Perfectus PRO 2/2018 www.andrejraspor.com 4 Pismo urednika Zakaj po turiste na Kitajsko? Kitajska je že več let eno od vodilnih gospodarstev. V preteklosti se je bolj fokusirala v industrijo. Predvsem v množično industrijo. Zadnja leta pa je postaja vse bolj pomembna tudi na področju domačega in izvoznega turizma. Izjemen gospodarski vzpon Kitajske v zadnjih treh desetletjih v marsičem piše na novo pravila mednarodne trgovine in procesov globalizacije v najširšem smislu. Sproža vrsto vprašanj po vsem svetu, obenem pa odpira nove priložnosti za sodelovanje in izmenjavo. Gre namreč za izjemno težko opisljive procese hitrega spreminjanja in hitrega gospodarskega vzpona, ki pa odpirajo nove priložnosti tako za prostrano kitajsko družbo kot za ves svet. Kitajska gospodarska rast in uspešno izpeljan obsežen stimulativni ukrep predstavljata pomembno sidro za Zahodna gospodarstva ob izhodu iz finančne in gospodarske krize. Tudi zato so si nekatera evropska gospodarstva, kot je na primer nemško, sorazmerno hitro opomogla po recesiji. Kitajci so prisotni v EU in obratno, tudi mi odhajamo na kitajsko. Skoraj polovica vseh potovanj državljanov EU na Kitajsko je profesionalne narave. Preostala potovanja so zasebna, večinoma gre za počitnice za obiske prijateljev in sorodnikov. Tudi število prihodov kitajskih turistov v Slovenijo se vsako leto povečuje. Največ kitajskih turistov je državo obiskalo med aprilom in oktobrom, kažejo začasni podatki državnega statističnega urada. Gre za dnevne, ali nekajdnevne turiste. V kolikor hočemo ustrezno zadovoljiti kitajskega gosta jih moramo poznati in se jim znati približati. Prav temu je namenjena ta tematska številka.