w l0'- • Ikùdià vestnik občin Ormož in Ptuj YU ISSN 0042 - 0778 LETO: XXV Ptuj, 31. marca 1988 Številka: 10 SKUPŠČINA OBČINE ORMOŽ 51. Resolucija o politiki uresničevanja družbenega plana občine Ormož za obdobje 1986—1990 v letu 1988 IZVRŠNI SVET SO PTUJ 52. Odredba o višini nadomestila za kritje stroškov za vzdrževanje dela na skupnih objektih in napravah na melioracijskih območjih občine Ptuj v SAMOUPRAVNE INTERESNE SKUPNOSTI 53. Spremembe in dopolnitve meril in kriterijev o povračilih za nove priključke in za povečanje kapacitete obstoječih priključkov na vodovodno in kanalizacijsko omrežje POPRAVEK letu 1988 51. Po 156. členu zakona o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SRS (Uradni list SRS, št. 1/80, 33/80 in 2/81) ter 99. členu statuta občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 25/85) je Skupščina občine Ormož na sejah zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora, dne 15. marca 1988 sprejela RESOLUCIJO o politiki uresničevanja družbenega plana občine Ormož za obdobje 1986—1990 v letu 1988 1. Temeljna izhodišča Na osnovi usmeritev, sprejetih z družbenim planom za obdobje 1986—1990 doseženih rezultatih gospodarjenja v letu 1987, opredeljujemo s to resolucijo temeljne usmeritve in naloge družbenoekonomskega razvoja občine Ormož za poslovno leto 1988. Resolucijo o izvajanju družbenega plana za leto 1988 oblikujemo v pogojih vsesplošne družbene krize, ko smo soočeni z izjemno visoko inflacijo, ki pri občanih povzroča nemir, negotovost in nezaupanje v sposobnost odgovornih družbenih dejavnikov za oblikovanje in uresničevanje učinkovite stabilizacijske politike. Težke ekonomske razmere so prisotne v celotnem gospodarstvu, zato posamezni gospodarski subjekti zaostajajo v svoji tehnološki, kadrovski in organizacijski prenovi in tako izgubljajo svoj trden tržni položaj, tako doma kot v svetu. Ekonomska nestabilnost povzroča upadanje dinamike rasti proizvodnje in izvoza, ogroža preskrbljenost reprodukcije in trga ter zožuje materialne, finančne in razvojne možnosti gospodarstva, družbenih dejavnosti in državne uprave. Zvezni ukrepi za omilitev inflacije niso rodili sadov. Negativna gibanja na področju delitvenih razmerij so bila prisotna skozi vse leto. Na račun zmanjševanja akumulacije so porasle vse vrste porabe. Zaradi tega vztrajno pada reproduktivna sposobnost ter slabi materialna osnova dela. Del predvidenih nalog na področju razvoja, zaradi nenormalnih pogojev gospodarjenja (nekaj jih je bilo tudi nerealno zastavljenih) ni bilo realizirano, zato jih bo potrebno po opravljeni presoji in ustrezni selekciji prenesti v letošnje leto. Obstoječe gospodarsko stanje in razmere v katerih se nahajamo, pa nikakor ne more biti čvrsta osnova obetavnih perspektiv za naslednje poslovno leto. 2. Ključni cilji družbenoekonomskega razvoja v letu 1988 V skladu z družbenim planom občine Ormož in usmeritvami zvezne in republiške resolucije o politiki uresničevanja družbenih planov bo potrebno v občini Ormož v letu 1988 dosledno uresničevati naslednje ključne razvojne cilje in usmeritve: — izvajati program gospodarske stabilizacije ter v zvezi z njim sprejete ukrepe za zmanjševanje inflacije, — učinkovito odpravljati neugodne tendence v ustvarjanju in delitvi družbenega proizvoda, — ustvariti sistemske, ekonomske, kadrovske, organizacijske ter tehnološke pogoje za doseganje višje rasti proizvodnje in izvoza, — strogo izvajati politiko produktivnega zaposlovanja v cilju racionalnejše organiziranosti v vseh samoupravnih in poslovnih sistemih ter v upravnem sistemu, — boljše izkoriščati delovni čas, obstoječe prostorske in proizvodne zmogljivosti ter do skrajnosti zaostriti odgovornost za uresničitev dogovorjenih nalog, — uvajati nove proizvode in proizvodne programe ter načrtno opuščati tiste proizvode, ki se približujejo fazi odmiranja, — z maksimalnimi prizadevanji vseh zaposlenih izboljšati ekonomičnost in rentabilnost poslovanja ter na ta način povečati akumulati- Najvažnejši kazalci razvoja Z ozirom na situacijo, v kateri se trenutno nahaja občinsko gospodarstvo, ocenjujemo, da bi bilo možno v letu 1988 doseči 2,9% realno rast družbenega proizvoda. K takšni rasti družbenega proizvoda bi naj prispevalo predvsem povečanje proizvodnje v industriji za 4,5 %, povečanje obsega proizvodnje v kmetijstvu za 