UVODNIK Zagotavljanje kakovosti in varnosti je staro kot sodobna zdravstvena nega. Ze Florence Nightingale je razvijala koncept kakovosti v zdravstveni negi leta 1855, ko je med krimsko vojno obiskovala vojake v bolnišnici. Kakovost je dandanes postala pomembnejsi del nasega življenja v vseh pogledih, ljudje nenehno isčemo kakovostne storitve. V sistemu zdravstvenega varstva imamo medicinske sestre pomembno vlogo pri zagotavljanju visokokakovostne oskrbe pacientov. Storitve zdravstvene nege so ciljano usmerjene in se prilagajajo potrebam bolnikov, druzine in skupnosti v času zdravja in bolezni. Proces zdravstvene nege omogoca redno spremljanje in ocenjevanje katere zdravstvene storitve so potrebne in kje so priloznosti in vrzeli za izboljsanje njihove kakovosti.. Zagotavljanje kakovosti in varnosti v zdravstveni negi je dinamicen proces, skozi katerega medicinske sestre prevzemamo odgovornost za kakovost in varnost oskrbe pacientov. Nasa prednostna naloga je izvajanje na dokazih podprte prakse v zdravstveni negi in ustvarjanje zavesti o vrednosti nenehnega ucenja ter poklicne odgovornosti in poklicne vkljucenosti. Glavni namen zagotavljanja kakovosti je nacin preprecevanja napak in zagotavljanja javnosti, da so storitve, ki jih nudimo medicinske sestre, zavezane k stalnemu razvijanju in izboljsevanju kakovosti. Medicinske sestre uporabljamo svoje znanje, vescine in izkusnje za oskrbo pacientov v skladu s spreminjajocimi se potrebami. Razumeti moramo kompleksnost delovnega okolja in se vkljucevati v strategije, ki pomagajo izboljsevati in vplivati na kakovostno in varnejso oskrbo pacientov. Sistem zdravstvenega varstva mora medicinskim sestram omogocati izvajanje kakovostne in varne zdravstvene nege, pacientom pa zagotavljati, da bodo imeli od tega koristi. V danasnjem casu je zagotavljanje kakovostne in varne zdravstvene oskrbe eno najzahtevnejsih vprasanj za zdravstvene delavce po vsem svetu. Zaradi pomanjkanja sredstev in medicinskih sester je tezko zadovoljevati narascajoce potrebe in zahteve pacientov. Srecujemo se s prekomernim delom in stresom na delovnem mestu, kar lahko vodi do povecanja napak in zmanjsanja kakovosti oskrbe. Odgovornost za nadzor kakovosti ni le na strokovnjakih zdravstvene nege ali na zdravstveni organizaciji, ampak je v resnici skupna. Vsak ima enako odgovornost za zagotavljanje kakovostne in varne oskrbe pacientov. Ana Istenic Predsednica Sekcije medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov v onkologiji