DRAGA, VENDAR NUJNO POTREBNA PRENOVA Pomlajena starka Ijubljanske postaje Ljubljanska potniška postaja spada med najstarejše Ijubljanske zgradbe. Njena današnja podoba je v osnovl ohranila gradbeno konstrukcijo, kakršna je bila postavljena pred okoli 120 leti, grad-bene predelave, kijihje doživela v obdobju do danes, pa niso kaj več kot kozmetična izboljšava. Razumljivo je potemtakem, da se je njena notranja (ne)funkci-onalnost vse bolj negativno odra-žala na kakovosti storitev, name-njenih potnikom, to pa je bil raz-log, da so se na železnici kljub zdesetkani investicijski mošnji odločili uvrstiti obsežno in zah-tevno prenovo postaje v letošnji načrt investicij. Ljubljanska postaja je tako že od pomladanskih mesecev sem veliko gradbišče,- ki ob pogledu z ulice tega niti ne izdaja. Gre za temeljito prenovo zahodnega trakta postaje, kjer naj bi zrasla dvorana za prodajo vozovnic in spremljajoči prostori. Nove potni-ške blagajne bodo dobile tudi nov način poslovanja, saj bo celotna prodaja vozovnic potekala preko računalnika. Za »nastanek« dvoranskega prostora so morali delavci Gradi-sa, ki so izvajalci del, odstraniti celoten strop med pritličjem in prvim nadstropjem in več vmes-nih sten, kar je od njih zahtevalo premišljeno in zato dokaj zamud-no podiranje. O zahtevnosti teh opravil je pričal že pogled na šte-vilne podpome konstrukcije, ki so jih morali uporabiti in tudi uporaba drugih varnostnih ukre-pov. Pri tem so morali prebival-cem zgornjega nadstropja omogo-čiti nemoteno bivanje, hkrati pa s svojim delom čim manj ovirati poslovanje s potniki na postaji. V zvezi z zahtevnostjo del je seve-da po svoje zgovoren tudi poda-tek, da je Gradis na to gradbišče pripeljal svoje najboljše delavce. Gradbeniki so pri podiranju na-leteli tudi na marsikatero prese-nečenje. Zato, pa tudi zaradi sta-rosti zgradbe same, so morali opustiti misel na pospešeno grad-njo in se podrediti zahtevi, da mo-rajo biti gradbene rešitve pred-vsem strokovno dognane. Ta im-perativ jih bo po vsej verjetnosti stal več časa, kot so ga vgradili v rokovnik gradnje. Zato je le stežka upati, bodo potniki »po-streženi« v spremenjenem okolju že ob vstopu v novo leto, kot je bilo prvotno načrtovano. Povedati kaže seveda še to, da se s tem gradbeniki z ljubljanske postaje ne poslavljajo za daljši čas. Tej fazi prenove bodo v pri-hodnje še nove, kar vse sodi v ok-vir ureditve nove prometne glave Ljubljane, seveda pa bo vse od-visno od moči finančnih pip, iz katerih naj bi pritekla sredstva v ta namen. J.K.