2,0%, v ostalih gospodarskih dejavnostih pa ne predvidevamo bistvenega povečanja obsega prometa in storitev. Po dokaj skromnih izvoznih rezultatih v letih 1986 in 1987 ocenjujemo, da bo z ustreznimi ekonomskimi vzpodbudami in devizno zakonodajo dosežena 2,0 % rast skupnega izvoza. Takšna rast proizvodnje in izvoza zahteva za okoli 12 % večji uvoz. Stopnja pokritja uvoza z izvozom bo znašala 22 %. Kvalifikacijsko strukturo zaposlenih bomo izboljševali s politiko produktivnega zaposlovanja. Zaposlenost v združenem delu in satno-stojnem osebnem delu bomo povečali za 1,0%. V združenem delu gospodarstva se bo povečala za 0,9 %, v negospodarstvu za 0,3 %, v samostojnem osebnem delu pa za 5,1 %. 4. Razvojne usmeritve, aktivnosti in naloge na področju gospodarstva S postopnim odpravljanjem pretiranega nor- vno in reproduktivno sposobnost celotnega gospodarstva, — zagotoviti združevanje sredstev celotnega združenega dela za sofinanciranje zagona perspektivnih razvojnih programov, tako v OZD kot v drobnem gospodarstvu, — materialno in moralno vzpodbujati zahtevno ustvarjalno, inovativno in strokovno delo ter pospešiti zaposlovanje strokovnih kadrov preko ustrezne kadrovske in štipendijske politike, kar mora biti prioriteta vseke delovne sredine, — na občinski ravni sprejeti dodatne vzpod-bujevalne ukrepe za hitrejši razvoj drobnega gospodarstva, — dosledno uresničevati sprejeta načela prostorske politike ter nenehno skrbeti za čim boljše bivalno in delovno okolje občanov. 3. Materialni okviri razvoja Na podlagi predvidenih gospodarskih tokov so materialne možnosti pri ustvarjanju družbenega proizvoda naslednje: mativizma in neracionalnega obnašanja, s krepitvijo tehnološke, poslovne in delovne discipline v OZD v odnosih do domačih in tujih partnerjev, ter z doslednim spoštovanjem praV-nih norm in pravnega reda bomo normalizirali poslovne, finančne in druge odnose ter vzpostavili vzpodbudnejšo klimo in stabilnejše pogoje poslovanja in dela. Razvojne usmeritve, katerim bomo sledili (tudi dolgoročne), so naslednje: — Prehod v višjo kakovost gospodarjenja bo potrebno zagotoviti in izpeljati le z ekonomsko prisilo in tržno ekonomijo ter z mnogo večjo odgovornostjo gospodarskih subjektov za lastne poslovne odločitve. — Na področju ekonomskih odnosov s tujino bomo poskrbeli za večjo konkurenčno sposobnost s povečanjem učinkovitosti v proizvodnji in z izborom zunanjemu trgu prilagojenih programov. — Za uresničevanje skupnih ciljev in doseganje produktivne zaposlenosti bomo vodilj takšno naložbeno politiko in politiko domače neproizvodne potrošnje, ki bo dajala absolutno prednost izvoznim ter proizvodno-tehnolo-škim programom s poudarkom na inoviranju proizvodov kot tudi hitrejši porabi tujih sred- ocena predvideno predvideno 1987 1988 1986-1990 — družbeni proizvod 5,5 2,9 5,2 — fizični obseg industrijske proizvodnje 18,9 4,5 6,8 — fizični obseg kmetijske proizvodnje 0 2,0 3,9 — izvoz blaga in storitev - 21,0 2,0 9,0 — uvoz blaga in storitev 35,6 12,0 7,5 — zaposlenost v združenem delu 1,9 0,9 2,4 — produktivnost dela 3,0 2,0 2,8 štev in skupnih naložb. To bo dosegljivo le ob določeni razbremenitvi gospodarstva in prilagoditvi osebne porabe doseženi rasti produk-ivnosti dela. — S politiko zaposlovanja bomo sledili večji mobilnosti, fleksibilnosti in višji strokovni usposobljenosti delavcev ter kadrovskemu prestrukturiranju. Zaposlovali bomo predvsem mladi strokovno usposobljen kader in na ta način osvežili strokovne time z novim sodobnim znanjem za posodabljanje in uvajanju novih tehnoloških postopkov. — Na področju skupnih in splošnih potreb bomo obstoječe pravice ohranili na dosedanji ravni oziroma ponovno preverili njihovo upravičenost in višino z ozirom na možnost zagotovitve njihovega pokritja. — Pri razporejanju in delitvi dohodka se bomo strogo ravnali po zveznih in republiških usmeritvah. Z boljšim izkoriščanjem vseh po-slovno-proizvodnih resursov in aktiviranjem notranjih rezerv si bomo prizadevali doseči višji realni dohodek. Na ta način bomo realizirali načelo večanja akumulativnosti. Sredstva za osebno, skupno in splošno porabo bodo realno nižja kot v letu 1987. — Pospeševali bomo razvoj manj razvitih, hribovitih območij z večjimi vlaganji v infrastrukturo, s pospeševanjem kmetijske proizvodnje in ostalih možnih dejavnosti gospodarstva. — V skladu z družbenim dogovorom 0 skupnih planskih elementih v Skupnosti podravskih občin za obdobje 1986—1990 bomo realizirali skupno dogovorjene naloge. Najpomembnejše naloge družbenoekonomskega razvoja, ki jih bo treba v čim večji meri uresničiti so: povečanje proizvodnje in izvoza, zagotovitev produktivne zaposlenosti, odpravljanje žarišč inflacije. 