Vprašalnik za starše V želji, da bi starši kar najbolje spoznali svojega otroka in posebnosti njegovega duševnega in telesnega razvoja v posameznih obdob.jih in da bi zvedeli s kakšnimi vpraša-nji se srečujejo pri vzgoji otrok je Zveza prijateiljev mladl-ne izdelala vprašalnik za starše. Poprosili smo starše, ki so vpisali svoje otroke — novince v šolo letos v januarju me-secu, da so odgovorili na zastavljena vprašanja. Pri obdelavi vprašalnika za posamezno šolo, smo prišli do zanimivih podatkov. V celotni občini Ljubljana-Center je od vpisanih novincev zaposlenih 90 ©dstotkov očetov, 85,5 odstotka pa mater. Glede izobrazbe staršev je zanimiv po-datek, da ima 40 odstotkov očetov srednješolsko izobraz-bo, dočim je ta odstotek pri materab za 12 odstotkov več-ji torej 52 odstotkov. Družine imajo v 62,5 odstotka dva otroka, le 26 odstotkov družin ima po enega otroka, 7,5 od-stotka je s tremi otroci in le 1 odstotek s štirimi. V oiigovorih je navedeno, da se 82 odstotkov mater pretežno ukvarja z vzgojo svojih otrok. Od vseh vpisanih šolarjev, torej sedaj še predšolskih otrok, je v vzgojno varstvene zavode vključenih kar 71 odstotkov, doma pa jili je 29 odstotkov. Starši so nadalje odgovarjali na vprašanje, kakšne na-svete potrebujejo pri vzgoji svojih otrok, kje in kdaj bi jih želeli dobiti, navedli so tudi teme predavanj, kl bi jih želelj slišati. Ugotavljamo, da si največ staršev ieli dobiti odgovore na nejasna vprašanja s področja vzgoje otrok in odnosa med starši in otroci v manjši skupini, kl naj jo vodi človek, ki pozna probleme in zna svetovati. Največ staršev se o tem želi pogovarjati v šoli, zatem v VVZ ali pa v KS. Največji odstotek staršev je za popoldanski čas (45 odstotkov), za večernl čas pa se Jih je odločilo 41 od-stotkov. Najbolj primerna dneva se Jim zdita četrtek in torek. Teme predavanj so zelo različne. Največ tem se nanaša na konkretna vprašanja, npr. poznavanja odnosov tned starši in otroci, otrokovega vstopa v š»lo, kako pomagamo otroku pri učenju, o posebnostih otrokovega duševnega in telesnega razvoja v mlajšem all starejšem šolskem obdob-ju. o pomenu različnih dejavnosti za otrokov razvoj itd. Ugotovltve 1z vprašalnika smo posredovali šolam, VVZ In DPM, ki bodo lahko pripravili razgovore in posvete s strokovnjaki o vprašan.jita, na katera žele starši pojasnila. A. Z.