Park v Bistri (Ex-dan) 47. 1, II, 1, II. MINKA, v isti rdeči bluzi kot takrat, ko jo /e Kačur prvič videl, se guga na gugalnici in se veselo smehlja... Minkin glasbeni mo-tiv se nadaljuje. Snemamo \z smeri prihoda Kačurja, frontalno na Minko. 48. II, 1,11, 1. KAČUR, se ustavi pred gugalnico in molče gleda proti MINKI... oblečen je izbrano, tako kot takrat, ko se je ogledoval pred zrcalom. Pričeska urejena. Kamera na gugal-nici, snema Ka-čurja, ki se pribli-žuje in oddaljuje med guganjem. 49. 1.11,1. MINKA se guga in se smehlja... Isto kot 47. Posneti skupaj. 50. 1,11, 1. KAČUR stoji in jo zaljubljeno gleda. Glas- Isto kot 48. beni motiv počasi izzveneva. Posneti skupaj. 51. 1, II, 1. MlNKA med guganjem naposled spre-govori: MINKA: ČEMERNI DANES, GOSPOD KAČUR? Isto kot 47. Posneti skupaj. 52. 1, II, 1. KAČUR toplo: KAČUR: VESEL SEM, DA VAS SPET VIDIM, GOSPODIČNA MINKA... Isto kot 48. Posnerti skupaj. 53. I. MINKO vidimo v profil. Pojavlja se in \z- ginja. KAČUR pristopi in se postavi bočno ob gugalnico. KACUR: PO TOLAŽBO SEM PRIŠEL! ČLOVEK JE SLABOTEN; V OB-LAKE HOČE; PA VENDAR MORAIMETI OPORO NA ZEM-LJJ. NE MOREM RAZUMETI... MfNKA počasi ustavlja guganje. KAČUR: ... DA ŽIVIJO UUDJE SAMO ZASE IN ZA SVOJO DRUŽINO, DA SE NE MENIJO ZA NIKO-GAR,... AMPAK Tl UUDJE SO SPOŠTOVANI IN IMAJO VE-LIKO BESEDO. SO PA ŠE LJUDJE... MINKA se ustavi in ga posluša, njen obraz je miren in nasmešek ne izgine z njenih ustnic. KAČUR ji gleda v oči in nadaljuje: KAČUR: ...KINEMISUJOSAMONASE, AMPAK HOČEJO NAPRAVITI NEKAJTUDIZADRUGE... Snemamo bočno na gugalnico in frontalno na Kačur-ja. Pred njegovim obrazom prihaja in odhaja Minka s po-snetka. Ko se gu-ganje umiri, dobimo, dvoplan: Minka v profilu — Kačur en face. 54. 0 — 0. MINKA vstane z gugalnice in se napoti proti vrtni uti. KAČUR jo spremlja in nada- Ijuje: KAČUR: ... TAKIH LJUDI PA NE MARA-JO IN NJIHOVO ŽIVUENJE JE TEŽKO! TO LJUDSTVO JE KAKOR BOLNIK, Kl SOVRAŽI ZDRAVNIKA. Stopita v uto. Frontalno na oba, odmikamo se pred njima v vožnji. Za-suk na uto ali pa gresta s posnetka ven. 55. I—III. Drug poleg drugega sedeta na klopco v uti. MINKA: PA ZAKAJ VSE TO? KAKŠNO KORIST IMATE OD TEGA? MINKA počasi pritisne svojo nogo ob nje-govo. KAČUR: KORIST? KJER JE KORIST, TAM Nl POŠTENOSTI... Minkin obraz postane resen. Nogo od- makne od njegove. MINKA: GOVORITE KAKOR KAK PES-NIK... KAČUR: ZAKAJ? MINKA: PESNIKINEMISLIJONASVO-JO KORIST IN GOVORUO TAKO LEPO KAKOR VI. AM-PAK ZATO DELAJO PESMI... MINKA se nagajivo zasmeje in odhiti iz ute. KAČUR nadaljuje: KACUR: KAJ Nl ČLOVEK LAHKO PES-NIK, NE DA Bl PISAL VERZE? VSI TISTI SO BILI PESNIKI, Kl SO BOLJ LJUBILI SVOJEGA BLIŽNJEGA KAKOR SAMI SEBE. Snemamo na oba frontalno. Ko Minka odide s posnetka, premik na Kačurja. Igor Pretnarse/e rodill. 1924 v Ljubljani. Tuje tudihodil v osnovno šolo in gimnazijo. Ob prihodu okupatorja se je takoj vključil v OF, a še istega letaje bil kot dijak 7. razreda zaprt in interniran na Uparskih otokih. Po kapitulaciji Italije 1.1943 se je sprva priključil italijanskim partizanom, 1.1944 pa se /e vrnil v domovino in se a vgusta vključil v NOVJ; so-delovalje v njej najprej kot borec Prešemove brigade, nato pa do konca vojne kot kultumi delavec na Primorskem. Po osvoboditvi je najprej končal gimnazijo pa se nato vpisalna akademijoza igralsko umetnost v Ljubljani, kjerje bil do jeseni I. 1946; tedajje bil pos/an na študij fi/mske re-žije na inštitutu za film v Moskvi. Jeseni I. 1948 se/e vmil in začel delati pri Triglav filmu. Od I. 1954 je deial tudi kot gledališki režiser: najprej v kranjskem