4.1. Industrija bo v letu 1988 ob kmetijstvu glavni nosilec gospodarskega razvoja. Načrtujemo 4,5 % rasti fizičnega obsega industrijske proizvodnje, kar bomo dosegli predvsem s posodobitvijo nekaterih obstoječih proizvodnih programov, postopnim uvajanjem novih proizvodov ter z investicijskimi vlaganji v opremo in manjše najnujnejše objekte. Navedeno bomo izvajali v skladu z zaključki analize stanja in usmeritev nadaljnjega razvoja na področju industrije v občini Ormož. V prizadevanjih za prestrukturiranje gospodarstva ter ob fizični in tehnološki zastarelosti pretežnega dela proizvodne opreme, bomo vlagali predvsem v zamenjavo, modernizacijo in delno širitev proizvodne opreme. Vlaganja v gradbene objekte (razen minimalnih) niso predvidena. a) Na področju predelave plastičnih mas in kovinske proizvodnje bo TJ K TOZD PPM Ormož posodobila PEZ proizvodnjo, 'proizvodnjo krmilnih koles ter izvedla sanacijo in posodobitev v orodjarni. V TOZD Optyl Ormož bodo investicijska vlaganja usmerjena v osvojitev novega proizvoda — šarnirjev in v razširitev kapacitete obstoječega proizvodnega programa. b) V živilsko predelovalni industriji bo Tovarna sladkorja Ormož usmerila investicijska vlaganja v nabavo opreme za sušenje karbonatnega mulja, v kompostiranje odpadkov in nabavo kmetijske mehanizacije. Navedene investicije bo Tovarna sladkorja Ormož realizirala samo pod pogojem, če bo ustrezno razrešen položaj sladkorne industrije v primarni delitvi. Droga TO.ZD Gosad Središče bo v letu 1988 investirala v nabavo opreme za konzerviranje vrtnin in gob, v razširitev kotlovnice ter v manjšo dograditev poslovnih prostorov v dokaj skromnem obsegu. c) Na področju industrije gradbenega materiala bo Mercator-IGP Ograd Ormož pričel z investicijo III. faze rekonstrukcije in usposobitvijo nove linije za proizvodnjo strešnikov. Zaradi zahtevnosti in velikosti predvidene na- ložbe bo ta trajala nekje do konca tega srednjeročnega obdobja in se bo izvajala fazno. Osnovni namen te investicije je zamenjava in modernizacija obstoječe dotrajane linije za proizvodnjo opečnih zidnih in stropnih elementov, uvajanje proizvodnje stiskanega strešnika ter plinifikacija tehnološkega procesa. d) V kovinsko predelovalni industriji bo Primat TOZD Bančna oprema Ormož obdržala osnovni proizvodni program izdelave blagajn in trezorskih vrat. Investicijska vlaganja bodo v skromnem obsegu usmerjena v nabavo proizvodne opreme. e) V lesnopredelovalni dejavnosti, kljub lanskoletni reorganizaciji DO Marles, ostaja proizvodni program PE Žaga Ormož in PE Notranja oprema iz Središča skoraj v celoti nespremenjen. Zaradi tega in izvršenih statusnih sprememb skoraj ni nobenih možnosti za nadaljnji razvoj teh dveh poslovnih enot. V okviru investicijskih vlaganj je v PE Notranja oprema Središče predvidena postavitev skladišča za lahko vnetljive snovi, v PE Žaga Ormož pa nabava silosa. 0 V tekstilni dejavnosti bodo vsi napori vloženi v razreševanje izredno pereče problematike proizvodnega obrata Tonosa v Tomažu pri Ormožu in izvedena bo naložba v nove delovne prostore, istočasno pa bomo pospešeno vodili aktivnosti za pridobitev in izgradnjo konfekcijskega obrata Bombažne predilnice in tkalnice Tržič v Ormožu. 4.2. V letu 1988 bomo v kmetijstvu pospešeno nadaljevali z intenzifikacijo poljedeljske in živinorejske proizvodnje, s skrajno racionalnim izkoriščanjem razpoložljivih proizvodnih kapacitet ter z nadaljnjim pridobivanjem novih zemljišč za potrebe kmetijske proizvodnje. Da bi dosegli čim višje pridelke na hektar tako v zasebnem kot v družbenem sektorju ter čim višjo stopnjo tržnosti proizvodov v zasebnem sektorju, bomo pospeševali vsakovrstno kmetijsko proizvodnjo z vsemi razpoložljivimi finančnimi sredstvi. Na tej osnovi ocenjujemo, da bo kmetijska proizvodnja porasla vsaj za 2,0 % V skladu s sprejetim programom setve pričakujemo v zasebnem in družbenem sektorju naslednjo tržno proizvodnjo: 4485 t pšenice, 7900 t koruze, 20360 t