O uspehu šolskega radia. V 2. številki »Narodne Prosvete« jc izšel članek S. Prvanoviča: »Skolski radio u inostranstvu i kod nas«. V članku navaja piscc tudi pregled šolsikega radia v tujih državah, ki je pa že znan iz .knjižice Solski radio, ki jo je spisal prof. Niko Kuret. Prinašamo lc uvbd članka in mnenje pisca o našcm šolskem radiu v naslcdnjem: »Radio kot kulturno pridobitev večkrat primerjajo z Gutenbergbvim izumom tiska-nja. Pedagogika, iki pa prav sedaj išče nova pota svojega delovanja, ni prezrla te pridobitve in jo je začela uporabljati v svujc svrhe. Vsled tega opažamo v zadnjem času \sc vcčji interes pedagoških krogov za radio in vedno večje ekspcrimentiranje z njim. Prvi poizkusi so dovedli do zadovoljivih uspehov in zatp se sedaj v večini držav deluje na tem, da pride radio v šolo in to ne samo kot navadno pomožno učilo, marveč kot važcn vzgojni in učni faktor. V Jugoslaviji. Poleg učiteljske radiosekcije v Beogradu, ki ima uvedene od marca 1931 šolske oddaje za učence osnov. šol in tp literarne sestavke in koncerte (v zadnjem času se uvajajo tudi stvarna predavanja iz posamezih predmctov), je bil ustanovljcn in je začel s šolskimi oddajami 3. novembra 1931. tudi šolski radio za Dravsko banovino v Ljubljani. To je šolslki radio v besede pravem pomcnu. Njegov odbor je sestavljen iz vseh ,kategorij učiteljstva in ¦ zato bo služil šolski radip ne samo osnovnim, marveč tudi meščanskim, srednjim in strokovnim šolam. Poleg tega se bodo oddajala tudi predavanja za kmetske in gospodinjske, obrtnc in trgovske nadaljevalne šole. Misli se s pomočjo šolskcga radia izboljšati splošnb narodno izobrazovanje in pospešiti ljudske univerze. Po= leg tega se misli v bodoče prirejati mesečna predavanja za učitcljstvo in to pedagoška in šolskoupravna, obcnem obveščati učiteljstvo o pedagoški literaturi. Šolski radio za Dravsko banovino sc trudi, da postane sestavni del šolskega po= uka (na vseh stopnjah) in njega aktivcn faktor in zato so predavanja prilagodena posameznim šolskim stopnjam. Oddaje se vrše ob torkih in petkih ob 11. uri 30 min. Končno je trcbu pripomniti, da y.i v Ljubljani izvoljen poscben odbor, ki vodi radiooddaje iz ikmetijstva in kmetijskega gospodarstva. Ako primerjamo vsc to, kar smo povedali, uvidimo takoj, da taku široke, razumne in pedagoške uporabc radia, kot jo ima šolski radio v Dravski banovini, ki je tako rekoč ustanova od včeraj, ne najdemo v nobeni drugi državi. Zato se moremo mi s tamošnjimi našimi tovariši in ostalimi prosvetnimi in kulturnimi delavci ponašati. Žcleti je le, da gre Beograd in vse ostale banovine po istem potu, ker šolski radio s ppmočjo ostalih sredstcv bo precej pospešil izvedbo sistematične državljanske, nacionalnc, gospodarske, socialne in higicnske vzgpjc našega naroda.« S. Prvanpvič. Šolski radio v Dravs'ki banovini je res šele v razvoju, a pdsek, ki mu je bila pover* jena naloga, da vodi to važno ustanovo, se jc resno oprijel svojega dela, zavedajoč se velevažnega vzgojnega in poučnega pomena te institucijc. Mnogo je težkoč, kajti vsak začetek je težak, a naš odsek skuša premos stiti vse ovire in da je na pravi poti, priča priznanje S. Prvanoviča v »Narodni Prosveti«. Skušalo se bo dvigniti šolski radio res na višck in če ne bo večjih ovir, upamo, da bo uspeh siguren in bo odgovarjal gornjemu priznanju. Ako pa hočemo rcs povzdigniti šolski radio, dvigniti njegov pomen in zasigurati uspeh, tedaj je dolžnost nas vseh, da skrbi* mo, da se širi smisel za to velevažno ustanovo, kajti dobro vodstvo in izbrana predavanja še ne pomenjajo uspeha. Ta bo viden šele tedaj, ko bo imela ogromna večina naših šol svoje aparate, ki bodo služili v prospeh šolstva in narodne prosvete, v povzdigb narpdne in dj-žavne zavcsti med širšimi plastmi našega naroda.