Dobra organizacija poslovanja in delovna disciplins pri Jelenu Po plačilni kuverti se natakar pozna Tam, odkoder je doma, je zemlja skopa, hudo neradodarna. iz nje je treba dobesedno z muko Iztl-sniti vsak škaf pridelka. Orač mora na njivl vsaka dva metra plug pridvlgnlti, da ga ne poškoduje na kamenju in skalovju. Še voda je bila tam nekoč v njegovih otrošklh letlh pravl dar božjl, kapnica. To je kraškl svet, Suha krajina. Družine so bile v tistlh časih zadovoljne že, če je bilo pri hiši dovolj vsaj krompirja, zelja In žgancev. Prav ob taki h rani se je Janez Meglen iz Tisovca, zaselka Strug, potegnil v višino, ki mu jc lahko zavida marsikateri košarkar. Stosedemindevetdeset jlh merf. Pa ni postal ko-šarkar, saj za ta športtakrat še vedel ni, pa tudi časa ni bilo, kerje bila pomembnejša skrb, kako pre-živeti, pravi. Utrujen z napornim delom na kmetiji se je takoj po končani osemletki kot predzadnji otrok v sedem-članskidružini moralozretiza lastnim kruhom. Moral je v uk za kakršenkoli poklic, samo da bi v času va-jenske dobe imel brezplačno hrano in stanovanje, kajti denar je bil pri hiši redek gost, ki se je hitro po-slovil. Tako je mati v časopisu odkrila, da je tako učno mesto za natakarja v Zdravilišču Oolenjske to-plice. Petnajstletnega je 1958. leta odpeljala tja ter doma nastrgala takratnih deset tisoč starih dinarjev, da si je lahko kupil črno obleko, belo srajco in me-tuljčka. S takratno odločitvijo se jezavezal poklicu, ki ga bo potlej vse do danes z veseljem opravljal. Že skraja ga je vzljubil. Pri njegovih 43 letih je za njim brez učne dcfce šti-riindvajset let dela v gostinstvu, od tega 21 v hotelu »llirija«, najprej kot natakar, natošef strežbe, zadnja tri leta pa dela kot poslovodja delcvne enote »Jelen«. Na naše vprašanje, kaj ga je navedlo, da je prevzel poslovodstvo v taki enoti, ki še pred nedav-nim ni najbolj slovela po kakovosti ponudbe, pa tudi po uspešnosti, je odgovoril: »Na takšno odločilev so vplivale predvsem neka-tere okoliščine okrog različnih pogledov do načina izboljšanja in povečanja gostinske ponudbe, prido-bivanja stalnih gostov ter sodobnejših komercialnih prijemov, zaradi česar sem pri nekaterih v hotelu ta-krat naletej na nerazumevanje in celo na odpor. Da bi se izognil vsem morebitnim sporom, sem se odlo-čil, da prav na primeru enote s slabim slovesom in slabimi rezultati potrdim pravilnost svojih strokovnih prijemov. V dolgih letih službovanja v hotelu in s štu-dijem ob delu sem namreč dodobra spoznal abe-cedo in skrivnosti gostinske komerciale in ekonomi-ke.« Izobraževanje jemlje Janez Meglen resno in te-meljito, ker ve, da je lez znanjem oborožen gostinski delavec lahko danes uspešen. Čeprav jezaposlena tudi žena, ki prav tako dela v gostlnstvu, in imata štiri šoloobvezne otroke, se je ob vseh družinskih ob-veznostih najprej odločil, daopravi izpit za visokokva-lificiranega gostinskega delavca, nato pa je s študi-jem ob delu končal še poslovodsko šolo pri srednji šoli za turizem in gostinstvo v Ljubljani. V delovni enoti »Jelen« je zaposlenih 16 delavcev, ki se zavedajo, da je njihova socialna vamost odvi-sna predvsem od delovnih prizadevanj vsega kolek-tiva in