sladkorne pese, 2350 t krompirja in 1950 t vrtnin. Živinorejsko proizvodnjo bomo pospeševali še zlasti v zasebnem sektorju, tako da bomo v letu 1988 skupaj z družbenim sektorjem dosegli tržno proizvodnjo 1953 t govejih pitancev, 540 t telet, 680 t pitanih prašičev, 2450 t broj-lerjev in 5,0 mio 1 mleka. Z intenzifikacijo rastlinske proizvodnje s travnikov in pašnikov na površini 1500 ha bomo povečali količino doma pridelane krme za živino. V vinogradniško sadjarski proizvodnji načrtujemo v družbenem sektorju proizvodnjo 3350 t grozdja, 3370 t sadja, 450.000 kosov trsnih cepljenk in 400.000 kosov matičnih ključev. Od družbeno organiziranega in neorganiziranega zasebnega sektorja bo odkupljenih 2300 t grozdja. Investicijska vlaganja v kmetijstvu bodo podrejena osnovnemu cilju, povečanju proizvodnje hrane. OZD s področja kmetijstva načrtujejo, kljub slabim pogojem za investiranje, naslednje naložbe v letu 1988: — SLOVIN TOZD Kmetijstvo Ormož: nakup 10 ha kmetijskih zemljišč, agromelioracije Krčevina — Hum in Savci — Strjanci, namakanje zemljišč, nabava kmetijske mehanizacije in ostale opreme ter gradnjo mehaničnih delavnic II. faza, — SLOVIN TOZD Vinogradništvo Ormož: obnova 15 ha vinogradov in 15 ha sadovnjakov, nabava hidravlične stiskalnice za grozdje in jeklenih cistern za vino, nabava kmetijske mehanizacije ter razne ostale proizvodne opreme ter ureditev dveh skladišč, — SLOVIN TOK Kooperacija Ormož bo tudi v letu 1988 nadaljevala z vlaganji v obnovo vinogradov in sadovnjakov, v hlevske kapacitete za govedo, prašiče, brojlerje, za nabavo kmetijske mehanizacije, v melioracije v Obrežu in Rucmancih in agromelioracije 60 ha, v kmečki turizem (1 objekt), za nakup zemlje, v izgradnjo zbiralnic mleka ter v adaptacijo poslovalnice v Tomažu. V letu 1988 bomo nadaljevali s pospeševalnimi ukrepi s sredstvi SIS za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine Ormož, zlasti na področju živinoreje, proizvodnje sladkorne pese, pri sofinanciranju pospeševalne službe in pri izdelavi nujnih razvojnih nalog. 4.3. Na osnovi sprejetih gozdnogospodarskih načrtov bodo OŽD s področja gozdarstva izvajale gospodarjenje z gozdovi. Njihova osnovna naloga bo tekoče vzdrževanje in obnavljanje gozdov. Blagovna proizvodnja lesnega asortimenta bo namenjena uporabnikom lesne surovine v reproverigi, ki bo del dohodka namenila za gozdnobiološke naložbe. Tudi v letu 1988 se bo nadaljevalo z izgradnjo gozdnih cest, na novo se bo pogozdilo 5 ha zemljišč. 4.4. Na področju vodnega gospodarstva se bo OVS Drava vključevala pri sofinanciranju izgradnje čistilne naprave v vodovodnem zajetju, pri sanaciji vodnih virov, vzdrževanju objektov in naprav splošne rabe ter naravnih vodotokov. 4.5 Na področju gradbeništva in komunale bo Komunalno podjetje Ormož usposobilo obstoječo gradbeno operativo do takšne mere, da bo ta v stanju kvalitetno pokrivati manjše potrebe po gradbenih storitvah v občini Ormož. Investicijska vlaganja Komunalnega podjetja bodo usmerjena v rekonstrukcijo enega izmed obstoječih vodnjakov v vodovodnem zajetju v Mihovcih in v nabavo transportne mehanizacije. 4.6 Na področju prometa in zvez so prioritetne naloge za leto 1988: izgradnja poštnega poslopja v Ormožu z montažo nove avtomatske telefonske centrale ter nabava vse ostale potrebne opreme Nova zgradba in telefonska centrala bosta omogočili sodobnejše opravljanje dejavnosti PTT prometa ter nadaljnji razovoj in širitev sekundarnega telefonskega omrežja. Nadaljnjo širitev telefonskega omrežja načrtujeta Krajevni skupnosti Miklavž in Ormož V okviru prometne dejavnosti načrtujeta Krajevna skupnost Velika Nedelja izgradnjo in ureditev desnega avtobusnega posajališča v Tr-govišču ob magistralni cesti v smeri Ormož— Ptuj ter dokončanje del pri izgradnji hodnika za pešce v Trgovišču v dolžini 400 m. 4.7 Na področju trgovine bomo še naprej izboljševali oskrbo občanov tako po obsegu kot po kvaliteti storitev. Ob tem morajo trgovske organizacije sodelovati s portrošniškimi sveti. V ta namen bo DO Mercator — Zarja Ormož razširila poslovne prostore v Ormožu. TIMA TOZD Klas Maribor pa bo s prizidkom k blagovnici razširila razpoložljive gostinske zmogljivosti. Za nemoteno osnovno preskrbo bo posredno skrbel tudi odbor za preskrbo, ki deluje v okviru SIS za pospeševanje proizvodnje hrane in zagotavljanje osnovne preskrbe občine Ormož. 