Modre uniforme o svojem delu Ob koncu leta delajo tudi na Postaji milice Vič-Rudnik nekakšno bilanco svoje aktivnosti. Pri tem pregledu ne gre za tisto uradno statisti-ko in poročilo, temveč bolj za tehtanje proble-mov in za problematiko s katero se srečuje vsak delavec Milice. Na viški postaji Milice (tu gre tako za matično postajo kot za cxidelek na Ru-dniku in v Velikih Laščah) so lahko s tem letom zadovoljni saj so omenili vrsto uspehov pri od-krivanju prestopnikov in še več že pri njihovem preprečevanju. SASO SRAJ je zadolžen za varnostni okoliš Rožne doline. Ugotavlja, da so kazniva dejanja v porastu. Tudi prekrškov je več in s prometom so težave vendar doslej vse nekako le uspeva opraviti. Na svojem območju ima tudi študent-sko naselje, ki pa ni več tako problematično kot pred leti. »V študentskem naselju se srečujem predvsem s črnimi prenočitvami in prekrški zo-per javni red in mir. Ob koncu tedna priredijo včasih študentje zabave, ki trajajo tako v soboto ,kot v nedeljo pozno v noč in sosedje - tako študentje kot drugi - ki želijo spati, pogosto kličejo k nam. Poseben problem je disco klub, od kjer se pozno vračajo razgrajači in kalijo mir. Okoliš je dokaj izpostavljen in vabljiv za sto-rilce zaradi velikega števila avtomobilov. Vlo-mov je zato precej in prav v soboto sem odkril tri storilce,. ki so vlomili kar v 18 avtomobilov. Bili so fantje iz popravno-vzgojnega doma, ki so od tam pobegnili. Prometnih nesreč je manj kot jih je bilo pred časom, ko so porasle zaradi spremenjenega pro-metnega režima. Ljudje so vozili na pamet in nesreča je bila tu«. MARTINC BAJC je stalni dežurni na Postaji Milice Vič-Rudnik. Od njegovega nasmeška in zanesljivost vzbujajodega pogleda je odvisno, da se stranka, ki pride na postajo počuti bolje^da tisti, ki išče zaščito ali prijavlja prestopek čuti, da je prišel k Milici in ne klasični oblasti. Res prihajajo včasih ljudje tudi po nepotrebnem. »Ljudje naj bi prijavljali le kar je nujno potreb-no, ne pa vsako malenkost, ki bi jo lahko uredili v družini sami. Posebej še velja to za prometne nesreče. Čeprav so že dalj časa v veljavi evrop-ski prometni obrazci o prometni nezgodi, še vedno prihajajo k nam zaradi razbitega smerne-ga kazalca ali pa zvite letve. Poseben problem so naši delovni pogoji. Postaja je v stanovanjskem bloku in razumem stranke, ki nas včasih zjutraj kar srepo gledajo. Sicer so se navadili že vsega, vendar vem, da jih motimo. Verjamem, da se bodo stranke oddahnile, ko se bomo preselili v novo postajo na Tbilisijsko. Graditi jo bodo začeli še ta mesec. V bodoče bomo tnorali narediti več tudi na območju Kolezije, kjer so problem neurejene ceste po katerih divjajo mladi z mopedi in poni kolesi in ogrožajo vse po vrsti. ALOJZ DOLZAN je prišel na oddelek Ru-dnik s tacenske kadetnice šele letos poleti in je tako seveda mlad miličnik. Njegova usmeritev pri delu je prometna dejavnost in ob prometni Dolenjski cesti je jasno kaj vse to pomeni.-»Dolenjska cesta je resnično značilna do svoji prometni obreiftenjenosti. Lahko bi jo zelo sprostili in prometni zamašek od Škofljice proti mestu povsem odpravili, kolikor bi odgovorni upoštevali predloge miličnikov in krajevnih skupnosti ob tej cesti. Oboji že dalj časa predla-gamo, da bi uvedli na Dolenjki štiripasovnico in bi sedanje povsem nekoristne in neuporabne površine za rumeno črto uporabili kot vozišče. Tiste črte so povsem brez koristi in sploh ni jasno, zakaj obstojajo. Če bi bilo tudi tam na vsaki strani po eno vozišče, sploh ne bi bilo zastojev. V najhujših prometnih konicah se mo-ramo miličniki sami odločiti in spustimo promet po štirih pasovih tako, da" eno kolono usmerimo za rumeno črto. Tedaj uspemo v hipu razrešiti prej povsem nerazrešljivo prometno situacijo. Nikomur med nami miličniki na postaji ni jasno, zakaj ni cesta v interesu varnosti in hitrejšega prometa štiripasovna. Poseben problem so prehodi za pešce, ki so slabo osvetljeni ali pa sploh ne. V takšnem pomanjkljivem označevanju je kup nevarnosti. Zato je potrebna še posebna obzirnost voznikov in pešcev. Na tem območju so težave tudi z železniškimi prehodi. Res so sedaj glavni zava-rovani z avtomatskimi zapornicami, vendar so še prehodi na Barje, ki so nezavarovani. MIRAN OMERZ A je vodja varnostnega okoliša Škofljica. Veliko svojega dela mora po-svečati prometu, saj je na Skofljici ena črnih točk. Tu je križišče dveh zelo prometnih magi-stralk: Dolenjke in Kočevske ceste. Tam so še šola in trgovina in pogosti prehodi pešcev. Na-staja novo naselje na obeh straneh in vse to zahteva precej pazljivosti tako pri voznikih kot pešcih. Vodja WO mora zato veliko delati na preventivi. »Precej dela imam na mojem ob-močju s kaznivimi dejanji. Tu so mi v veliki meri v pomoč vodstva delovnih organizacij in tudi vsi organi družbenopolitičnih organizacij in krajev-nih skupnosti. Zatakne pa se to sodelovanje večkrat pri ljudeh. Z njimi bi želeli boljše sode-lovanje. Pri Ijudeh bi želeli več samoiniciativno-sti in več vedenja v smislu družbene samozašči-te. Škofljica je zaradi novih naselij v posebnem položaju, saj se ljudje sploh ne poznajo med seboj in to je problem. Če recimo iščem, mi sploh ne vedo povedati, kje je tisti, saj niti sosedov ne poznajo. V zadnjem času je bilo več primerov tatvin in vlomov. Cilj so avtomobili na parkiriščih. Drugi cilj vlomilcev so večinoma vikendi, ki jih na tem območju tudi ne manjka. Tako smo imeli na področju Smerjenja 14 vlomov v viken-de. Tja lastniki ne pridejo tudi po mesec dni in v tem času se lahko zgodi marsikaj.« MILOVAN DIMITRIČ