8 čim si nčitelj opoiuore? Marsikdo bo rekel: ,,Uobro vom, kako bi si opomogel; dajte mi dobro plačo, lepo vravnano šolo in vsega, česar je vreden pošten delavec, bom kniali drugi mož" i. t. d. Dobro vemo, iz svoje skušnje, kako ležko se tičitelj bojuje z ninogoverstnimi skerbmi, ki vedno napolnujejo njegovo družinsko stanico, in kako težko požira včasi britke plačila tega sveta za svoje obilne trude in mnogoletnc prizadevanja na težavnem učiteljskein polju! — Vendar, Ijubi nioj, blagor se ti je, ako si pri vsem tem še vedno stari, zvesli učenik, pošteni mož, kakor tirja tvoj lepi poklic. Ljubezen do poklica je tedaj tista tvoja zlala podpora, s ktero sp boš vedno krepčal in naj bolje opomogel. — Oloveka to veseli, kar ima rad, in če ima to, kar ima rad, je srečen in zadovoljen. Ljubezen do poklica stori, da človek vse težave lahko premaguje, in da se v vseh žalosinih zadevah uiniri in poiolaži. Ko bi učilelj imel prav dobro plačo in lepo slnzbo, pa bi zraven ne ljubil svojega stana, bi liui bilo vse to težavna butara, ktero bi vedno nevoljen prcnašal. — Kako pa učilelj kaže, da ljubi svoj poklic? To kaže, ako si 1. s pravim namenom izvoli ta imeniini stan, — ledaj ne zato, kcr ga je osoda tako pri.silila, in si ne v<' drngod kaj pomagati, teniuč iz čiste Ijubezni do tcga Iepega poklica, kjer lahko veliko stori za božjo čast in za blagor svoje doniovine. 2. Učitelj kaže, da ljubi svoj poklic, ako je vedno ponižen in ni nikoli prevzelen in napilinjen. Učiteljeva prevzetnost je hud strup, ki mu podkopuje niirno zadovoljnost in pravo srečo. Cvetica ponižnosti je naj lepša v vencu učiteljevili čednost; brez nje se ne pridobe in ne vodijo mladc serca. Ponižni učitelj govori od vseh dobro , in molči od sebe. Dober učilelj ne postane nikoli prevzeten, če bi tudi imel vse spreduosti in zasluženja, kar jih učitelj doseči more. Lepa resnica je, ki pravi: ,,Prav omikan človek ni nikoli prevzeten." 3. Učiielj kaže, da ljubi svoj poklic, če je resnično p obožen; on vedno misli, da je njVgov poklic božja služba, svelo opravilo, in se vedno prizadeva, da služi Bngn in svojenin bližnjeniu, ter ne išče puhlega placila, kterega nam svet daje, ampak se le trudi, da bi spolnoval božjo voljo, ktera ga je postavila v ta lepi slan. 4. Učitelj kaže, da ljubi svoj poklic, če vedno zvesto spolnuje svojp dolžnosti, — tndi takral, kadar so mu grenke in težavne, kadar ga svet slabo plačujp, ali kadar, namesto da bi žel veselje, zadovoljnost in livalo, pa mora prpnašati grajanje in gerdo nehvaležnost. 5. Učitelj kaže, da Ijubi svoj poklic, ako se prizadeva, da se vedno bolj izobražuje. On dobro ve, da je vednost pri duši lo, kar so pri tplesu oči. Izobražen učitrlj jp kakor luč, ki svpti po hiši družini, da more delali in se veselili. Vpdnost, ce ima vest za svojo gospodinjo, je blagoslov, kteri se razširja od dežele do dpžcle po vsem svetu. — Učitelj, ki Ijubi svoj poklic, pa sc tudi trudi, da to, kar sam vp, (udi po pravi poti razširja med svoje učpnce in med vso srenjo. ()n dobro vp, da bi bila vsa njpgova učenost in vednost, kakor pokopan zaklad, če bi z njo ne znal koristiti svojim učencom in sosedom. 6. Ucilplj kaže, da ljubi svoj poklic, če jp v vsch rečph vspih Ipp izgled. Kaj bi pomagalo, op bi učitelj iieil in kazal le z besedo, sam pa bi drugačo delal! Kjpr ne zdajo lopi nauki in opoiiiinjaiija, zda Ipp izgled, po kterem se vsak raje ravna, kakor po siiliih pravilili. Tako, Ijnbi moj, sp vpdp in obnaša učitplj, komur jp njpgov lepi poklic pri sercii. On živi vp.spIo in zadovoljno, ker le dobro dela in razširja, kjer in kolikor moro, — in njegovo naj večjo plačilo inu je presladka svest, da je kaj sloril za božjo čast in za srečo svojpga naroda.