4.8 Na področju turizma in gostinstva bomo izboljšali kvaliteto kompletne turistične ponud- be, zagotovili čim višjo stopnjo zasedenosti razpoložljivih nočitvenih zmogljivosti. Da bi dosegli zastavljene cilje, bomo dosledno izvedli naloge opredeljene v zaključkih analize gostinsko turistične dejavnosti v občini Ormož. Prioritetna naloga na področju turizma in gostinstva bo izvedba korenite sanacije položaja družbenega gostinstva v občini. Slovin TOZD Gostinstvo Ormož, kot nosilka te dejavnosti v občini Ormož, se bo morala čvrsto povezati z vsemi neposrednimi in posrednimi nosilci turistične ponudbe na občinski, medobi-činski, regijski in republiški ravni. V smislu nadaljnjega razvoja namerava TOZD Gostinstvo v letu 1988 sofinancirati adaptacijo zgradbe Malek in nabaviti potrebno opremo. 4.9 Dejavnosti drobnega gospodarstva bo, v skladu z opredelitvami v družbenem planu občine v letu 1988, dan poseben poudarek. V skladu s programom aktivnosti za pospeševanje razvoja drobnega gospodarstva bomo pristopili k ustanovitvi samoupravnega sklada za razvoj drobnega gospodarstva v občini Ormož. V okviru možnosti bomo zagotavljali poslovne prostore predvsem za deficitarno storitveno obrt. Prizadevali si bomo za take ukrepe davčne in kreditne politike, ki bodo pospeševali redno in popoldansko obrt, hkrati pa bomo preprečevali neopravičeno pridobivanje dohodka s šušmarstvom. Glavna skrb bo namenjena predvsem kooperacijskemu povezovanju z združenim delom preko obrtne zadruge Pro-gres. 4.10 Na področju energetike bosta DE TOZD Elektro Gornja Radgona in TOZD Elektro Ptuj zgradila trafopostaje v Mihalovcih, Sene-šcih in v Središču (Trate) in rekonstruirali nizkonapetostno omrežje na teh območjih. Izvedena bo tudi rekonstrukcija daljnovoda iz 10 kV in 30 kV v dolžini 10 km. Za izgradnjo plinovoda bomo v letu 1988 pripravili potrebno dokumentacijo. 4.11 V komunalni infrastrukturi bomo prednostno zgradili čistilno napravo na vodovodnem zajetju v Mihovcih. Pričeli bomo z izgradnjo komunalnega zbiralnika II iz obrtne cone v smeri proti čistilni napravi pri Tovarni sladkorja Ormož in nadaljevali z izgradnjo kanalizacijskega omrežja v Veliki Nedelji. Na osnovi programa dela in v okviru finančnih možnosti bo sklad stavbnih zemljišč prednostno zagotovil izvedbo tistih nalog, ki se kot nerealizirano prenašajo iz leta 1987 (pridobitev zemljišč za individualno stanovanjsko gradnjo Hardek II in Lenta 1 ter priprava investicijsko projektne dokumentacije za komunalno opremljanje stavbnih zemljišč Lenta I). Z oziroma na izkazan interes po individualni stanovanjski gradnji na zazidanem območju Lenta I, bomo izvedli prvo fazo komunalne ureditve in komunalno uredili prostor ob šoli Hardek. 4.12 Cestno omrežje bomo modernizirali na relacijah: Savci—Trnovci (1 km), na Malem Kogu (1,6'km) in v Osluševcih (0,5 km). Preplastitve bomo izvedli na relacijah Tomaž—Savci —Bratislave! (4,5 km) in Ivanjkovci—Veličane (1 km). Posebno skrb bomo posvetili rednemu vzdrževanju lokalne cestne mreže. 4.13 Na področju družbeno usmerjene stanovanjske gradnje bomo z rekonstrukcijo objektov Kolodvorske 2 v Ormožu in v Pušencih pridobili 13 stanovanj. Prizadevali si bomo za tako povečanje stanarin, ki bo omogočalo enosta-' vno reprodukcijo v stanovanjskem gospodar- stvu. Stanovalcem z nižjimi dohodki na družinskega člana bomo iz solidarnostnih sredstev stanarine subvencionirali. 5. Naloge na področju družbenih dejavnosti Samoupravne interesne skupnosti družbenih dejavnosti bodo zagotavljale predvsem uresničevanje osnovnih oz. zagotovljenih programov na osnovi svobodne menjave dela s sredstvi zbranimi po prispevnih stopnjah iz dohodka in bruto osebnih dohodkov ter s solidarnostnimi sredstvi. Za posebej dogovorjene programe pa se bodo sredstva v večjem obsegu zagotavljala z neposredno svobodno menjavo dela, s prispevki občanov. Sredstva za zadovoljevanje skupnih potreb bodo tudi v letu 1988 relativno omejena na rast dohodka v gospodarstvu, hkrati pa odvisna od izpolnjevanja dogovorjenih programov ter racionalnosti gospodarjenja z družbenimi sredstvi v izvajalskih organizacijah. Da bomo v razvoju družbenih dejavnosti lahko dosegli zadovoljivo raven kvalitete in obsega storitev bo potrebno zagotoviti: — ustrezno vrednotenje dela na teh področjih in nadaljnje