturni zločinci drznejo drugim očitati nasprotovanje kulturnemu in prosvetnemu delu! Kako lažniv je ta očitek, dokazuje izpoved »Domovine«, da so se »napredni ljudje iz vseh stanov in poklicev na deželi tesneje oklenili društev z naprednim programom« in da jc »zveza utrdila svoje postojanke«. »Domovinin« pobratim »Kmetski list« pa lomi v svoji številki z dne 17. novembra kopje proti slovenski duhovšeini, ki jo hoče izriniti iz vaškega občestva. Nekdaj je imela duhovščina, to milostno priznava liberalni kmetijec, zasluge za slovensko ljudstvo. To je bilo v dobi, ko je bil slovenski kmet neomikan. Sedaj pa, ko se je kmet po zaslugi slovenske duhovščine dvignil na višjo stopnjo izobrazbe, naj bi se duhovnik »nujno vrnil v cerkev«, vse javno življenje pa naj bi prepustil lažiliberalcem in naprednjakom: mesarjem, ki ne izvršujejo svojega poklica ter se nočejo vrniti v mesnico, študentom, ki so skrahirali, elementom, ki so svojčas razvijali rdečo zastavo komunizma, »naprednjaškim« trgovcem, gostibiičarjem in advokatom itd. Mesto duhovnika pa bi naj v prosveti zavzemali po načelih »novega vaškega stremljenja« liberalni učitelj in učiteljica. S tem naš slovenski liberalni kmetijec ne izpoveduje nobene nove zahteve »novega vaškega stremljenja«, marveč staro zahtevo framasonstva, ki je od nekdaj odkazovalo liberalnemu učitelju vlogo »protiduhovnika«. JNS prosvetna fronta v Sloveniji razvija svoje vrste ter kliče v boj. »Domovina« v navedenem članku poziva: »Boj za napredno kulturno misel se mora med Slovenci dobojevati do konca!« »Kmet^ki list« pa hoče ustrahovati ek>veiiske duhovnike, da bi se umaknili ne samo s politične- ga, rnarveč tudi nepolitičnega bojišča. Kdor se njegovemu pozivu ne uda ter se ne umakne v cerkev, je »trmoglavec«. Zanj odklanjajo liberalni kmetijci »vsako odgovornost za borbe, ki bodo nujne, če zavoljo trmoglavosti kdo ne bo hotel slišati klica, ki ga vsak dan bolj glasno ponavlja naš čas«. Liberalni kmetijski hinavec proglaša svoje zahteve kot zahteve »našega časa«. Sedanji čas zahteva duhovnika, ki med svetom deluje, ne pa takšnega, ki se umakne v samoto nedelavnosti. Liberalci pa dobro vedo, da bi, če bi se duhovnik udal starim pretnjam lažnivega liberalizma, res prišel »naš čas«, to je čas gnilega liberalizma in lažnivega naprednjaštva. In da bi ta čas čim prej prišel, se gosposki in kmetijski JNSarji poslužujejo bolj ko prej prosvete kot sredstva za dosego svojega pravega cilja, ki se glasi: »Pridi vendar naš čas, čas naše vlade!« Spričo teh JNSarskih protiljudskih in protislovenskih nakan bodi naša naloga: Razširimo našo krščansko slovensko prosvetno fronto do zadnjega kraja Slovenije! Bodimo hrabri bojevniki za naše verske in narodne ideale! Bodimo vneti, smotreno irj vztrajno delujoči prosvetni delavci!