Zakaj tako V rubriki »Zakaj tako?« bomo objavljali kritične zapise naših bralcev o vseh problemih in problemčkih, ki vas tarejo, če se nam bo zdel problem zani-miv za Sirii krog bralcev, in če bi lahko z zapisom tudi pripo-mogli k rešitvi la-tega, Rubrika pa je namenjena tudi vpraša-njem naiih bralcev, na katera bomo sku&ali dobiti odgovore. Seveda ne moremo prevzeti vse odgovomosti za navedbe v tej rubriki. Del odgovornosti bo moral prevzeti tudi pisec. Zato je lasno, da nepodpisanih pi-sem ne bomo objavtjali. Svofe prispevke in vprašanja poiiljaf-te na na* naslov, z oznako: »Za rubriko ZakaJ tako?« Navidezne stopnice Oa je Ljubljana prenatrpana z av-tomobili, da se nenehno spopada s kroničnim pomanjkanjem parkirnih prostorov ter da je prometna uredi-tev ožjega mestnega središča trd oreh za slehernega načrtovalca -vse to so že stare in neštetokrat zapisane in izrečene ugotovitve. Prav zato je odločitev, da se nekate-re manjše ulice v centru mesta za-pro za promet in potemtakem na-menijo zgolj pešcem, povsem pra-vilna. Tako so pred leti le-tem namenili Nazorjevo, sedaj pa še Čopovo uli-co. Le bežen jutranji obisk obeh ulic priča, da o peščevi »oazi« ni ne du-ha ali sluha, saj sta skorajda natrpa-ni z dostavnimi avtomobili. Vendar je tokratna misel namenjena pred-vsem dokončni ureditvi Copove uli-ce, še zlasti arhitektonski obdelavi cestišča. Čeprav so načrtovalci in izvajalci rekonstrukcije menili, da bodo delo končali že pred mesecem (ali morda še prej), pa vse kaže, da delovni ropot - kolikor ga sploh je - še ne bo prav kmalu zamrl. Zgornji del ulice že nekaj časa prekriva tlak, ki je sedaj menda samo »na testu«, z njim pa naj bi prekrili vse cestišče. Čeprav za ta prostovoljni test naj-bržda le malokdo ve, pa velja zapi-sati, da sedanjj tlak ni primeren. Vendarle ne gre za kritiko na ro-vaš kvalitete predlagane cestne obloge, marveč resnično bode v oči (in tudi v noge) njena optična uredi-tev. Tlak namreč ni enotno barvno oblikovan, temveč ga v širini prejš-njih pločnikov dopolnjujejo orna-menlalne, nekako deset centime-trov široke diagonalne črte. Zaradi barvne neusklajenosti je razrušena enotna optična površina ceste, ki ustvarja namišljene vdolbine in viši-ne. Tako ima pešec pogostokrat ob-čutek, da mora prestopiti nekakšno stopnico, ki jo varljivo predstavljajo omenjene diagonalne črte. Taka varljiva, zunanja podoba tla-ka je lahko precej nevarna za starej-še in tiste z očesnimi napakami in težavami. Janez Kovačič