zagotavljanje potrebnih sredstev za izenačevanje položaja delavcev družbenih dejavnosti s položajem delavcev v gospodarstvu, — racionalizacijo dela in poslovanja s poudarkom na boljši organiziranosti dela in doslednem izvajanju delovne discipline, — boljše delovne pogoje v organizacijah družbenih dejavnosti predvsem z vzdrževanjem objektov ter obnovo opreme, za katero bodo organizacije združevale amortizacijo. Na področju investicijskih vlaganj bomo v letu 1988: — pričeli z gradnjo osnovne šole na Harde-ku s sredstvi drugega občinskega samoprispevka, — s prostovoljnim delom in s sredstvi krajevnega samoprispevka dokončali ureditev rekreacijske cone »Mestna graba« v Ormožu, — pričeli s fazno sanacijo letnega kopališča v Ormožu z namensko združenimi sredstvi (0,36 % iz dohodka) po samoupravnem sporazumu o temeljih plana Cestno — komunalne skupnosti občine Ormož, — opremili ambulanto v Tomažu pri Ormožu in s sredstvi združene amortizacije ZC Ptuj—Ormož obnovili rentgensko opremo. 5.1. V osnovnem šolstvu bomo nadaljevali z uveljavljanjem programa življenja in dela šole. Prednost bomo dajali z zakonom zagotovljenemu programu. Pri dodatnem pouku bomo posvečali posebno skrb nadarjenim učencem, za katere bomo oblikovali in izvajali posebne programe. Delavska univerza Ormož bo še nadalje organizirala in izvajala družbenopolitično in funkcionalno izobraževanje ter skrbela za strokovno izobraževanje in usposabljanje v skladu s potrebami združenega dela in občanov. 5.2. Na področju zdravstvenega varstva bomo krepili osnovno zdravstveno varstvo ter razvijali racionalnejše oblike zdravstvenega varstva. Pri tem bodo imeli prednost preventivni programi V okviru katerih moramo razviti in uveljaviti vzgojo ljudi za zdravo življenje in krepitev občutka odgovornosti za lastno zdravje v vseh okoljih. 5.3. V kulturi bomo skladno z usmeritvami srednjeročnega plana prioritetno izvajali tiste programe, ki omogočajo kulturno aktivnost večjemu številu občanov. V knjižničarstvu bomo nadaljevali s pridobivanjem in popularizacijo knjig. Posebno skrb bomo namenili vzdrževanju in varovanju naravne in kulturne dediščine. 5.4. V letesni kulturi bomo razvijali predvsem športno rekreacijo s ciljem po vključevanju vseh starostnih in socialnih struktur prebivalstva. Prednost bodo imeli tisti tekmovalni športi, ki imajo realne možnosti za kvalitetne športne dosežke. Obstoječe telesnokulturne objekte bomo redno vzdrževali. 5.5. Na področju otroškega varstva bomo dosledno izvajali dogovorjeni program. Z boljšo organizacijo in uvajanjem novih vzgojnoizo-braževalnih metod bomo dosegli kvalitetnejšo delo z otroci. Posebno skrb bomo namenili varstvu matere in novorojenca. Otrokom tistih družin, ki same ne morejo zagotoviti socialne varnosti, pa bomo zagotavljali družbene pomoči. V okviru možnosti bomo vzdrževali objekte in opremljali vrtce s pripomočki za vzgojno delo. 5.6. V raziskovalni skupnosti bomo zagotavljali pogoje za izvajanje tistih raziskovalnih nalog, ki bodo ustvarjale možnosti za prestrukturiranje gospodarstva in družbenih dejavnosti. Pospeševali bomo tudi inovacijsko ininventivno dejavnost. 5.7. Na področju socialnega skrbstva bomo zagotavljali stalno družbeno pomoč posameznikom in družinam, ki si ji ne morejo zagotoviti s svojim delom. Prednost bomo dajali preventivnemu in svetovalnemu delu, celoviti skrbi za staejše občane ter telesno in duševno prizadetim osebam. 5.8. Na področju zaposlovanja bomo ndaljevali z izvajanjem politike produktivnega zaposlovanja in uresničevali nagrajevanje, ki bo spodbujalo strokovno, ustvarjalno in proizvodno delo. Ob novem in nadomestnem zaposlovanju bomo prednostno upoštevali ustrezno strokovno izobrazbo in usposobljenost, da bi na ta način izboljšali kvalifikacijsko strukturo zaposlenih. Organizacije združenega dela bodo povečale zaposlovanje pripravnikov, zlasti se bo povečalo število pripravnikov za nedoločen čas. Glede na razvojne potrebe bomo na vseh področjih dela uveljavljali stalno izobraževanje. Delavce bomo usmerjali in spodbujali k izobraževanju ob delu ter k vključevanju k drugim vrstam in oblikam izobraževanja, z nudenjem ugodnejših delovnih pogojev v času izobraževanja in kritjem stroškov izobraževanja. Se posebej si bomo prizadevali za uveljavljanje ustvarjalnega dela in spodbujali ter razvijali inovativnost. Kadrovsko bomo krepili razvojne službe in jih povezovali z raziskovlanimi organizacijami z namenm povečanja in posodabljanja proizvodnje. Za dvig izobrazbene ravni bomo dosledno izvajali samoupravno dogovorjeno štipendijsko politiko, ki bo omogočala mladini izobraževanje za zahtevnejših stopnjah izobraževalnih programov. Povečali bomo število kadrovskih štipendij za visoko izobrazbo in za deficitarne poklice zlasti v tehničnih strokah. Kadrovska štipendija bo postala temeljna oblika štipendiranja kot vir pridobivanja kadrov. 