PREDSTAVLJAMO VAM NAŠ KRAJ: CRNA VAS - LIPE Jezero bi bilo nesmisel Ideja o izgradnji velikega umetnega jezera na Ljubljanskem barju med krajani Črne vasi in Lip, ki ležita v samem osrčju Barja, ni vzbudila poseb-nega navdušenja, v kolikor jo sploh jemljejo res-no. Jezero bi namreč pogoltnilo tudi njihovi vasi, si nekateri razlagajo, pa tudi po finančni plati bi bilo praktično neizvedljivo. »Takšno jezero bi bilo čisti absurd. Z njim bi le še poslabšali namembnost Barja za kmetovanje, rstlinstvo in živalstvo, hkrati pa bi bila to tudi ogromna finantna investicija, ki si je Slovenija ne more privoSčiti. Naša vas bi se v tem primeru seveda znašla pod vodo,« je posebej skeptifien do drzne zamisli vsestranski krajevni delavec Martin Snoj iz Lip. »Do zdaj so se že vse mogoči strokov-njaki spoprijtmali s problemi Barja, s hidromeli-oracijo in odvodnjavanjem na njem, a so vsi gre-Sili.« Vse vodotoke, ki prihajajo na Barje, tako pravi Martin Snoj, so že regulirali in spravili odvečno vodo v glavno odvodno žilo Barja - Ljubljanico. Žal pa ima največja reka ljubljanskega območja zdaj slabšo kapaciteto pretoka kot pred petdeseti-mi leti, zato ni sposobna posrkati in odvesti vseh teh voda. Slabši pretočnosti naj bi bilo krivo predvsem posedanje bregov, nastajanje čeri in poraščenost bregov z grmovjem in drevjem. Ob večjih povodnjih se gladina Ljubljanice znajde kar nekaj metrov nad normalo. Po mnenju Martina Snoja pa je za poplave na Barju v dobrSni meri kriva tudi zaporniška služba na Ljubljanici in na Grubarjevem prekopu, ker ne odpira pravočasno zapornic. Potrebno pa bi bilo tudi očistiti strugo Ljubljanice, in sicer od Ljubljane do hudournika Hke. Če bi uspeli to rešiti, bi bilo pol manj poplav, meni Martin Snoj. Kd^j avtobus? Krajani Črne vasi in Lip (vasi se raztezata druga za drugo v dolžini vsaj petih kilometrov, skupaj pa štejeta kakih 200 hiš) morajo zdaj na avtobus na Iianko, če hočejo v Ljubljano. Problem redne avtobusne proge se vleče že vsaj tako dolgo, kot krpajo kot ravnilo ravno cesto, ki povezuje všsi z Ižanko. Martin SNoj pravi t> tem: »Že pred kakimi dvajsetmi leti sem se boril za redni avtobus, a je bila cesta tedaj tako slaba, da avtobusno podjetje Ljubljana transport ni bilo za to.« Redna avtobusna proga bi bila dobrodošla za vse, ki so življenjsko povezani z Ljubljano, tako za tiste, ki hodijo na delo, kot za dijake in študen-te. Vendar pa tudi Integral za vzpostavo redne proge zdaj postavlja enak pogoj - da se dokončno uredi cesta. Cesta se poseda Problem ureditve ceste skozi Črno vas in Lipe se vlefie kar prccej let. Predlani so s pomočjo samoprispevka krajanov cesto delno obnovili (gradnja je potekala v petih fazah), tako da je del ceste, ki pelje skozi Lipe zdaj urejen, preostali del, ki vodi skozi Črno vas, pa bo treba temeljito rekonstruirati. Problem je ie toliko večji, ker se cesta zavoljo mehkih barjanskih tal nenehno po-seda, medtem ko Stevilni mostovi ob njej ostajajo na isti višini. Zaradi specifičnosti barjanskih tal, najbrž pa tudi lege vasi, tudi ureditev kanalizacije za zdaj ostaja le pobožna želja. Odkar so priključeni na Vodarno Brest, pa vsaj nimajo težav s pitno vodo (dokler jih je oskrboval mestni vodovod, so imeli slab pritisk), na bolje pa se je premaknilo tudi pri preskrbi, saj imajo zdaj že kako leto v kraju zasebno trgovino Violo, zraven pa še bife. BRANKO VRHOVEC