vsakega posameznika. Ker pri takem delu uspehi ne izostajajo, so temu primerne tudi plačilne kuverte. Zadovoljni so, to pa dokazuje, da se dobra organizacija dela in delovna disciplina, ki ju je vpe-Ijal, obrestujeta. »Zaradi izpopolnitve organizacije poslovanja in s tem delovne discipline je nekaj delavcev ob mojem prihodu zapustilo delo. Bil sem močno v skrbeh, še zlasti spričo splošnega pomanjkanja dobrih gostin-skih delavcev, da naši nalogi ne bomo kos. Kljub vsemu se je vse dobro izteklo. Naš voz se je napo-sled premaknil naprej. Zdaj imamo v okviru tozda delavci naše enote, lahko rečem, že lep čas najvišje osebne dohodke. Pri tem moram poudariti, da ima naše podjetje zelo dober sistem in pravilnik za na-grajevanje po učinku, ki enote in delavce spodbuja k čimvečji uspešnosti. Razlike v osebnih dohodkih med enotami lahko znašajotudi do40 odstotkov,« je povedal poslovodja Janez Meglen. Ker posfovni uspeh ne prihaja sam od sebe, je treba biti vedno na preži, da ne pride do presene- čenj. Tik pred turistično sezono 1985. leta jih je na-mreč močno oplašilo, da bodo ob promet in doho-dek, ko bodo zaradi odprte avtoceste Naklo-Kranj izgubili vse tranzitne goste. Brž so se lotili novih oblik pridobivanja stalnih gostov z navezavo neposrednih stikov s strankami izven obrata ter polencialnimi skupinami, tako da jih seznanijo s svojimi ugodnimi in zanimivimi ponudbami in se z njimi dogovore o aranžmajih. Minili sočasi, ko so gostinci lahkočakali na gosta, pravi poslovodja, zdaj ga moramo znati tudi poiskati. V uvodu smo dejali, da bi bil Janez Meglen morda lahko dober košarkar, povemo pa naj, da se s špor-tom vseeno ukvarja, saj je športni referent v TOZD »llirija«, kjer je kot Ijubitelj postal tudi pobudnik in ustanovitelj kegljaške sekcije. S ponosom pove, da je njihova ekipa pred tremi leti na »mercatiadi« v Po-stoini dosegla I., letos pa III. mesto. Šsvojoznačilnoskromnostjonamješelepozneje v pogovoru zaupal, da je zelo dejaven v sindikalni organizaciji. Že drugo mandatno obdobje je pred-sednik konference osnovne organizacije sindikata DO »Mercator« Hoteli gostinstvo in član Koordina-cijskega odbora SOZD »Mercator« KIT. Štiri leta je bil član mestnega odbora sindikata delavcev gostin-stva in turizem, zdaj pa so ga predlagali za kandidata za republiški odbor sindikata delavcev gostinstva in turizma Slovenije. K vsemu naj dodamo še to, da je kot izvrsten go-stinski delavec prejel precej prlznanj. Na letnih go-stinskih zborih je prejel za razstavljene pogrinjke od 1968. leta eno srebrno in sedem zlatih medalj, naj-dražja pa mu je »Zlata plaketa« za izredno uspešno delovgostlnstvu, ki jojeprejel 1984. leta na letnem gostinskem zboru v Rogaški Slatini. Janez Megten namreč zelo dobro pozna probleme gostinstva in ve tudi, kakšnega gostinskega delavca ta panoga po-trebuje. Recimo, kakšen mora biti natakar: »Videti mora gosta, ne pa tudi slišati njegovega pogovora z drugim gostom; gost natakarja ne sme videti, čeprav je v njegovi bližini, vendar mora biti diskretno priso-ten s svojo pozornostjo, da vsak hip ve, česa si gost želi. »našteva iz palete nenaplsanih kodeksov nekaj pravil o dobrem natakarju. |vo Osolnik