6. Naloge na drugih podrojih 6.1. Sredstva za financiranje splošnih družbenih potreb bomo oblikovali in razporejali v skladu z dogovorom o izvajanju politike na področju splošne porabe na ravni občin v SR Sloveniji v letu 1988. Iz občinskega proračuna bomo zagotovili sredstva za racionalno in kvalitetno delo upravnih organov, izvajanje nalog splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, teritorialne obrambe, delegatskega sistema v krajevnih skupnostih, drugih organov in organizacij, ki se financirajo v okviru splošne porabe. Sredstva za delo upravnih organov in strokovnih služb bomo zagotavljali v skladu z razpoložljivimi sredstvi. Osebni dohodki delavcev upravnih organov in strokovnih služb se bodo usklajevali z ravnijo osebnih dohodkov zaposlenih v gospodarstvu ob upoštevanju kvalifikacijske strukture. Za dosego večje učinkovitosti dela upravnih organov bomo posodabljali opremo in postopoma širili avtomatsko obdelavo podatkov. 6.2. Vse posege v prostor bomo izvajali v skladu z opredelitvami v srednjeročnem družbenem planu občine za obdobje 1986—1990. V skladu s programom priprave prostorskih izvedbenih aktov občine Ormož bomo izdelali naslednje prostorsko izvedbene akte: — ureditveni načrt odlagališča komunalnih odpadkov Ormož, — spremembo zazidalnega načrta centralne mestne cone Ormož, — ureditveni načrt agromelioracij Seneške-ga in Sodinskega polja, — Ureditveni načrt regulacije Pavlovskega potoka. V skladu s finančnimi možnostmi bomo pričeli z izdelavo dveh urbanističnih zasnov in prostorskih ureditvenih pogojev za celotno območje občine. V skladu z določili odloka o varstvenih pasovih bomo izvajali sanacijo območja vodnih virov. Nadaljevali bomo aktivnosti za ohranjanje in izboljšanje bivalnega in delovnega okolja. Vsak poseg v prostor bomo obravnavali s tega vidika, izvajanja pa regulirali s sprejemanjem ustreznih odlokov in programov ter z nadzorom izvajanja. 6. 3. Delovanje krajevnih skupnosti bo usmerjena v reševanje neposrednih življenjskih problemov in skupnih interesov občanov v kraju njihovega bivališča, pa tudi v uveljavljanju neposrednega vpliva na razvoj samoupravnih družbenoekonomskih in političnih odnosov v krajevni skupnosti in družbenopolitični skupnosti. Občani v krajevnih skupnostih bodo v svojem interesu in v interesu širše družbene skupnosti zadovoljevali svoje in skupne potrebe na področjih, ki so podrobneje opredeljena v srednjeročnih planskih aktih krajevnih skupnosti in v dogovoru o temeljih družbenega plana občine. silsko zvezo Ormož skrbela za kadrovsko krepitev in usposabljanje članstva, požarnovar-stveno vzgojo občanov in delavcev ter za primerno opremljenost gasilskih društev. 7. Izvajanje in spremljanje resolucije Ukrepi gospodarske politike, ki jih vsebujeta zvezna in republiška resolucija, veljajo tudi za občinsko opredelitev družbenoekonomskega razvoja v letu 1988. Nosilci planiranja bodo v letu 1988 upoštevali pri izvajanju resolucije temeljne razvojne usmeritve, politiko razvoja in ukrepe, ki temeljijo na konkretnih obveznostih glede nalog, ki jih bodo s svojimi planskimi akti sprejeli in v katerih morajo biti vsebovani ukrepi gospodarske politike za uresničevanje gospodarske stabilizacije. Izvršni svet bo spremljal izvajanje nalog, določenih s to resolucijo, ukrepal in obveščal občinsko skupščino o uresničevanju in odstopanjih od dogovorjenih opredelitev ter ji predlagal ustrezne ukrepe. Občinska skupščina bo na temelju svoje ustavne vloge spremljala uresničevanje nalog in usmeritev iz te resolucije, uveljavljala v okviru svojih pristojnosti in dolžnosti način delovanja in odgovornosti vseh nosilcev planiranja ter ukrepala v primeru neizpolnjevanja sprejetih usmeritev, nalog in obveznosti. 