Prešemovem gle-dališču, kasneje v MGL, kjerje bil tri leta tudi ravnatelj, go-stoval pa je v SNG — drami in drugih slovenskih gledališ-čih. Vteh letih —točneje1.1961 —sejenaselilnaKodelje-vem in tu je z družino nato vseskozi tudi živel. Leta 1973 je postal redni profesor za dramsko igro na AGRFT. Večkratje bil tudi odbdrnik in predsednik društva slovenskih filmskih detavcev. Umrl /e spomladi I. 1977. Poleg gledaliških režij klasičnih in sodobnih naših in tujih del naj navedemo predvsem njegove filmske storitve: več kratkometražnih filmov (Planica 1949, II. kongres KPS, Plazovi na Tolminskem) in umetniške filme: Na valovih Mure (1955), Pet minut raja, Samorastniki, Lažnivka in ldealist(1975). Zanjeje prejel več nagrad in priznanj, zlato In srebrno puljsko Areno, za režijo Idealista in za celotni filmski svoj opus pa dva meseca pred smrtjo tudi najvišji slovensko priznanje za kulturno stvaritev — Prešernovo nagrado. S pristankom njegove vdove objavljamo iz snemalne knjigezaPretnarjevzadnji, celovečemi barvni film Idealist sekvenco Park v Bistri. 56. III. MINKA na daigi strani ute, gleda gqrskoz rešetke. MINKA: KAKO ČUDNO GOVORITE DANES, KAKOR KAKŠEN KRISTUS, KAKO TO? Slišimo Kačurjev veseli smeh... KAČUR (off): ... SAJ RES NESPAMET-' NO... S Kačurjevega zor-nega kota na Minko prek rešetk. 57. II. KAČUR: ... GOVORIČIM. A NOCOJ IMAM VELIKO REČ PRED SE-BOJ... NADUČITEUU IN ŽU-PANU NAVKUUB USTANOVI-Tl BRALNO DRUŠTVO. V posnetku samo Kačur z Minkinega zornega kota prek rešetk. 58. III. MINKA: ZAKAJ SE VTIKATE V TAKE REČI? KAJ VAM NE BO ŠKO-DOVALO? KAČUR (off): SEVEDA Ml BO? MINKA: ZAKAJ TOREJ? Isto kot 56. Posneti skupaj. 59. III. KAČUR gleda nekam predse, skoraj po- zabi na MINKO. KAČUR: ... NE VEM ZAKAJ? TO JE V MENI! A NAJ SE USTRAŠIM, KER STOJI TAM NA KRIŽ-POTJU GOSPOD ŽUPNIK S PALICO V ROKI? MINKINA roka mu pomoli pred obraz, ve- liko rdečo rjasto krizantemo. Samo Kačur - nič več rešetke, ampak s prejšnje, bolj frontalne smeri. Minkina roka z rožo pride v posnetek. 60. I—II. MINKA stoji poleg KAČURJA v uti in mu ponuja rožo. KACljR jo vzame. KAČUR: PO ENO SAMO BESEDO SEM PRIŠEL... MINKA zopet prisede. KAČUR^... K VAM, GOSPODIČNA MINKA. DANES POTREBUJEM ... ENOSAMOBESEDO... KAČUR ji pogleda v obraz z velikimi, vro-čičnimi očmi, ustnice mu trepetajo, kakor da bi hotel še govoriti, pa se premisli in ji začne poljubljati roke, MINKA se smeh-Ija z mirnim, nekoliko prezirljivim nasme-škom. MINKA: KAKO STE ČUDNI, GOSPOD KAČUR! ZAKAJ Ml PA PO- LJUBLJATE ROKE? MINKA se zasmeje in mu ponudi ustnice. KAČUR jo s tresočimi rokami objame okoli vratu in jo poljubi na ustnice. KAČUR: MINKA! NIKOLI... NIKOLIVEČ TE NE SPUSTIM! Kot 55. z objema-njem, vožnja naprej naKačurjainMinko. 61. I. KAČUR jo poljublja ves razvnet. MINKA pa ostane trezna in hladna... Vstane. MINKA: SAJ VAS IMAM ČISTO RADA. AMPAK ZDAJ JE ZADOSTI... SAJ ŠE PRIDETE, GOSPOD KAČUR! Z veselim smehom odhiti iz ute. Slišimo, kako se njen smeh oddaljuje. KAČUR počasi vstane... Kontra pozicija prejšnjemu posnet-ku. Posneto skoz rešetke. Igor Pretnar (Snemalna knjiga str. 32—36) Zadnji napotki režiserja Igorja Pretnarja (sto|l ob l»- stencu, poleg njega na desnl stojl scenskl delavac) igralski ekipi Ideallsta za enega od kadrov ob Kačurievl poroki s krčmarjevo rejenko Tončko v Blatnem dolu Foto dokumentacija Vlba filma, iz reilserjeve zapuičln« Fotokoplja 33. stranl Iz 219 strani oteegajoč« PnH-narjeve snemalne knjlge ŽIVLJENJEPIS IDEAU-STA, celovačernega barvnaga igranaga filma po pov»-stl Ivana Cankarja Martin Kačur. Prolzvodnja Vlba film 1975 FotoAM