8. Dokumenti k resoluciji Naloge in ukrepe na posameznih področjih bodo dopolnili še naslednji dokumenti, ki so sestavni del resolucije za leto 1988: — Program, jesenske in spomladanske setve za leto 1987/88. Nosilec: Komite za združeno planiranje, razvoj in gospodarske zadeve občine Ormož. Rok: Program že sprejet. — Odlok o proračunu občine Ormož za leto 1988. Nosilec: Komite za družbeno planiranje, razvoj in gospodarske zadeve občine Ormož. Rok: Odlok že sprejet. — Bilanca skupne porabe za leto 1988. Nosilec: Komite za družbeno planiranje, razvoj in gospodarske zadeve občine Ormož. Rok: Februar 1988. — Program aktivnosti za pospeševanje razvoja drobnega gospodarstva v občini Ormož za leto 1988. Nosilec: Komite za družbeno planiranje, razvoj in gospodarske zadeve. Rok: Program že sprejet. Številka: 30-16/87 Ormož, dne 15. marca 1988 PREDSEDNIK SKUPŠČINE OBČINE ORMOŽ Milan RITONJA, s. r. 1. člen S to odredbo se določi višina prispevka za kritje stroškov za vzdrževalna dela na skupnih objektih in napravah na melioracijskih območjih občine Ptuj v letu 1988 na 34.000,— din od ha melioriranih zemljišč. 2. člen Ta odredba prične veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, uporablja pa se od 1/1-1988 dalje. Številka: 402-5/85-2 Datum: 23/3-1988 Podpredsednik izvršnega sveta Stanko BRODNJAK, s. r. 53. SAMOUPRAVNA KOMUNALNA SKUPNOST OBČINE PTUJ Na podlagi Samoupravnega sporazuma o temeljih plana Samoupravne komunalne skupnosti občine Ptuj za obdobje 1986—1990. 8 in II. točke 14. člena Zakona o komunalnih dejavnostih (Uradni list SRS št. 8/82). 43. in 44. člena Zakona o stavbnih zemljiščih (Uradni list SRS št. 18/84) je skupščina Samoupravne komunalne skupnosti občine Ptuj na seji zbora uporabnikov in izvajalcev dne 22. 3. 1988 sprejela naslednje priključke in za povečanje kapacitete obstoječih priključkov na vodovodno in kanalizacijsko omrežje 1. člen V 7. členu se doda 4. alineja ki glasi: »— soglasja krajevne skupnosti, v kateri se investitor — uporabnik priključuje ali povečuje kapaciteto priključka na vodovodno ali kanalizacijsko omrežje.« 2. člen Spremembe in dopolnitve začnejo veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Ptuj, dne 22. 3. 1988 Predsednik skupščine Žagar Anton, s. r. Spremembe in dopolnitve Meril in kriterijev o povračilih za nove 6. 4. Za razvoj in krepitev SLO in družbene samozaščite bodo nosilci izvajali aktivnosti: dograjevali obrambne in varnostne načrte, — materialno opremljali in usposabljali enote in štabe teritorialne obrambe, — razvijali dejavnost enot in štabov civilne zaščite ter narodne zaščite, — obrambno in samozaščitno usposabljali prebivalstvo, — dograjevali in izpolnjevali upravne zveze in sistem za opazovanje in alarmiranje, — oblikovali občinske blagovne rezerve in sofinancirali gradnjo skladišč. Skupnost za varstvo pred požarom bo v sodelovanju z gasilskimi društvi in Občinsko ga- 52. Na podlagi 114. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih (Uradni list SRS, št. 17/86), 8. člena Odloka o zagotavljanju sredstev za kritje stroškov pri vzdrževanju skupnih objektov in naprav na melioracijskih območjih občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 14/86) in 7. alinee 199. člena Statuta občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 5/78 in 2/82) je Izvršni svet Skupščine občine Ptuj na 101. seji dne 23/3-1988 sprejel ODREDBO o višini nadomestila za kritje stroškov za vzdrževanje dela na skupnih objektih in napravah na melioracijskih območjih občine Ptuj v letu 1988 Ker je bila v sklepu o uvedbi posebnega samoprispevka na območju Krajevne skupnosti Stoperce (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 9-48/88) objavljena netočna številka posebnega računa KS — za zbiranje sredstev dajem naslednji POPRAVEK V 7. členu v predzadnji vrsti se številka posebnega računa pravilno glasi: »številka 52400-842-041-8493 — posebni samoprispevek«. Predsednica skupščine KS Stoperce Anica TACIGA, s. r. Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj izhaja praviloma enkrat mesečno, in to v četrtek. Naročniki Tednika ga prejmejo brezplačno, naročniki posameznih številk pa le skupaj s Tednikom. Izdajatelj Radio-Tednik Ptuj, Vošnjakova 5. Urejuje uredniški odbor — odgovorni urednik FRANC POTOČNIK. Sedež uredništva Ptuj, Srbski trg l/l. Tiska Časopisno grafično podjetje Večer, Tržaška 14, Maribor.